Print side | Luk vindue

Telmore Musik, Er det noget værd?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138627
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 08:55


Emne: Telmore Musik, Er det noget værd?
Skrevet af: iVinther
Emne: Telmore Musik, Er det noget værd?
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 14:06
Hej,

Jeg står overfor at skulle finde et telefonabb. og mine krav er godt med data, 4G, godt netværk og musik streaming inkluderet. 

De 2 pakker jeg har fundet interessante er:

Bibob 10/10 med Wimp til 149 DKK
Telmore 10/20 med Telmore Musik, HBO Nordic, CMore, etc. til 249 DKK

Jeg vil egentlig gerne have alle ekstra pakkerne som er med i Telmore abb. også især HBO, Politiken, TV2 Play og Euroman tiltaler mig. Jeg er bare usikker på om Telmore Musik er ok i forhold til Wimp som jeg tidligere har haft (og var udemærket tilfreds med). 

Jeg læste et sted af Telmore har ca. 1M sange, mens WIMP har ca. 23M sange. Jeg vil gerne høre folks erfaringer omkring musik udvalget, er det stort og bredt nok til at dække folks behov? Derudover vil jeg gerne høre om erfaringer med deres iOS app og med integration med SONOS?

Så opsummeret kort. Hvad er folks erfaringer med:
  1. Telmore/TDC's 4G netværk vs. Telenors
  2. Telmore Musik udvalg/katalog (brede)
  3. Streamings/lyd kvalitet
  4. iOS app
  5. SONOS integration
Tak!



Svar:
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 14:16
Telmore har ikke Sonos integration i modsætning til de tilsvarende TDC musik tjenester som Yousee Play Musik og TDC Play musik.

Så vidt jeg ved er de 3 tjenester ens mht. udvalg, men kan tage fejl. Har selv Yousee Play Musik og dækker familiens behov. Udvalget er stort og kvaliteten er udmærket.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 14:49
Telmore Musik understøtter Sonos iflg. den mail jeg fik fra dem i sidste uge...
Har dog ikke testet det endnu


-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Telmore Musik understøtter Sonos iflg. den mail jeg fik fra dem i sidste uge...
Har dog ikke testet det endnu


Telmore er ikke at finde under apps i Sonos kontrolleren.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 14:59
Er det ikke bare TDC app der skal bruges


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 15:01
Kan se Telmore Musik er i beta og skal findes under Sonos Labs

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: meta
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 15:37
Er med på en lytter mht udvalget af musik på Telmore Play :)

-------------
+ 70 positive handler!


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 16:17
Jeg har begge, og umiddelbart er udvalget det samme men det er svært at sige.


Skrevet af: Flmr77
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 16:59

Synes en vigtig pointe i forbindelse med, om du skal vælge det ene eller andet abonnement, er at Telmore så vidt vides stadig kører med en 48 Kbit/s dolby pulse kvalitet, hvor TDC for længe siden efterhånden opgraderede deres streaming til 192 Kbit/s

 
Ville selv tjekke op på om det er ændret til det bedre, hvis jeg skulle vælge.
 
 


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Er med på en lytter mht udvalget af musik på Telmore Play :)


Telmore siger selv udvalget er ca. 20 mill.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Flmr77 Flmr77 skrev:

Synes en vigtig pointe i forbindelse med, om du skal vælge det ene eller andet abonnement, er at Telmore så vidt vides stadig kører med en 48 Kbit/s dolby pulse kvalitet, hvor TDC for længe siden efterhånden opgraderede deres streaming til 192 Kbit/s

 
Ville selv tjekke op på om det er ændret til det bedre, hvis jeg skulle vælge.
 
 


Hvilken lydkvalitet har TELMORE Musik på SONOS?

 
Lydkvaliteten på TELMORE Musik via SONOS er 320 kbit/s AAC Dolby Pulse, baseret på lossless kildefiler for optimal lydoplevelse. Samme høje lydkvalitet som på TELMORE Musik web.

Hvilken bitrate streames musik i?
Musik bliver via app streamet i 192 Kbit/s i Dolby Pulse Encoding. På pc/mac er bitraten 320 Kbit/s.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 17:20
Og valget mellem 48 og 192 Kbits via deres mobil app så er det vel det samme some Yousee musik. Mon ikke det er samme produkt bare med forskellige navne.


Skrevet af: Flmr77
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flmr77 Flmr77 skrev:

Synes en vigtig pointe i forbindelse med, om du skal vælge det ene eller andet abonnement, er at Telmore så vidt vides stadig kører med en 48 Kbit/s dolby pulse kvalitet, hvor TDC for længe siden efterhånden opgraderede deres streaming til 192 Kbit/s

 
Ville selv tjekke op på om det er ændret til det bedre, hvis jeg skulle vælge.
 
 


Hvilken lydkvalitet har TELMORE Musik på SONOS?

 
Lydkvaliteten på TELMORE Musik via SONOS er 320 kbit/s AAC Dolby Pulse, baseret på lossless kildefiler for optimal lydoplevelse. Samme høje lydkvalitet som på TELMORE Musik web.

Hvilken bitrate streames musik i?
Musik bliver via app streamet i 192 Kbit/s i Dolby Pulse Encoding. På pc/mac er bitraten 320 Kbit/s.
 
Ok, så blev jeg også det klogere.
dejligt at det også er blevet i en ordentlig kvalitet


Skrevet af: AnjaPink
Skrevet den: 19-Februar-2015 kl. 20:43
TDC har sidste sommer hævet bitraten til 320 kbit/s


Skrevet af: mikan
Skrevet den: 20-Februar-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:

Så opsummeret kort. Hvad er folks erfaringer med:
  1. Telmore/TDC's 4G netværk vs. Telenors

Måske lidt off-topic. Jeg er skiftet fra Telenors til TDCs netværk, og har fået mærkant dårligere dækning, både hjemme og på arbejde (Herlev og Frederiksværk). Det gælder både tale og 3G, jeg har ikke mulighed for at prøve 4G, så det kan være bedre...

En god idé vil være og spørge din omgangskreds, hvordan dækningen er, hvor du befinder dig mest.

/Michael


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 20-Februar-2015 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af AnjaPink AnjaPink skrev:

TDC har sidste sommer hævet bitraten til 320 kbit/s

Ja det har jeg også hørt flere gange men de sange jeg har hentet fra TDC Play til offline er ALLE 192kbit/s

Hvor pokker er de der omtalte 320? :)

Uanset hvad så bruger jeg TDC Play hver dag til "Baggrundsstøj" på arbejdet. Virker ganske fint. det er meget få titler jeg ikke kan finde i deres katalog. Og det samme kan jeg sige om Spodify.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: AnjaPink
Skrevet den: 20-Februar-2015 kl. 14:40
Offline ved jeg ikke, og til mobiltlf er det heller ikke 320 kbit/s, men streaming til Sonos er i 320 kbit/s.


Skrevet af: Flmr77
Skrevet den: 20-Februar-2015 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af mikan mikan skrev:

Oprindeligt skrevet af iVinther iVinther skrev:

Så opsummeret kort. Hvad er folks erfaringer med:
  1. Telmore/TDC's 4G netværk vs. Telenors

Måske lidt off-topic. Jeg er skiftet fra Telenors til TDCs netværk, og har fået mærkant dårligere dækning, både hjemme og på arbejde (Herlev og Frederiksværk). Det gælder både tale og 3G, jeg har ikke mulighed for at prøve 4G, så det kan være bedre...

En god idé vil være og spørge din omgangskreds, hvordan dækningen er, hvor du befinder dig mest.

/Michael
 
Kan kun give Michael ret i, at det er en meget god ide at spørge rundt omkring, ang. hvordan andre synes dækningen er i de områder hvor du befinder dig mest, for er meget område specifikt.
 
Har selv haft den modsatte oplevelse i forhold til Mikan efter skiftet fra Telenor til TDC`s net. (Tåstrup og Hillerød)
 
(alternativt kunne du også kaste et blik på mastedatabasen for at se hvor de forskellige selskaber har master i nærheden af hvor du befinder dig mest.)


Skrevet af: meta
Skrevet den: 22-Februar-2015 kl. 12:44
Håber trådstarter har fået lige så meget ud af jeres input som jeg har :-) Har bestilt Telmore Play og skulle få det fra en gang i næste uge. Indtil nu har dealbreakeren været den manglende integration med Sonos. Men når det lader til at være på plads, kan jeg jo lige så godt spare nogle penge. Har i forvejen HBO og Spotify så der er en rund 20'er at spare for mit vedkommende. Og i tillæg får jeg så yderligere tjenester at trække på. Win-win - håber jeg :-)
Takker for jeres indlæg

-------------
+ 70 positive handler!


Skrevet af: Micras19
Skrevet den: 08-Marts-2015 kl. 22:51
Nogen som kører med TELMORE musik på Sonos. Jeg kan ikke finde det under Sonos Labs? Er det kun hvis man kører med beta programmet fra Sonos?


Skrevet af: ChristianTT
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 09:21
Det fungerer fint hos mig... Ligger uden musiktjenester ligesom Spotify. Jeg er vist med i beta-programmet, men tror ikke det er afgørende


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 10:38
Hos mig ligger Telmore musik under Sonos Labs. Så det KAN vælges. Jeg er ikke med i betaprogrammet.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 10:57
Kan det ikke have noget at gøre med den profil du har oprettet i Sonos? Står den til Danmark? 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 11:01
Telmore musik virker også fint på Sonos hjemme ved os - vi har 2 styk play1
 
Fik et Deezer abb. med sammen med Plat'erne - men bruger udelukkende Telmore musik (og Sonos radio del)


Skrevet af: Micras19
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 12:59
Hmm det virker underligt. Har tjekket min Sonos profil og den er sat op til dansk. Har også prøvet at tilmelde mig beta-programmet uden held. Jeg kan fint se TDC, Yousee, Wimp mm. Men TELMORE er ikke at finde nogen steder.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 15:55
Sådan ser det ud i mit program på Mac. Næstnederst i listen over musiktjenester er Sonos Labs, og derinde er TELMORE Musik.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 16:01
Har lige tjekket sonos på min mobil og kan i musik tjenester vælge Telmore det er dog en beta står der på Den.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Micras19
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 16:05
Hmm der er et eller andet som sætter en begrænsning. Jeg har heller ikke den der Tribe of Noise og i Sonos Labs er der kun Bandcamp.....

Jeg har 23 forskellige musiktjenester og 1 i Sonos Lab. 

Har skrevet til Sonos, men intet hørt.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 16:17
Og den er opdateret ☺

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: Micras19
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 16:31
Hmm det har tydeligvis noget med hvilket land man registrerer sig med. Prøvede at ændre det på min Sonos profil og fik her en del flere valgmuligheder med f.eks Frankrig eller USA. Men Telmore kommer stadig ikke frem under Danmark.

Testede også min ipadresse her: http://www.iplocation.net/ og den viser fint at den er dansk.


Skrevet af: Micras19
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 16:33
Nåh efter lidt klikken rundt og ændringer frem og tilbage med land dukkede Telmore endelig op :)


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 17:07


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: nexium
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 19:01
BTW: så virker telmore musik ikke på sony Z1 compact :( Får fejlmelding hver gang jeg forsøger at afspille musik. (har prøvet at afinstallere og installere igen)



Print side | Luk vindue