Print side | Luk vindue

Hvor ofte skifter I projektor?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138868
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 15:46

Emne: Hvor ofte skifter I projektor?
Skrevet af: Himan
Emne: Hvor ofte skifter I projektor?
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 10:21
Ja, det lyder måske lidt nysgerrigt, men skifter I ofte projektor og hvorfor? Køber I bedst af de billige eller bare den bedste i har råd til?

Siden 2003 har jeg haft 4 projektorer og kommer nok til at skifte snart igen. Efterhånden synes jeg dog det begynder at blive lidt for meget, at en projektor kun er her ca. 3 år inden den bliver skiftet. TV er dog en del billigere at holde i huset.
For sjov har jeg regnet ud, at projektorer alene i indkøb siden 2003 har kostet mig ca. 390,- kr om måneden, mens TV (2 stk.) har kostet ca. 105,- kr./mnd.

Jeg spørger fordi jeg overvejer om jeg selv synes det er en rimelig disposition og om jeg ville kunne leve med kun at have et TV til at se film på. Så lidt input fra andre kunne måske give stof til eftertanke.

Mit projektor-CV ser således ud:
2003 Infocus X1. Solgt pga. støj og ønsket om HD.
2006 Sanyo Z4. Skiftet ud pga. slidte paneler og ønsket om fuld HD.
2009 Benq W5000. Skrottet pga. defekt som ikke kunne repareres. Var ellers en dejlig maskine.
2012 Optoma HD33. Lever endnu, men er begyndt at støje mere. En smal mystisk stribe deler billedet i to, så den har nok ikke længe igen.

Svar:
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 10:58
købte en Z3000 for 5+ år tilbage... måske længere...

1080p gav 15.000 for drengen, den triller stadig, var tæt på en AE6000 men da jeg sad side by side, så synes jeg ikke forskellen var stor nok, derudover så var der mange der havde issues.

Min Z-3000 har fin billedbehandling kører 5:5 pulldown, så den hakker ikke ved 24p men ikke smooth motion, og den har Lens shift, og siger stadig næsten intet ved drift.. har haft svært ved at finde disse features..

og den står stadig KNALD skarp som 1080p projektor, men der er så også kun en 600-800 timer på den.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:01
Jeg har siden 2003 ejet 4 projektorer. En Sanyo z3 og 4 forskellige Panasonic. Jeg har ikke oplevet at nogen af mine har været defekte, dog har jeg fået renset den ene Panasonic gratis hos fabrikanten. Jeg har solgt dem igen til ca. 50% af nypris.

Så jeg synes, at det lyder som om du har været uheldig.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema

Skrevet af: Benu
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:14
Kører på min første projektor Sanyo Z4 fra omkring 2005, skiftet pære en gang, den nuværende har kørt 5900+ timer, men er selvfølgelig på sidste vers, projektor larmer betydeligt mere end i starten, den bliver brugt næsten dagligt.
Tror også du har været ret uheldig.

-------------
Den Ben

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:43
Jeg bruger stadig min Sanyo Z5 fra slut 2007. Den blev købt lettere brugt, og har omkring 1800 timer på pæren.

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:46
Til Rasmusdc.

Ja, jeg har ikke regnet med hvor mange timer mine har kørt. Men den nuværende har kørt ca. 1800 timer på 2½ år, så mit forbrug er noget højere end dit. 
Oplevelsen af at se film bliver nok noget større, hvis ikke forbruget er så højt :-)

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:58
til dr gonzo. 

Måske har jeg været uheldig. Måske har jeg også været en kende kritisk mht. panelslid og støj. På et tidspunkt da James Bond stod på ski, var sneen rød i den ene side og blå-grøn i den anden side af billedet. Og mine dlp-ere har bare støjet mere og mere med tiden, hvilket måske ikke er så unaturligt!?

Dit forbrug af projektorer ligner mit - jeg har bare solgt to af mine til hhv. 1000,- og 500,- kr. Så "tabet" har været en del højere. Nyprisen på hver af mine har været fra 11.000 - 15.000. 

Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 12:06
Ja der er ærgerligt at mange apparater ikke kan repareres, eller i det mindste bliver dømt ude af forhandlere der hellere vil sælge en ny. Man kan nok leve med det hvis det er budgetmodeller, men der er ikke rigtig noget der tyder på at man ar bedre stillet hvis en af de dyrere modeller går i stykker. Ved ikke om  projektorer er mere tilbøjelige til at få defekter, men mange af dem virker i hvert fald som noget billigt skrammel.

Når min tw3200 ikke kan mere, eller om et par år eller tre, så er vi nok ved at være der henne hvor 65+" TV er så langt nede i pris, at jeg tager det i stedet for en ny projektor. En TV skærm er bare så meget nemmere i hverdagen og er langt mindre afhængig af om man får mørklagt helt, om lærred er i orden OSV.

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 12:07
til Benu:

Det er imponerende med en Z4 i ca. 10 år og med så mange timer på panelerne - det er opmuntrende at høre det kan lade sig gøre.

Skrevet af: NotInLove
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 12:07
Har haft 3 siden 2009.

Mener det var en 3M - ret mig hvis det ikke hedder det - mener kun opløsningen var 4:3 800x600. startede ud med den da jeg ville se om det var noget for mig med en "hjemme bio" 
Udskiftede den til en Infocus in78 da jeg faldt for det og ville have større opløsning. 
Udskiftede den til min nu elskede BenQ sw1070 da jeg ville afprøve 3D og have FullHD - dog ikke sket endnu :@ ... 

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 12:16
Jeg skiftede tit... Indtil jeg købte en JVC
HD550 udviklede den velkendte pink stripe og blev udskiftet med en X35
Den har snart 1800 timer på bagen

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 12:22
kaizer: Det er heller ikke helt dårligt. Står den til udskiftning eller skal den køre endnu længere? Jeg tror ikke nogen af mine har været over 2000 timer før udskiftning.

Trumle: Jeg overvejer også TV af samme årsag. Selvom der er et spring fra +100" ned til et TV på måske 70". 
Tw3200 er en rigtig fin maskine, som jeg ind i mellem ærgrer mig over, at jeg ikke selv købte. Jeg kender en der har en og den er dejlig stille og giver et rigtig fint billede efter min mening.

NotInLove: Det lyder som om du er tilfreds med din BenQ. Kan den )på nær opløsningen) hamle op med IN78? IN78 var da vist en prisklasse eller to højere end din BenQ!?

Skrevet af: NotInLove
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 12:29
Himan

Det syntes jeg bestemt..
Syntes endda at der er bedre kontrast og lyskvali. 
Det handler dog nok om at den nye pære jeg købte til min infocus via en eller anden på DBA var en uorginal og det ødelage simpelthen det hele for mig .. 
Men syntes overall at den er lækker at se film med denne BenQ. dog savner jeg infocus´s lave støj da BenQ er ved at drive mig til vanvid. 

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 14:32
Jeg har beholdt min gamle Sanyo Z3 som backup
Z3 er projektoren til de støjplagede med 17 dB

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 17:15
Mine projektorer plejer at holde i 2 - 3 år. Så støver de til og der kommer fnuller inde i maskinen. Så jeg holder mig til lidt billigere modeller. Sidst købte jeg en brugt BenQ.

Min er monteret i soveværelset, hvilket nok ikke er optimalt med hensyn til støv m.m. 

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Himan Himan skrev:

kaizer: Det er heller ikke helt dårligt. Står den til udskiftning eller skal den køre endnu længere? Jeg tror ikke nogen af mine har været over 2000 timer før udskiftning.

Jeg har overvejet at udskifte den flere gange, men som man nok kan regne ud after alder og timetal er mit forbrug beskedent. Jeg kan pt. ikke retfærdiggøre over for mig selv at bruge penge på noget jeg bruger så lidt. Ikke mindst når den jeg har, fungerer fint.

Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 18:26
Jeg købte min første projektor i 2008. En BenQ W5000. Den blev udskiftet i 2011 da jeg skulle bruge mere zoom i min nye hjemmebio. Nr 2 projektor var en Mitsubishi HC4000. Den har jeg netop udskiftet til en Sony HW55es. Jeg føler selv, at jeg er nået i mål med det billede, som den leverer. Jeg ved godt 4k bluray banker på, men det har jeg ikke planer om at opgradere til.

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:14

til dr gonzo. 

Måske har jeg været uheldig. Måske har jeg også været en kende kritisk mht. panelslid og støj. På et tidspunkt da James Bond stod på ski, var sneen rød i den ene side og blå-grøn i den anden side af billedet. Og mine dlp-ere har bare støjet mere og mere med tiden, hvilket måske ikke er så unaturligt!?

Dit forbrug af projektorer ligner mit - jeg har bare solgt to af mine til hhv. 1000,- og 500,- kr. Så "tabet" har været en del højere. Nyprisen på hver af mine har været fra 11.000 - 15.000. 

På mine to første Panasonic'er oplevede jeg at skifte pære en gang, begge gange umiddelbart lige inden et videresalg. Jeg skiftede først pære efter 3.000 timers brug. De blev brugt pænt meget både til gaming og film. Min PT-AE6000 har pt. kørt ca. 800 timer, jeg gamer ikke så meget på projektor mere, derfor bliver den også brugt mindre, end de andre.

Med hensyn til om jeg er kritisk, så synes jeg du skal tage et i kig på min biotråd, som der er et link til i min signatur. Så kan du jo selv bedømme om du tror, at jeg er en, der går meget op i, om der er fejl på billedet. Men jeg passer godt på mine projektorer, og renser regelmæssigt filteret. Den projektor jeg havde til rensning, havde fået noget støv inde i linsen, ikke noget man rigtig kunne se, ud over på et helt sorte billeder, hvor det kom en lille lidt lysere ring i den ene side. Heldigvis vedkendte Panasonic, at det var en fejl i linsen, at der kunne komme så stort et støvfnug ind.

Hvis alt går efter planen, udskifter jeg først igen, når jeg kan købe en native 4K laserprojektor til en fair pris.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:25
Jeg er meget enig omkring JVC. Jeg fik en demo model fra Pioneer i 30 års gave i 2010. Det er en klon af HD1 eller HD100. Husker ikke præcis hvilken. Den har jeg haft siden. Den har rundt 800 timer på bagen. Overvejede for et par år siden at skifte den ud, lige ind til jeg fik min dedikeret bio i kælderen med optimale forhold og et steward lærred nu har den nærmest fået nyt liv! Den er relativt støjsvag og er IMO et kvalitetsprodukt.

Jeg skifter ikke ud før der kommer en 4k projektor til rimelige penge.

/Halsted

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:41
dr gonzo:

Hold nu op en flot biograf du holder dig. Ud fra dine fotos alene vil jeg tro du er mere kritisk med billedkvaliteten end jeg er. Sammenlagt har du jo også haft ca. tilsvarende antal projektorer som jeg, siden 2003. 
Jeg synes selv jeg har passet godt på mine ting og sørget for at de blev renholdt. Det har nok bare været slid og defekter der har spillet ind, samt ønsket om bedre billede. 

Det jeg diskuterer med mig selv, er hvordan jeg vil se film i fremtiden. Ny projektor eller stort TV kombineret med flere biografture. For filmene skal jo ses på den ene eller den anden måde :-)

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:46
BowieCool:

Du har så heller ikke ladet stå til kan jeg se :-) Og ja - så er 4K på vej og så skal der igen skiftes ud om et par år eller tre, når det er til at komme i nærheden af. First world problems. 

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:49
Jeg synes personligt ikke at der er noget tv der kan matche den oplevelse man får med en projektor, uanset størrelse. Jeg tror at det har noget med at gøre, at med en projektor kigger du på en refleksion af lys, istedet for direkte ind i en lyskilde. Det er, efter min mening, mere behageligt for øjene, måske fordi det også er den måde vi ser virkeligheden på - alt hvad vi ser er jo en refleksion af lys.

-------------

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 19:53
Det er også det der bekymrer mig, hvis jeg skulle vælge et TV. Det er bare ikke det samme. Det ser bare godt ud med et stort billede. På et lærred. I et mørklagt rum.
Men TV holder længere - længere end mine projektorer i det mindste. 

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

1080p gav 15.000 for drengen ...

Skrevet af: jøsse
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 22:22
[QUOTE=jake51]Jeg skiftede tit... Indtil jeg købte en JVC
Den har snart 1800 timer på bagen[/QUODen der pink stripe du omtaler,kan den ikke rep?Min JVC Hd 950 har nemlig samme fejlConfused

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg skiftede tit... Indtil jeg købte en JVC
Den har snart 1800 timer på bagen

Den pink stripe du omtaler,kan det ikke rep.Min JVC Hd 950 lider af samme fejl i højre kant af billedet.Ouch

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 23:11
Der var en tråd om det for længe siden. Det korte af det lange var, at det i princippet kan laves, men det koster det samme som at købe en ny. Det er en kendt fejl, som du kan læse en masse indlæg om de diverse forskellige fora. Jeg er ikke bekendt med om det kan fixes selvom JVC siger at det er for dyrt til at kunne betale sig. Hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg dog det lyder underligt at man ikke kan reparere det. Men hvad ved jeg...

Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 07:38
Der er nok ikke garanti på din HD950 mere
Min fik pink stripe for alvor lige efter at garantien udløb og JVC tilbød mig derfor en X35 til halv pris

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

til dr gonzo. 

På mine to første Panasonic'er oplevede jeg at skifte pære en gang, begge gange umiddelbart lige inden et videresalg. Jeg skiftede først pære efter 3.000 timers brug. De blev brugt pænt meget både til gaming og film. Min PT-AE6000 har pt. kørt ca. 800 timer, jeg gamer ikke så meget på projektor mere, derfor bliver den også brugt mindre, end de andre.

Med hensyn til om jeg er kritisk, så synes jeg du skal tage et i kig på min biotråd, som der er et link til i min signatur. Så kan du jo selv bedømme om du tror, at jeg er en, der går meget op i, om der er fejl på billedet. Men jeg passer godt på mine projektorer, og renser regelmæssigt filteret. Den projektor jeg havde til rensning, havde fået noget støv inde i linsen, ikke noget man rigtig kunne se, ud over på et helt sorte billeder, hvor det kom en lille lidt lysere ring i den ene side. Heldigvis vedkendte Panasonic, at det var en fejl i linsen, at der kunne komme så stort et støvfnug ind.

Hvis alt går efter planen, udskifter jeg først igen, når jeg kan købe en native 4K laserprojektor til en fair pris.

Det var da godt at høre. Generelt synes jeg det er svært at undgå støv bag linsen. Normalt er det ikke noget man kan se, med mindre, som du selv siger, det er store fnug.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 11:59
Jeg købte en Optoma HD65 i januar 2009 for lige at prøve om det der med projektor var noget for mig. Det var det, og den kører endnu. I forhold til timeangivelserne på pæren havde jeg regnet med at den skulle udskiftes efter ca 2 år, men den kører ufortrødent videre, og vi bruger den nærmest dagligt. 

Regner med at købe en ny projekter når pæren er færdig. Vil nok bruge max 10kkr på en ny. Tror ikke jeg ville kunne udnytte kvaliteten af en dyrere projektor uden at have et dedikeret biorum. 

Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 12:34
Det kan man skam sagtens.

Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Der er nok ikke garanti på din HD950 mere
Min fik pink stripe for alvor lige efter at garantien udløb og JVC tilbød mig derfor en X35 til halv pris

Det tilbud fik jeg aldrig.Er rystet over en JVC HD 950 til 42.000 kr.  ,skal kasseres efter ca. 1900 timer.Prøv og gæt om der står JVC på min næste projektor? Dead

Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 17:08
Så ét produkt der går i stykker, selvom det var dyrt, er nok til at du vil ofre billedkvaliteten for fremtiden?

Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 17:26
Man behøver jo ikke at gå ned i niveau bare fordi man vælger noget andet end JVC. Generelt synes jeg Sony har overhalet JVC.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet af: Benu
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 17:29
Hvis det er et så kendt problem må man også kunne forvente en eller anden form for dekort ved køb af anden model.

-------------
Den Ben

Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 17:35
Har haft 4 projektorer.. Sony vw50, BenQ w6000, JVC 550 samt nu x30.. Har haft tendens til at skifte for bedre sortniveau, lys, farver etc.. Men gider efterhånden ikke købe mig fattig i projektorer, så beholder min x30 til 4k kommer ned i 25-30k, og så beholder jeg den til den springer i luften, eller det på anden måde gir mening at skifte.. SLUT med at skifte for bagateller, så længe det er acceptabelt billedkvali på alle parametre. Har haft min x30 i 3 år nu, og er super glad for den. Mangler lidt lys, men det er nu fint nok efter 750 timer

Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Man behøver jo ikke at gå ned i niveau bare fordi man vælger noget andet end JVC. Generelt synes jeg Sony har overhalet JVC.

Det synes jeg bestemt ikke.

Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 18:20
Jeg synes også, at vi er nået til et billed niveau nu, hvor jeg tror, at det er svært, at klemme meget mere ud af citronen. Det retfærdiggør i hvert fald ikke 25 - 30 k for næste års model.

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)

Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 19:29
Jo opløsningen retfærdiggør forskellen synes jeg. Det er endnu en milepæl indenfor billeddelen

Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 20:02
Nu er en fordobling af opløsningen jo også noget mere end bare den årlige opdatering.

Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 20:20
Lad os nu se, hvor meget materiale, der bliver tilgængeligt, når 4k bluray afspillerne kommer på markedet....

-------------

Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 20:34
Min første projektor var en brugt 3 rørs barco tilbage i 1998! Købte senere en dvdo liniedoubler - det var en revolution dengang!:-)

Dernæst en sanyo Z3, som jeg tror mange herinde har været en tur forbi.

Efter en pause fra projektore, grundet forbløffelsen over mit plasma TV, var jeg igen tilbage på "big screen" oplevelsen med en infocus sp8602. Lige siden jeg så min første sim2 DLP hos hifiklubben havde jeg drømt om en DLP og det fik jeg så.

Den holdte i godt 3 år men måtte i sidste ende se sig slået af nyligt indkøbte Sony vpl 500es.

Så på 16-17 år 4 projektorere. Der er sket meget synes jeg. Blu Ray som kilde har virkelig betydet meget for os med projektorsetup.

Skrevet af: Tunfisken
Skrevet den: 03-Marts-2015 kl. 23:47
Hvad koster en 4K projektor nu?

-------------
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
http://mobilselskaber.online" rel="nofollow - mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så ét produkt der går i stykker, selvom det var dyrt, er nok til at du vil ofre bille
dkvaliteten for fremtid

en?

Nu er det vel ikke kun et produkt,når man læser om flere på nettet,med nøjagtig samme problemWink

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 00:08
Såvidt jeg ved rundt 50k for en Sony VPL-VW300ES med native 4k opløsning.

JVC laver vel stadig ingen projektor med native 4k opløsning?

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 06:29
"Stadig" er vel så meget sagt, når der er så lidt UHD-materiale til rådighed

Skrevet af: fyrholm
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 14:26
Når man , som jeg, bruger CRT projector i hjemmebiografen er det ikke særlig tit man skifter PJ.
CRT holder nærmest for evigt og det er kun på grund af opgradering at jeg nu tænker på at skifte min Sony G70 fra ca. 1997 ud. Købte den brugt for ca. 10 år siden og den har kørt 100% fejlfrit siden.
Nu står der Marquee 9500LC Ultra på ønskeseddelen, men så bliver det nok også den sidste udskiftning.
Digitalt bliver det nok aldrig ;-)

-------------
Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?

Skrevet den: 06-April-2015 kl. 19:35
Jeg har lige kort læst om crt-projektor. Ikke at jeg rigtigt overvejer at gå den vej, men der kan rigtig nok være mange timer i dem :-) og på eBay koster de ikke alverden.
Fremover holder jeg mig nu nok til projektorer nærmere de 5000,- frem for 15.000,-.

Skrevet den: 06-April-2015 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

....

Så på 16-17 år 4 projektorere. Der er sket meget synes jeg. Blu Ray som kilde har virkelig betydet meget for os med projektorsetup.

Er stadig på min første (tw3200) efter knapt 4 år. Tror bare jeg sætter en ny lampe i i løbet af året, i stedet for at købe en ny. Er helt enig i af kilde materialet er meget afgørende på en projektor. 100" afslører en masse detaljer som man ikke ser på 42" selvom begge er 1080p og kildematerialet er det samme.

Skrevet af: fyrholm
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 21:54

Jeg har lige kort læst om crt-projektor. Ikke at jeg rigtigt overvejer at gå den vej, men der kan rigtig nok være mange timer i dem :-) og på eBay koster de ikke alverden.
Fremover holder jeg mig nu nok til projektorer nærmere de 5000,- frem for 15.000,-.

Jae og så er der jo lige det med billedkvaliteten...
Du skal op i en ustyrlig masse penge , hvis du skal matche billedkvaliteten fra en god og vel justeret CRT maskine med en digital....
Jeg har endnu ikke set en digital der kan Wink

Koldby

-------------
Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?

Print side | Luk vindue