Nyt design på recordere.dk
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13888
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 03:57
Emne: Nyt design på recordere.dk
Skrevet af: Lars
Emne: Nyt design på recordere.dk
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 21:59
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=813&z=5&template=design.aspx"> |
http://www.recordere.dk/ - Velkommen til det 'nye' recordere.dk |
Recordere.dk har fået ny indpakning. Forum, Nyheder, Fælleskøb osv. er stadig de velkendte, men designet er nu friskere og mere overskueligt.
http://www.recordere.dk/ - http://www.recordere.dk/
God fornøjelse Recordere.dk teamnet |
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 22:00
"Aktive emner" er blevet træls at bruge. Det er jo bare en mindre
udgave af den sædvanlige forumvisning, hvor man endda skal vælge noget
på en drop-down menu før man kan se alle de emner man behøver.
|
Skrevet den: 01-August-2006 kl. 22:07
Naiera skrev:
"Aktive emner" er blevet træls at bruge. Det er jo bare en mindre udgave af den sædvanlige forumvisning, hvor man endda skal vælge noget på en drop-down menu før man kan se alle de emner man behøver. |
Aktive emner er egentlig ikke ændret, den virker som hidtil. Aktive emner kan vise de emner der er sket ændringer i - siden sidste logon - eller siden det tidspunkt man vælger i drop-down menuen.
Det du søger er nok http://www.recordere.dk/forum/topics_list.asp?topics=50 - Seneste emner
Og så er der kommet en ny funktion - Oversigtsvindue - der åbner en opdateret oversigt over emnerne i et nyt vindue.
/Lars
|
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 04:23
Hej Lars,
Meget flot og funktionelt nyt design.
I en kort overgang savnede jeg sidevalg øverst, hvis jeg var i en tråd med flere sider i, men det er heldigvis kommet igen.
Der er to-tre ændringer, jeg undrer mig lidt over og gerne vil have din kommentar til:
Skal hyperlinks som f.eks. dem indsat i beskeder absolut være "recorder-mørkerøde" nu? Jeg er SÅ vant til, at de er blå, og det vil jeg klart foretrække.
Bredden på siden ser ud til at passe perfekt til den opløsning, jeg kører med (1.024X768) pånær at scrollbaren t.h. kommer oveni hvis man - som jeg oftest gør - ikke kører med fuldskærmsvisning, men blot maksimeret. Ved fuldskærmsvisning bliver den smallere. Den brede ved maksimeret vindue giver en øget samlet bredde, der så afføder en vandret scollbar, der ikke plejer at være der nederst på siden, og som desuden kun kan scrolle ganske lidt - medmindre man er i en tråd med brede billeder indsat.
Og tekststørrelsen er nu lagt fast, så den kan heller ikke ændre på det. Det kunne ctrl holdt nede + scroll på musen eller Vis + Tekststørrelse før i tiden i IE6, som jeg kører med.
Jeg synes bestemt tekststørrelsen generelt er fin, men har en bruger valgt at skrive med meget små eller meget store bogstaver ville det være rart at kunne "zoome" (=ændre tekststørrelse) som før og scrollbaren nederst er jeg ked af.
------------- M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 09:43
Carser skrev:
Skal hyperlinks som f.eks. dem indsat i beskeder absolut være "recorder-mørkerøde" nu? |
Jep. Det er designet nu
Carser skrev:
Jeg synes bestemt tekststørrelsen generelt er fin, men har en bruger valgt at skrive med meget små eller meget store bogstaver ville det være rart at kunne "zoome" (=ændre tekststørrelse) som før og scrollbaren nederst er jeg ked af. |
Problemet med at ændre font størrelse, er at det smadrer et design. Det er næsten umuligt at designe, med plads til at fonten kan ændre sig op/ned.
Så istedet er der valgt læselige fonte.
Det er dog kun Internet Explorer der ikke kan zoome. Firefox og Opera kan godt aligevel. Firefox zoommer fonten, mens Opera zommer hele siden grafisk (altså også forstørrer billeder mv. så designet ikke brydes).
Så skulle der sidde en enkelt eller to og savne zoom, vil jeg foreslå en ny browser
Scroll-baren er væk nu - tror jeg nok.
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 10:59
Lars skrev:
Jep. Det er designet nu |
Jamen det er også pænt og gennemført - jeg vænner mig jo nok til det.
Lars skrev:
Problemet med at ændre font størrelse, er at det smadrer et design. Det er næsten umuligt at designe, med plads til at fonten kan ændre sig op/ned.
Så istedet er der valgt læselige fonte. |
Fint.
Lars skrev:
Det er dog kun Internet Explorer der ikke kan zoome. Firefox og Opera kan godt aligevel. Firefox zoommer fonten, mens Opera zommer hele siden grafisk (altså også forstørrer billeder mv. så designet ikke brydes).
Så skulle der sidde en enkelt eller to og savne zoom, vil jeg foreslå en ny browser |
Jeg var slet ikke klar over, at browsere er så forskellige. Men jeg prøver lige nu at skrive med de forskellige typer og i mindste størrelse, og jo, det hele er let nok at læse nu. (Før kunne visse af skrifttyperne i størrelse 1 og 2 blive ret små).
Rettelse: Zoom virker stadig kan jeg se nu efter upload, dog ikke på default teksttype og -størrelse. Har også lige prøvet det i "Vis kladde".
Lars skrev:
Scroll-baren er væk nu - tror jeg nok. |
Ja, den er væk nu i IE 6 - og jeg siger tak. Nu er der nemlig bedre plads på skærmen til at kunne bl.a. læse tekst i indlæg.
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Skrevet af: Zagadka
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 12:25
Den nye funktion der åbner en oversigt over de seneste forum emner i et nyt vindue er efter min mening ikke optimal.
Jeg har prøvet den både i IE6 og Firefox 1.5.0.5, den åbner hele tiden nye vinduer og giver i løbet af kort tid et forfærdeligt rod på skrivbordet. Hvis man benytter muligheden i Firefox for at åbne nye tabs istedet for nye vinduer, når et link vil åbne et nyt vindue, så åbner den en ny tab i samme vindue som oversigten. Et vindue hvis bredde er sat efter oversigtens bredde, så man kan ikke læse emnet før man selv har justeret vinduets størrelse.
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 12:33
Den bør måske ændre, så i stedet for at åbne i "_blank", så åbner den i et fast vindues-navn, således at man kan bruge pop-up listen som en "indholdsfortegnelse", og hver gang man klikke på den, så åbnes emnet i det samme (andet) vindue.
Hvis man så bare kunne sætte "always on top" på popup-vinduet, så ville det være perfekt...
Alternativt, så savner jeg "seneste emner" listen når man browser et emne, som så åbner i samme vindue.
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: Flim
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 12:58
Gæstebogen virker ikke.
http://www.recordere.dk/gaestebog - http://www.recordere.dk/gaestebog går i hvert fald tilbage til en side med det gamle design
------------- DS214play DVBLink Så skal der fanme optages og streames!
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 13:34
Zagadka skrev:
Den nye funktion der åbner en oversigt over de seneste forum emner i et nyt vindue er efter min mening ikke optimal. |
Nu er det lavet om, så den lille forum-emne oversigt altid åbner i samme vindue.
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 14:38
Er go'e gamle http://www.thorvalds.dk - www.thorvalds.dk nedlagt eller blot blevet integreret 100% i det "nye" recordere.dk eller noget helt tredie?
Det ser umiddelbart ud til, at det nu er hip som hap om det er det ene eller det andet, der står i adresselinien evt. med /nyheder, /forum etc. bag.
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 14:43
Carser skrev:
Er go'e gamle http://www.thorvalds.dk - www.thorvalds.dk nedlagt eller blot blevet integreret 100% i det "nye" recordere.dk eller noget helt tredie? |
thorvalds.dk nedlægges. Vi har besluttet ikke længere at have det, for ikke at forrykke den redaktionelle ballance (for meget JVC - for lidt andet).
Men de relevante nyheder og artikler vil være at finde på recordere.dk senere.
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 14:45
HeartWare skrev:
Hvis man så bare kunne sætte "always on top" på popup-vinduet, så ville det være perfekt... |
Den er ikke nem. Der findes ingen sikker metode at gøre det på. Har googlet en del på emnet nu.
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 14:47
Lars skrev:
thorvalds.dk nedlægges. Vi har besluttet ikke længere at have det, for ikke at forrykke den redaktionelle ballance (for meget JVC - for lidt andet).
Men de relevante nyheder og artikler vil være at finde på recordere.dk senere. | Udmærket, og tak for dit hurtige svar!
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 15:34
Lars skrev:
Nu er det lavet om, så den lille forum-emne oversigt altid åbner i samme vindue.
|
Jeg er ikke 100% sikker på hvad du har lavet om, men det gør ingen forskel, hverken i IE eller Firefox.
At dømme efter dit svar har jeg ikke fået udtrykt mig klart nok. Problemet er ikke med den lille emne oversigt, men med de vinduer den åbner når man klikker på en overskrift.
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 15:38
Zagadka skrev:
At dømme efter dit svar har jeg ikke fået udtrykt mig klart nok. Problemet er ikke med den lille emne oversigt, men med de vinduer den åbner når man klikker på en overskrift.
|
Det han har lavet er at de emner nu alle åbner i samme vindue i stedet for i et nyt hver gang. Virker fint her
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 15:38
Zagadka skrev:
Jeg er ikke 100% sikker på hvad du har lavet om, men det gør ingen forskel, hverken i IE eller Firefox.
At dømme efter dit svar har jeg ikke fået udtrykt mig klart nok. Problemet er ikke med den lille emne oversigt, men med de vinduer den åbner når man klikker på en overskrift. |
Jeg er ikke med så. Hvor er det du får et nyt vindue når du klikker ?
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 15:44
Lars skrev:
Jeg er ikke med så. Hvor er det du får et nyt vindue når du klikker ? |
Jeg kom lige i tanke om at jeg havde glemt at rette det på http://www.recordere.dk/medlemssiden - medlemssiden , den åbnede stadig med nye vinduer hvergang. Nu bruger medlemsside og det lille forum enmer vindue samme.
/Lars
|
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 16:01
Lars skrev:
Og så er der kommet en ny funktion - Oversigtsvindue - der åbner en opdateret oversigt over emnerne i et nyt vindue. |
Hvor er det henne?
Jeg har lidt svært ved at spise at siden er blevet "smallere" og at man skal have så meget plads til de emner/menuer i ´venstre side. Hvad er grunden til det? Jeg kører i øvrigt med opløsning 1280 x 1024.
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 16:08
DonJensen skrev:
Hvor er det henne? |
Den hedder Forum emner i menuen.
DonJensen skrev:
Jeg har lidt svært ved at spise at siden er blevet "smallere" og at man skal have så meget plads til de emner/menuer i ´venstre side. Hvad er grunden til det? |
Hvad er blevet mindre ?
Den gamle recordere.dk fyldte godt nok mere i bredden, med det var de "indholdsløse" røde kanter der blev bredere. Forummet har den samme plads, nu er kolonnen bare til venstre istedet for til højre.
Bredden på menuen er delvist bestemt af indholdet (sponsor skilte mv) men bredden er også en design-mæssig ting. For at holde et pænt forhold imellem elementerne på skærmen.
/Lars
|
Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 18:04
Hej Lars.
Nydelig og mere moderne.
Jeg har bare 2 ting som jeg synes var bedre på den gamle.
1. Når man læser en emne, er baggrundene næsten ens. Der synes jeg at den gamle så bedre ud, hvor hver anden besked havde en mørker baggrund en den nye har.
2. Når man f.eks. vælger at se de sidste 100 emner. De links som kræver at man er logget på, har samme farve som dem man ikke behøver at være.
------------- PV
|
Skrevet af: Slayerwillow
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 18:22
Hejsa,
et fint design efter min mening, men jeg har dog et lille problem. Når jeg kommer ind på siden, kan jeg se chat-vinduet og seneste forum ligesom blinke og så forsvinder de ???
Alså har jeg et blank område i højre side uden de vinduer. Jeg kører med internet explorer 6.0 og windows xp sp2.
------------- Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html
|
Skrevet af: ejlersen
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 18:34
Hejsa,
Jeg ville blot lige nævne at IE 7 kan zoome ind og ud enten vha. shortcuts eller en drop down menu. IE 7 er pt. i beta frit tilgængelig for alle så vidt jeg ved. Jeg anvender den selv og har ingen problemer haft med det nye layout i den forbindelse - tværtimod løser den nogle problemer som jeg har med IE6 og ikke kunne slippe af med. Dog skal man være villig til at anvende beta software for at få denne funktionalitet.
Mit eneste anke punkt omkring recordere.dk har ikke noget med browsere at gøre så vidt jeg kan se, men blot et farvevalgsspørgsmål, nemlig mini-chatten i øverste højre hjørne hvor det ikke er til at se scroll bar handlen (til at flytte chatten op og ned med, jeg kan se pilene men ikke den aktuelle slider)
Ellers kun fedt med det nye design, tak for det.
------------- Mvh,
Ole
-----------------------
Snart JVC LT-32X70 Ejer
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 18:43
Slayerwillow skrev:
Alså har jeg et blank område i højre side uden de vinduer. Jeg kører med internet explorer 6.0 og windows xp sp2. |
Mystisk. Det virker fint her og andre steder, uanset browser. Men Internet Explorer 6 er dog en meget dårlig browser til at holde et layout. Den nye IE7 er 100 gange bedre.
Hvad kan det mon være. Har du evt. forstørret fonten i Windows ?
Højre-klik på desktop. Vælg indstillinger, tryk advanceret. Herefter er det forskelligt afhængig af driver-software til grafikkort. Men et eller andet sted derinde kan man sætte fontstørrelse (normal = 96 DPI, stor = 120 DPI, brugerdefineret)
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 19:46
Lars skrev:
Jeg er ikke med så. Hvor er det du får et nyt vindue når du klikker ?
|
Gå ind på recordere.dk, klik på "Forum" i menuen til venstre, klik på "Forum emner (vindue)" og klik på en overskrift. Tillykke du har nu fået et nyt vindue indeholdende emnet og hvis du bruger Firefox og går tilbage til vinduet med emne oversigten og klikker på en ny overskrift får du endnu et vindue.
I IE åbner det nye emne ganske rigtigt i det samme vindue som det tidligere, men desværre ikke i Firefox.
|
Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 20:29
Zagadka skrev:
I IE åbner det nye emne ganske rigtigt i det samme vindue som det tidligere, men desværre ikke i Firefox. |
Her virker det udmærket i Firefox 1.5.0.5. Når der vælges en nyt overskrift bliver den samme side brugt, som blev brugt til den sidste overskrift.
------------- PV
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 22:48
Zagadka skrev:
I IE åbner det nye emne ganske rigtigt i det samme vindue som det tidligere, men desværre ikke i Firefox. |
Nå, på den måde. Ja, det er svært at gøre alle tilfredse
Nogle vil have forum i et separat vindue - primært for ikke at gå væk fra minichat mv. Andre vil have at alt skal holdes i samme vindue hele tiden.
Men nu er det lavet således:
Klikkes der på et forum-emne et sted på hjemmesiden. Om det er fra forsiden, fra medlemssiden eller fra forum-emner vinduet, så åbner det emne altid i sit eget vindue.
Er der allerede et forum-vindue åbent, så åbner det der istedet.
Så nu gør den som du vil. Hvis du navigerer ind i forummet, så åbner efterfølgende emner i dét vindue.
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 23:06
Vendel skrev:
1. Når man læser en emne, er baggrundene næsten ens. Der synes jeg at den gamle så bedre ud, hvor hver anden besked havde en mørker baggrund en den nye har. |
Det kommer nok an på skærmen. Her kan jeg godt ane en forskel imellem emnerne. Men i det nye lyse design ser det forkert ud, hvis et emne får en får mørk baggrund.
Vendel skrev:
2. Når man f.eks. vælger at se de sidste 100 emner. De links som kræver at man er logget på, har samme farve som dem man ikke behøver at være. |
Det er rettet nu.
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 23:09
Flim skrev:
Gæstebogen virker ikke.
http://www.recordere.dk/gaestebog - http://www.recordere.dk/gaestebog går i hvert fald tilbage til en side med det gamle design |
Tak, det er rettet til nu.
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2006 kl. 23:44
Lars skrev:
Ja, det er svært at gøre alle tilfredse
|
Tak for tålmodigheden, jeg har kommet en del nærmere årsagen til problemet og det er ikke det nye design på recordere.dk. Jeg skal lige kigge nærmere på situationen, men umiddelbart ligner det Firefox som ikke er konsekvent i sin opførsel.
Hvis der skulle være andre der har en lignende situation så prøv at fjerne markeringen i checkboksen "Tving links, som åbner nye vinduer, til at åbne i:" i "Funktioner" -> "Indstillinger" -> "Faneblade". Lad det virke et øjeblik og genskab derefter dine indstillinger. Tingene skulle nu virke korrekt, og lad være med at bruge for meget tid på at forstå hvorfor det virker.
Tilføjelse: Når det nu er kommet til at virke så synes jeg faktisk at funktionen er udemærket, specielt eftersom det underliggende vindue hvor emnet bliver indlæst ikke tager fokus og dermed kan man læse de øvrige overskrifter uden at blive forstyrret.
|
|