Print side | Luk vindue

Tuner-ur viser forkert

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=136936
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 12:11


Emne: Tuner-ur viser forkert
Skrevet af: vonOle
Emne: Tuner-ur viser forkert
Skrevet den: 12-December-2014 kl. 08:44
Hej Smile

(fik vist postet i forkert gruppe før)

Jeg er den glade ejer af en ”Denver dvb-c mpeg-4 hd tv-tuner”, som jeg efterhånden er ved at lære at kende en smule.

Én ting giver mig dog virkelig problemer – jeg kan ikke indstille uret korrekt på trods af, at det umiddelbart ser meget enkelt ud.

Apparatet har selv indstillet sig til ”dansk” mm. Men når jeg indstiller tiden ”automatisk” eller manuelt til GMT+1 viser uret konsekvent 13 timer for tidligt – feks. når tiden reelt er kl. 22.30 viser uret kl. 09.30 osv.

Jeg synes, at jeg har prøvet alt, fulgt manualen slavisk, Googlet mm. uden held.

Måske kender I svaret ?




Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 12-December-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af vonOle vonOle skrev:

Hej Smile

(fik vist postet i forkert gruppe før)

Jeg er den glade ejer af en ”Denver dvb-c mpeg-4 hd tv-tuner”, som jeg efterhånden er ved at lære at kende en smule.

Én ting giver mig dog virkelig problemer – jeg kan ikke indstille uret korrekt på trods af, at det umiddelbart ser meget enkelt ud.

Apparatet har selv indstillet sig til ”dansk” mm. Men når jeg indstiller tiden ”automatisk” eller manuelt til GMT+1 viser uret konsekvent 13 timer for tidligt – feks. når tiden reelt er kl. 22.30 viser uret kl. 09.30 osv.

Jeg synes, at jeg har prøvet alt, fulgt manualen slavisk, Googlet mm. uden held.

Måske kender I svaret ?

Din tidligere tråd var under Yousee digital modtagere, hvor får du signal fra? 
Umiddelbart falder min tanke på noget AM/PM kontra 24 timers indstillings problem sammen med GMT +1 fejl.
Hvad viser uret først på dagen (fra midnat +1 time) ? 

Er Denver dimsen (ukendt type?) opdateret med seneste firmware?

Mvh. JørgenT



Skrevet af: vonOle
Skrevet den: 12-December-2014 kl. 12:36
Hej

Nu hvor klokken er 12.30 viser uret på Denver-dimsen 23.30

Jeg får signal fra YouSee - og apparatet ser ellers ud til at have installeret sig rigtigt med kanaler.

Type: Denver DVBC-122CI (købt i Fona)

Firmwaren er givet vis ikke updatet - men jeg har ikke tænkt over dette, da den er sat til "automatisk" i skærm-menuen

Mvh.
Ole


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-December-2014 kl. 13:22
Prøv at stille den til GMT+2, så viser den i det mindste kun 12 timer forkert

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 12-December-2014 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Prøv at stille den til GMT+2, så viser den i det mindste kun 12 timer forkert
Flemming
Eller en tidszone på den modsatte side af klode, så den kommer til at passe helt (hvis ellers menu system tillader så stor forskel) Wink
Ved ikke om det så giver problem med dato i stedet.  Confused

Mvh. JørgenT


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 12-December-2014 kl. 13:45
Alternativt skriv PM til bruger Pannen, han er Denver supporter.
Og han læser af og til med her på forum.  Smile

EDIT: Eller direkte mail som i denne tråd
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135453&KW=&PID=1366118&title=denver-dvbc110hd-mk2#1366118 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135453&KW=&PID=1366118&title=denver-dvbc110hd-mk2#1366118

Mvh. JørgenT



Skrevet af: vonOle
Skrevet den: 13-December-2014 kl. 22:21
Tak for svarene Smile

Jeg har været alle "GMT'erne" igennem, og alle viser helt hen i vejret.
- tror jeg prøver at finde bon'en, og se om Fona kan give mig løsningen

Mvh.
Ole


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 14-December-2014 kl. 00:35
Desværre er Denver ofte fyldt med software fejl.

Og ærgrelse over et dårligt produkt holder meget længere en glæden over at spare penge.


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 14-December-2014 kl. 09:21
Det er ikke ualmindeligt at fabriksfirmware er mangelfuld/fejlbehæftet, så hvis dette er dit eneste problem, bør du få firmware opdateret.

Hvis der er andre ting i vejen også kan du evt. kigge på Elgigantens Clint udgaver, det virker som om de produkter har færre fejl.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro


Skrevet af: vonOle
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 02:38
- vil lige runde den af
Jeg forsøgte at update firmwaren, men efter talrige forsøg måtte jeg opgive. Det lille apparat kunne ganske enkelt ikke se update-filen!
ALT er forsøgt, så jeg blev glad, da jeg fandt min næsten 2 år gamle bon fra Fona.
Fona kunne heller ikke "diagnosticere" problemet, og efter lidt rynkede øjenbryn, og nærstudie af min bon som udløber i februar, greb ekspedienten et lignende apparat på hylden, og ombyttede varen.
Det er fint nok for mig, - skal dog lige tjekke, om dén så virker som den skal.

Jeg har så efterfølgende bemærket, at min "Denver dvb-c mpeg-4 hd DVBC-122CI" er ombyttet til en "Denver dvb-t mpeg-4 hd DMB-113CI"

Er den tilsvarende ?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 04:08
Hvis den virker som den skal, er det da ligegyldigt om der er forskel.
 
 


Skrevet af: jcoop
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 05:31
Dvb-t virker ikke til kabeltv. Du må vidst afsted igen for at få den byttet.

-------------
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 07:26
Husk også at få en ny bon, så du har reklamationsret på den ombyttede.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af vonOle vonOle skrev:


Er den tilsvarende ?


Nej, som jcoop skrev for 4 timer siden.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Husk også at få en ny bon, så du har reklamationsret på den ombyttede.


Det har man ikke. Reklamationsretten gælder kun fra købsdatoen på den oprindelige vare.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Husk også at få en ny bon, så du har reklamationsret på den ombyttede.


Det har man ikke. Reklamationsretten gælder kun fra købsdatoen på den oprindelige vare.

Flemming


Nej nej nej!!! http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/fornyelseafgaranti?tc=3DEC07BF4001460FB1974EBA617657FF - http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/fornyelseafgaranti?tc=3DEC07BF4001460FB1974EBA617657FF

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 11:00
Hej.

Den boks du har fået istedet er en dvb-t boks. Så den ka. Du ikke bruge til kabeltv.
Vi har en update der retter uret på 122'eren. Og vi hjælper dig gerne med at få den opdateret hvis du går en boks tilsvarende igen.
Det skal dog siges at det er meget få steder den laver dette problem. Og det kan hænge sammen med andre ting også end blot boksens firmware (f.eks. Hvis det er et privat antenneselskab i en ejerforening hvor frekvenserne afviger osv.)

Men du/i er altid velkomne til at skrive til os. Også hvis man før har oplevet et problem med et produkt. Vi mener ikke selv at vores produkter ofte er fejlbehæftede. Tværtimod gør vi altid en indsats for at løse hvis der opstår nogle problemer. Og da der ofte skiftes frekvenser, kanaler osv. Og rigtig mange har ældre kabler og antennesystemer så er det nogle gange lidt svært at spore sig ind på det præcise problem. Derfor, skriv, så hjælper vi jer med gode råd, og opdatering hvis dette er muligt (afhænger naturligvis af om problemet skyldes produktet eller om problemet stammer et andet sted fra)

Mvh
Denver Electronics a/s

Morten Pannen


Skrevet af: vonOle
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Husk også at få en ny bon, så du har reklamationsret på den ombyttede.

Det har man ikke. Reklamationsretten gælder kun fra købsdatoen på den oprindelige vare.
Flemming

Nej nej nej!!! http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/fornyelseafgaranti?tc=3DEC07BF4001460FB1974EBA617657FF - http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/fornyelseafgaranti?tc=3DEC07BF4001460FB1974EBA617657FF

Rolig nu, rolig nu - på min nye bon står der nærmest, at jeg bare skal komme ned og få Kaff' & winerbrød indenfor 24 måneder. Så nu lister jeg ned og får den byttet om på mandag eller tirsdag.
Men lidt sjovt er det nu: dvb-c/dvb-t - han kunne li'sågodt have givet mig et kassettebånd til min Sansa!
(okay, - dét havde jeg formentlig bemærket i butikken Big smile


Skrevet af: vonOle
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Pannen Pannen skrev:

Hej.

Den boks du har fået istedet er en dvb-t boks. Så den ka. Du ikke bruge til kabeltv.
Vi har en update der retter uret på 122'eren. Og vi hjælper dig gerne med at få den opdateret hvis du går en boks tilsvarende igen.
Det skal dog siges at det er meget få steder den laver dette problem. Og det kan hænge sammen med andre ting også end blot boksens firmware (f.eks. Hvis det er et privat antenneselskab i en ejerforening hvor frekvenserne afviger osv.)

Men du/i er altid velkomne til at skrive til os. Også hvis man før har oplevet et problem med et produkt. Vi mener ikke selv at vores produkter ofte er fejlbehæftede. Tværtimod gør vi altid en indsats for at løse hvis der opstår nogle problemer. Og da der ofte skiftes frekvenser, kanaler osv. Og rigtig mange har ældre kabler og antennesystemer så er det nogle gange lidt svært at spore sig ind på det præcise problem. Derfor, skriv, så hjælper vi jer med gode råd, og opdatering hvis dette er muligt (afhænger naturligvis af om problemet skyldes produktet eller om problemet stammer et andet sted fra)

Mvh
Denver Electronics a/s

Morten Pannen
TakkerSmile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-Januar-2015 kl. 11:10

Typisk Fona, teknik har aldrig været deres stærke side, de er jo også kun sælgere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: vonOle
Skrevet den: 11-Januar-2015 kl. 01:09
Nu kan jeg endelig runde helt af - og retfærdigvis må jeg hellere starte med at sige, at jeg fik en prima-ombytning i Fona. Jeg tror også, at de hyggede sig med hvordan f... kolegaen havde byttet om på -c og -t Smile - men vi kan jo alle lave en bøffer!
Well... jeg kan kun være tilfreds, - og samtidig konstatere, at der er sket ting & sager i de forløbne to år, hvor jeg har bikset med "problem-boxen". Nu fylder den kun en 1/4, med en meget pænere skærmmenu, og ikke mindst en langt mere tilgængelig manual som både er mere uddybende, og skrevet på et mere forståeligt dansk.
Boxen til venstre har fungeret fint i mange år på et andet tv - boxen til højre er den nye.




Print side | Luk vindue