Print side | Luk vindue

HD Homerun (hvilken en?)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138495
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 23:42

Emne: HD Homerun (hvilken en?)
Skrevet af: kagemanden
Emne: HD Homerun (hvilken en?)
Skrevet den: 13-Februar-2015 kl. 23:16
Hejsa Recordere,

Ja så blev det tid til mit første emne herinde, og håber da ikke jeg bryder alt for mange reglerWink (Jeg har søgt forummet tyndt, men fandt et helveds langt topic der kun drejede sig om HD Homerun, men ikke en diskussion om hvilken model man skulle købe...

Jeg har længe kigget på at investere i en HD Homerun, da vi ingen antennestik har nedenunder hvor vi har vores lille ministue, og derfor være oplagt at få det over på mit Amazon Fire TV.

Derudover har jeg noget udstyr, jeg tænkes det også MEGET gerne måtte spille sammen med:

Synology DS214Play
iPads
iPhones
Samsung Galaxy Tab 10.1
Macbook Pro+Air
Raspberry PI (Model B)

Jeg har kunne læse mig frem til, at man kan få den integreret sammen med sin Synology vha. DVBLink TVHeadend osv, men synes aldrig jeg blev klogere? - Bliver signalet sendt gennem den, som kan sende det videre og evt. transcode?? :-)

Hvilken model skal jeg så vælge og hvor køber man den til den bedste pris? :)

På forhånd tak!

Mvh,

Kagemanden

TL:DR

Jeg vil gerne købe en HD Homerun, som kan streame mit YouSee TV ud til mit Amazon Fire TV, så jeg er fri for at trække 20meter langt antenneskabel :)

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Februar-2015 kl. 23:37

Der kunne jo bruges You See Play TV, fås jo både fås til æble og Android, skulle vist også nu være kommet til Chromecast.
Forudsætter så også, at der haves internet fra udbyderen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: kagemanden
Skrevet den: 14-Februar-2015 kl. 00:49
Det er selvfølgelig rigtigt, men kunne også godt tænke mig at nyde godt af optagefunktioner osv, styret fra de forskellige enheder..

Derudover er Yousee ikke glad for nørder som mig, med jailbreaket iPhone+iPads :(

Print side | Luk vindue