Hother skrev:
Stort tillykke med nyerhvervelsen
Alt andet lige, så tror jeg at et moderne 55 tommer TV er beregnet til HD kanaler - og højere (hvis det var muligt). Du har købt et Full HD TV som bestemt fortjener det bedste som du kan give det - netop for at kunne glæde dig over et super fint panel.
Jeg har selv YouSee, og er her meget tilfreds med deres signal, og dermed billedet. Bevares alle kanaler er ikke lige gode, men typisk står SD kanaler også ganske fornuftigt.
På Blu-ray kan du sikkert have en meget stor fornøjelse af dit TV.
Men okay, det er jo et spørgsmål om prioriteringer blot du er klar over hvilke muligheder du har |
Mange tak:-)
Jeg er meget imponeret over tv'et, især farver og kontrast. Sad med konen og så ''12 years a slave'' på bluray. WOW, selv konen var imponeret... og det er ikke altid let. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om at det er det rigtige tv jeg fik hjem, havde kigget på Pana AX800, Sony X8505 og Samsung HU7505. Ikke at de andre tv ikke er super gode, men LG'en vandt altså på billedet for mig.
Hvad man så skal vende sig til er at når tv'et er slukket så bliver reflektioner rødbrunlige over en stor del af skærmen og den er meget ujævn. Det ser ud som om der er en masse buler i skærmen, men når den tændes eller der ikke er nogen reflektioner så ses det ikke. Lyden er lidt på den tynde side og lidt dåse agtig. Men meget bedre end jeg havde ventet og faktisk mere klar og tydelig end vores gamle Pana V10. WebOS systemet er lidt på den langsomme side, men jeg er heller ikke for hurtig så det går fint. Den tager lidt tid med at få det hele startet op, men derefter virker det lidt hurtigere. De SD kanaler som har lidt dårlig kildematriale ser ikke super ud, men man kan sagtens holde ud at se på det. Primært er det børnekanaler og knægten går ikke så meget op i det. Andet er at det hele jo bliver blæst lidt op på sådan en stor skærm og egentlig er min bedste sammenligning at man sidder lidt for tæt på sin skærm. Så jeg vil prøve at rykke tv'et en halv meter længere væk, for står jeg ca. 6 meter fra i stedet for 4,5 , så ser det jo meget bedre ud. Mit tv er produceret i dec. 2014 og kom med nyeste software. Jeg er vist ikke specielt følsom for slør ved bevægelser og jeg synes den håndterer det meget fint. Jeg kunne se i butikken på deres eksemplar at Samsungen og Sonyen var lidt bedre til det, men jeg ved ikke hvilken software der var i den. Dog har jeg læst flere steder at ejere mente at det motion blur var blevet bedre efter nogle updates. Jeg har ikke prøvet med nogen test dvd endnu (en fulgte med fra HIFIklubben), så jeg ved ikke om jeg har nogle af de grønne/lilla skær på hvid skærm. Dog synes der ikke at være nogen på de hvide billeder jeg har set.
Faktisk synes jeg at resultatet hjemme blev bedre end jeg forventede og især bluray ser meget bedre ud end i butikken. Så noget fodbold og håndbold og det så super godt ud (HD signal).
|