Print side | Luk vindue

Billeder af Toshiba 37WL66Z in ACTION

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13861
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 20:53

Emne: Billeder af Toshiba 37WL66Z in ACTION
Skrevet af: 7even
Emne: Billeder af Toshiba 37WL66Z in ACTION
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 07:58

Hej recordere,

Jeg var i går i EL-giganten i Odense for at se på Toshiba LCD'en. De havde kun den model i 32", 37" kommer på ondsdag først. Jeg synes ikke at billedet var noget specielt, men måske er det kun deres antenne der er noget galt med.

Er der nogen som kan tage close-up billeder af deres 37" skærm med analog antene, for at se hvordan billedet er, når man ikke deler den op til 40 forskellige skærme.

MVH

7even

Svar:
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 08:15

Det kan du ikke bruge til noget som helst

Folk har forskellige indstillinger, forskellig kvalitet af analog signal, der kommer forvrængning når et kamera skal tage billede af sådan en kraftig lyskilde, osv osv - jeg har prøvet at tage et par billeder da jeg fik mit, men de lignede overhovedet ikke det jeg så på skærmen.

Iøvrigt ligner alle LCD skærme noget l*rt hvis man studerer analoge kanaler close up - uanset pris.

Du kan ikke bruge folks billeder til at sammenligne noget, medmindre det du vil sammenligne med er fotograferet samtidig under samme forhold.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 01-August-2006 kl. 09:29

Grundet til at jeg ville se et billede var fordi, det billede jeg så i EL-GIGANTEN af 32" var mega ring. , og jeg overvejere selv at købe en 37" udgave. Jeg kan godt forstår det med at billedet bliver dårligere hvis man tager det med kamera.

Men hvor meget er der egentligt i forskel fra 32" til 37" i billede kvaliteten. jeg sider ca. 4m fra væggen hvor den skal side.

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af 7even 7even skrev:

Grundet til at jeg ville se et billede var fordi, det billede jeg så i EL-GIGANTEN af 32" var mega ring. , og jeg overvejere selv at købe en 37" udgave. Jeg kan godt forstår det med at billedet bliver dårligere hvis man tager det med kamera.

Problemet er at billedet lige så godt kan blive bedre! Man kan pille meget ved et billede, og nok så væsentligt - KAMERAET piller som regel meget ved billedet, for f.eks. at forbedre kontrast og skarphed. Jo billigere kamera, jo mere bliver der ændret på billedet. Du kan IKKE bruge et screenshot til at konkludere noget som helst. Men hvis billedet stod "mega ringe" på et Toshiba i Elgiganten, så var det med 99% sikkerhed ikke tv'ets skyld, men opsætningen.

Oprindeligt skrevet af 7even 7even skrev:

Men hvor meget er der egentligt i forskel fra 32" til 37" i billede kvaliteten.

Meget lidt forskel.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 01-August-2006 kl. 10:02
Tak for hjælpen, så tror jeg at jeg har fundet det som jeg skal have . Det bliver 37". Så skriver jeg tilbage i det indlæg, med hvordan min indstilling på Toshiba'en er.

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 10:17

Tjae - jeg kan ihvertfald sige at stort set hver gang jeg ser et LCD i El-giganten vise deres distribuerede analoge signal - så er det megaringe på alle skærme. Der er en verden til forskel på det jeg ser i El-giganten og det jeg ser på mit Toshiba derhjemme. Ingen sammenligning overhovedet.

Når det er sagt, så vil jeg ikke forsøge at stikke dig blår i øjnene, et standard analogt signal står ikke ligeså godt på en LCD skærm som på en god CRT skærm. Især ikke hvis man sammenligner close up, forskellen er meget mindre når man har rigtig afstand til skærmen.

Men det står ligeså godt på Toshibaen som på mange andre meget dyrere LCD skærme. Digitalt signal fra en selector eller dvb-t boks står meget bedre, og en dvd står supergodt.

Jeg kan fortælle at jeg som det måske skinner igennem er inkarneret CRT fan og "LCD kritiker" - men er på trods af dette alligevel ganske imponeret af det Toshibaen leverer, især i forhold til prisen, jeg kan næsten ikke give det en bedre anbefaling end dette.

Jeg kan ikke svare på hvor meget forskel der er på 32" og 37" i billedkvalitet da jeg kun har 32", men på 4 meters afstand bør du ikke kunne se nævneværdig forskel. 

Hvad har du af fjernsyn idag - bare for sammenligningens skyld ?

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 01-August-2006 kl. 10:30

Jeg kommer til at side ca. 4 m fra tv'et, og i dag har jeg et 32" philips pixel plus kasse tv, som trænger til en udskiftning.

Jeg ved godt at jeg ikke kan få billede på en lcd til at ligne det billede fra billederørs tv, men den fylder så meget at den skal udskiftes. og så gør det ikke noget at den kommer i 37" og er flad .

Men jeg glæder mig til at få den op og hænge og sætte min xbox 360 på og spille en omgang .

Print side | Luk vindue