Print side | Luk vindue

Receiver til stereo opsætning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138443
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 06:53

Emne: Receiver til stereo opsætning
Skrevet af: Mana91
Emne: Receiver til stereo opsætning
Skrevet den: 11-Februar-2015 kl. 18:23
Hej

Halløj derude Big smile

Jeg har lige anskaffet mig 2 stk. Boston Acoustics A26 ( http://www.whathifi.com/boston-acoustics/a26/review - WhatHifi ), som skal bruges til musik og TV (50/50). Jeg er ikke interesseret i en surround opsætning, men alligevel ser det ud til, at en surround receiver er den eneste mulighed, hvis det skal opfylde mine behov:

AirPlay 
Spotify Connect
Flere HDMI-stik (med bl.a ARC, så jeg kan bruge TV'ets fjernbetjening til styring af volume)
Mulighed for subwoofer

Jeg har kigget meget på en Yamaha RX-V477 surround receiver til 2.499,- ( http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV477BL/yamaha-5-1-surround-receiver-rx-v477-sort?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK - link ). Kan den fint nok trække højtalerne og give noget fornuftig lyd? Ved godt at en stereo forstærker vil være det mest optimale lydmæssigt, men sådan opfylder bare ikke mine behov Wink

Eller findes der bedre alternativer i den prisklasse? (prisen er max. 2500,-)

Det skal også lige siges, at jeg nybegynder her og dermed ikke en HiFi-fanatiker :p

Højtalerne har disse specs:

Frequency Response: 51Hz - 25kHz 
Recommended Amplifier: 10 - 150W 
Impedance: 8 ohms 
Sensitivity: 89 dB (SPL/2.8V/m) 
Woofer: 6.5'' 
Tweeter: 1'' Kortec softdome 
Dimensions (HxWxD mm): 330 x 210 x 265 
Weight (kg): 6,3 

Svar:
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 11-Februar-2015 kl. 19:27
HiFI-Freaks.dk har tilbud på en Marantz NR1504 til 2495... de plejer gerne at være lidt bedre til stereo...

-------------
Ning

Skrevet den: 11-Februar-2015 kl. 21:45
Nu ved jeg godt man ikke alene må kigge på watt-effekten på tværs af producenter, men Marantz yder 50W ved 8 ohm og Yamaha'en yder 80W ved 8 ohm, når der bliver brugt 2 kanaler - er der så ikke mere kraft i Yamaha'en? (som får okay anmeldelser rundt omkring)

Skrevet den: 12-Februar-2015 kl. 19:39
Nogen der har andre forslag? Eller kan knytte en kommentar til ovenstående indlæg? :)

Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 12-Februar-2015 kl. 20:01
du skal ikke se på watt da de ikke altid opgives korrekt se på strøm så får du et mere rigtigt billede af ydeevene.

så vidt jeg kan se har den yamaha en psu på 575 w delt på 7 kanaler det er 82 w pr kanal ved alle kanaler drevet på en gang men da det er en alm forstærker som ikke er 100 procent effektiv vil der ca forsvinde 50 procent i varme og div kredsløb så har du en 7 x 41 w reciever Sleepy

-------------
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x

Print side | Luk vindue