Print side | Luk vindue

Canon forvirring

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Andre video-optagere
Forumbeskrivelse: Videokameraer og videoer
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13864
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 02:28

Emne: Canon forvirring
Skrevet af: TPNielsen
Emne: Canon forvirring
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 10:31

Hej !

Under min gennemlæsning af en række tests på udenlandske camcorder-sider er jeg nu faldet for en Canon Elura 100, der virker til at få flotte anmeldelser. Derfor bliver jeg frustreret når jeg ser at Canon i Danmark ikke markedsfører noget cam. med dette navn.

Er der nogen der ved om det findes i DK under et andet navn ?

På forhånd tak !

Thomas

Svar:
Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 11:38
Det gør den garanteret-jeg ved at CANON still kameraer specielt i U.S.A,har andre navne end de har i Europa.Står det ikke nævnt i testen hvad det Europæiske navn er på den?

Skrevet den: 01-August-2006 kl. 11:57

Hej igen !

Nej jeg kan intet finde - jeg har prøvet at sammenligne med et par danske modeller - men det er næsten uoverskueligt at finde rundt i de forskellige spec's. Det er pokkers nok, for det ser ud til at være et rigtig godt cam.

Med venlig hilsen

Thomas

Skrevet den: 01-August-2006 kl. 12:03

Ahhh !

Selvhjælp er løsningen

Canon's support var her behjælpelig - modellen hedder MVX 450 på det europæiske marked !

Så blev jeg så klog !

Tak for hjælpen !

Thomas

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 12:12
Hej Thomas,

Ja, Canons modelbetegnelser er meget forvirrende når der skal sammenlignes mellem de forskellige markeder (det gælder også deres still-billed kameraer).

Udfra specs og udseende vil jeg dog tro at Elura 100 svarer til Canon MVX460 herhjemme. Se http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Camcorders/Digital/index.asp?ComponentID=25249&SourcePageID=25108# - denne oversigt over Canon MiniDV kameraer i Danmark (eneste forskel på MVX460 og MVX450 lader til at være DV-indgangen, som kun findes på MVX460).

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 12:12
UPS! Der var du selv (eller Canon) lidt hurtigere 

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Print side | Luk vindue