Print side | Luk vindue

Flere Zaptor "opdateringer" i sigte?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138528
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 16:01


Emne: Flere Zaptor "opdateringer" i sigte?
Skrevet af: pdj1974
Emne: Flere Zaptor "opdateringer" i sigte?
Skrevet den: 15-Februar-2015 kl. 10:22
Er jeg den enste der oplever væsentlig ringere stabilitet med Zaptor de sidste 3-4 uger? Jeg er gået fra at skulle genstarte den måske en gang om måneden, til at skulle genstarte den flere gange om ugen Dead

Det plejer at være tegn på at der er en større opdatering på vej, men der kom jo en opdatering i december, så tvivler på at der noget større på vej allerede.

Mht. opdateringen fra december, er jeg så den eneste der er træt af at de har sat spole-hastigheden voldsomt ned? Tidligere kunne man spole med 20x, men nu er det kun 7-8x hastigheden. Pisse irriterende, når stabiliteten er så dårlig og Zaptor ofte glemmer hvor langt man er nået i en udsendelse. Angry

Mine Zaptor bokse er forøvrigt den helt oprindelige model, vist nok fra 2007. Sidder der bedre hardware i nye Zaptor bokse, som gør den hurtigere eller mere stabil? Eller er HD modellen bedre?

Og nu jeg er igang med at spørge: Hvorfor i alverden er der forskel på hvor lang tid en udsendelse er tilgængelig, alt efter om man genstarter den mens den er igang, eller om man venter den til den afsluttet? Har lige genstartet en South Park der var igang, og den er tilgængelig frem til udsendelsens slutning plus to timer. Så genstartede jeg en afsluttet episode, og den er tilgængelig frem til midnat imorgen?? Og nej, det er ikke ligegyldigt. Når man ikke kan spole frem, er det voldsomt træls at miste de sidste 2 minutter af en udsendelse, som Stofa jo tilsyneladende har lov til at vise i meget længere tid end de gør, men man bliver tilsyneladende straffet for at have startet den forfra mens den var igang Confused


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-Februar-2015 kl. 10:35
Tag strømmen fra og genstart med fingeren på menu knappen. Vælg fjern SW og genstart boxen. Så skulle du få den seneste SW på boxen.


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 15-Februar-2015 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tag strømmen fra og genstart med fingeren på menu knappen. Vælg fjern SW og genstart boxen. Så skulle du få den seneste SW på boxen.
Tak, men som sagt har jeg haft Zaptor siden 2007, så det har jeg gjort utallige gange Wink


-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 08:20
Nu er der jo altså kun gået 8 år. Du må altså have lidt tålmodighed Tongue
Stofa arbejder jo åh-så-hårdt på at løse problemerne - eller noget.

Her i huset har vi givet op på start-forfra, fordi det fungerer så elendigt, og købt Netflix istedet for.


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 10:16
pomfrit hvodan er det lige det hænger sammen med at i har opgivet start forfra og købt netflix i istedet? Det to services overlapper da vidst ikke rigtigt hinanden, eller er det bare mig :)


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

pomfrit hvodan er det lige det hænger sammen med at i har opgivet start forfra og købt netflix i istedet? Det to services overlapper da vidst ikke rigtigt hinanden, eller er det bare mig :)
Det har du ret i, det er mere generelt VOD som Stofa (heller) ikke magter.


Skrevet af: broholm
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 11:06
Har fået af vide, at der skulle komme en ny boks i løbet af marts/april. Det vil jeg glæde mig til. De fleste af mine optagelser fejler, så den er ikke til at stole på.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 12:08
Det er sjovt, jeg oplever altså ikke de helt store problemer med min boks. Der har været et par enkelte tilfælde af generelle problemer den sidste uge hvor jeg oplevede ikke at have EPG, men ellers er min egen boks relativ stabil, og bliver kun genstartet når den ind i mellem vælger at gøre det selv Smile

Jeg gør ellers flittig brug af arkiv og ind i mellem også StartForfra.



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 12:20
Har slet ikke start forfra og VOD og arkiv. Min box kører med trådløs dongle.


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 12:30
Min Zaptor-boks røg ude for en 3-4 år siden, primært for at minimere risikoen for en hjerneblødning. Har aldrig været udsat for et mere buggy produkt og det på trods af at jeg igennem årene har ejet både Denver- og Prosonic-produkter. :-) 


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har slet ikke start forfra og VOD og arkiv. Min box kører med trådløs dongle.

Du kan da stadig anvende de pågældende tjenester selv om din boks tilslutter trådløst...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Min Zaptor-boks røg ude for en 3-4 år siden, primært for at minimere risikoen for en hjerneblødning. Har aldrig været udsat for et mere buggy produkt og det på trods af at jeg igennem årene har ejet både Denver- og Prosonic-produkter. :-) 

Der er sket en del med stabiliteten siden 2010, og der er sket endnu mere med den software boksen kører...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der er sket en del med stabiliteten siden 2010, og der er sket endnu mere med den software boksen kører...
Ja, men VOD kører stadig elendigt.
Det mest almindelige er manglende lyd, eller lyd/billede mere end 1 sekund ude af sync.


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der er sket en del med stabiliteten siden 2010, og der er sket endnu mere med den software boksen kører...
Ja, men VOD kører stadig elendigt.
Det mest almindelige er manglende lyd, eller lyd/billede mere end 1 sekund ude af sync.
Sjovt, jeg bruger rigtig meget VOD fra arkiv mm, og det kører uden de ovennævnte problemer. Ind imellem vil boksen dog ikke lave et start forfra+, dette kan som regel afhjælps med en soft genstart.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:12
Har også droppet den buggy og strømslugende boks for længe siden.
En skam den slags ikke er lavet som en app til ens tv, så man ikke skal have en ekstra boks.



Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der er sket en del med stabiliteten siden 2010, og der er sket endnu mere med den software boksen kører...
Ja, men VOD kører stadig elendigt.
Det mest almindelige er manglende lyd, eller lyd/billede mere end 1 sekund ude af sync.

Det er godt nok sjældent at jeg oplever det!

Jeg kuinne godt tænke mig at se et konkret eksempel....


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

En skam den slags ikke er lavet som en app til ens tv, så man ikke skal have en ekstra boks.
Stofa's WebTv app er også fuld af fejl, så det ville nok ikke blive bedre af at portere den til dit TV.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er godt nok sjældent at jeg oplever det!
Jeg kunne godt tænke mig at se et konkret eksempel....
I har det allerede i jeres systemer: Hvis VOD fejlede, og Zaptor logger ind lige bagefter, er det pga. kunden genstartede den.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er godt nok sjældent at jeg oplever det!
Jeg kunne godt tænke mig at se et konkret eksempel....
I har det allerede i jeres systemer: Hvis VOD fejlede, og Zaptor logger ind lige bagefter, er det pga. kunden genstartede den.

Awha?

Jeg ville gerne have et eksempel på at lyden er så meget ude af sync. eller lyden helt mangler... som oftest er det den konkrete udsendelse/asset der er fejl på, og ikke en bug.




-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg ville gerne have et eksempel på at lyden er så meget ude af sync. eller lyden helt mangler... som oftest er det den konkrete udsendelse/asset der er fejl på, og ikke en bug.
Problemet løses ved at genstarte Zaptor.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg ville gerne have et eksempel på at lyden er så meget ude af sync. eller lyden helt mangler... som oftest er det den konkrete udsendelse/asset der er fejl på, og ikke en bug.
Problemet løses ved at genstarte Zaptor.

Men så må du også kunne fortælle mig på hvilken asset du har oplevet det sidst... men nu bruger du jo Netflix :)


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: tobywan
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der er sket en del med stabiliteten siden 2010, og der er sket endnu mere med den software boksen kører...
Ja, men VOD kører stadig elendigt.
Det mest almindelige er manglende lyd, eller lyd/billede mere end 1 sekund ude af sync.
Bruger det dagligt her uden nævneværdige problemer. Både startforfra og arkiv.


-------------
Panasonic VT50 - B&W CMs2


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Men så må du også kunne fortælle mig på hvilken asset du har oplevet det sidst.
TV3+, simpsons fra fredag aften kl. 20, forsøgt set Løsdag. 
Lyd/billede driver mere og mere ud af sync indtil zaptor genstarter sig selv.


Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:42
Jeg oplever også indimellem manglende lyd.  Det kan dog for det meste løses ved at zappe frem og tilbage mellem start forfra kanalen (0) og en anden kanal, nogen gange skal det gøres flere gange.  Men det er da irriterende, og det sker også at zaptoren genstarter sig selv.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Men så må du også kunne fortælle mig på hvilken asset du har oplevet det sidst.
TV3+, simpsons fra fredag aften kl. 20, forsøgt set Løsdag. 
Lyd/billede driver mere og mere ud af sync indtil zaptor genstarter sig selv.

Okay, den kan jeg så ikke prøve med - men jeg kan lige prøve en anden tilfældig asset og se om jeg kan genskabe det i lab på Tv3+ HD


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af mhårhus mhårhus skrev:

Jeg oplever også indimellem manglende lyd.  Det kan dog for det meste løses ved at zappe frem og tilbage mellem start forfra kanalen (0) og en anden kanal, nogen gange skal det gøres flere gange.  Men det er da irriterende, og det sker også at zaptoren genstarter sig selv.

Det er formegentlig et handshakeproblem.

jeg siger ikke at boks/software er fri for problemer, men jeg oplever det SLET ikke i den grad som andre giver udtryk for.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: kasper1984
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 21:01
Som gammel stofa coax tekniker fejlfinding på en zaptor
Først sikre sig hele installation er hf tæt selvom man ikke har pixeleringer har på kanalerne normalt kan man stadig ha det på vod tjenester da disse også bliver modtaget som en almindelig kanal. Signal styrke er en anden vittig faktor. Og husk hvis man bruger wifi til den skal man ha minimum 26 tegn i sin kode Før det virker. Triax dåser er ikk hf tætte nok.. kabler kam os Være defekt Ingen 90 graders knæk Ingen vrid i kablerne da dette kan skade afskærmning..


Skrevet af: pdj1974
Skrevet den: 16-Februar-2015 kl. 23:31

Jeg er storforbruger af startforfra, og det virker da også uden problemer de fleste gange. Man vænner sig til at nogle gange virker det bare overhovedet ikke (løses ofte med genstart), og andre gange skal man lige zappe et par gange eller tre for at lyden er med og billedet ikke hakker voldsomt. Jeg kan kun mindes en enkelt gang eller to at lyden har været ude af synk med billedet, men det sker næsten dagligt at lyden mangler i første forsøg.

Jeg har både en kablet og en trådløs Zaptor, og den trådløse er væsentlig mere ustabil end den kablede. Bruger derfor meget sjældent den trådløse.

PS: Jeg kunne vel ikke få dig til at kommentere hardware, spolehastigheden og forskellen i tilgængelighed?



-------------
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 18-Februar-2015 kl. 07:46
Film "One Chance" fra arkivet: Ingen undertekster.
Edit: Undertekster opstår af sig selv efter 50 min.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 24-Februar-2015 kl. 17:41
Start-forfra på "den sorte snog ii" fra dr2 23/ 19:30: Sort skærm og ingen lyd.
OK efter zaptor reboot.



Print side | Luk vindue