Print side | Luk vindue

YSP 800 - OSD problem?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13855
Udskrevet den: 06-Oktober-2024 kl. 14:39


Emne: YSP 800 - OSD problem?
Skrevet af: groenbech
Emne: YSP 800 - OSD problem?
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:24

Hej!

Jeg har i dag modtaget min YSP-800, men jeg har et problem. Jeg kan ganske enkelt ikke få menuen frem på mit TV. Jeg har sat kablerne i som foreskrevet i manualen og jeg får fint lyden fra både TV og DVD-afspilleren ud af YSP'en, men kan som sagt ikke få menuen frem og dermed ikke indstille enheden.

Håber nogen kan hjælpe?!?!

/Michael




Svar:
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:29
Hvad har du forbundet af kabler op til dit tv?


Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:36

Jeg har det rød/hvide audio kabel og det gule video kabel op til fjernsynet.

Det skal lige nævnes at jeg pt. afventer mit Alfaview LCD-fjernsyn og indtil det ankommer benytter jeg et gammelt B&O fjernsyn med Audio AUX Link kabel hvori alle ovennævnte kabler sidder i.

/Michael



Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:37
det lyder underligt, det gule er til s-video, er det tilsluttet den?


Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:41
Det gule sidder i Video Out på YSP'en og i det gule stik på Audio AUX Link kablet...


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:42
kan du ikke sætte det gule i s-video på dit tv? så burde det vise billede?


Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:44
Problemet er at det er et gammelt B&O TV som ikke har de 'almindelige' stik - derfor benyttes AUX kablet...


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:46
hmmm så ved jeg ikke hvad du skal gøre, har du mulighed for at konvetere det gule røde og hvide stik om til et scart, man kan få nogle adaptore, hvor du sætter dem fast bagi på scart?


Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 21:50

Ikke umiddelbart - men jeg kunne godt forestille mig at det er det kabel der giver problemer - jeg må se om jeg kan få testet på et andet TV så jeg kan sikre mig at det ikke er YSP'en der fejler noget...

Takker for de hurtige svar - giver lige en melding herinde når jeg bliver klogere.

/Michael



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-Juli-2006 kl. 22:00

 

 Er du sikker på at det gule stik (Composite Video) er forbundet korrekt, hvis ikke så får du naturligvis ikke billede. Se efter at det ER forbundet til Video In. Noget siger mig at du ikke har anvendt den rigtige adapter. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 08:30

Den adapter jeg har, har 4 stik: et gult, et rødt, et hvidt og et sort. Jeg har prøvet at sætte det gule kabel i alle stikkene netop for at sikre mig at der ikke skulle være noget der - uden success.

/Michael



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 18:14

 

 Jeg er ikke sikker på at den adapter du bruger er den rigtige, jeg har en magen til, men den er til Audio og IKKE til Video. Anskaf dig en Scart adapter, den har de tilslutninger du har brug for.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 21:04
Du har nok ret - jeg har netop testet det hos en kammerat - ingen problemer.


Skrevet af: Chrissian
Skrevet den: 17-August-2006 kl. 23:25

Har du fået det løst?

 



Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 08:35

Jeg har ikke gjort mere ved det endnu... Jeg afventer fortsat mit nye TV. Men som sagt er enheden testet OK hos en kammerat nu



Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 08:56

Jeg har også haft diverse "bøvl" med tilslutninger til ældre B&O fjernsyn - De tilslutningsmuligheder der er på TV'et passer aldrig med det du kan købe i dag. Ofte skal du ind i AUX menuerne og indstille dem.

Men som sagt tidligere - En Scart adapter er nok det nemmeste indtil din fladskærm kommer.

 



Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 18-August-2006 kl. 09:25
Jeps - den er jeg med på... Og det ender nok også med det. Havde egentlig tænkt mig at vente til mit nye tv kom, men der er noget, der tyder på at det kommer til at tage noget tid endnu


Skrevet af: groenbech
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 08:17

Så kom fjernsynet endelig og jeg har nu ikke længere problemer med at få menuen frem. Til gengæld har jeg et andet problem... Jeg kan ikke få lyden fra mit fjernsyn igennem min YSP 800 - kun gennem DVD-optageren.

Jeg har forbundet s-video og audio-kablerne mellem fjernsyn og YSP, samt scart og coaxial-kabel mellem DVD-optager og YSP.

Lyden fra DVD-optageren virker fint, men hvis jeg vælger 'TV' (eller alt andet end DVD på YSP) kommer der ingen lyd. Nogen idéer?

Fjernsynet er et Alfaview hvis det hjælper nogen?




Print side | Luk vindue