Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138065
Udskrevet den: 21-Maj-2025 kl. 03:16
Emne: Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden
Skrevet af: mofi
Emne: Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden
Skrevet den: 24-Januar-2015 kl. 17:34
Jeg oplever af og til at lyden kortvarigt falder ud. Det høres bl.a. som en stavelse i et ord der mangler.
Det sker måske omkring hver 10. gang vi ser fjensyn. Det hjælper at slukke og tænde tv'et igen.
Når problemet er tilstede sker der udfald omkring en gang i minuttet.
Fjernsynet har seneste firmware (1200.2) og programmer modtages via dvb-t. Problemet optræder ikke på vores ældre (C serie) tv.
Er der andre som har dette problem?
|
Svar:
Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 24-Januar-2015 kl. 19:45
Jeg kører lyden igennem reciver og oplever det du beskriver når vi ser netflix men ikke på alm parabol tv
------------- setup: Sony xf9005 65" canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 24-Januar-2015 kl. 19:45
Jeg tror nærmere problemet skal søges i antennesignalet
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: mofi
Skrevet den: 25-Januar-2015 kl. 16:06
Jeg tror ikke det skyldes antenne signalet. Som sagt hjælper det at slukke/tænde fjernsynet.
Mener ligeledes jeg har oplevet fejlen på parabol (bruger både dvb-t og dvb-s) samt via dlna (kablet), men det mangler jeg at få bekræftet, da jeg ikke anvender det særlig ofte.
Der opleves intet udfald i billede når der er "huller" i lyden.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-Januar-2015 kl. 21:36
ClausJ skrev:
Jeg tror nærmere problemet skal søges i antennesignalet |
Hvad så hos Blumenberg? Der sker det med Netflix!
M.v.h.
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 07:58
Henrik B. skrev:
ClausJ skrev:
Jeg tror nærmere problemet skal søges i antennesignalet |
Hvad så hos Blumenberg? Der sker det med Netflix!
M.v.h. | Netværksproblemer måske ?
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 08:38
ClausJ skrev:
Henrik B. skrev:
ClausJ skrev:
Jeg tror nærmere problemet skal søges i antennesignalet |
Hvad så hos Blumenberg? Der sker det med Netflix!
M.v.h. | Netværksproblemer måske ? |
Mon ikke det ville være synligt i billedet, inden det går ud over lyden?
M.v.h.
|
Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 10:11
Har 50/50 forbindelse og intet billede hakkeri. alle andre enheder(mobiler, laptop osv) kører med super signal i stuen hvor tv hænger. kan se i reciverens display at den hopper frem og tilbage imellem dts og dolby pl når der er huller i lyden
------------- setup: Sony xf9005 65" canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 11:20
blumenburg skrev:
Har 50/50 forbindelse og intet billede hakkeri. alle andre enheder(mobiler, laptop osv) kører med super signal i stuen hvor tv hænger. kan se i reciverens display at den hopper frem og tilbage imellem dts og dolby pl når der er huller i lyden | Du beskriver tidligere at du kører lyden gennem forstærkeren, og så kan vi, i dit tilfælde, nok godt udelukke TV'et som synderen.
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 13:34
Ja det kan godt være.....men oplever det bare kun på netflix fra tv. ingen bøvl med wd player, dvd, musik fra pc alle over reciver
------------- setup: Sony xf9005 65" canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 14:32
blumenburg skrev:
Ja det kan godt være.....men oplever det bare kun på netflix fra tv. ingen bøvl med wd player, dvd, musik fra pc alle over reciver | Ahh....jeg misforstod dit set-up...du bruger Netflix app'en i TV'et så, og kører lyden derfra til receiveren. Så kan det godt være et TV problem.
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: srydlund
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 11:09
mofi skrev:
Jeg tror ikke det skyldes antenne signalet. Som sagt hjælper det at slukke/tænde fjernsynet.
Mener ligeledes jeg har oplevet fejlen på parabol (bruger både dvb-t og dvb-s) samt via dlna (kablet), men det mangler jeg at få bekræftet, da jeg ikke anvender det særlig ofte.
Der opleves intet udfald i billede når der er "huller" i lyden. |
Jeg har samme problem med mit H7005, hvor der også er periodiske lydudfald på DVB-T (Boxer). Problemet oplever jeg på forskellige kanaler.
Når jeg observere problemet så har jeg samtidig tjekket signalstyrken og kvaliteten og der er ingen problemer.
Det tyder på at der er et generelt problem med audio dekodningen
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 11:43
blumenburg skrev:
Ja det kan godt være.....men oplever det bare kun på netflix fra tv. ingen bøvl med wd player, dvd, musik fra pc alle over reciver |
En bekendt har samme problem. Han har prøvet med forskellige HDMI-kabler, uden ændring. Men hvis han kører optisk ned i sin receiver, så er problemet der ikke! Så problemet er åbenbart i HDMI-behandlingen.
M.v.h.
|
Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 12:17
Hvis jeg kører et optisk i reciveren hva vil der så ske med arc funktionen
------------- setup: Sony xf9005 65" canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 12:53
Hvis du kører optisk fra TV til forstærker, benytter du jo netop ikke ARC-funktionen
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet af: blumenburg
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 13:19
Men er det ikke arc der gør at forstærkeren kan betjenes med tv fjernbetjening (volumen) Og at den tænder og slukker sammen med tv....godt være jeg spørger dumt [:)]
------------- setup: Sony xf9005 65" canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 13:30
blumenburg skrev:
Men er det ikke arc der gør at forstærkeren kan betjenes med tv fjernbetjening (volumen) Og at den tænder og slukker sammen med tv....godt være jeg spørger dumt  | Nej det er hdmi cec, der gør det. Arc er lyd tilbage i hdmi kablet
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Februar-2015 kl. 13:32
Nej, ARC betyder Audio Return Channel - eller "lydsignal baglæns" om man vil. Det er HDMI-CEC (Consumer Electronics Control) der overfører styringskommandoerne mellem enhederne.
Det vil sige lyd via optik og styring via hdmi virker fint - hvis enhederne ellers forstår hinanden.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: PEM1958
Skrevet den: 08-April-2015 kl. 12:22
Lad mig lige tilføje 2 stk. H7005'ere med "Huller i lyden" i den simple form: "TV forbundet med kabel til antenne". Det 1. er afprøvet (feb2015) i København, hvor et ældre (C7005) IKKE oplever problemet. Afprøvet, også med antenne, i en anden by - samme problem - derefter byttet i Bilka (mar2015). Det 2. er afprøvet på den nye adresse - samme problem. Efter at have kontaktet Bilka + Samsung vil jeg prøve om firmware 1220.4 (2015.03.17) afhjælper problemet.
|
Skrevet af: Laksepote
Skrevet den: 09-April-2015 kl. 20:52
Har også dette tv. Problemet kom med en ny FW, som til gengæld rettede problemer med Netflix. Kører ikke HDMI. Det hjælper at skifte kanal og gå retur til kanalen, men det er ret irriterende!
|
Skrevet af: PEM1958
Skrevet den: 26-April-2015 kl. 18:47
Stadig lydproblemer efter i går at have installeret ny firmware Version : 1230.4 fra 2015.04.14. Næste trin er at høre hvad Samsung support har at sige til det.t
|
Skrevet af: PEM1958
Skrevet den: 08-Juni-2015 kl. 18:10
Samsung support bad mig lave en lydtest (den gik OK) og installere firmvare Version 1240.2 fra 2015.05.15 - det hjalp så heller IKKE. I dag har jeg igen talt med Samsung - nu vil de sende en tekniker ud (indenfor garantien) - spændende om det giver pote... for det er da godt nok træls med denne periodiske fejl, som kommer og går, som det passer den :-/
|
Skrevet af: mofi
Skrevet den: 08-Juni-2015 kl. 20:29
Jeg kontaktede også Samsung i dag. Teknikeren fortalte først at han ikke kendte til problemet. Efter at have talt med en kollega fortalte han, at det var et kendt problem og Samsung og Boxer arbejdede sammen for at undersøge om problemet skyldes Boxer eller Samsung. Han kunne ikke sige noget om hvornår man kunne forvente en løsning og det var så det. Så Samsung support levede helt op til mine forventninger.
Jeg er nu slet ikke I tvivl om at problemet ligger hos Samsung. Jeg har bemærket at "hullerne" i lyden forsvinder hvis et program afspilles efter optagelse. Dvs. der er huller i lyden mens der optages, men ikke når der efterfølgende afspilles.
Jeg synes i øvrigt problemet er blevet værre efter en af de seneste software opdateringer. Det ikke længere blot små enkelte huller i lyden, men talen bliver nu svært forstålig pga. af længere og meget ofte udfald.
|
Skrevet af: jahafa
Skrevet den: 07-Juli-2015 kl. 20:04
Har oplevet det på tv2 zulu. Ændrede lydprofil på tv fra film til standard, og så forsvandt problemet. Tv: samsung ue55hu8505.
------------- Marantz KI Pearl Lite Marantz SR5005 B&W 805D Bluesound Node Sonos Connect
|
|