Print side | Luk vindue

Bedste forbindelse

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13784
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 07:16

Emne: Bedste forbindelse
Skrevet af: loproc
Emne: Bedste forbindelse
Skrevet den: 28-Juli-2006 kl. 20:58
Hejsa

Jeg har en Sony XGA projektor og en Sony DVP-NS333 DVD, med følgende video stik:

Projektor
VGA
Composite
SVHS

DVD afspiller
SCART
Composite

Jeg er naturligvis interesseret i at få det bedste billede frem, over en afstand på ca. 10 M, men hvordan skal jeg forbinde? Jeg bruger pt. et tyndt composite kabel men det giver jo ikke ligefrem det smukkeste billede man kunne ønske sig. Derfor købte jeg et Scart -> RGB og et RGB til VGA, men der kom selvfølgelig ikke noget billede på...

Hvad gør jeg, eller hvad gør jeg forkert? Håber der er nogen som har nogle tips...

Med venlig hilsen
Martin Kruse Jensen

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2006 kl. 21:03

Det ville være det bedset at bruge S-Video fra DVD til Projector, da begge har denne tilslutning. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 28-Juli-2006 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det ville være det bedset at bruge S-Video fra DVD til Projector, da begge har denne tilslutning.

Nu har jeg så forbundet det, men der kommer kun et sort/hvid billede som har en masse "ensformigt flimmer" (ikke en fandens god forklaring)...

Skrevet den: 28-Juli-2006 kl. 21:55
Hovsa - min fejl... Det var DVD afspilleren der ikke var indstillet til at bruge SVHS... Det gav ikke destro mindre et MEGET bedre billede da jeg fik rettet det.

Mange tak for hjælpen!

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2006 kl. 21:56

Er DVD afspilleren indstillet til S-Video Out.? Er forbindelserne udført korrekt.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue