Print side | Luk vindue

Samsung VS Pana. VS Pioneer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13825
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 20:33

Emne: Samsung VS Pana. VS Pioneer
Skrevet af: jstn
Emne: Samsung VS Pana. VS Pioneer
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 21:13

Da jeg gerne så et Philips 42PF9831D i min stue men desværre må sande at det ikke fås til menneskepenge i DK, har jeg nu kig på diverse plasma modeller som lader til at være rigtig gode.

Samsung PS42 Q7H (eller R7H hedder alternativet vist)

Panasonic 42PV60E

Pioneer PDP-436 XDE

Prisforskellen er stor på de 3 modeller men er der lige så stor forskel på kvaliteten?

Jeg har læst meget godt om Pana. men aner ikke hvordan de 2 andre modeller ovenfor ligger sig kvalitetsmæssigt i forhold til Pana.

Hvad er i øvrigt forskellen på de to samsung modeller ud over blank og mat ramme?

Kan det bedre svarer sig at købe en anden 43" Pioneer som har samme panel som ovenstående men færre features, hvis det nu er billedkvaliteten som har første prioritet?

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 21:26

Hej jstn. Jeg kan bare sige, at min svoger har Samsung TV´et, og er meget tilfreds. Det eneste han synes er mindre genialt er det "motion" system, som han mener er ret overflødigt, eller direkte ødelæggende for billedet, f.eks. ifm med fordbold, hvor bolden ligesom ses i "ryk". Jeg har også selv set tv´et, og synes billedet er meget fint, og med naturtro farver. De øvrige kan jeg ikke udtale mig om. Det bedste råd er på en eller anden vis, at du tager ud og ser på sagerne med egne øjne, og får fjernbetjeningen i hånden.

Held og lykke med valget

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 21:34

Nu har jeg faktisk set alle tre tv, samsungen lige ved siden af pana'en og pioneeren for sig selv. Samsungen og pana'en kørte alm. tv-signal. Pioneer var udstillet med HD materiale.

Samsungen har et drøn fedt design (man får lyst til at sige wow, selvom det er slukket). Pana'en er bare r.vkedelig med sit billige grå plastic, og Pioneeren udstråler lige som Samsung ren luksus.

Selv skal jeg bruge skærmen til tv-signal fra selector og DVD film.

Håber jeg kan få lidt input fra folk på kvaliteten af skærmene, både ud fra personlige erfaringer samt hvad det er der skal lægges mærke til på papiret.

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 21:57
Jeg sender en mail til min kære svoger og håber på, at han vil give sit besyv med om kring Samsung´en. Jeg kan lige som bare ikke love at det bliver i dag.

Skrevet af: Roostern
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:24

Inden du når så vidt at bestille Samsungen, synes jeg du skal tjekke tråden om nettop dette tv på http://www.hifi4all.dk/forum - www.hifi4all.dk/forum . Her er alle bestemt ikke lige begejstrede for Q7H modellerne. Andre udenlandske forums har lignende debatter igang om tv'ets kvaliteter (eller mangel på samme).

Dette betyder nødvendigvis ikke at det er et dårligt fjernsyn, men får mit vedkommende fik det mig til at ændre bestilling fra samsung til panasonic.

Jeg vil nødigt give udtryk for at jeg er ekspert på området, nettop derfor har jeg sat min lid til diverse forums og de få reviews der findes på samsungen. Måske er det dumt at sætte sin lid til personer man slet ikke kender...  men da jeg ikke selv er i stand til (ud fra et tv i en forretning) at bedømme hvor godt et givent tv er, så må jeg tage til takke med dette.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:31

Jeg er en af dem,der har returneret SamsungQ7 pga den fatale defekt !

Hvis økonomien tillader det,- køb Pio436 !

Ellers vælg Pana60/600.

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:35
Jeg vil også mene at Pioneer xde er en tak over de andre.Og vælg nu XDE modellen-du får rigtigt meget for de ekstra håndører den koster...omkring 24k

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: Roostern
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:37

Lennon...

Hvis jeg husker rigtigt, så bestilte du et pv600 istedet, har du fået det? og er du i så fald tilfreds med kvaliteten?

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:38
Skal det forstås generelt som om at Pioneer har de ypperste plasma skærme i den prisklasse hvor PDP43XDE ligger? Hvem er over, hvem er under, og er der nogen på linie kvalitetsmæssigt?

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Jeg vil også mene at Pioneer xde er en tak over de andre.Og vælg nu XDE modellen-du får rigtigt meget for de ekstra håndører den koster...omkring 24k

Og så ryger jeg lige i en anden boldgade.... kan Philips 37PF9731D fra fælleskøbet måle sig med Pioneer pdp-436 xde modellen? Der må vel være nogle områder hvor de har henholdsvis deres fordele og ulemper i forhold til hinanden.

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:57
Lennon (navnet som kræver sit), hvad er det for en fatel fejl som du hentyder til på Samsung? 

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 23:04

Jeg har rigtigt nok besluttet mig for Pana600 men..... jeg bokser stadig m den Tyske leverandør af SamsungQ7.Jeg har som sagt returneret tv´et (pga en defekt),inden for de første 14 dage med fuld returret.Sælger mener,at tv´et har fået nogle små ridser på foden og bagsiden(havde monteret den på væggen).Derfor forbeholder sælger sig ret til kun,at tilbagebetale ca to trediedele af nypris.Jeg har forlangt,at få nogle digitalfotos,der dokumenterer ridserne,og samtidigt pointeret,at tv´et absolut skal omkring importøren.Jeg har en OK og saglig kommunikation med den Tyske netbutik (Maxx-Store.de),men fornemmer lidt afmagten ved,at handle udenlands. 

Først når dette er på plads køber jeg Pana600.Holdder dog også en dør lidt på klem for Pana PDH8(monitor uden tuner og højtalere)  

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 23:06

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lennon (navnet som kræver sit), hvad er det for en fatel fejl som du hentyder til på Samsung? 

Prøv linket der henvises til.De sidste sider af : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40088&PN=1 - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40088&P N=1

Den er HELT gal med nogle af dem !!

Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 23:52
Lennon, nå men jeg har kigget et par sider igennem  på din link(ud af 12) og blev ikke meget klogere. Jeg havde måske håbet på, at du helt enkelt havde skrevet hvad du mener at der er galt med Samsung. Det eneste jeg ved er, at min svoger (og jeg) bsynes at det er et fint plasma og fint billede..... så......

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 10:18

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Den er HELT gal med nogle af dem !!

Uanset denne fejl (som tilsyneladende er værre på nogle end på andre, hvis det ikke bare er folks opfattelser der varierer), så kan jeg ikke få øje på ét eneste billedmæssigt argument for at vælge Samsung'en i forhold til Panasonic'en - kun designmæssigt. Pioneer'en er efter min mening i en klasse for sig selv, dog kan der altid diskuteres fordele og ulemper i forhold til især Panasonic.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 15:07

Oprindeligt skrevet af jstn jstn skrev:

Skal det forstås generelt som om at Pioneer har de ypperste plasma skærme i den prisklasse hvor PDP43XDE ligger? Hvem er over, hvem er under, og er der nogen på linie kvalitetsmæssigt?

Det er IKKE noget over Pioneer plasma.....PANASONIC er tæt på,men ikke helt.Og så er der designet......også i en klasse for sig.

Er der et lcd som skal kunne måle sig med en Pioneer plasma,så er det lige netop Philips 9731 og 9831....og ikke andre.

Men til rent tv kiggeri er der nok ikke noget som når Pioneer.....efter min mening er kun 9831 god nok til det af LCDèrne.

Husk på at de udgår snart...de nuværende Pioneer modeller-jeg overvejer selv at ryge på en inden de er væk,da jeg IKKE vil have den nye model.

Ellers bliver det 9831 fra Philips.

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 22:11

Hvad er der galt med de nye modeller af Pioneer som gør at du ikke vil købe dem?

Hvad hedder de kommende modeller og kan man finde info om dem på nettet?

Print side | Luk vindue