Print side | Luk vindue

Folie til skrivebord

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137963
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 17:36

Emne: Folie til skrivebord
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Folie til skrivebord
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 13:39
Føsrt skal jeg beklage hvis emnet ikke hører til på forummet. Jeg tænker bare nogen måske har efraing med forespørgelsen, da her også debatteres Mc og PC.

Jeg vil beklæde mig nuværende skrivebord (glasplade), med en folie som skal kunne bruges med mus. Jeg har Magic Mouse og ville gerne undgå min irriterende musemåtte og samtidigt dæmpe genskæret fra pladen nu. Så det er mat dort jeg leder efter. Noget ala Linoleum look. Nogen der har erfaring med sådan et projekt eller kender til noget? 

Svar:
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 20-Januar-2015 kl. 15:54
Hejsa

Jeg er skiltetekniker til daglig, så mon ikke jeg kan hjælpe dig lidt på vej...

Du kan ved næsten samtlige skiltefirmaer henvende dig, og bede om at få et styk matsort folie til montering på dit bord, det vil være ganske velegnet, og du kan med fordel montere det på undersiden, således det ikke bliver ridset med mere... Som bonus har det i øvrigt også en fed effekt - giver dybde... Om det påvirker Magic Mousen negativ / positiv ved jeg faktisk ikke, men vil umiddelbart tro det vil give en næsten ligeså god effekt som almindelig musemåtte? Men det må komme an på en prøve... Havde selv fordel af dusted folie på en glasplade på et tidspunkt, det var dog med en Logitech mus i sin tid... :)

-------------
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758

Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 13:34
Det lyder godt:). Mit "problem" vil dog være at der er malet hvidt på undersiden af min glas plade, så det fremstår frostet.

Det vil jeg gerne helt væk fra og få en folie på så hele pladen fremstår matsort. Gerne i materiale min mus kan bruges direkte på.. Men er der ligger et folie-reklame i Sorø, som muligvis har noget liggende. 

Tak for hjælpen:)

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det vil jeg gerne helt væk fra og få en folie på så hele pladen fremstår matsort. Gerne i materiale min mus kan bruges direkte på.. 
Hvilken størrelse bordplade?
Diverse byggemarkeds malerafdelinger har også noget selvklæbende folie, matterede og med mønstre.
Edit: Det bredeste jeg umiddelbart har set i Bauhaus var 68cm bred.

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 14:17
Min plade måler 120cmx80cm. - Foliekniven har også, men det kunne være der var noget der egnede sig mere end andet:)
Men tak for dit input Jørgen, jeg havde ikke lige tænkt på bauhaus, så tjekker lige deres side ud

Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 16:04
Et stykke folie på 120x80 cm koster 115,- +moms i vores kvalitetsfolie, løssalg.

Så spørg lige dig selv 2 x om det kan svare sig at gå i diverse byggemarkeder og få en "dårlig" folie, for at spare få kr... :)

-------------

Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 16:18
Jeg ville gerne have et stykke der liiiige går med rundt om hjørnerne.
140x100 eks.
Er det noget i har? Og et link så jeg kan få bestilt:)

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 21-Januar-2015 kl. 19:28
Har lige monteret "tavlefolie" på datterens dør. 200 x 40 cm i Lidl til 25kr. Det lyder lidt som dit ønske.

Skrevet den: 22-Januar-2015 kl. 09:16
Kunne være et sjovt gimmick som skrivebord, men uanset er set for lille et stykke:)

Skrevet den: 22-Januar-2015 kl. 09:23
Rullerne er 1,22 cm ca... Og så fuld længde... Så ja det er muligt, vi har ingen webshop desværre, men du velkommen til at sende mig en mail, Bechmann-skilte.dk.

Så skal jeg nok estimere en pris med fragt og det hele.

Mvh

-------------

Print side | Luk vindue