Print side | Luk vindue

OBS omkring Blu Ray afspillere

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138869
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 06:03

Emne: OBS omkring Blu Ray afspillere
Skrevet af: exlærer
Emne: OBS omkring Blu Ray afspillere
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 10:25
Har lige måttet bytte min LG 325 blu ray afspiller da den ikke kunne afspille multikanals DTS HD. Den ville afspille flerkanals som bitrate men det er jo ikke multi channel PCM lyd som man forventer selvom det stod i menuen på den. Det viste sig at den sammen med mange af de små (både fysisk og prismæssigt)blu ray afspillere kører med DTS HD 2.0 der i surround forstærkeren ses som et analog 2 kanals system. Forhandleren kunne desværre ikke selv teste det da man ikke længere havde surround anlæg. De mente at ingen længere brugte og købte surround.

Fik den byttet til dens storebror der kan DTS HD multi channel så nu er ringen kommet tilbage i Ringenens Herre.

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 10:34
Er bitstream heller ikke i 5.1 og 7.1? Det er jo sådan at reciveren afkoder lydformatet ved bitstream fra afspilleren.

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 10:47
Hej Kampus. Velkommen til.
Jo bitstream er multikanals både 5,1 og 7,1. Multikanals PCM som afspilleren skulle kunne, kan den ikke med mere end to kanaler. Har talt med LG og Harman Kardon(receiveren). Ingen af dem kunne give et konkret svar. HKeren har før kunnet, så det var afspilleren den var gal med. Så den foreløbige konklusion er at DTS HD 2.0 kun er 2 kanals. Heldigvis var afspilleren ikke 14 dage gammel så det var ombytning..

HK´eren lavede LGs multikanals PCM  om til logic 7 og bitrate blev lavet til 5,1 HD.. Lyden var dog ikke derefter

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af exlærer exlærer skrev:

Har lige måttet bytte min LG 325 blu ray afspiller da den ikke kunne afspille multikanals DTS HD. Den ville afspille flerkanals som bitrate men det er jo ikke multi channel PCM lyd som man forventer selvom det stod i menuen på den. Det viste sig at den sammen med mange af de små (både fysisk og prismæssigt)blu ray afspillere kører med DTS HD 2.0 der i surround forstærkeren ses som et analog 2 kanals system. Forhandleren kunne desværre ikke selv teste det da man ikke længere havde surround anlæg. De mente at ingen længere brugte og købte surround.

Fik den byttet til dens storebror der kan DTS HD multi channel så nu er ringen kommet tilbage i Ringenens Herre.

What?? Der bliver da solgt en del af disse.Confused

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:02
Ja, sådan tænkte jeg også Flemming ,da de sagde det. De havde heller ikke noget i forretningen. Så Fona må mene at det er på vej ud. 

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:11
I Fona. Hvad sker der for dem. Jeg ville ikke kunne leve, med kun at kunne høre lyd fra TVet. Med mindre, at de kun sælger soundbar´s. De er nok hurtigere at sælge til alle.Ouch

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:39
Det fremgår af manualen på side 27, at såfremt de to produkter ikke godkender EDID kontakt til hinanden, så vil PCM multichannel nedskaleret til PCM stereo.

Så mit bud er et kommunikationsbrist mellem den HK og LG

At fona så har droppet surroundforstærkere, skyldes nu nok mest, at kunderne er villige til lytte på hvad som helst, hvis bare de kan slippe for et par ledninger og et tv møbel.

Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 11:59
Ja det er vel det sædvanlige med at magelighed vinder over kvalitet..
Fik heldigvis løst problemet så det skal forhandleren have ros for. Havde prøvet at skifte HDMI kabel og HKeren virkede med en Sony BDP 550, en anden LG og nu den nye LG. Giver lige forslaget edid videre til LG

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 12:16

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er bitstream heller ikke i 5.1 og 7.1? Det er jo sådan at reciveren afkoder lydformatet ved bitstream fra afspilleren.
:-)

Bitstream kører jeg altid med, og lader Reciveren om at stå for afkodning til det lyd format der er/vælges på skiven.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 12:35
EDID?

Er vel et "hdmi handshake" problem. Visse forstærkere er mere kræsne, og synes HK og Nad dukker op ind imellem.

Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 02-Marts-2015 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

EDID?

Er vel et "hdmi handshake" problem. Visse forstærkere er mere kræsne, og synes HK og Nad dukker op ind imellem.

Extended Display Identification Data kører på mange forskellige typer kabler, incl HDMI og det er ikke småting der bliver kommunikeret. Så det undrer mig ikke hvis et Koreansk konsum produkt kløjs i det.

J

Print side | Luk vindue