Print side | Luk vindue

Kender i dette tv !!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13828
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 20:47

Emne: Kender i dette tv !!
Skrevet af: Gotze
Emne: Kender i dette tv !!
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:04
Hej

Så denne danske side med LDC Tv på nettede, og vil høre om det er noget der er vær at købe

http://shop.enuvia.eu/

Svar:
Skrevet af: ziphnor
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:17
Det ser fandme skummelt ud. Lig mærke til at linket til 'anmeldelse' går til samme PDF som produktark.

På den anden side så er der jo 14 dages returret i danmark :)

Personligt ville jeg dog hellere tage mine chancer i en tysk webbutik med et TV man ved er godt.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-Juli-2006 kl. 22:51

Også interessant at der under "Tilfredse kunder" er en kommentar der tilfældigvis drejer sig om deres dyreste model.

http://shop.enuvia.eu/info.asp?text=14 - http://shop.enuvia.eu/info.asp?text=14

Skrevet af: dfj2006
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 12:11
Faktisk, har jeg købt samme 40" TV fra Enuvia. Fik varen leveret inden for 7 dage, uden problemer og kanont produkt.

Det er faktisk mig som har sendt anmeldelsen ind.

Billedet står virkeligt skarpt og god billedegengivelse...

Til dem som skulle have tvivl kan kun sige de misser et godt tilbud på et godt tv.

Desuden har de også 46" dvs. anmeldelsen er ikke af de dyreste produkt. Da jeg talte med dem fortalte de at de snart ville introducere PDP i 42", 50" og 63". Har en fornemmelse af vi kommer til at se mere til dem... :-)

God vind til jer..

Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 12:13
Desuden må det have været en fejl mht. anmeldsen da den virker på min maskine.. 

Skrevet af: JoLa
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 14:15
Hmm.........jeg tror også hellere at jeg ville købe et i Tyskland eller for den sags skyld i Hong Kong.

Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af dfj2006 dfj2006 skrev:

Desuden må det have været en fejl mht. anmeldsen da den virker på min maskine.. 

Det virker også hos mig nu, jeg er rimelig sikker på at jeg dobbelt checked det før, kan blot have været en fejl.

Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af dfj2006 dfj2006 skrev:

Til dem som skulle have tvivl kan kun sige de misser et godt tilbud på et godt tv.

Har de et udstillings center eller lignende hvor man kan se disse TV? Man skal selvfølgelig passe på med at melde for hurtigt ud, men de priser er altså uhyggeligt lave, selv i forhold til køb i tyskland.

Hvordan har de det med 1:1 pixel mapping over DVI->HDMI fra en computer?

Skrevet af: Kief
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 15:20

Med en leveringstig på 6-8 uger virker det som et firma som kører lidt a la Kia Bil fabrikker kører (eller i hvert fald kørte engang)

I stedet for at producere mange produkter og så skulle forholde sig til forældelse, lagerplads samt forudgifter, så producerer man kun efter ordre, og på den måde undgår meget spild.

Om det er sådan de kører ved jeg ikke, men det er eneste forklaring jeg kan give på de meget lave priser.

Men ville aldrig købe et tv jeg ikke i forvejen har set, så synes man skal undersøge omkring showroom før man køber.... (hvis det er sådan et godt produkt har de vel heller ikke noget imod at vise det frem :))

Mvh

Kief

-------------
Mvh.

Casper

Skrevet af: JoLa
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 15:34
Jo men er det ikke lidt underligt at der under CVR nummeret er registret et andet selskabs navn? Der står desuden på siden at de selv producerer i Tyskland, så burde man vel kunne finde navnet ved en simpel søgning eller hur? Jeg mener så burde det vel ikke være helt ukendt!

Skrevet af: parade
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 16:23

Andre end dfj2006 der har erfaring med at købe derinde (http://shop.enuvia.eu/ )?

Og evt hvor kan man finde (næsten) lige så billige LCD 40" i Tyskland? Ville jo være rart at vide når man nu skal investere i et nyt tv.

Skrevet af: shopenuvia
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 16:43
God dag,.. shoppen her!

Ligesom på et andet forum havde flere samme indstilling til vores handelsmetode eller skal vi kalde det opstarts udfordringer.:-)

De blev dog meget glade da de fik klart svar på deres utrykhed overfor konceptet. Det samme håber jeg i vil.

Vi er en virksomhed der i et års tid har solgt en del elektronik produkter til b2b kanalen, altså direkte til forhandlere, kæder osv. Det er beslutet at vi som noget nyt vil bygge kendskabet op direkte hos forbrugeren direkte via vores website til at starte med.

Dette skulle være baggrunds motivet for vores etablering. Korrekt at virksomheden ligger i dag under en anden virksomhed hvilket er en teknialitet.

Ang. konceptet er det korrekt forstået af den kvikke lang tids leveringering mindsker uholdbare variabler som kun gør produkter for dyre. Dog har vi været så smarte at bestille en helt del hjem for at få kendskab ud til køberne så vores produkter kan blive positivt modtaget. Dvs. vi har i dag lager af 32" limited edition samt 40" 4000SI.

Ang. demo er det korrekt et stort problem at i ikke kan se produkterne i virke før, hvorfor vi tilbyder 14 dages 100% tilfredshedsgaranti.

Som noget nyt vil vi indføre en fremvisningsdag i københavn hver 14 dag. Dette vil blive skiltet på websiten om ca. 14 dage. Der vil være mulighed for at se TV med antenne signal, xbox 360, DVD samt en HD film på modellerne.

Ang. betaling skulle vores ansøgning hos PBS snart være aktiv. Yerligere om E mærke skulle dette også snart være på plads.

Beklager at det hele er så nyt at disse småting ikke er på plads, men faktisk er vi ikke begyndt at markedsføre os endnu. Derfor er vi dog glade for interessen.

Spørgsmål kan rettes til os via website.

Mvh
Shoppen.

Skrevet af: baktus
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af parade parade skrev:

...Og evt hvor kan man finde (næsten) lige så billige LCD 40" i Tyskland? Ville jo være rart at vide når man nu skal investere i et nyt tv.

Se eventuelt her:

http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?kid=3% 2D617&sort=preis

Priserne starter omkring 1150€ og 1400€ for mere anerkendte mærker.

Skrevet af: BThorsen
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af <SPAN style=FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY: Arial; mso-bidi-font-weight: bold><FONT size=2>dfj2006</FONT></SPAN> dfj2006 skrev:

Mærkeligt når man ser under dfj2006 profil, finder man navnet  Daniel Grønbæk. Når man slår Enuvias tlfnr. op på de gule sider, står der også Daniel Grønbæk? Kom bare til at undre mig, for på den eneste anmeldelse der er skrevet på Enuvias side, er skrevet af en Jacob, men du hedder Daniel, og du skulle vel ikke være ejer af Enuvia? Kan godt være det er mig der tar fejl.

Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 18:05

lol. Det er da ikke moralsk korrekt.

Er der ikke "en rigtig" person der har købt hos enuvia? 

Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 18:48
ha ha... jo det er del vel egentlig hvis det hang sådan sammen. Nu blev jeg spurgt om jeg ville lægge denne tråd ind for vedkommende...

Fremvisninger vil blive anmeldt på siten.

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 18:58

Elsker denne passage:

"Ang. demo er det korrekt et stort problem at i ikke kan se produkterne i virke før, hvorfor vi tilbyder 14 dages 100% tilfredshedsgaranti"

Ja det er flot når loven påbyder jer at yde 14 dages returret på produkter købt via fjernsalg , en service havde været eksempelvis 30 dage.

Skrevet af: zombie55
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 20:10
Jeg synes stadig at "dfj2006" mangler at svare på flere af de stillede spørgsmål af moralsk karakter. Og ikke nøjes med at svare at svarer for en anden. Adressen Kærmark ligger i et ganske almindeligt villakvarter (Krak og Google Earth) Det lugter for meget af hurtige penge og manglende TV-levering. Jeg husker en sag for 1-2 år siden der handlede om TV der aldrig kom frem. Du skal komme nogle ordentlige svar og fysisk fremtræden (eks. showroom). Jeg kan se i dette forum at flere har alarmklokkerne oppe. GODT ! Jeg rører ikke den forhandler med en ildtang. Han har allerede "dummet" sig for meget  her !

-------------
Hilsen Zombie55

Kiss DP-558 80 GB, rev.6
FW 1.17
FTP Filezilla
EZ-Link NG

Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 22:55

Skod.!! Troede ellers lige jeg skulle have et nyt LCD-tv.
Så må jeg bestille et fra tyskland eller i hvertfald vente på enuvia får e-mærket eller nogen "troværdige" personer som har købt der.

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af BThorsen BThorsen skrev:

Oprindeligt skrevet af <SPAN style=FONT-WEIGHT: normal; FONT-FAMILY: Arial; mso-bidi-font-weight: bold><FONT size=2>dfj2006</FONT></SPAN> dfj2006 skrev:

Mærkeligt når man ser under dfj2006 profil, finder man navnet  Daniel Grønbæk. Når man slår Enuvias tlfnr. op på de gule sider, står der også Daniel Grønbæk? Kom bare til at undre mig, for på den eneste anmeldelse der er skrevet på Enuvias side, er skrevet af en Jacob, men du hedder Daniel, og du skulle vel ikke være ejer af Enuvia? Kan godt være det er mig der tar fejl.

Respekt!

Skrevet den: 01-August-2006 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af shopenuvia shopenuvia skrev:

Som noget nyt vil vi indføre en fremvisningsdag i københavn hver 14 dag. Dette vil blive skiltet på websiten om ca. 14 dage. Der vil være mulighed for at se TV med antenne signal, xbox 360, DVD samt en HD film på modellerne.

Hvordan har jeres LCD TV det med tilslutning til en PC over DVI->HDMI, giver det 1:1 pixel mapping når det får leveret dets native opløsning?

Hvis dette er en reel forretning så tror jeg det er en rigtig god ide med  nogle fremvisninger ...

Print side | Luk vindue