Print side | Luk vindue

Samsung TV: problem med twin-tuner/sat

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137331
Udskrevet den: 18-Januar-2025 kl. 06:41

Emne: Samsung TV: problem med twin-tuner/sat
Skrevet af: Frank73
Emne: Samsung TV: problem med twin-tuner/sat
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 13:33
Hej

Jeg har nu haft mit Samsung UE55F8005 i snart 1 år, og er stadig meget tilfreds. Jeg har dog aldrig fået TV'ets twin tuner til at virke for mig.

Bag i TV'et sidder:
- 1 stk. Canal Digital programkort
- 2 antennekabler trukket fra Parabol-LNB med flere udgange
- Ekstern harddisk (uden seperat strømforsyning, men anbefalet netop det setup jeg har).

Min kollega har samme tv, men modtager sit signal via kabel (YouSee), og han formår at lave Picture-in-Picture samt at optage tv, mens han ser noget andet.... Det virker bestemt IKKE for mig.

Jeg har prøvet under timeshift (ved pausning af udsendelse) at skift til kanal, men den går ikke uden at jeg mister udsendelsen jeg pauser.

Måske er det logik for begyndere, at dem som benytter SAT som tv-kilde kun kan modtage ET signal ad gangen, pga. programkortets begrænsning - men er fordelen ved twin tuneren så ikke forholdsvis begrænset til dem som modtager DVB-C og måske DVB-T signal??

Jeg regner med at programkortet er min begrænsning - kan nogen bekræfte? og er der evt. en work-around?

mvh.
Frank73

Svar:
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 14:17
Der skal et programkort til hver tuner. Prøv at sætte en antenne til, så bør det virke med de gratis DVB-T programmer.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 14:22

Der er da vist kun en CA plads i TVet, og der kan kun afkodes en kanal, der skal bruges 2 CA og 2 kort for at kunne modtage 2 kanaler( en på hver tuner).

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Frank73
Skrevet den: 29-December-2014 kl. 14:28
Tak.

Det giver egentlig god mening... jeg vil forsøge mig med et kabel fra den gamle antenne.

Print side | Luk vindue