Print side | Luk vindue

Viaplay - DR kanaler?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137654
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 10:09

Emne: Viaplay - DR kanaler?
Skrevet af: pointwood
Emne: Viaplay - DR kanaler?
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 15:12
Hurtigt spørgmål:

Kan man se DR's kanaler med Viaplay? Hvad med TV2?

-------------
Jramskov

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 15:59
Nej, Viaplay er en streamingtjeneste som Netflix, skal du ud i noget live TV kanaler er det nok mere TV2Play du skal have fat i, men der er ikke DR kun TV2

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 16:09
Det var da ærgeligt. De streamer da en masse live sport.

-------------
Jramskov

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 16:12
Tjo, men så må du have en antenne på taget hvis du vil se DR uden ekstraomkostninger, ellers er det kabel eller parabol :-)

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 16:12

DR har deres egen App. Android, æble, og mener jeg også til Tablet der køre Win OS.
Nyere TVer har også mulighed for DR HBB TV.
Har man Internet fra Stofa og You See (Play TV) er der alle deres kanaler via Web TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 17:02
Det er ikke brugbare løsninger efter min mening. Jeg kan ikke se nogen grund til at Viaplay ikke også skulle kunne sende i det mindste DR's kanaler.

-------------
Jramskov

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 17:04
OK, måske bør du så rette henvendelse til både DR og Viaplay med din utilfredshed :-)

Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Det er ikke brugbare løsninger efter min mening. Jeg kan ikke se nogen grund til at Viaplay ikke også skulle kunne sende i det mindste DR's kanaler.

Øhh, det er en streaming tjeneste, hvor Viaplay streamer deres eget indhold. Hvorfor hulen skulle de begynde at sende DR's programmer ud? 

Det svarer til du brokker dig over MCD ikke sælger whoppere.. 

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 17:46

Det er jo konkurrerende indholdsudbydere, så hvorfor de skulle tilbyde kanaler fra andre kan jeg ikke få øje på. Det giver ingen mening at de skulle. Så hvis der skal streames fra de enkelte, så skal man bruge de muligheder de tilbyder, eller bruge de muligheder som før nævnt fra Stofa, You See og andre som har tilsvarende tjenester.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 19:04
Sådan ser jeg ikke på det. Konkurrencen kommer fra f.eks. Telia TV. Hvorfor ikke tilbyde noget der kan konkurrere med det? Væsentligste hindring er at Viaplay ikke er tilgængelig på en boks som f.eks. Apple TV. PS4/Xbox er for dyre og bruger for meget strøm til at være relevante.

-------------
Jramskov

Skrevet af: csell
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 19:17

Konkurrencen kommer fra f.eks. Telia TV. Hvorfor ikke tilbyde noget der kan konkurrere med det?

Hej.

Konkurrenten hedder

http://watzmenow.tv/ - https://watzmenow.tv/

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 20:06

Viaplay er på diverse TVer, Recordere og afspillere, så jo det er faktisk på en box.

-------------

Skrevet af: mathias1
Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 20:39
Så ser du det forkert pointwood. Nu du er lang med at brokke dig, hvorfor sender tv2 play ikke tv3og Kanal fire?
Tjoh fordi det er forskellige udbydere. Dr har deres egen app. MTG har deres egne apps (tv3 play og viaplay) Discovery har deres egen app - nu tv.

Hvis du vil have flere kanaler samlet skal du se på Telia tv, Yousee mfl. Ikke den enkelte indholdsudbyder

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Viaplay er på diverse TVer, Recordere og afspillere, så jo det er faktisk på en box.

Mit TV er ikke et smart tv og jeg foretrækker at have alt det smarte i en seperat boks i stedet for indbygget i TV'et men det er en anden diskussion :)

Hvilke recordere og afspillere findes det på udover PS og Xbox? Ifølge deres egen hjemmeside er eneste mulighed en "PlusHD TV-box" men dertil skriver de: "Bemærk, at Viaplays udvalg er noget mindre på Viasat-boxen end på Viaplay.dk. For at få adgang til hele Viaplays udvalg henviser vi til vores andre platforme: viaplay.dk, smartphone, tablet, spillekonsoller og Smart TV."

-------------
Jramskov

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 21:44

Har Viaplay på Samsung Recorder, mener også den er på min Panasonic afspiller.

-------------

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Så ser du det forkert pointwood. Nu du er lang med at brokke dig, hvorfor sender tv2 play ikke tv3og Kanal fire?
Tjoh fordi det er forskellige udbydere. Dr har deres egen app. MTG har deres egne apps (tv3 play og viaplay) Discovery har deres egen app - nu tv.

Hvis du vil have flere kanaler samlet skal du se på Telia tv, Yousee mfl. Ikke den enkelte indholdsudbyder

Viaplay er en del af Viasat så vidt jeg ved. Her er Viasats basispakke:
http://www.viasat.dk/produkter/parabol-tv/tv-pakker/basis

Den eneste forskel er måden produktet leveres til kunden.

Ps. Du er nu nummer 2 der skriver at jeg brokker mig, forstår ikke helt hvorfor i mener jeg brokker mig...medmindre i er ansat ved Viasat

-------------
Jramskov

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har Viaplay på Samsung Recorder, mener også den er på min Panasonic afspiller.

Ok, ifølge beskrivelsen på deres hjemmeside er funktionaliteten begrænset i forhold til f.eks. PS4.

-------------
Jramskov

Skrevet den: 09-Januar-2015 kl. 21:59

Det er muligt, bruger den ikke, har begrænset brug for deres kanaler, vil så sandelig ikke betale extra for det.

-------------

Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 06:40
Jeg har en multimedia maskine stående. Det er så min box. Der er internet browser. Mener bestemt jeg kan se alt det tv jeg vil, bare jeg køber de rette "pakker" / streamningstjenester/ abonnement osv.  
Du vil gerne se DR. Stream da løs, der er jo betalt License 

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 07:32

Så skal DR vel også sende Paradise?

Viaplay er Viasats streamingtjeneste. Altså dem der ejer TV3, 3+ og 3 Puls og nogle sportskanaler. Hvorfor skal de dog sende andre kanalers indhold.
TV 2 Play sender jo heller ikke indhold fra DR.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 09:15
DR er speciel da det er en public service virksomhed, men jeg ser ikke noget mærkeligt i at f.eks. TV2 gjorde det.

Jeg vil blot gerne have det hele i samme interface, dvs. så simpelt og brugervenligt som muligt. Jeg forstår ikke hvorfor i er imod det?

Tror ikke det ville koste Viaplay særligt meget at streame DR's kanaler, de skal selvfølgelig tjene penge på det men det vil gøre deres produkt væsentligt mere interessant.

Alternativet er at f.eks. https://watzmenow.tv tilbød 3+ og andre sportskanaler men det virker ikke til at Viasat er interesseret i det.

-------------
Jramskov

Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 10:35

Der er vist ingen der er imod det, men det du ønsker kan ikke lade sig gøre, og vil ikke blive en realitet, så glem alt om det. Brug de tjenester der er fra de enkelte udbydere og indholdsleverandører.

-------------

Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 10:52

Jeg vil blot gerne have det hele i samme interface, dvs. så simpelt og brugervenligt som muligt.

Hej.

Så vent nogle måneder. Hvis Android TV bliver en succes, vil der komme apps til alle streaming tjenesterne.

Hvis du ikke kan vente kan du måske overveje en Android Tablet med HDMI udgang. Her kan du fra skrivebordet så starte de forskellige tjenester du abonnerer på.

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 10:58
Du lyder meget skråsikker. Mere og mere bliver streamet over internettet, inklusiv live sport så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle blive en realitet på et tidspunkt. Det er jo ikke anderledes en at Yousee leverer Viasats kanaler via kabeltv eller at Boxer gør det. Umiddelbart ser det ud til at sådan en service netop er lanceret i USA: http://www.theverge.com/2015/1/7/7510487/dish-sling-television-internet-tv-ces-2015

-------------
Jramskov

Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 11:40

Umiddelbart ser det ud til at sådan en service netop er lanceret i USA 

Hej.

Jeg syntes som andre, at du blander forskellige firmaer med forskellige forretnings planer sammen i en pulje. Nogle ønsker bare at distribuere TV kanaler. Andre ejer det indhold de ønsker at kunne levere.

Jeg syntes ikke om du prøve at blande USA og sports ind i det. USA er et marked ( land ), hvor Europa er delt op i forskellige markeder. Og der er så mange penge i sport at det vil afspore diskussionen. Jeg mener ikke at sport. I hvert fald International Sport skal leveres som streaming. Det er meget lettere at modtage på en parabol.

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 15:09
Jeg tror ikke vi kommer videre så lad os bare være enige om at være uenige :)

Jeg har også for længst fået svar på mit spørgsmål.

-------------
Jramskov

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 19:10
Det er jo ikke fordi, vi andre ikke ønsker det, som det efterspørger. Det kunne da være virkelig lækkert, hvis alt var samlet et sted. Men tjenesterne bliver nødt til, at se fra et forretningsmæssigt synspunkt.
Jeg tror da også rigtig gerne, at Viaplay vil have ad gang til både TV2's og DR's programmer. Men det kræver ligesom, at de vil sælge dem rettighederne. Det vil de selvfølgelig ikke, da det vil undergrave deres egen forrentning. Hvem gider måske købe adgang til TV 2 Play, hvis Viaplay alligevel også streamer deres indhold?

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet af: mathias1
Skrevet den: 10-Januar-2015 kl. 21:59
Du blander tingene sammen Pointwood. MTG (viasat) er en content provider der producerer indhold,og sælger adgang til det, samt indhold fra deres udenlandske samarbejdspartnere.
Boxer, YouSee, Stofa er service providers, der giver dig adgang til MTG, Discovery mfl. Indhold.

Det du efterspørger vil ViaPlay aldrig give dih, Men Yousee Play vil måske i fremtiden, uden YouSee kabel, hvis de kan få aftalerne på plads

Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 08:46
Da DR er en public service virksomhed tvivler jeg på det vil være det store problem at få en licens til at sende det...

Viasat er både content provider og service provider. Det er TV2 også og det er der mange andre der er.

Nuvel, tror ikke vi kommer videre, så slut herfra.

-------------
Jramskov

Print side | Luk vindue