Print side | Luk vindue

Surround receiver til Dali Lektor setup

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137487
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 14:30

Emne: Surround receiver til Dali Lektor setup
Skrevet af: Leo
Emne: Surround receiver til Dali Lektor setup
Skrevet den: 04-Januar-2015 kl. 10:59
Hej Recordere,

Så er det blevet tid til at jeg skal anskaffe mig noget ordentlig lyd frem for det all-in-one knald jeg har haft de sidste mange år!

Jeg har været nede og lytte til et par højtalere og jeg tænker at mit nye setup skal bestå af følgende:

Front: 2x Dali Lektor 6/8
Center Dali Lektor LCR
Bag: 2x Dali Lektor 1/2

Da dette vil være mit første "rigtige" Hi-fi setup, så har jeg ingen anelse om hvad jeg skal vælge af receiver og sub.

Hvad der angår receiver, så går jeg ud fra at det min. skal være med 5,1 support (duh) og gerne noget trådløst bluetooth connection - resten kender jeg desværre ikke så meget til.

Jeg er helt på bar bund angående Sub'en, men gerne noget i tilsvarende klasse af højtalerne.

Anlægget skal bruges til film via min Panasonic ST60 50" TV og masser af musik via min PC samt diverse trådløse apparater (Andriod, iPhone, etc.).

Jeg har pt. et problem med at streame DTS lydfilter via mit TV og Serviio, så jeg skal nok ud og have en media player a la WD TV Live, med mindre at receiver'en fås med lign. funktion? 

Budget? Ja, det er jo spørgsmålet. Det ville være fedt hvis man kunne holde receiver'en på 3-4000,- DKK eller under. Skulle man nu kunne få noget "helt vildt" for lidt ekstra, så er jeg da interesseret i at høre om det.

Jeg ser frem til at høre jeres forslag og skulle i have spørgsmål om andre kriterier, så skyder i bare løs.

/leo

Svar:
Skrevet af: Jesna
Skrevet den: 04-Januar-2015 kl. 16:28
Kig på sidste års modeller, der får du mere for pengene.

Jeg fik min Pioneer sc 1223 til 3300,- og jeg synes den spiller super med Lektor højttalerne.
Men den har ikke bluetooth og Wi-Fi.

/Jakob

-------------
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005

Skrevet af: Schroinx
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Kig på sidste års modeller, der får du mere for pengene.

Jeg fik min Pioneer sc 1223 til 3300,- og jeg synes den spiller super med Lektor højttalerne.
Men den har ikke bluetooth og Wi-Fi.

/Jakob

Hvor har du fundet den til 3300?

Skrevet af: Jesna
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 18:38
[/QUOTE]

Hvor har du fundet den til 3300?
[/QUOTE]

Det var ved cdon, men kan se at de ikke har den længere

/Jakob

-------------
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 19:36
Leo.

Absolut bedste køb, indenfor dit budget, er en Yamaha RX-A830:
http://www.pricerunner.dk/pl/96-2895278/Forstaerkere-og-Receivere/Yamaha-RX-A830-Sammenlign-Priser?q=yamaha+rx+a830&ref=redirect&search=yamaha+rx+a830&sort=4 - http://www.pricerunner.dk/pl/96-2895278/Forstaerkere-og-Receivere/Yamaha-RX-A830-Sammenlign-Priser?q=yamaha+rx+a830&ref=redirect&search=yamaha+rx+a830&sort=4

M.v.h.

Skrevet af: Schroinx
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Jesna Jesna skrev:

Det var ved cdon, men kan se at de ikke har den længere

/Jakob

Tænkte det nok at det var ryd lageret pris. Det er okay, jeg har lige købt en SC-2022 for 2500 Embarrassed

Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 22:31
Elgiganten har Pioneer Vsx-924 til 2499 kr. Det er virkelig en skarp pris. Pioneeren har en god kraftfuld lyd til film og god bas. Jeg sprang på en Yamaha a830 pga den på daværende tidspunkt var 500 kr billigere end Pioneeren.
Yamahaen spiller rigtig godt, men det har taget en del rod med pc for at få dlna og streaming af min musiksamling til at køre gnidningsfrit.. Wifi er alligevel for ustabilt til streaming i høj wav og flac format, så jeg kører med kabel til netværket til den.
Er dit lytte/film rum stort, så vil jeg klart anbefale Lektor 8. De to 8" bas enheder i hver vil du sætte pris på til film brug.
Evt vent med subben. For nogle er et par solide gulvhøjttalere nok.

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD

Print side | Luk vindue