Print side | Luk vindue

Surround receiver til eksisterende samsung højtale

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138916
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 06:27

Emne: Surround receiver til eksisterende samsung højtale
Skrevet af: Zyb3r
Emne: Surround receiver til eksisterende samsung højtale
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 10:01
Hej gutter,

Jeg købte for nogle år et 7.1 surround system (Samsung c6930w) og har været lidt ærgerlig over den lidt tamme lyd der er fra det på trods af de gode anmeldelser det fik.

Nu er den trådløse receiver til baghøjtalerne så gået i stykker så nu er chancen der for at overbevise konen om at nu skal vi ha' et nyt system. :-)

Spørgsmålene er nu:

1. Jeg vil foretrække at genbruge højtalerne nu hvor de er monteret i 7.1 set up. Hvis jeg genbruger dem, hvilken receiver vil I så anbefale at jeg køber (pris et sted mellem max. 2.000 - 3.000)?

2. Ville det give mening at købe en ny aktiv sub. (den jeg har p.t. er passiv) til systemet for at få bedre lyd (og hvilken en kan I så anbefale?), eller vil det så være bedre at købe et helt nyt højtalersystem sammen med en ny receiver? Det er svært for mig at gennemskue om det har været højtalerne der har givet tam lyd eller om det har været receiveren.

Mit TV er et Samsung UE55H7005 så det er vigtigt at det kan spille sammen med dét (ARC, m.v.)

Håber I har mod på at hjælpe en der p.t. hører super kedelig lyd gennem stereohøjtalerne i  fladskærmstv'et. Cry

- Zyb3r

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 10:19
Du får ikke bedre lyd ved at genanvende højttalerne.

Hvilket budget har du til ny reciever og højttalere?

Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 10:22
jeg tror desværre ikke at den tamme lyd er forstærkerens skyld, men derimod de små plastikhøjttalere..

du kan sagtens opgradere med en bedre receiver, men i sidste ende slipper du ik uden om at opgradere højttalerne også, hvis det er bedre lyd du søger..

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 10:28

Tak for de lynhurtige svar! :)

Jeg har ikke et 100% fast budget, men tænker at det skal ligge et sted mellem 2.500 - 5.000 for et samlet system...

Hvordan lyder det i forhold til at få noget ordenlig lyd - er det helt i skoven? :-)

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 10:34
Hej zyb3r..

Jeg har et b&w sæt til salg du kan kigge ud? Det er komplet, så du er kørende.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138292&title=skomplet-bw-51-pakke

Uanset er jeg enig i at du næppe via bedre forstærker får en bedre lyd..:)

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 10:49
Hej Bromberg5,

Tak for beskeden.
Ville til nød godt være interesseret i et (lettere) brugt system, men i dit tilfælde er receiveren uden ARC og HDMI så vidt jeg kan se.

Hører meget gerne om andre forslag. :-)

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Zyb3r Zyb3r skrev:

Tak for de lynhurtige svar! :)

Jeg har ikke et 100% fast budget, men tænker at det skal ligge et sted mellem 2.500 - 5.000 for et samlet system...

Hvordan lyder det i forhold til at få noget ordenlig lyd - er det helt i skoven? :-)

Så skal du nok satse på en reciever til omkr. 2500kr. En Yamaha vil være et godt bud. Og så nøjes med 2 gode højttalere, som så senere kan supleres med surround når pengene er til det. Du kan ikke få ordentlig lyd i 5.1 højttalere med det budget.

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 11:21
Ikke just det mest opmuntrende svar. :-)

Hvad ville et godt bud til en god receiver og et par gode højtalere så være?

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 11:34
Næh, men det rigtigste råd hvis du vil væk fra dåselyd. Der må være andre der bedre kan vejlede dig med højttalervalg i prisklassen, evt med aktuelle brugt tilbud på dba.

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 11:57
Se det ville være fornemt Kampus - tak! :-)

Anyone, evt. med DBA link til gode deals?

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Zyb3r Zyb3r skrev:

Hej Bromberg5,

Tak for beskeden.
Ville til nød godt være interesseret i et (lettere) brugt system, men i dit tilfælde er receiveren uden ARC og HDMI så vidt jeg kan se.

Hører meget gerne om andre forslag. :-)

Det er den også, men et salg uden receiver kan vi også sagtens finde ud af.. 

Ud fra dit nuværende setup, tænker jeg det skal være satelitter og M1´erne er der ofte mange af på DBA. Og uden at fornærme dit samsung, så tør jeg godt sige de spiller på et helt andet niveau end dit samsung.

Som også nævnt kan det være en fin ide, at starte med 2 gode ht, hvis du ved du vil med tid vil smide flere penge i det. Ellers ville jeg for de 5000 udelukkende kigge dba:). Go jagt

Skrevet den: 05-Marts-2015 kl. 09:41
Tak d'herrer.

Jeg kigger mig lidt omkring. :-)

Har I ikke et link til en god receiver jeg kunne anskaffe mig til et sted mellem 2.000 - 3.000 ?

Skrevet den: 06-Marts-2015 kl. 08:13
Blot til update: Så er forstærkeren i hus, endte med en RX-V671 som virker fornuftig ift. mit behov. :-)

Next stop new speakers...

Skrevet af: Kingofdk
Skrevet den: 11-Marts-2015 kl. 16:07
Prøv og kig efter elac bs 203 på dba.dk
Dem tror jeg bestemt du bliver glade for

Skrevet af: Kjeldbjerg
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 09:26
Hvor meget er der tilbage til højttalere? Og er der krav til størrelse, farve, mv, eller leder du "bare" efter bedre lyd?

-------------
Win if you can, lose if you must, but always cheat

Print side | Luk vindue