Print side | Luk vindue

Yousee DVB-C mindst mulige TV abon.?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138101
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 01:40

Emne: Yousee DVB-C mindst mulige TV abon.?
Skrevet af: Onaj
Emne: Yousee DVB-C mindst mulige TV abon.?
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:10
Hejsa

Nu har jeg nogle gange forsøgt at overbevise Yousee om at jeg ikke ønsker deres TV pakker mere.
Vi har Kobber fra vejen trukket ind i vores eget hus, derigennem har vi Internet samt TV signal.

Vi er nået dertil hvor vi ikke ønsker at se stort set alt hvad de har at tilbyde i deres TV Pakker (undtaget det som vi allerede kan modtage via DVB-T gratis samt Tv2 (evt. Tv2 News, men ikke så vigtigt)

Men Yousee siger at de KUN kan sælge grundppakken som det mindste...

Vi vil gerne bevarer Yousee som Internet leverandør men har altså ikke lyst til eller behov for deres TV Pakker mere. Med mindre vi kan komme helt ned på 100kr måneden for TV2 eller deromkring.

Jeg syntes tidligere at have hørt at man kunne nøjes med lokal TV (dr, tv2) og slippe meget billigere men at de ikke reklamerede med dette?

Nogen der ved noget konkret, så jeg kan gå tilbage til Yousee og  slippe for grundpakken
Eller ultimativ sige alt op, så må jeg bare reetablere den gamle tretråede telefon linje og finde en anden Internet leverandør. (det burde være nok med 30mbit til et par streaming tjenester) 

Er ellers glad for Yousees Internet på det seneste, men pt. betaler vi alt alt for meget især når vi slet ikke bruger alle de ekstra skod kanaler med reklamer hver 15min.

-------------
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:16

Der kan som de selv skriver som minimum leveres Grund pakken.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:23
Takker for svar Radiomanden!

Så jeg vil ikke engang kunne sige grundpakken op og kun vælge Internet alene (det påstår de også) ?

Ved godt at Yousee selv bestemmer hvad de vil sælge, men syntes det er lige stramt nok og i en grad så jeg hellere vil skifte udbyder slippe billigere (meget billigere), men så skulle leve med telefon kabel leveret Internet. 

Bonus spørgsmål:
Nogen der ved hvor billigt man kan slippe hos Boxer for absolut mindste lokal pakke?

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:27

Ingen TV levering er jo = intet internet.
Mindste levering fra Boxer er TV 2.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: warcaos
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:27
du kan læse om boxers pakker her:  http://www.boxertv.dk/Produkter/ - http://www.boxertv.dk/Produkter/

Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:

Takker for svar Radiomanden!

Så jeg vil ikke engang kunne sige grundpakken op og kun vælge Internet alene (det påstår de også) ?

Ved godt at Yousee selv bestemmer hvad de vil sælge, men syntes det er lige stramt nok og i en grad så jeg hellere vil skifte udbyder slippe billigere (meget billigere), men så skulle leve med telefon kabel leveret Internet. 

Bonus spørgsmål:
Nogen der ved hvor billigt man kan slippe hos Boxer for absolut mindste lokal pakke?

Problemet er at Yousee bredbånd kommer ind via coaxkablet, og Yousee har ingen muligheder for at lukke af for signal fra grundpakken. De indsætter filtre for at lukke mellem- og fuldpakken af.

-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub

Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:33
Du har evt også mulighed for at få bredbånd her:
http://www.danskkabeltv.dk/private/generelt/bredbaand/

-------------
//Guldhammer

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ingen TV levering er jo = intet internet.
Mindste levering fra Boxer er TV 2.

Det jo bare det jeg ikke forstår så godt...
Jeg ønsker ikke TV Pakkerne kun Internet de to ting er selvstændige leverancer i mine øjne står også som to forskellige enheder på mine faktura...  Rent teknisk bør det være muligt at adskille TV fra Internet, det modsiger enhver logik at det ikke skulle være teknisk muligt.
Men det er jo op til Yousee hvad de vil sælge!

Jeg tror jeg skriver en sidste mail til dem, hvis de ikke går med til en væsentlig reducering i prisen, så opsiger jeg vores aftaler og finder en anden Internet leverandør istedet.  Nægter at betale så mange penge for alle de skrammel kanaler vi alligevel ikke ser.

Ps. jeg har før opnået rabat hos dem på TV delen, det var et gratis kvartal grundpakke, men vil have en permanent løsning så der kan budget lægges.

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:37

Det komme da vist også an på om der er TV levering, for hvem er det nu der ejer DKTV.? Jo det er TDC/ You See.

-------------

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:38
Trådstater skriver at han har yousee via kobber ?   Troede ikke yousee havde de løsninger. Det må da være TDC

Yousee er jo via coax. Og der er grund pakken billigste mulighed.   

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Trådstater skriver at han har yousee via kobber ?   Troede ikke yousee havde de løsninger. Det må da være TDC

Yousee er jo via coax. Og der er grund pakken billigste mulighed.   

Det er Yousee, der er trukket et kabel ind fra vejen, men et leder kobber kabel. (ved ikke hvad man kalder det andet en kobber...)  ;-)

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:41

Rabatter på TV gives til Stor aftagere, hvilket generelt er Boligforeninger med et stort antal brugere. Som enkelt kunde er der nok ikke store muligheder.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:43

You See bruger stadig kobber ( Coax) i det sekundære fordelingsnet.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:44

Rabatter på TV gives til Stor aftagere, hvilket generelt er Boligforeninger med et stort antal brugere. Som enkelt kunde er der nok ikke store muligheder.

Som jeg skriver har jeg før opnået rabat blot ved at ringe dem op og fortælle stort set det samme som her, at jeg ikke har brug for kanalerne.  (Og er bare en enkelt husstand, bor i egen villa!)

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:44
Coax kablet er ofte med kobber leder, men nok om det. Tror OP mener Yousee via Coax :)

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Du har evt også mulighed for at få bredbånd her:
http://www.danskkabeltv.dk/private/generelt/bredbaand/

Ser ud til at de kun levere til boligforeninger.

Men det er et godt bud, da jeg skal ud og finde mig en ny Internet leverandør :)

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 16:17

Eller ultimativ sige alt op, så må jeg bare reetablere den gamle tretråede telefon linje og finde en anden Internet leverandør. (det burde være nok med 30mbit til et par streaming tjenester) 
Hastighed via telefonkabel afhænger af kabelkvalitet og afstand til central/fordelingspunkt. 
Hvor høj hastighed kan der efterhånden overføres via tlf.kabel?

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 16:34
Via telefon kabel ligner det umiddelbart 30/10mbit (min.20mbit)  fra Telia VDSL2+  det burde være nok til et par der streamer samt lidt CS:GO en gang i mellem.  

233kr per måned i 6mdr.

Langt under halvpris af hvad jeg betaler nu!

Så er der Tv2 hvis vi ønsker det, til 49kr. pr. mdr. fra Boxer (deri ligger også Dr1/Dr2/Dr3/Drk og børne DR..) 
Men det kan fravælges og så kan vi måske nappe det på Tv2play eller som jeg skrev helt undvære og bare købe streaming tjenester for pengene i stedet. 

Meget af det Tv "vi" ser nu er rene serier, nogle enkelte film (men helst i bio) og så er vi begyndt at bruge HbbTV (DrNU?)  samt diverse Youtube/Vimeo/osv fra smart bokse/tv.

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet af: jbl
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 17:49
Jeg mener at have læst (her på forummet) at Yousee overvejer at indføre en billig basispakke med kun de allermest basale kanaler, for at få en fod indenfor på en større del af bredbåndsmarkedet. I dag udelukker de jo sig selv fra en masse potentielle bredbåndskunder ved at kræve at de har en tv pakke med 25 kanaler til 229 kr. 
En basispakke med 5-10 kanaler til 79 kr. pr. måned ville løse en del af dette problem. Mest oplagt er nok at starte med at pille TV3 ud, som må være den klart dyreste kanal i grundpakken.

Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 17:55
Jeg er træt af de hamper priser som bla Yousee har .
Min fuldpakke er steget med 25% siden 15/1 2012 .
Og troede at man kunne vælge lige nøjagtig de kanaler som man ville have ?
Mente at de var tvunget til det ?
Er træt af alle de sportskanaler , sidste på stammen er tv2 Sport , arghhhhhhh.

Stein

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 17:56

Den pris på Kr. 229 for Grund pakken, er liste prisen, stor aftagere får den en del billigere, alt efter hvad der kan forhandles, her ligger vil en pænt stykke under den pris, og vores Internet er også billigere som stor kunde, samt også rabat på Mobil abonnementer.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 18:21

Via telefon kabel ligner det umiddelbart 30/10mbit (min.20mbit)  fra Telia VDSL2+  det burde være nok til et par der streamer samt lidt CS:GO en gang i mellem.  

233kr per måned i 6mdr.

Langt under halvpris af hvad jeg betaler nu!
Hvilken hastighed har du nu, hvis 233,- er halv pris af Yousee internetpris?

Så er der Tv2 hvis vi ønsker det, til 49kr. pr. mdr. fra Boxer (deri ligger også Dr1/Dr2/Dr3/Drk og børne DR..) 
Men det kan fravælges og så kan vi måske nappe det på Tv2play eller som jeg skrev helt undvære og bare købe streaming tjenester for pengene i stedet. 
DR's kanaler og TV2 Regional kanal er Free To Air og har intet med Boxer at gøre.
De udsendes af http://digi-tv.dk/ - http://digi-tv.dk/
og dem skal under alle omstændigheder betale for via licens.  Wink
Så det er kun et spørgsmål om at have en egnet antenne hertil.

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 18:42
@JørgenT..  
Vi har 100/20 eller sådan noget, vi betaler 299 (de har løbende giver mere fart for samme penge), men vi er så tvunget til at betale for grundpakken oveni dette.

Licens til DR/Tv2 regional betaler jeg med glæde :D  Hader af et "godt" hjerte de kommercielle kanaler og deres hjerne døde social sovse tv samt reklamer på fuld lyd hver 15min.   

Købte i sin tid gennem fælleskøb et Panasonic plasma 42" som stadig står flot (bruger lidt meget strøm..), desværre har den ikke Mpeg4 eller hvad det nu hedder. Så vi skal igennem en boks for at se FTA kanalerne på DVB-T.

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 18:47

Den pris på Kr. 229 for Grund pakken, er liste prisen, stor aftagere får den en del billigere, alt efter hvad der kan forhandles, her ligger vil en pænt stykke under den pris, og vores Internet er også billigere som stor kunde, samt også rabat på Mobil abonnementer.

Mit Internet er som sådant OK billigt hvis man ser på deres priser på hjemmesiden 299kr for 91/42Mbit målt på speedtest.net idag.     Så der kan jeg ikke klage, men når man tillægger tvunget grundpakke bliver det for dyrt, især når man ser på indholdet af de kanaler der er med. Hoved parten er rent skrammel fra vores synspunkt.

Jeg vil som skrevet trykke dem lidt på maven også selv jeg blot er en enkelt kunde og de er monopol størrelse. Hjælper det ikke må jeg jo bare skifte og vente med at komme tilbage til den dag de sælger en nedbarberet pakke for en hund :)

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 18:52

Det sker nok næppe foreløbig, så kan man lige så godt modtage med egen antenne.

-------------

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 19:05

233kr per måned i 6mdr.
Stiger pris så efter 6 mdr.?

Jeg har tilmeldt mig til fiberbredbånd, bliver installeret i næste måned. Her er pris 179,-/md i de første 6 mdr.  for en 90/90Mbit forbindelse.
Men pris stiger til 399,- for den hastighed efter intro periode.  Cry

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 26-Januar-2015 kl. 19:10
Jeg vil tro den går op på 279kr.

Jeg har tomrør til fiber trukket ind til huset ude fra vejen, men hvis jeg ikke husker meget galt ville det koste spidsen at få trukket fiber og sat boks op osv. 
Det gik ihvertfald i sig selv igen, men det kunne være jeg skulle se om vores EL selskab stadig har noget Internet tilbud på det.   

399 ligner meget godt "standard" prisen for 100/20 hos Yousee. (men jeg betaler dog 299 for samme lige nu..)

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 01:30

Det jo bare det jeg ikke forstår så godt...

Jeg ønsker ikke TV Pakkerne kun Internet de to ting er selvstændige leverancer i mine øjne står også som to forskellige enheder på mine faktura... 

Rent teknisk bør det være muligt at adskille TV fra Internet, det modsiger enhver logik at det ikke skulle være teknisk muligt.
Men det er jo op til Yousee hvad de vil sælge!

Det har da intet med logik at gøre.  Afregningen siger da intet om den tekniske opbygning.

Kabelnettets frekvenser er bygget således

upload |  FM-radio |  tv-G-pakke   download mv  tv-G |tom1| tv-M  |tom2| tv-Full
5-65MHz   87-108Mhz   kanal S6-S13 S14-S38     S39-37  38  39-46    47   48-69
--------                          -------------

Internet download via kabel-tv foregår i en eller normalt flere DVB-C kanaler, der hos TDC er placeret et sted i grundpakken mellem kanalerne S14 og S38 inkl. 

Mellem grundpakken og mellempakken er der en ubrugt kanal - kanal 38 - hvor der kan indsættes et såkaldt lavpass-filter, der dæmper/fjerner alle kanaler over kanal 38, hvorfor en sådan kunde har grundpakken + evt. internet. 

Alternativt kan der indsættes et filter ved kanal 47, der fjerner signalerne over kanal 47 dvs fuldpakken. En sådan kunde kan se grundpakken og mellempakkens kanaler.
Er der ingen filter indsat kan man se alle kanaler (der ikke er krypterede) dvs man har fuldpakken.

Skal man pt. have internet uden grundpakken, skal der indsættes et filter det tillader upload (frekvenserne 5-65 MHz) derefter blokere FM-radio og kanalerne S6-S13.  Derefter skal internet download tillades og endeligt skal kanalerne over S38 blokeres. Det er vist med understregning ovenfor. 
Det er indlysende et meget mere kompliceret filter, end et simpelt masseproduceret lav-pass filter. 

Værre er imidlertid, at der ikke er tom kanal mellem S13 og S14 dvs ikke plads til et filter.  Der er heller ikke en tom kanal mellem S38 og S39.    For at du således skulle spare på betalingen  til youSee, skulle youSee opgive kapaciteten fra 2 kanaler (fx S14 og S39) og derved have mindre at sælge.  Desuden ville youSee skulle anvende et klart dyrere specialfilter, der muligvis ville blive fysisk for stort til montage i  mange af de (låste) skabe, som anvendes til filtre i youSee's net. 

Ved den seneste kanalomlægning her i december15/januar15 har youSee flyttet TV2, TV3, DK4 og 5  op mellem kanal 33 og kanal 37. Desuden er der placeret krypterede (ekstra)program-kanaler på kanale  30-32. 
youSee  har nu muligheden for at tilbyde en mini-pakke  ved at indsætte et lav-pass filter fx ved kanal 32, der fjerner  de 4 dyre betalingskanaler og kun levere de meget billige/gratis kanaler fra DR, SVT, NRK, regionerne(fx Lorry) og de tyske kanaler. Samtidig vil der forsat være adgang til internet download over kanalerne S14-S38.

Om youSee selv vil markedsføre en sådan mini-pakke og til hvilken pris, ved jeg intet om. Måske vil youSee kun tilbyde det til andre tele-selskaber, der vil levere internet via youSee's coax-net  - måske/måske ikke.

Det er ikke indlysende for youSee, at  skaffe sig ektraudgifter for at kunne levere billigere internet. Men erhvervsstyrelsen og EU presser TDC/youSee for at åbne deres net uden for store ekstraomkostninger for andre udbydere.   Det har youSee nu mulighed for, hvis/når erhvervsstyrelsen har bestemt en højeste engros-pris, som TDC/youSee må afregne.

Lars  Smile

PS!  Nogle af kanalerne S14-S38 anvendes også til VOD (Cinema, start-forfra ol) 

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 06:54
Reslfj skrev:
"youSee  har nu muligheden for at tilbyde en mini-pakke  ved at indsætte et lav-pass filter fx ved kanal 32, der fjerner  de 4 dyre betalingskanaler og kun levere de meget billige/gratis kanaler fra DR, SVT, NRK, regionerne(fx Lorry) og de tyske kanaler. Samtidig vil der forsat være adgang til internet download over kanalerne S14-S38.

Om youSee selv vil markedsføre en sådan mini-pakke og til hvilken pris, ved jeg intet om."

Det lyder da fedt, hvis YouSee, udover den nuværende Grundpakke, ville tilbyde en evt. "YouSeeMini"! Kan sige, at jeg faktisk har haft en længere mail-korrespondance med en YouSee-medarbejder, som stod for kanalplanlægningen, og vi skrev sammen om, hvordan en sådan minipakke evt. kunne se ud, men han ville ikke love noget - selvfølgelig.Big smile Han skrev at det godt kunne blive kompliceret at skulle tilbyde en programpakke mere - så det var nok kanalommøbleringen, der som bekendt har givet problemer her og der, han mente.

Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 09:02
Når man nu vil den vej med at streame - så skulle man måske kigge den her vej  

https://www.telmore.dk/telmoreplay

Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 11:04
Vi bruger WAOO 
50/50 for 279 kr. om måneden.
Ingen tvungen TV

Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Når man nu vil den vej med at streame - så skulle man måske kigge den her vej  

https://www.telmore.dk/telmoreplay

Husk at TV2 Play KUN er On Demand

Du kan ikke se TV2 Live 

Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 11:21
Hold da op nogle fantastiske svar!!!

Det ikke for sjov jeg syntes dette (sammen med lds.dk) er helt på toppen af Danmarks bedste fora (har faktisk ikke mødt nogen Engelsktalende fora der nærmer sig heller)

Jeg bukker mig i støvet for den vidensdeling der foregår herinde!  
Viden er en af de ting man kan dele uden der bliver mindre af den, tværtimod :)

-------------
Reklame on:
Reklame off:

Skrevet af: Niller55
Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 11:26

Du kan ikke se TV2 Live 

Hvorfor skulle man ikke kunne det ?

http://play.tv2.dk/live/#tv-2

Skrevet den: 27-Januar-2015 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Du kan ikke se TV2 Live 

Hvorfor skulle man ikke kunne det ?

http://play.tv2.dk/live/#tv-2

Velsagtens fordi det kun er On Demand pakken du får 

http://www.telmore.dk/telmoreplay#1396920987424 - https://www.telmore.dk/telmoreplay#1396920987424

Det er hvad de selv linker til

Har også læst et sted ( lige efter de lavede det der abn. at der var flere begrænsninger i de andre tjenester du får med) kan bare ikke finde den artikel igen. 
Under understøttende enheder   http://www.telmore.dk/hjaelp/hjaelp_telmoreplay/hjaelp_telmoreplay_understoettede-enheder - https://www.telmore.dk/hjaelp/hjaelp_telmoreplay/hjaelp_telmoreplay_understoettede-enheder

Der skriver de OGSÅ kun On Demand

Print side | Luk vindue