Print side | Luk vindue

Hjælp

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137781
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 11:28

Emne: Hjælp
Skrevet af: Bungoo
Emne: Hjælp
Skrevet den: 13-Januar-2015 kl. 23:56
Jeg vil gerne have sat 2 Beolab 6000 til mit anlæg. Jeg har en Yamaha rx-a1030 forstærker med pre out og 12v trigger som jeg sætter mine højtaler til. Men da jeg også har mine elskede B&W passive højtaler. Kan jeg så bar sætte dem til skruen og Beolab 6000 til pre-out og så ved forstærkeren at den skal spille ud fra det?
Har ikke ret meget erfaring indenfor HiFi, så bær lige over med hvis det er langt ude.
Mvh René

Svar:
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 15:42
Ingen der kan hjælpe ?
Mvh René

Skrevet af: jonlanghoff
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 16:19
Lad mig foreslå et en anelse mere beskrivende trådnavn.

Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 17:17
tjaa det burde virke... MEN hvorfor vil du dog det... vil du have 4 front HT'ere som spiller samtidig eller?

Hvis det er fordi du vil "skifte" mellem dem så burde det også kunne gøre ved at slukke for B&O ht'ere men B&W (de passive) vil altid spille

Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 19:36
Det ene sæt bliver bag højtaler og det andet sæt front. Det er til surround herhjemme. Med tiden vil jeg skifte det hele ud til B&O. Hvad med lyden på Beolab 6000, bliver den nem og styre sammen med de passive ? Vil lade forstærkeren selv kalibrer højtalerne ind. Men spørgsmålet er om de alligevel vil spille højere eller lavere ?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 19:51

Det skulle du jo have skrevet, i stedet for noget forvirrende, at til front skal bruges B&O, og til bag er det B&W, for det kan man jo sagtens.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 19:56
Undskyld forvirringen. Skal nok prøve at skrive det bedre fremover. Hvordan bliver lydstyringen ? I forhold til hinanden

Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 20:02

Det bestemmer du jo selv, ved at justere på forholdet mellem front og bag.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 20:06
når det er sat til så lader du bare YPAQ om at juster det til med lydstyrke og lyd freqencer osv.
Så skal du bare have valgt om dine elskede B&W skal være front eller B&O... hvad med subwoofer og center osv. ?

HUSK kun at bruge pre-out til B&O om de så er front eller surround eller surround back osv.

Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 20:22
Okay , så er jeg helt med. Så lader jeg bar den indstille for mig og aå kan jeg jo fin justere hen af vejen. Har en B&W center og Dali sub. Min bag højtaler er pt scandyna micro pod og de var også fin i en lille lejlighed. Men nu med mere plads mangler jeg noget mere bagfra.
Det skal jeg nok huske. Vil det ikke være bedst og trække 2 kabler ud til højtalerne , så de kører på hver deres. End at trække et kabel ud fra forstærkeren og så bar et kabel mellem højtalerne. Kan jo stille på dem om de skal spille R or L ? Hvad er bedst ? Køre mk3 kabel ud

Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 20:32

Der er jo L og R højtaler, så skal der da også et kabel til L og et til R.
Da du også har B & W Center, så er det lyd messigt bedst at bruge de andre B & W til fronter, da lyden på dem passer sammen.

-------------

Skrevet den: 14-Januar-2015 kl. 20:41
Okay tak for svar og hjælp :). Nu kan jeg få det sidste bestilt hjem. Lader dem også stå i front, så kommer B&O som bag HT. På sigt bliver det skiftet ud med B&O

Print side | Luk vindue