Ekstra forstærker - ja/nej?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137570
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 17:12
Emne: Ekstra forstærker - ja/nej?
Skrevet af: sbndk
Emne: Ekstra forstærker - ja/nej?
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 19:52
Nu fik jeg sat et par Dali Lektor 8 og Dali Lektor 2 på min Denon AVR-X4000. Det lyder formidabelt godt, og selvom de selvfølgelig lige skal spilles til, så kan jeg høre mærkbar forbedring.
Nu spekulerer jeg så lidt i tanken om, at smide en forstærker/effektforstærker på også og lade den trække fronterne både i surround og ikke mindst når jeg spiller stereo. Jeg havde nok lidt glemt hvor godt musik kan lyde i ren stereo i disse tider, hvor alt skal streames og komprimeres :)
Men det rejser to spørgsmål: er der overhovedet noget vundet ved det nummer? Og hvilke forstærkere kunne man kigge efter sammen med Denon og Dali?
Jeg har selv kigget efter noget NAD (f.eks. C275/C375) eller Denon PMA-1510. Brugt afskrækker mig bestemt ikke. Ønsket er som nævnt god, ren lyd og styr på bassen - genrerne en blandet landhandel, men en del rock.
------------- Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
Svar:
Skrevet af: Jesper Flamand
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 20:02
Har du prøvet at hører dine Lektor på en c275 der hvor du har købt dem? Det ville jeg nok gøre i første omgang :-)
|
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 20:07
Go' ide - jeg kunne da selvfølgelig tage en tur i Hifiklubben igen og udnytte, at de har 'det hele derinde' :)
Det havde jeg selv helt overset.
------------- Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
Skrevet den: 06-Januar-2015 kl. 20:20
Så kan du i hvert fald finde ud af om du får noget ud af det.
|
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 18:54
Nu opdager jeg jo pludselig, at en Emotiva XPA-3 faktisk er nede i en rigtig fornuftig pris:https://emotiva.com/products/amplifiers/xpa-3 - nogen der har erfaring med Emotiva og ikke mindst at bestille derfra?
Jeg frygter lidt moms, told, etc :(
|
Skrevet af: David O Jensen
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 19:24
usashop.com der kan man indtaste varens pris i US dollar og så laver den en beregning med ca. toldafgift og levering... total beløber det sig i ca. 6200 kr., hvis jeg husker det korrekt
|
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 19:27
Ja, cirka 6200 løber sådan en op i via ShopUSA. Så er der også UPA-200, som er markant billigere (og dog yder 2x125W) og kan fås for 2700.
|
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 19:33
David O Jensen> Jeg læste dit emne i køb og salg-afdelingen og kan se, at du er ude efter nogenlunde det samme som mig (ekstra forstærker til fronter) - har du fundet noget interessant? :)
|
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 19:36
Melder mig lige på tråden her... SBN.. har du gjort dig nogen overvejelser vedr. tilslutningen?? C275 åbner for muligheden af bi-wiring som jeg lige husker det, mens emotiva lukker denne og kun gør brug af bi-amp.. Er der nogen fordele/ ulemper ved ovenstående tilsutningsmuligheder?
Står selv lidt i samme båd med effektforstærker, dog til B&W DM604S3 højtalere, drevet af en Denon AVR3313..
I fald UPA-200 skulle være nok til at få det optimale ud af mit setup overvejer jeg temmelig kraftigt at købe en sådan en
|
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 19:42
Mine Dali Lektor har ikke mulighed for biwiring eller biamp, så dét er i mit tilfælde begrænsningen - så det er der helt sikkert andre, der meget bedre kan svare på end mig :)
Trods det synes jeg begge de Emotiva ser rigtig interessante ud både ud fra pris og ikke mindst reviews.
|
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 21:29
Ja det gør de nemlig begge og glæder mig til lidt ekspert råd specielt på UPA-200 om den er kraftig nok.
|
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 21:31
Sys iøvrigt at jeg læste en svar på en anden tråd med en der gjorde opmærksom på, at i et surround setup - fandt han det bedst at fronter og center var koblet på en effekt, idet de alle 3 skulle have samme "levebrød" - Hvad er det for en størrelse??
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 22:32
Citat: Det lyder formidabelt godt..... Hvorfor så ikke bare nyde det og se en masse film osv...
------------- Ning
|
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 22:37
Ning skrev:
Citat: Det lyder formidabelt godt.....Hvorfor så ikke bare nyde det og se en masse film osv... |
God pointe :)
Desværre vil mere nogle gange have mere :/
|
Skrevet den: 11-Marts-2015 kl. 22:56
Jeg overvejer seriøst en NAD C375BEE i Hifiklubben. Er der andre bud op til cirka 10.000 jeg bør overveje?
|
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 05:53
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 07:20
Jesper Flamand skrev:
En brugt NAD M3 |
Takker. Den prøver jeg at nærstudere :)
|
Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 09:17
Eller en Rotel rb-1572, Lyder en del bedre end c375 i mine ører.
|
Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 09:35
Jeg vil meget klart anbefale en brugt Nad M3'er. Den er virkelig fin. God behagelig lydkvalitet og en vildt lækker finish og samlekvalitet. Til de 8000 kr cirka den ryger for brugt er det et røverkøb. Havde min i 2 år. Købte brugt og solgte for det samme. God investering. Er færdig med at købe nyt. Der er også en gut der har en Rotel RA-1570 forstærker på dba. Den er et år gammel og med indbygget Dac og usb/optiske indgange... Den ser rigtig spændende ud..
------------- Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
|
Skrevet den: 17-Marts-2015 kl. 07:30
Takker - jeg prøver at se, om jeg kan støve sådan en NAD M3 op :)
|
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 13:46
Nogle ting tager tid. Og jeg fik aldrig fundet en forstærker, men nu er jeg begyndt, at kigge lidt igen.
Jeg ser, at Rotel RB-1572 er nede i 6300 nu og kunne godt overveje denne til stereo/koblet til mine Lektor 8. Vil det kunne gå an of være pengene værd? Alternativt kigger jeg på NAD 372.
|
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 14:55
Helt klart 1572, meget mere power og styr på bas. Skynd dig, ellers køber jeg den bare. Det er en kanon forstærker til den pris.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 14:55
Jeg har en Onkyo 817 surround forstærker og købte på et tidspunkt en Rotel RB-985 (5 kanals) jeg satte før mine B&W 604. Dette gav en lille forbedring. De største forbedring i stereo gjorde jeg for lidt over en måned siden, da jeg købte en NAD forforstærker fra 90'erne.
Når jeg høre musik, flytter jeg phono kabler fra NAD over i Rotellen og så hører jeg en pladespiller eller digital (ATV/Squuezebox) via en Cambridge DAC. Det har givet et langt bedre lyd.
|
Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 16:00
Har netop selv koblet en integreret forstærker på min Denon
X4100W, og det er altså noget helt andet at lytte til musik nu (det er så også en god int. forstærker)
Så det kan jeg godt anbefale.
Mht. forstærkervalg er det smag og behag, så det er lidt svært at komme med anbefalinger, synes jeg. Der er mange gode valgmuligheder.
|
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 16:25
armani-thomas skrev:
Helt klart 1572, meget mere power og styr på bas. Skynd dig, ellers køber jeg den bare. Det er en kanon forstærker til den pris. |
Og det er bare et RCA-kabel fra pre-out på min Denon til Input på den Rotel og så er fronthøjttalerne koblet på hvad. R og L på Rotel? Når der så kommer et stereo-signal fra min Denon, så finder Rotel selv ud af, at det skal via fronthøjttalerne - korrekt? Og er det et surround-signal, så kommer det fortsat ud i alle kanaler?
|
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 16:40
sbndk skrev:
armani-thomas skrev:
Helt klart 1572, meget mere power og styr på bas. Skynd dig, ellers køber jeg den bare. Det er en kanon forstærker til den pris. |
Og det er bare et RCA-kabel fra pre-out på min Denon til Input på den Rotel og så er fronthøjttalerne koblet på hvad. R og L på Rotel? Når der så kommer et stereo-signal fra min Denon, så finder Rotel selv ud af, at det skal via fronthøjttalerne - korrekt? Og er det et surround-signal, så kommer det fortsat ud i alle kanaler? |
Fuldstændig korrekt. Forstår dog ikke dit spørgsmål "Når der så kommer et stereo-signal fra min Denon, så finder Rotel selv ud af, at det skal via fronthøjttalerne -. Rotel'en skal ikke "finde ud af noget", den kan kun forstærke det signal der kommer ind af dens input, og den er egentlig komplet hjernedød i den forstand. Men ja til resten Du kan iøvrigt også koble den sammen med Denon med trigger kabel så den selv tænder/slukker sammen med Denon. Tror nok folk plejer og bruge et almindeligt minijack kabel.
|
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 16:49
armani-thomas skrev:
sbndk skrev:
armani-thomas skrev:
Og det er bare et RCA-kabel fra pre-out på min Denon til Input på den Rotel og så er fronthøjttalerne koblet på hvad. R og L på Rotel? Når der så kommer et stereo-signal fra min Denon, så finder Rotel selv ud af, at det skal via fronthøjttalerne - korrekt? Og er det et surround-signal, så kommer det fortsat ud i alle kanaler? |
Fuldstændig korrekt. Forstår dog ikke dit spørgsmål "Når der så kommer et stereo-signal fra min Denon, så finder Rotel selv ud af, at det skal via fronthøjttalerne -. Rotel'en skal ikke "finde ud af noget", den kan kun forstærke det signal der kommer ind af dens input, og den er egentlig komplet hjernedød i den forstand. Men ja til resten Du kan iøvrigt også koble den sammen med Denon med trigger kabel så den selv tænder/slukker sammen med Denon. Tror nok folk plejer og bruge et almindeligt minijack kabel. |
Nej, det var lidt dårligt formuleret :)
Det jeg forsøgte at finde hoved og hale i, at såfremt der kun er et stereo-signal (f. eks fra CD-afspiller), så bliver dette kun spillet i fronthøjttalere (fra Rotel) og ikke skaleret op til de andre kanaler og er det f. eks et surroundsignal, så håndterer Rotel stadig signalet til fronthøjttalere og Denon resten af kanaler. Er det korrekt forstået? Det blev lidt rodet, men jeg var også til julefrokost igår.
|
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 20:55
sbndk skrev:
armani-thomas skrev:
sbndk skrev:
armani-thomas skrev:
Fuldstændig korrekt. Forstår dog ikke dit spørgsmål "Når der så kommer et stereo-signal fra min Denon, så finder Rotel selv ud af, at det skal via fronthøjttalerne -. Rotel'en skal ikke "finde ud af noget", den kan kun forstærke det signal der kommer ind af dens input, og den er egentlig komplet hjernedød i den forstand. Men ja til resten Du kan iøvrigt også koble den sammen med Denon med trigger kabel så den selv tænder/slukker sammen med Denon. Tror nok folk plejer og bruge et almindeligt minijack kabel. |
Det jeg forsøgte at finde hoved og hale i, at såfremt der kun er et stereo-signal (f. eks fra CD-afspiller), så bliver dette kun spillet i fronthøjttalere (fra Rotel) og ikke skaleret op til de andre kanaler og er det f. eks et surroundsignal, så håndterer Rotel stadig signalet til fronthøjttalere og Denon resten af kanaler. Er det korrekt forstået? Det blev lidt rodet, men jeg var også til julefrokost igår. |
Jamen det vil køre som du skriver, fuldstændig som i dag hvor det bare er din Denon, bortset fra mere power og overskud.
|
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 21:00
armani-thomas skrev:
sbndk skrev:
armani-thomas skrev:
sbndk skrev:
armani-thomas skrev:
Det jeg forsøgte at finde hoved og hale i, at såfremt der kun er et stereo-signal (f. eks fra CD-afspiller), så bliver dette kun spillet i fronthøjttalere (fra Rotel) og ikke skaleret op til de andre kanaler og er det f. eks et surroundsignal, så håndterer Rotel stadig signalet til fronthøjttalere og Denon resten af kanaler. Er det korrekt forstået? Det blev lidt rodet, men jeg var også til julefrokost igår. |
Jamen det vil køre som du skriver, fuldstændig som i dag hvor det bare er din Denon, bortset fra mere power og overskud. |
Og volumen foregår fortsat med min fjernbetjening til min Denon? Sådan må det vel være. Tak for svarene i øvrigt.
|
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 21:21
Skrevet den: 27-November-2016 kl. 21:22
Super - så har jeg vist forstået det :)
|
Skrevet af: bony
Skrevet den: 28-November-2016 kl. 11:55
sbndk skrev:
Nogle ting tager tid. Og jeg fik aldrig fundet en forstærker, men nu er jeg begyndt, at kigge lidt igen.
Jeg ser, at Rotel RB-1572 er nede i 6300 nu og kunne godt overveje denne til stereo/koblet til mine Lektor 8. Vil det kunne gå an of være pengene værd? Alternativt kigger jeg på NAD 372. |
Der er i øjeblikket en til 4.500 på DBA. Ved ikke lige hvor du er fra, men denne står i Køge. Dét er en rimelig god pris, som jeg selv ville have overvejet hvis jeg havde haft pengene.
Jeg har i øvrigt intet med annoncen at gøre, det er ren public service.. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
------------- —
|
Skrevet den: 29-November-2016 kl. 22:56
bony skrev:
sbndk skrev:
Jeg ser, at Rotel RB-1572 er nede i 6300 nu og kunne godt overveje denne til stereo/koblet til mine Lektor 8. Vil det kunne gå an of være pengene værd? Alternativt kigger jeg på NAD 372. |
Der er i øjeblikket en til 4.500 på DBA. Ved ikke lige hvor du er fra, men denne står i Køge. Dét er en rimelig god pris, som jeg selv ville have overvejet hvis jeg havde haft pengene.
Jeg har i øvrigt intet med annoncen at gøre, det er ren public service.. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif) |
Ja, 4500 er billigt brugt. Der er bare ikke langt op til 6300 for en ny med garanti og den slags :)
|
Skrevet af: bony
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 10:26
sbndk skrev:
bony skrev:
sbndk skrev:
Jeg har i øvrigt intet med annoncen at gøre, det er ren public service.. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif) |
Ja, 4500 er billigt brugt. Der er bare ikke langt op til 6300 for en ny med garanti og den slags :) |
Jeg havde ikke lige fanget at det var fra ny, for så har du ret. Det er meget billigt! Hvor har du set den til de penge? :-)
------------- —
|
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 10:33
bony skrev:
sbndk skrev:
bony skrev:
sbndk skrev:
Ja, 4500 er billigt brugt. Der er bare ikke langt op til 6300 for en ny med garanti og den slags :) |
Jeg havde ikke lige fanget at det var fra ny, for så har du ret. Det er meget billigt! Hvor har du set den til de penge? :-) |
Den VAR på tilbud her frem til igår: http://www.lydspecialisten.dk/produkter/12-forstaerker--effekt/2076-rotel-rb-1572-sort/ - nu er den så tilbage på normalprisen på de 8999,- (hvilket ser ud til, at være listeprisen).
Det kan være, at nogen nåede, at bestille den sidste med 30% rabat igår :P
|
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 10:56
Jeg havde nappet den brugte på DBA, og pruttet den ned i 4000,- Jeg købte en brugt RMB-1565 for et par år siden til 4000, nyprisen på den er også 9000. Ville ikke være bange for den går kaput, jeg har både RMB-1565 og RB-1572, som vel har omkring fem år på bagen, hvor 1572'eren har været tændt minimum 2 timer dagligt. Ved selvfølgelig ikke hvor mange timer 1565'eren har kørt ved tidligere ejer.
|
Skrevet den: 30-November-2016 kl. 11:35
Jeg kan sagtens følge dit argument - jo længere ned man kan presse prisen, jo bedre en handel bliver den brugte.
|
Skrevet den: 02-December-2016 kl. 08:13
Nå - glæden varede ikke så længe. Igår fik jeg en mail fra Lydspecialisten, at den desværre ikke var på lager (trods den stadig på deres hjemmeside står til at være på lager) og og de derfor nok først kunne sende den i næste uge. Jeg er bare meget lidt fan af butikker, der ikke har styr på deres lager :)
Så må vi se hvad der sker i næste uge.
|
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 12:16
Nu fik jeg den sat til. Men jeg ved ikke, om jeg overser et eller andet helt oplagt eller mangler at ændre en indstilling
Jeg har koblet min Rotel på 'Pre Out front' på min Denon. Det giver umiddelbart sig selv. Og 12V-trigger kan også tænde Rotel, når jeg tænder min Denon. Fronthøjttalerne koblet til hhv. højre og venstre på Rotel.
Men der kommer bare ingen lyd ud, når jeg tester med mit Sonos (tilkoblet CD-indgangen på Denon og sat til stereo). Manualen til Denon fortæller ikke, at der skulle ændres i nogle indstillinger på den. Gør jeg noget forkert eller mangler jeg noget?
|
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 13:51
Næh, jeg tror simpelthen, at det var af den simple årsag, at pre out først bliver aktivt, når jeg vælger 9.1 i stedet for 5.1. Nu spiller det i hvert fald som det skal :D
|
Skrevet af: kriller7000dk
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 13:59
Det burde ikke have nogen indflydelse på noget. Preout skal også være aktiveret i stereo hvis du slår om på det. Men så længe det dutter er det jo pling.
|
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 14:04
kriller7000dk skrev:
Det burde ikke have nogen indflydelse på noget. Preout skal også være aktiveret i stereo hvis du slår om på det. Men så længe det dutter er det jo pling. |
Det er også hvad jeg læser ud af manualen. Men jeg kunne simpelthen ikke få det til, at makke ret med mindre jeg satte det til 9.1 - og det er der vel ikke problemer med trods jeg kun har 5.1?
|
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 14:25
Der kan komme noget med noget mixing under film, men der bliver jeg lidt usikkker da jeg ikke kender Denons produkter og de andre ved helt sikkert meget mere om det end jeg:)
Stereo kan også lyde underligt hvis man afspiller det i et andet kanal mix. Det har jeg oplevet Onkyos tidligere AVRs.
|
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 14:56
På min Denon X-4100W skal speakers også stå på 9.1, for at pre-out fronts kan vælges, så det må være måden at gøre det på, selv om det virker underligt med valg af 9.1, når man ikke har.... 9.1 ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Kan i øvrigt anbefale denne: http://www.hifipriser.dk/fjernbetjening/logitech-harmony-650-remote-id-8224431.aspx" rel="nofollow - Logitech Harmony 650 universalfjernbetjening
Den gør altså bare audio-livet meget nemmere!
|
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 15:04
-Henrik- skrev:
På min Denon X-4100W skal speakers også stå på 9.1, for at pre-out fronts kan vælges, så det må være måden at gøre det på, selv om det virker underligt med valg af 9.1, når man ikke har.... 9.1 ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Kan i øvrigt anbefale denne: http://www.hifipriser.dk/fjernbetjening/logitech-harmony-650-remote-id-8224431.aspx" rel="nofollow - Logitech Harmony 650 universalfjernbetjening
Den gør altså bare audio-livet meget nemmere!
|
Så er jeg da inde på noget af det rigtige - 'Pre out' inde i menuen er netop tonet ned i alle andre indstillinger end 9.1. Så må det jo være metoden, hvis din også skal stå sådan :)
Jeg kunne godt finde på, at ønske mig sådan en universalfjernbetjening engang - man er vel ikke så heldig, at man også kan styre Sonos med den?
|
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 15:21
Jeg bruger en Logitech One + og har haft den længe, men med tiden er den dog begyndt at have svært ved at sende de rigtige kommandoer også selvom jeg har tunet tider osv. op til flere gange.
Men de mutil remotes gør bare vores liv meget nemmere. ALT kan styres hvis der er IR modtager i enheden man vil styre. Bruger den endda med min XB1 uden noget interface imellem.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-December-2016 kl. 22:24
Noget underligt noget, at det kun fungerer ved 9.1 indstilling, for tror receiveren vel at den skal skalere lyden til 9 højttalere = der kommer til at mangle noget....
På Yamaha er pre-out altid aktiveret, uanset surround indstilling.
M.v.h.
|
Skrevet den: 17-December-2016 kl. 02:38
I manualen til min Denon står der, at 9.1 betyder "op til 9.1", afhængig af hvad Height-parameteren sættes til. Står den på 0, må output være alm. 5.1. Se http://manuals.denon.com/AVRX4100W/NA/EN/IEDGSYnrjkezpv.php#HJWMMLvzpgqydo" rel="nofollow - her
|
Skrevet den: 17-December-2016 kl. 09:11
Hmmmmm.....godt nok en kryptisk måde at lave det på. Som nævnt er Pre-Out ganske enkelt altid aktive, på f.eks. Yamaha....
M.v.h.
|
Skrevet den: 19-December-2016 kl. 11:08
Næ, jeg synes godt nok også det er lidt underligt. Manualen (så vidt jeg kan læse) fortæller ikke rigtigt, at det skal være sat til 9.1 før pre out virker. Men det er som sagt den eneste indstilling jeg får lyd ved.
Sætter jeg lyden til 5.1, så kan jeg se, at pre out nu står nede ved ikonet Zone3, men jeg kan på ingen måde få lyd ud.
|
Skrevet den: 19-December-2016 kl. 11:16
Kunne det tænkes at man mener der er Power nok til at drive alt under 9.1 tilfredsstillende og først ved man som bruger først "må" tilføje ekstra Power ved 9.1.?
|
Skrevet den: 19-December-2016 kl. 11:52
Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 19-December-2016 kl. 12:30
kriller7000dk skrev:
Kunne det tænkes at man mener der er Power nok til at drive alt under 9.1 tilfredsstillende og først ved man som bruger først "må" tilføje ekstra Power ved 9.1.? |
Lad være med at bekymre dig om det. Hvis den skal stå på 9.1 for at aktivere pre out så er det det du gør. Du går ikke glip af noget selvom du i virkeligheden ikke har 9.1 højttalere. Bare køre dens auto setup, så ved den hvad der er tilsluttet og indretter sig efter det. Det kan man også på Yamaha for den sags skyld.
|
Skrevet den: 19-December-2016 kl. 12:32
Ja, der er jo nok ikke andet at gøre, selvom det er en lidt ulogisk vej for at få pre out aktivt. Men fred være med det. Det virker og jeg er glad og der kommer god rockmusik ud :)
|
Skrevet den: 19-December-2016 kl. 13:03
Fedt! Så er det på plads.
|
|