Print side | Luk vindue

Netflix nw-4-8 fejl Samsung H7005

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137286
Udskrevet den: 26-December-2024 kl. 02:42


Emne: Netflix nw-4-8 fejl Samsung H7005
Skrevet af: Nexeren
Emne: Netflix nw-4-8 fejl Samsung H7005
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 00:33
Sidder og er ved at få grå hår i hovedet over at jeg ikke kan få Netflix til at virke på et Samsung H7005.

Når jeg starter app får jeg fejlmeddelsen: nw-4-8

Har prøvet næsten alt synes jeg inkl:

- Nulstille TV op til flere gange til fabriksindstillinger.
- Opdatere til seneste firmware (1200.2).
- Køre via trådløs til router og køre via kabel. Køre udenom router og direkte i modem.
- Tage strømmen ved stikket og lade fjernsynet stå i noget tid.
- Genstartet router og modem.

Jeg har fuld adgang til internettet over hele linjen undtagen i Netflix.

Jeg får følgende fejlmeddelelser når jeg tjekker netværk via Netflix:





Svar:
Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 13:09
Har du prøvet at logge ud af Netflix og tage strømmen efterfølgende?

Hvis du ikke har muligheden for at logge ud på TV'et kan du logge på computer/tablet og vælge 'log ud af alle enheder'.

Da jeg googlede fejlen bemærkede jeg at en del mener at disable 'Instant On' på TV'et også skulle have en gavnlig effekt.
Har dog ikke selv haft problemer med netflix app på mit 7505 og kører med 'Instant On' enablet.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 13:28
Jeg mener at fejlen ligger ved netflix app'en. Prøv forslag med app.

Under hjælp skriver netflix følgende:

lp-center Søgeresultater Netflix-afspilningsfejl NW-4-8 på dit tv eller din Blu-ray-afspiller
Netflix-afspilningsfejl NW-4-8 på dit tv eller din Blu-ray-afspiller

Hvis du får fejlkoden NW-4-8 på dit tv eller din Blu-ray-afspiller, skyldes det, at der er oplysninger på enheden, der skal opdateres, eller at der er et problem med internetforbindelsen. Følg nedenstående trin til fejlfinding for at løse problemet.

Log ud, og log derefter ind

Kontrollér versionen for din Netflix-app
Vælg Flere oplysninger (More Details) på fejlskærmen.
Vælg Enhedsoplysninger (Device Information).
Kontrollér, at du har en SDK med 4.0.6 eller højere i rækken Netflix-version (Netflix version).
Hvis du ikke har Netflix-version 4.0.6 eller højere, skal du kontakte enhedens producent for at høre, om din enhed snart modtager en ny version i en opdatering af firmwaren.

Søg efter opdateringer af firmware

Nulstil til fabriksindstillinger

Genstart dit hjemmenetværk

Slut enheden direkte til dit modem

Gør det trådløse signal bedre

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Laksepote
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 19:05
Har samme problem..


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Laksepote Laksepote skrev:

Har samme problem..

Ja, så er det jo om at komme igang med anvisningen.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 19:34
Har prøvet alt hvad der er at prøve.

Samsung har bekræftet at det er en fejl der ligger hos dem og at de arbejder sammen med koreanske teknikere omkring en løsning.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Har prøvet alt hvad der er at prøve.

Samsung har bekræftet at det er en fejl der ligger hos dem og at de arbejder sammen med koreanske teknikere omkring en løsning.


Så er du jo allerede vej. Selv om du desværre må vente.

Og Netflix er absolut værd at vente på.

På Netflixhjælp kan man iøvrigt se, hvilke fabrikater og modeller, der virker sammen med Netflix.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Har prøvet alt hvad der er at prøve.

Samsung har bekræftet at det er en fejl der ligger hos dem og at de arbejder sammen med koreanske teknikere omkring en løsning.


Køb en AppleTV boks til 750 kroner og du er fri for softwarebøvlet med Samsung.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 19:55
Lyder betryggende Klaus. Så er denne link måske overflødig?http://support.apple.com/da-dk/HT200197


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lyder betryggende Klaus. Så er denne link måske overflødig?http://support.apple.com/da-dk/HT200197


Ja, for Apple hjælper ikke Samsung med deres softwareproblemer.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 22:00
Altid den positive konstruktive ånd.... 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Altid den positive konstruktive ånd.... 


Jeg skal lige høre, er det mig du kritiserer for at komme med et let løsning på, hvordan man får Netflix tilbage på sit tv, i det mindste indtil Samsung får rettet op på deres software?
Eller er det bentpetersson som linker til en Apple hjælpeside, når det drejer sig om sofwareissues med et Samsung tv?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 28-December-2014 kl. 23:23
Så er en chromecast da noget billigere og nemmere

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Så er en chromecast da noget billigere og nemmere


Billigere - uden tvivl, men kræver den ikke et stykke udstyr der kan streame Netflix til den? (mobiltelefon, tablet eller pc)

AppleTV kan køre Netflix direkte på boksen.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Samsung har bekræftet at det er en fejl der ligger hos dem og at de arbejder sammen med koreanske teknikere omkring en løsning.


Jow jow...

M.v.h.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 06:45
Jeg har et Samsung F8005 og jeg har ingen problemer med at starte Netflix på Samsung.

Jeg har dog tidl. haft problemer med mit Samsung og nogle af netfunktionerne. Her hjalp det at ændre DNS til 8.8.8.8 i netværksindstillingerne.

Men netflix kommer stadig kun i 2 kanals DD ØV   



Skrevet af: mitri
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har et Samsung F8005 og jeg har ingen problemer med at starte Netflix på Samsung.

Jeg har dog tidl. haft problemer med mit Samsung og nogle af netfunktionerne. Her hjalp det at ændre DNS til 8.8.8.8 i netværksindstillingerne.

Men netflix kommer stadig kun i 2 kanals DD ØV   


Jeg ved godt at dette er lidt uden for topic, men blot lige for at kommentere på PerW.

Det er nøjagtigt det samme med mit Samsung F8005, da jeg købte TV´et for et års tid siden virkede Netflix (incl. 5.1 lyd) upåklageligt.

Jeg har kontaktet både Samsung og Netflix.
Samsung siger det er Netflix der har et problem, og kontakter man Netflix siger de, at de er klar over problemet, og at de arbejder på sagen sammen med Samsung, og man skal afvente en opdatering.
Det har de sagt i nu et halvt år.......jeg er IKKE imponeret over tidshorisonten.........og jeg er SLET IKKE imponeret over at en storproducent af Smart-TV som SAMSUNG og en streaming tjeneste som Netflix ikke har mere styr på om deres produkter arbejder ordentligt sammmen.

De er for store......så det er tilsyneladende ligegyldigt, at tingene ikke "spiller" overalt.

Jeg har en Apple tv boks til Netflix, og det fungerer fint......godt billede og god 5.1 lyd.
Det er bare pisse irriterende, og for dårligt , når man nu har et Smart-tv til 8000kr. eller mere, at producenterne så ikke sørger for at softwaren er iorden.
Michael.


-------------
Sony TV kld-55ex9005.
Apple TV 4K
MARANTZ NR-1606 .
2x Dali Lector 6 Front.
1xDali Concept 1 center.
2xDali Concept 1 Bag.
2xSubwoofer Dali SUB E-12F
Airties 7410 4K Tvboks
Fibia fiber Tv
Waoo 200/200


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 12:50
@mitri

Lyder underligt? Jeg har et F8005 og her virker Netflix uden problemer.

Har du sørge for at dit TV har seneste firmware (1122.2 fra 2/12 2014).


Skrevet af: Treated
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Så er en chromecast da noget billigere og nemmere


Billigere - uden tvivl, men kræver den ikke et stykke udstyr der kan streame Netflix til den? (mobiltelefon, tablet eller pc)

AppleTV kan køre Netflix direkte på boksen.


Klaus

Man skal da være heldig at rende ind i en person som ikke har en tlf, som er en smartphone. Går lidt ud fra de fleste har sådan en tingest.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio


Skrevet af: torbenan
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 16:22
Havde optalte problem på mit TV, da det var ny installeret for ca. 3 måneder siden. Problemet løste sig selv i løbet af det første døgn (måske er der sket en firmware opdatering i mellemtiden) og det har Netflix har fungeret upåklageligt siden.

Forslag om at bruge Mobilen, tablet eller pc falder ikke i min smag. Jeg købte et SmartTV for at undgå, at skulle have gang i mere en TV, når jeg skulle se Netflix.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

@mitri

Lyder underligt? Jeg har et F8005 og her virker Netflix uden problemer.

Har du sørge for at dit TV har seneste firmware (1122.2 fra 2/12 2014).


Jeg har lige opdateret FW og jeg har stadig problemet. Og hvis jeg ser noget i Netflix og klikker på Info, får jeg at vide at Audio er Stereo.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 16:49

Ja, der er åbentbart problemer med at få Multikanal lyd fra TV, bruges derimod deres Recorder, så er der ikke det problem, fin 5.1 derfra.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af mitri mitri skrev:


Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har et Samsung F8005 og jeg har ingen problemer med at starte Netflix på Samsung.

Jeg har dog tidl. haft problemer med mit Samsung og nogle af netfunktionerne. Her hjalp det at ændre DNS til 8.8.8.8 i netværksindstillingerne.

Men netflix kommer stadig kun i 2 kanals DD ØV   


Jeg ved godt at dette er lidt uden for topic, men blot lige for at kommentere på PerW.

Det er nøjagtigt det samme med mit Samsung F8005, da jeg købte TV´et for et års tid siden virkede Netflix (incl. 5.1 lyd) upåklageligt.

Jeg har kontaktet både Samsung og Netflix.
Samsung siger det er Netflix der har et problem, og kontakter man Netflix siger de, at de er klar over problemet, og at de arbejder på sagen sammen med Samsung, og man skal afvente en opdatering.
Det har de sagt i nu et halvt år.......jeg er IKKE imponeret over tidshorisonten.........og jeg er SLET IKKE imponeret over at en storproducent af Smart-TV som SAMSUNG og en streaming tjeneste som Netflix ikke har mere styr på om deres produkter arbejder ordentligt sammmen.

De er for store......så det er tilsyneladende ligegyldigt, at tingene ikke "spiller" overalt.

Jeg har en Apple tv boks til Netflix, og det fungerer fint......godt billede og god 5.1 lyd.
Det er bare pisse irriterende, og for dårligt , når man nu har et Smart-tv til 8000kr. eller mere, at producenterne så ikke sørger for at softwaren er iorden.
Michael.


Når andre har et tilsvarende TV, der virker, så er det næppe netflix eller samsung, som du behøver bruge vreden på. Fejlen ligger heldigvis for dig i dit regi. Eller mener du noget andet?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: PerW
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af mitri mitri skrev:


Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har et Samsung F8005 og jeg har ingen problemer med at starte Netflix på Samsung.

Jeg har dog tidl. haft problemer med mit Samsung og nogle af netfunktionerne. Her hjalp det at ændre DNS til 8.8.8.8 i netværksindstillingerne.

Men netflix kommer stadig kun i 2 kanals DD ØV   


Jeg ved godt at dette er lidt uden for topic, men blot lige for at kommentere på PerW.

Det er nøjagtigt det samme med mit Samsung F8005, da jeg købte TV´et for et års tid siden virkede Netflix (incl. 5.1 lyd) upåklageligt.

Jeg har kontaktet både Samsung og Netflix.
Samsung siger det er Netflix der har et problem, og kontakter man Netflix siger de, at de er klar over problemet, og at de arbejder på sagen sammen med Samsung, og man skal afvente en opdatering.
Det har de sagt i nu et halvt år.......jeg er IKKE imponeret over tidshorisonten.........og jeg er SLET IKKE imponeret over at en storproducent af Smart-TV som SAMSUNG og en streaming tjeneste som Netflix ikke har mere styr på om deres produkter arbejder ordentligt sammmen.

De er for store......så det er tilsyneladende ligegyldigt, at tingene ikke "spiller" overalt.

Jeg har en Apple tv boks til Netflix, og det fungerer fint......godt billede og god 5.1 lyd.
Det er bare pisse irriterende, og for dårligt , når man nu har et Smart-tv til 8000kr. eller mere, at producenterne så ikke sørger for at softwaren er iorden.
Michael.


Når andre har et tilsvarende TV, der virker, så er det næppe netflix eller samsung, som du behøver bruge vreden på. Fejlen ligger heldigvis for dig i dit regi. Eller mener du noget andet?


Jeg har lige snakket med NetFlix og F8005 modellen ar denoteret som værende en model der er problemer med, mht. lyden.

Så det er nok Samsung eller netflix der har et problem.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 17:55
Jeg tror at du har ret, Per.

Jeg tror også, at de fleste af os forhaster os. Vi forlanger mere end udviklingen finder sted. Selv om det allerede er fantastisk, så vil vi mere.
Men du har jo apple tv, indtil det andet virker, så hvorfor ærgre sig gul og grøn?

Heldigvis har du kun problem med en lyd der kan forbedres.

Tror du ikke, at Samsung indhenter apple, så du bliver fri for problemet?

Ps det ville nu også irritere mig.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 17:58
Bent! Læs nu HELE tråden, inden du svarer!!!

Der er allerede én, som har fået at vide, at der arbejdes på en ny firmware, som skal løse problemet!

Jeg ved godt, at som Samsung-ejer, er du "farvet" i din holdning til mærket. Og ydermere ret faktaresistent, når det kommer til Samsungs fejlhistorie.

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 18:52
Måske har du, Henrik, hvis du læser tråden igennem erfaret, at vi omtaler to ting. 1. Om at kunne se Netflix og 2. At få lyden på Netflix til at fungere optimalt.







-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Bent! Læs nu HELE tråden, inden du svarer!!!

Der er allerede én, som har fået at vide, at der arbejdes på en ny firmware, som skal løse problemet!

Jeg ved godt, at som Samsung-ejer, er du "farvet" i din holdning til mærket. Og ydermere ret faktaresistent, når det kommer til Samsungs fejlhistorie.

M.v.h.

Prøv lige at kigge indad og se om du ikke også er "farvet" mht til Samsung.... Confused


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 19:12
Bentpettersen: har indberettet tråden og syntes den var destruktiv, jeg har nu læst indlæggene igennem og jeg finder ikke anledning til at moderere.

Det er ok at være uenige, og nogle gange går man måske mere følelsesladet ind i en diskussion end andre, men man må jo være opmærksom på at hvis man undviger eller ikke svarer på hvad andre spørger så kan det vel ikke undgåes at folk forsøger endnu mere ihærdigt på at få svar på deres spørgsmål.. For mange kan det jo være mindst lige så respektløst at ignorere eller undlade at respondere på andres indlæg, som at tale grimt til hinanden ..Bare et venligt input herfra.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Jeg tror også, at de fleste af os forhaster os. Vi forlanger mere end udviklingen finder sted. Selv om det allerede er fantastisk, så vil vi mere.


Tror du ikke bare de fleste forlanger at det der virkede da man købte fjernsynet bliver ved med at virke?
Jeg ville blive noget skuffet, hvis min bil begyndte at springe 5 gear over efter en softwareopdatering af gearkassen. Bevares den ville da stadig være brugbar som bil, men jeg ville banke på døren til værkstedet hver eneste dag.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Men du har jo apple tv, indtil det andet virker, så hvorfor ærgre sig gul og grøn?


Fordi det har virket tidligere, men nogen har fucked up i softwaren og kan åbenbart ikke finde ud af at fixe det.

Tro mig, jeg ville være noget tosset, hvis jeg havde det problem.


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 22:33
Du har jo helt ret Klaus.
Idag hvor selv TV apparaterne er blevet komplicerede at købe og ikke nok med det. Produktet er også afhængig af andet. Fx streaming fra Netflix.
Som køber skal man være skarp og godt forberedt på det man vil have.

Er der tale om bristede købsforudsætninger, hvor forudsætningerne er gjort gældende inden købet, og som ikke er opfyldt af sælger, har man muligheder for returnering, erstatning mv.

Som nogle af jer ved, købte jeg et uhdtv, som ikke kunne vise uhd. Jeg havde taget fotos af salgskiltet for at sammenligne modeller.
Samsung og Elgiganten gav sig efter flere breve, men det er surt og ofte taber man lysten til det købte, når forventningerne svigter.

Dette gode forum,recordere.dk, er virkeligt et sted, man kan lære af, så man kan prøve at komme væk fra uønskede situationer.

Er man havnet i problemer, kan jeg kun opfordre folk til at gå sammen og tage fat i fabrikanten og i sidste ende event true med henvendelse til medier. Sidstnævnte blev jeg også nødt til. Jeg satte en dato for en pressemeddelelse, da sagen trak ud, og Elgiganten skød videre på Samsung. Så gav de efter og undskyldte endog.

Her er mere om begrebet svigtende forudsætninger. LM står for løftemodtager, altså kunden.

Citat.
Løfter, hvor der foreligger urigtige eller bristede forudsætninger kan erklæres ugyldige, hvis følgende tre betingelser er opfyldte:

• At forudsætningen var væsentlig for løftet
• At dette var kendeligt for løftemodtageren
• At det er rimeligt at lade LM bære risikoen for at den pågældende forudsætning var urigtig / eller bristede. Citat slut



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 22:56
Vil lige komme med en opdatering.

I og med at mit 55" H7005 foruden Netflix problemet også havde ret kraftig bleeding, DSE og en tendens til at summe Confused som et plasma når i smart hub (kunne høres på 3 meters afstand) valgte jeg at returnere fjernsynet uden problemer i Elgiganten til en medarbejder der ikke virkede specielt overrasket da jeg fortalte ham om problemerne.

Jeg overvejer pt. hvad jeg så skal have men har kigget lidt på Sony og Panasonic. Har samtidig bestemt mig for at det skal være enten 60" eller 65".

Havde et 60" Sharp før, men må indrømme at jeg havde undervurderet betydningen af en reduktion på 5". Det har virkelig MEGET at sige mht. oplevelsen.

Fandtes Sony W805B eller Panasonic AS640E i en 60" udgave havde jeg sprunget på med det samme.

Jeg har luret lidt på Samsung UE65H6475 da den engelske udgave H6400, som skulle være mere eller mindre identisk med den nordiske H6475, har fået gode anmeldelser med på vejen hos bl.a HDTVtest og avforums mht. skærm uniformitet og generel billedkvalitet. Begge anmeldelser nævner direct-lit panel men flere brugere har efterfølgende været i servicemenuen og fundet edge-lit info. Måske de første udgaver var med Samsung panel og de efterfølgende med AUO panel. Who knows.

Men frygter samtidig at jeg kommer til at stå med bleeding og DSE igen Ouch

Decisions decisions.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Dette gode forum,recordere.dk, er virkeligt et sted, man kan lære af, så man kan prøve at komme væk fra uønskede situationer.


Og et godt råd til ikke at havne i de situationer er at undgå at købe et Samsung tv!

Klaus.

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:


Vil lige komme med en opdatering.

I og med at mit 55" H7005 foruden Netflix problemet også havde ret kraftig bleeding, DSE og en tendens til at summe Confused som et plasma når i smart hub (kunne høres på 3 meters afstand) valgte jeg at returnere fjernsynet uden problemer i Elgiganten til en medarbejder der ikke virkede specielt overrasket da jeg fortalte ham om problemerne.

Jeg overvejer pt. hvad jeg så skal have men har kigget lidt på Sony og Panasonic. Har samtidig bestemt mig for at det skal være enten 60" eller 65".

Havde et 60" Sharp før, men må indrømme at jeg havde undervurderet betydningen af en reduktion på 5". Det har virkelig MEGET at sige mht. oplevelsen.

Fandtes Sony W805B eller Panasonic AS640E i en 60" udgave havde jeg sprunget på med det samme.

Jeg har luret lidt på Samsung UE65H6475 da den engelske udgave H6400, som skulle være mere eller mindre identisk med den nordiske H6475, har fået gode anmeldelser med på vejen hos bl.a HDTVtest og avforums mht. skærm uniformitet og generel billedkvalitet. Begge anmeldelser nævner direct-lit panel men flere brugere har efterfølgende været i servicemenuen og fundet edge-lit info. Måske de første udgaver var med Samsung panel og de efterfølgende med AUO panel. Who knows.

Men frygter samtidig at jeg kommer til at stå med bleeding og DSE igen Ouch

Decisions decisions.



Igen, det undrer mig såre, at man efter erfaringer med et mærke, som åbenlyst ikke har styr på software, paneler m.v., så overvejer man fortsat at købe dette mærkes produkter?   

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Dette gode forum,recordere.dk, er virkeligt et sted, man kan lære af, så man kan prøve at komme væk fra uønskede situationer.


Og et godt råd til ikke at havne i de situationer er at undgå at købe et Samsung tv!

Klaus.


Og endnu et godt råd er, at lytte de andres erfaringer, også selvom de måske er kritiske! Ellers kan man ligeså godt få et medlemskab i "rygklapperforeningen".

M.v.h.


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 23:53
Ja, vi er nogle der lever livet farligt og dumdristigt. LOL

Drømmen om det perfekte Samsung TV lever stadigvæk men jeg er også en af de moderne danskere der vægter design på trods af at jeg hader bleeding, DSE og banding.

Jeg har engang været ultra Panasonic konservativ men det er jeg ikke mere.

Havde LG lavet fjernsyn med andet end IPS paneler havde jeg taget sådan et da WebOS brugerfladen tiltaler mig. Og det samme gør brugerfladen hos Samsung.

Var der stadigvæk noget der hed Panasonic plasma var der slet ikke nogen tråd.



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Ja, vi er nogle der lever livet farligt og dumdristigt. LOL

Drømmen om det perfekte Samsung TV lever stadigvæk men jeg er også en af de moderne danskere der vægter design på trods af at jeg hader bleeding, DSE og banding.

Jeg har engang været ultra Panasonic konservativ men det er jeg ikke mere.



Jeg forstår dig.
Desuden ros til, at du returnerede apparatet. Hvorfor gå og ærgre sig, når man kan få et nyt. Og måske med en garanti på 3 år?

Har man en softwarefejl fx en Netflix fejl - så er det en god idé at finde fejl som du. For så kan man nemmere returnere.

For nylig var der én herinde, der stod for valget, enten et Sony eller et Samsung. Han valgte Samsung, da det var kr. 2500 gunstigere og kunne det samme. Og den dag man sælger, får man næppe ekstrabeløbet igen.
Og om 4-5 år kan apparaterne mere.

Eller man kan vælge et B&O, hvis man har råd og tror på, at den kriseramte fabrik holder den økomiske storm ud, eller når at fusionere med en kapitalstærk partner.

Og husk så, hvis du i sidste ende vælger at købe Samsung, at tjekke om Samsungnavnet er skrevet lige på fronten! Henrik advarede for nylig. Og det er jo altid godt at få konstruktive advarsler.

I hvert fald kan du uanset valg af TVmærke fremsætte dine forudsætninger overfor sælger, så du også også næste gang kan returnere.

Med ønsket om et godt køb



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


For nylig var der én herinde, der stod for valget, enten et Sony eller et Samsung. Han valgte Samsung, da det var kr. 2500 gunstigere og kunne det samme. Og den dag man sælger, får man næppe ekstrabeløbet igen.


Næh, men holder fjernsynet i 5 år, er det 500 kroner om året for at slippe for evindelige softwareopgraderinger med eventuelle nye fejl og ærgelser.
Nå ja, kigger vi på statistikken, så vil ejen af "det dyre Sony tv" have et fjernsyn efter 5 år, det er ikke sikkert at Samsung fjernsynet overhovedet virker til den tid.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Laksepote
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 10:24
Efter min mening er det både svært og unfair at være så kategorisk omkring mærker på TV. Mit forrige var et Sony og det stod af efter 2½ år. Har siden haft samsung 6-serie, som har været et fantastisk tv. Når jeg nu overhovedet følger denne tråd er det fordi jeg har købt et Samsung UE55H7005 som heller ikke kan Netflixe på trods af alle mulige krumspring med kablet netværk og nye DNS. Fjernsynet er HELT FRI for Bleeding, Clouding mv., og leverer et imponerende billede. Men det irriterer mig at man markedsfører et produkt som værende "Netflix kompatibelt", og så tilsyneladende ikke gider gøre noget ved problemet. Skal siges at jeg havde købt en 8 serie, hvis jeg kunne blive fri for en Buet skærm, men det kan man altså ikke :-(


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Laksepote Laksepote skrev:

Efter min mening er det både svært og unfair at være så kategorisk omkring mærker på TV. Mit forrige var et Sony og det stod af efter 2½ år. Har siden haft samsung 6-serie, som har været et fantastisk tv. Når jeg nu overhovedet følger denne tråd er det fordi jeg har købt et Samsung UE55H7005 som heller ikke kan Netflixe på trods af alle mulige krumspring med kablet netværk og nye DNS. Fjernsynet er HELT FRI for Bleeding, Clouding mv., og leverer et imponerende billede. Men det irriterer mig at man markedsfører et produkt som værende "Netflix kompatibelt", og så tilsyneladende ikke gider gøre noget ved problemet. Skal siges at jeg havde købt en 8 serie, hvis jeg kunne blive fri for en Buet skærm, men det kan man altså ikke :-(


Netop begrebet "netflix kompatibelt" +at jeg havde taget foto af skærmen, der viste et netflixlogo, gjorde jeg gældende. Og hvorfor skal man bruge tusinder af kroner ekstra på et smart tv, der ikke kan streame?
Det er svigtende købsforudsætninger, som du roligt kan fremlægge til sælger.
Ved fx at returnere gør det ondt på sælgers og fabrikantens pengepung og det øger chancen for bedre produkter i fremtiden.

Og du har helt ret. Man kan ikke kategorisk bedømme et TV. Hvis det var sådan kunne nogle få tjene formuer på deres rådgivning.

Klaus, vær dog glad for dit gamle appleudstyr - og Henrik for dit panasonic.

Jeg har også prøvet disse udmærkede fabrikater, men valgt et efter min mening andet godt produkt. Jeg ville ønske at I også ville og kunne respektere andres valg af fx Samsung, som mange er glade for, og som der endog sælges flest af.

Ps. Prøv i øvrigt at lægge mærke til at flere og flere er glade for den buede skærm. Måske skal vi lige vænne os til denne nytænkning og bedre synsvinkel, som jeg har forstået er problemet ved LED skærmene

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: len61
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 14:26
Det "fine" ved større producenter er at de har en større portefølje af produkter til forskellige segmenter, så vælger/prioriterer man hvad man kan og vil have.(nogle gange har man selv taget fejl, andre gange lever produktet ikke op til ens forventninger, men der er valg nok "man selv kan tage"). Godt nytår, vælg vel.
 


-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Klaus, vær dog glad for dit gamle appleudstyr


Undskyld mig, men hvor skriver jeg at jeg ikke er glad for mit "appleudstyr" og hvorfor et det "gammelt"?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Jeg ville ønske at I også ville og kunne respektere andres valg af fx Samsung, som mange er glade for, og som der endog sælges flest af.


Sjovt nok, så respekterer jeg andres valg, men når der spørges om råd, er det vel tilladt at komme med sin mening?
Eller er det forbudt, når man ikke kan anbefale Samsung?

For øvrigt, så har vi talt om det med at sælge mange Samsung tv. Du mener det er et tegn på kvalitet (det skrev du), hvorimod jeg (og folk fra branchen - endda i en artikel du selv henviste til) mener at det er på grund af aggressiv markedsføring.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 15:23
Det er sjovt som de samme 2-3 personer er at finde i samtlige tråde hvor ordet SAMSUNG indgår udelukkende med det formål at fortælle hvor elendigt produktet er og hvor dumt det er at købe det.

Man må forundres.... Ermm




Skrevet af: len61
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 17:01
Går ind for SamL&Ge :-D

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Det er sjovt som de samme 2-3 personer er at finde i samtlige tråde hvor ordet SAMSUNG indgår udelukkende med det formål at fortælle hvor elendigt produktet er og hvor dumt det er at købe det.

Man må forundres.... Ermm





Jeg er enig. Og jeg tror, at problematikken desværre bevirker, at mange ikke tør spørge herinde. Derved ødelægges debatten ikke kun i tråde med Samsung, men også inden tråde opstår.

Måske skal der svares, som vor administrator gjorde i sin egen tråd.
-------------

Citat: KlausDM

Well, du har selv valgt at købe Samsung......


Klaus
-----------------------

Tak for totalt ligegyldigt input - Har du intet konstruktivt at sige, så hold dig venligst fra denne tråd.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Det er sjovt som de samme 2-3 personer er at finde i samtlige tråde hvor ordet SAMSUNG indgår udelukkende med det formål at fortælle hvor elendigt produktet er og hvor dumt det er at købe det.


Det er utroligt at hver gang der kommer berettiget kritik af Samsungs produkter så er 3-4 personer klar til alt fra at tale i tunger og til at komme med nedladende indlæg rettet mod de kritiske skribenter.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 20:00
Kære venner.

Kan i ikke godt holde jer til emnet, ellers lukker jeg tråden. Det er utroligt at vi begynder at ligne Nationen på Ekstrabladet. Det er ikke recordere.dk's ønske.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 30-December-2014 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kære venner.

Kan i ikke godt holde jer til emnet, ellers lukker jeg tråden. Det er utroligt at vi begynder at ligne Nationen på Ekstrabladet. Det er ikke recordere.dk's ønske.

Thumbs Up


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 15:39
Vi har i flere omgange forsøgt at få Samsung til at komme med en løsning, så nu har vi kørt kritikken online:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1421150865 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1421150865

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 15:56
Mærkeligt at det kun er nogle tv der har fejl,jeg har et hu 7505 som er nævnt på flatpanels som jeg kører kablet med en 50/5 forbindelse og jeg har ingen problemer med netflix overhovedet,heller ikke 4k,det virker bare.

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x


Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 18:06
Jeg har et F9000 + 2014 boks og har ingen problemer med netflix eller ikke i 4k


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 18:07
Jeg har også F9005 + 2014 Boks - Der var problemer indtil man opdaterede firmware !!!

Men det er da længe siden nu.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 18:39
Jeg har et 7005 købt sidst i dec. Ingen problemer med netflix hos mig. Kører 60/60 wifi
og firmware 1200

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 18:47
Netflixfilm kører fint og super på min F9005 med 2014 evolution kit. Også i 4K.

Nogle har haft problemer, fordi de har valgt et forkert landevalg, da TVet blev taget i brug, eller har ikke fået opdateret deres apps. Der findes videovejledning hertil på youtube

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Laksepote
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Jeg har et 7005 købt sidst i dec. Ingen problemer med netflix hos mig. Kører 60/60 wifi
og firmware 1200

Godt nok mærkeligt. Mit virker stadig ikke. Hvilken version Netflix kører dit tv?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 20:20
F-serien er ikke ramt så vidt vi forstår og kan læse andre steder (problemet er ikke isoleret til Danmark).

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: LeChuck
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 20:30
Der er et indlæg på nettet der siger man skal tjekke om man har et Netflix ESN nummer. Det kan ses ved følgende valg: Menu / Support / Contact Samsung. Gå en skærm ned og se nummeret under "Smarthub".

Hvis der ikke står et nummer, skal man (ifølge førnævnte indlæg) ringe til Samsung. De skulle kunne nulstille via fjernsupport, så man får tildelt et Netflix ESN nummer.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 21:01
Torben nævner, at det tilsyneladende er H7xxxmodellen, det er problemer med.

Skriv hvis I har H7xxx modeller, der fungerer, så kan vi måske lokalisere problemet. Om fejlen ligger hos Netflix, Samsung eller brugeren

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 21:18
Jeg har valgt at slå auto update fra så en evt update ikke ødelægger min adgang til netflix for det lyder jo til at jeg er heldig at det virker.
ang hvilken version netflix jeg har så ved jeg ikke hvor jeg tjekker det?

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Jeg har valgt at slå auto update fra så en evt update ikke ødelægger min adgang til netflix for det lyder jo til at jeg er heldig at det virker.
ang hvilken version netflix jeg har så ved jeg ikke hvor jeg tjekker det?


Netop om update og aut. update er årsagen til problemet har været diskuteret på udenlandske fora.

Hvilket update nr fra Samsung bruger du, hvor Netflix jo virker?

Og hvilke nr bruger I H7xxx, hvor det ikke virker?



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 21:56
Firmvare 1200

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: Laksepote
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 22:04
Bruger også 1200, og det virker ikke. Har også kun 20/2 forbindelse, men Viasat og HBO kører..



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Firmvare 1200


Trådskaberen havde version 1200.2 som ikke virkede mht Netflix.

Nu har vi både en der kan benytte netflix på version 1200 og en det ikke kan.

Det kunne måske tyde på at fejlen ikke ligger hos Samsung, men hos enten Netflix eller hos brugeren.

Kan vi få jer, der benytter version 1200 og 1200.2


Og som IKKE kan modtage Netflix

til

1. at nulstille jeres TV og sørge for at landevalg dels er DK

2. og at I NB NB sikrer jer at apps bliver opdateret.

Og lader os her på forummet høre om Netflix nu virker?





-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Firmvare 1200


Trådskaberen havde version 1200.2 som ikke virkede mht Netflix.

Nu har vi både en der kan benytte netflix på version 1200 og en det ikke kan.

Det kunne måske tyde på at fejlen ikke ligger hos Samsung, men hos enten Netflix eller hos brugeren.


Hvad er det du ikke forstår? Samsung HAR erkendt, at de har et problem!!

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 22:21
Lad os der har Samsung lige prøve om vi kan finde fejlen.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Laksepote
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Firmvare 1200


Trådskaberen havde version 1200.2 som ikke virkede mht Netflix.

Nu har vi både en der kan benytte netflix på version 1200 og en det ikke kan.

Det kunne måske tyde på at fejlen ikke ligger hos Samsung, men hos enten Netflix eller hos brugeren.

Kan vi få jer, der benytter version 1200 og 1200.2


Og som IKKE kan modtage Netflix

til

1. at nulstille jeres TV og sørge for at landevalg dels er DK

2. og at I NB NB sikrer jer at apps bliver opdateret. 


Og lader os her på forummet høre om Netflix nu virker?




Har for længst prøvet 1. og 2. Har også prøvet ny DNS, men det kører ikke.


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 22:32


-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 22:32
sorry for billedet men det var lige hva det kunne blive til. 

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 22:37
Hm i min samsung menu står der firmvare 1200 men inde i netflix kan jeg nu se der står 1200.02

-------------
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Lad os der har Samsung lige prøve om vi kan finde fejlen.


Nu er det sådan at 5 brugere på recordere.dk langtfra er de eneste i verden der har Samsung-software-issues med netflix. Her er der en 3-4 råd:
http://www.whathifi.com/forum/tvs-and-projectors/2014-samsung-uhd-netflix-not-working - http://www.whathifi.com/forum/tvs-and-projectors/2014-samsung-uhd-netflix-not-working

Jer der ikke kan "netflixe", har i et ESN nummer?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 00:05
Okay i aften kan min netflix IKKE noget som helst... har set en del serier de sidste dage (hele weekenden) men nu får jeg denne besked hver gang jeg prøver at se en film : "Vi har problemer med at afspille denne titel i øjeblikket. Prøv igen senere, eller vælg en anden titel."
jeg er på version 1200.4/A1.0... ESN nr er sgu for langt til at skrive ned.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 00:15
Når du har et ESN nummer, så får du ikke den omtalte fejl. Vær glad :-)

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Laksepote
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når du har et ESN nummer, så får du ikke den omtalte fejl. Vær glad :-)

Klaus

Det er desværre ikke rigtigt. Jeg har et ESN nummer, men får stadig fejlen!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 06:04
Oprindeligt skrevet af Laksepote Laksepote skrev:


Det er desværre ikke rigtigt. Jeg har et ESN nummer, men får stadig fejlen!


Pis, så må bedste råd være at tage fat på Samsung, eller købe en AppleTV (eller lignende ekstern Netflix player).


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Okay i aften kan min netflix IKKE noget som helst... har set en del serier de sidste dage (hele weekenden) men nu får jeg denne besked hver gang jeg prøver at se en film : "Vi har problemer med at afspille denne titel i øjeblikket. Prøv igen senere, eller vælg en anden titel."
jeg er på version 1200.4/A1.0... ESN nr er sgu for langt til at skrive ned.

De få gange hvor mit Netflix ikke spiller 100% er det også den besked jeg får.

Hos mig løses det nemt ved enten at slukke og tænde fjernsynet på kontakten eller at genindlæse Netflix - altså logge ind igen.



Skrevet af: cccd
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 08:50
Idag kommer mit TV med en meddelse om at der er en ny opdate !
Men med alle de problemer der skrives om at bla netflix ikke virker, skal jeg ikke lige have noget opdateret før jeg er sikker på, at jeg ikke også, kan få disse problemer hvis jeg siger ja til denne opdate !

Mit Tv køre med ver. 2180 og den nye er ver. 2200

Mit netflix køre med ver. 2180,4/A1,0



Mit Tv har kørt netflix uden nogen form for problemer fra dag et Big smile


-------------





Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 21:24
Har et ESN nr og ingen problemer med mit Hu7505

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 07:55
Iflg. tråden om emnet, på flatpanels.dk, så er det Samsung 7xxx TV som er ramt, som er produceret i eller efter november 2014.

En mulig løsning på problemet skulle være, at opdatere til seneste firmware version, og herefter nulstille smarthub'en. Slukke TV'et i 30 min. Herefter genindlæse/gendanne smarthub (hav tålmodighed ved punkt 7 - kan tage 10 min. at genindlæse alle apps!).
Herefter skulle Netflix fungere.

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 11:35
SIDSTE NYT.

Da det er svært, ja, næsten umuligt at skrive til Samsung, skrev jeg igår en meddelelse via deres pressekontakt.

Jeg er netop blevet ringet op fra Samsung, der opfordrer ALLE, der har problemer med Netflix, om at telefonere til Samsungs support. Dette vil hjælpe dem med at fastlægge og løse problemet.

Samsung arbejder hårdt med at finde en løsning og havde håbet at (hedder den 1200.2 firmware) at denne firmware ville løse problemet, men det har den desværre ikke gjort.

Samsung bad mig om at skrive ovenstående.

Tilsyneladende er der problemer med Netflix på i hvertfald 2 modeller heraf H7xxx, som vi især kender her på forummet, men jeg synes også at have læst om andre modeller, der havde problemer herinde.

Fejlen ligger hos Samsung erkender man.
Og man forstår udmærket, at brugerne er nervøse for opdatering, når Netflix virker. Også frustrationen over at have købt et TV, der ikke virker mht til Netflix, når grundlaget netop var at kunne se Netflix, forstår man.

Så RING TIL SAMSUNGS SUPPORT, hvis jeres Netflix ikke virker.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 12:45
Venstre hånd hos Samsung ved åbenbart ikke, hvad højre hånd laver!!
Iflg. tråden på flatpanels.dk, så har en forhandler fået at vide, fra Samsung, at fejlen skyldes at de TV som er produceret fra november '14, og frem, åbenbart er blevet udstyret med en ældre version af Netflix-app'en, og at dette er årsagen til fejlen! Og at den fremgangsmåde jeg nævner i forrige indlæg, kan få app'en opdaterer - og derved til at fungere.

Andre igen, er lykkedes med at slå sikkerhedsindstilligen på deres TV fra, og derved fået Netflix til at virke!

Det er sat** noget rod!

M.v.h.


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Venstre hånd hos Samsung ved åbenbart ikke, hvad højre hånd laver!!
Iflg. tråden på flatpanels.dk, så har en forhandler fået at vide, fra Samsung, at fejlen skyldes at de TV som er produceret fra november '14, og frem, åbenbart er blevet udstyret med en ældre version af Netflix-app'en, og at dette er årsagen til fejlen! Og at den fremgangsmåde jeg nævner i forrige indlæg, kan få app'en opdaterer - og derved til at fungere.

Andre igen, er lykkedes med at slå sikkerhedsindstilligen på deres TV fra, og derved fået Netflix til at virke!

Det er sat** noget rod!

M.v.h.

Sæt kryds i kalenderen Henrik - jeg er undtagelsesvis HELT enig med dig her Big smile


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 13:11
Enig med jer.

Men jeg ser også det, som Henrik og jeg skriver, som samme sag.

På en anden tråd lykkedes det forummet at få HBO til igen at fungere ved netop at opdatere apps.

Men hvor mange kan det det eller tør det? Og de, der siger, at de har opdateret apps, har vel næppe. De har nulstillet TVet, men har de også særskilt sat smarthub til at opdatere?

Jeg tror, at Samsung udsender en firmware, hvor det sker helt af sig selv. Fordi at det andet er for kompliceret for mange. Dette løser også problemet for de der ikke kan eller som gør det forkert.

Det mindste man kan gøre, er dog at ringe til Samsungs support.

En debat herinde fører kun til noget, hvis man forsøger at gøre som fx Henrik, jeg og andre har foreslået. Og derefter give løsningen videre.






-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: kims2
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Men hvor mange kan det det eller tør det? Og de, der siger, at de har opdateret apps, har vel næppe. De har nulstillet TVet, men har de også særskilt sat smarthub til at opdatere?

Jeg tror, at Samsung udsender en firmware, hvor det sker helt af sig selv. Fordi at det andet er for kompliceret for mange. Dette løser også problemet for de der ikke kan eller som gør det forkert.

Det mindste man kan gøre, er dog at ringe til Samsungs support.

En debat herinde fører kun til noget, hvis man forsøger at gøre som fx Henrik, jeg og andre har foreslået. Og derefter give løsningen videre.




bentpetersson:
Det var dog en særdeles arrogant kommentar. Har du selv siddet med problemet, ringet til Samsung og fået dit TV til at fungere med de løsningsforslag der kommer?

Henrik B, har du fået dit TV til at fungere med det løsningsforslag du kommer med?

JEG har talt med Samsung, som erkender, at nogle H7005 ikke komemer til at virke med Netflix, før der kommer en firmwareopdatering.

JEG har nulstillet TV

JEG har nulstillet Smart Hub og geninstalleret og opdateret apps. Dette er desuden prøvet ud fra adskillige løsningsforslag. Blandt andet det Henrik foreslår, men også ved at ændre lokation til et land som ikke Har Netflix. Dette gør at Netflix bliver slettet, og geninstalleret når man går tilbage til Danmark.

Derudover har jeg prøvet alle andre løsningsforslag jeg har set og fået foreslået, alle uden virkning.

Undskyld det sure opstød, men du kan sgu ikke være bekendt at sidde og gøre dig klog på hvad folk har gjort og ikke gjort, når der virkelig sidder nogen der har brugt mange timer på at få dette til at fungere.

Uanset om så folk ikke havde nulstillet smart hub og opdateret Apps, så er det bare ikke godt nok, at Samsung ikke sende en opdatering ud langt før, som retter op på denne fejl. Folk skal ikke sidde og lave alle mulige krumspring, for at få et helt nyt TV til at fungere.

Når man ringer til Samsung svarer de i øst og i vest, og nogle har endda fået det svar, at det ikke er et problem de kender til.
Jeg vil hellere sige, lad være med at ringe til Samsung, for det er spild af tid, og du får absulut ingenting ud af det, udover den info du allerede har skrevet længere oppe.



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af kims2 kims2 skrev:

Henrik B, har du fået dit TV til at fungere med det løsningsforslag du kommer med?


Nej, det har jeg ikke, da jeg ikke har Samsung - og heller ikke skal have det! 25+ år i radiobranchen har lært mig, ikke at købe deres produkter!

M.v.h.


Skrevet af: kims2
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af kims2 kims2 skrev:

Henrik B, har du fået dit TV til at fungere med det løsningsforslag du kommer med?


Nej, det har jeg ikke, da jeg ikke har Samsung - og heller ikke skal have det! 25+ år i radiobranchen har lært mig, ikke at købe deres produkter!

M.v.h.


Nej, det kan da også være, at det er både første og sidste gang jeg hopper på den vogn efter dette.

Grunden til jeg spurgte var, at der kommer mange mange forslag til hvordan problemet kan løses, og det er også rigtig godt. Problemet er bare, at langt de fleste forslag kun har virket på andre modeller end H7005.

Hvis der er nogen der sidder med et H7005, købt fra slut November og frem, og som har fundet en løsning der har fungeret for dem, så råb endelig op:)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 17:13
Kims2.

Det var nu slet ikke arrogant ment, men det afhænger selvfølgelig af hvordan det opfattes.

Men ikke at ringe til Samsung når de anmoder om det, ja, det skal nok hjælpe.

Hvorfor returnerer du ikke dit TV?



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: kims2
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 17:39
Jeg ved ikke om man kan kalde det arrogant, men at skrive at folk nok ikke har gjort de ting der er beskrevet, det er da at gøre grin med dem der har brugt mange timer på at finde en løsning. Men godt ord igen...jeg er bare, med god grund hvis jeg selv skal sige det, meget træt af Samsungs opførsel over for deres kunder.

Man kan selvfølgelig godt ringe til samsung for at lægge pres på dem, men at ringe med forventning om at de har en løsning, det er nytteløst. Når man flere gange har fået at vide, at løsningen skulle være på plads inden for 1-2 uger, eller en af de nærmeste dage, så bliver man lidt træt. Det er da at pisse på sine kunder.

Jeg er uden for de 14 dages fortrydelsesret, men det kan da godt være jeg kan returnere med begrundelsen, at det ikke lever op til beskrivelsen.



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 15-Januar-2015 kl. 17:49
Jeg skrev: "har vel næppe".

Tilbage.

Jeg forstår godt, at du er sur på Samsung, så kast din vrede der, hvor den hører hjemme.

Hvis du har set reklame for dit TV eller hørt det af sælger, at netflix er muligt, er det et væsentligt grundlag til at bruge din returret. Og du har da virkelig vist at du er tålmodig.

Livet er for kort til at ærgre sig. Kræv pengene retur. Køb et apparat der aldrig har eller får fejl, men der findes næppe garanti for det.

Men det, du og andre har været udsat for, ville jeg ikke finde mig i og heller ikke afvente en løsning, når problemet har stået på fra november.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 16-Januar-2015 kl. 16:58
Så fik jeg mit nye 65" HU7505 hjem og der er heldigvis ingen problemer med Netflix omend jeg var nervøs under opdateringen ved opsætning.

Heller ingen bleeding, DSE eller banding :) 


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 19-Januar-2015 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Så fik jeg mit nye 65" HU7505 hjem og der er heldigvis ingen problemer med Netflix omend jeg var nervøs under opdateringen ved opsætning.

Heller ingen bleeding, DSE eller banding :) 

Jeg har også lige fået et 65" HU7505 hjem i stuen. Jeg vil høre om du oplever det samme som mig i forhold til betragtningsvinkler. Jeg er klar over at panel typen ikke har så gode betragtningsvinkler i forhold til et IPS panel, men jeg oplever at hvis jeg ikke sidder helt i center foran tv'et, så bliver billedet tydeligt udvisket i modsatte side.

Det skal ses ved mørke scener:

Afstand til skærmen er lidt over 3 meter. Hvis jeg så sidder i højre side, dvs ca. 50cm fra midten, så kan jeg tydelig se at venstre side bliver mere grålig - og modsat.

Kan det virkelig passe at fjernsynet er SÅ følsomt over for betragtningsvinkler. Det er jo helt skørt!


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 01:02
Jeg må krybe til korset og indrømme at mit HU7505 er røget retur igen af præcis sammen årsag som biggo skriver.

Beslutnings vinklerne  på trods af at jeg sad direkte overfor skærmen var mildest talt horrible. Helt normalt at VA paneler udvaskes når man sidder til venstre eller højre for midten, men når man sidder direkte overfor skærmen på 3-4 meters penge og har sider der er grå og hvor farverne udvasket er det ødelæggende for oplevelsen om aftenen. Ingen problemer i dagstimerne.

Det skal selvfølgelig tages i betragtning af fjernsynet er på 65" men selv længere bagud var udvaskningen virkelig slem.

Det er uden tvivl et resultat af det AUO panel som Samsung har valgt at bruge. Jeg har oplevet samme HU7505 i 65" med et Samsung panel og der er en verden til forskel.

http://nxsfan.co.uk/mediawiki/index.php/Samsung_Panels - http://nxsfan.co.uk/mediawiki/index.php/Samsung_Panels

Overvejede at prøve et andet eksemplar men jeg synes jeg har fået nok af Samsung lige pt. Men jeg ved det skal være 60"-65" men om jeg skal over i en Sony X8505 ved jeg ikke. Allerhelst ville jeg gerne have OLED :)

http://dl.dropboxusercontent.com/u/60803500/2.jpg - http://dl.dropboxusercontent.com/u/60803500/2.jpg


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 01:57
Jeg oplever ikke dette på mit Panasonic, med VA-panel.

M.v.h.


Skrevet af: Bladerunner
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 07:25
Jeg oplever ingen problemer med betragtningsvinklerne på mit 48" 7505.

For et par dage siden sad jeg meget skråt for fjernsynet og havde et fint billede - hvis lige for er 90 grader og væggen er 180 sad jeg vel svarende til 140 grader.

Men det er måske en anden paneltype end der bliver brugt til 65".....


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Jeg oplever ingen problemer med betragtningsvinklerne på mit 48" 7505.

For et par dage siden sad jeg meget skråt for fjernsynet og havde et fint billede - hvis lige for er 90 grader og væggen er 180 sad jeg vel svarende til 140 grader.

Men det er måske en anden paneltype end der bliver brugt til 65".....

Jeg har læst på avsforums at der udelukkende er Samsung paneler i 48".


Skrevet af: biggo
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Jeg må krybe til korset og indrømme at mit HU7505 er røget retur igen af præcis sammen årsag som biggo skriver.

Det var rart at få bekræftet at jeg ikke er alene, tak for det, men trist trist at mit også må retur Cry




Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 10:01
Nogen der ved hvad panel der er i F9000 ? her kan jeg sidde 3 meter fra og 2 ude til siden uden at synes at det er vildt dårligt... det er sgu da noget lort at en HU7505 kan være så dårlig alt efter hvad Panel Samsung har valgt at sætte i !!


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg oplever ikke dette på mit Panasonic, med VA-panel.

M.v.h.

Jeg savner også Pana men skal jeg op i minimum 60" og så skal jeg over i et IPS panel på 650. Er ikke helt sikker på at jeg kan affinde mig med 55" elleres havde jeg allerede et 640 :)


Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Nogen der ved hvad panel der er i F9000 ? her kan jeg sidde 3 meter fra og 2 ude til siden uden at synes at det er vildt dårligt... det er sgu da noget lort at en HU7505 kan være så dårlig alt efter hvad Panel Samsung har valgt at sætte i !!

Du skal ind i service menuen men hvis du er glad for billedet så er der jo ingen grund til at sætte grå hår i hovedet på sig selv over et evt. andet panel. Wink


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Januar-2015 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg oplever ikke dette på mit Panasonic, med VA-panel.

M.v.h.


Jeg savner også Pana men skal jeg op i minimum 60" og så skal jeg over i et IPS panel på 650. Er ikke helt sikker på at jeg kan affinde mig med 55" elleres havde jeg allerede et 640 :)

Der skulle ikke være så stor forskel på Pana 640 og 650 i billedkvalitet og betragtningsvinkler, har jeg hørt. Og 650 byder jo på en del flere features end 640.



Print side | Luk vindue