Print side | Luk vindue

Ingen bass?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138930
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 06:13

Emne: Ingen bass?
Skrevet af: MathiasON
Emne: Ingen bass?
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 20:04
Hej! 
Jeg har lige byttet min gamle Pioneer VSX-922 receiver ud med den nyere VSX-924. 
Efter jeg har fået den sat til er der dog ingen bass eller dybe toner, stort set kun diskant og dialog. 
Jeg har ikke nogen sub tilsluttet men kører bassen ud gennem mine 2 front gulvhøjttalere hvilket har virket upåklageligt med den gamle receiver? 

Er der nogen der ved hvordan et sådan problem løses... -evt. om det er muligt at justere bass-level på receiveren?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 20:13

En ting det kunne være, er at højttalerne er stillet til Small, og eller SW er stillet til Om, og LF går til en enhed der ikke er der.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 20:19
Har kørt mcacc auto kalibrering? Kommer der mere bass hvis du slår den over på pure direct?   

Skrevet af: karula
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 20:22
Er der ikke en manual til sådan en fætter ?

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 20:27
Højttalerne er indstillet til large, så den burde jo sende bassen ud gennem fronts. Når jeg kører en autokalibrering med MCACC forringer det faktisk lydbilledet yderlige? -og der er ingen ændring ved brug af Pure Direct. Jeg kan ikke finde løsningen i manualen... -har været den igennem.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 20:56
Og du er sikker på at dine højttalere ikke spiller i modfase (der er byttet om på plus og minus til den ene højttaler)?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Og du er sikker på at dine højttalere ikke spiller i modfase (der er byttet om på plus og minus til den ene højttaler)?

Klaus

Faktisk meldte den fejl ved center, hvor den mente der var byttet om på + -,  jeg tjekkede det.. -og de sad korrekt. Kan der være en forstyrrelse som gør udslaget hér?

Skrevet af: karula
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 21:12
- og højtalerne er sat i de rigtige udgange h. og v front ?

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

- og højtalerne er sat i de rigtige udgange h. og v front ?

Ja de sidder som som de skal

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 21:14
Har du tilsluttet fronterne til de rigtige terminaler på reciever? Billede af bagside ønskelig.

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du tilsluttet fronterne til de rigtige terminaler på reciever? Billede af bagside ønskelig.

Alle de 5 højttalere jeg har tilsluttet sidder i de rigtige indgange.. Jeg har hhv. 2 front, 2 surround og 1 center

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 21:43
Hvilken kilde?

Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 22:30
Du kan prøve og slå s-wave fra, det står ofte helt hen i skoven ved auto kalibrering. Nogen gange fucker phase control også op og fjerner alt hvad der hedder bas, så det kan du også prøve og slå fra. Derudover er der en indstilling til og dæmpe LFE, tjek at denne står på 0 db. Selvom der ikke er tilkoblet en subwoofer har den en effekt.

Skrevet den: 04-Marts-2015 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Du kan prøve og slå s-wave fra, det står ofte helt hen i skoven ved auto kalibrering. Nogen gange fucker phase control også op og fjerner alt hvad der hedder bas, så det kan du også prøve og slå fra. Derudover er der en indstilling til og dæmpe LFE, tjek at denne står på 0 db. Selvom der ikke er tilkoblet en subwoofer har den en effekt.

Jeg har lige prøvet at lege lidt med div. indstillinger du nævner.... Det gav en helt del af bassen tilbage, så kan være jeg skal droppe dén autokal og køre en helt manuel opsætning... 1.000 tak for hjælpen drenge Smile

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 05-Marts-2015 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af MathiasON MathiasON skrev:

Jeg har lige prøvet at lege lidt med div. indstillinger du nævner.... Det gav en helt del af bassen tilbage, så kan være jeg skal droppe dén autokal og køre en helt manuel opsætning... 1.000 tak for hjælpen drenge Smile
Det er ikke altid lykken med auto kalibrering.

Skrevet den: 05-Marts-2015 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af MathiasON MathiasON skrev:

Det er ikke altid lykken med auto kalibrering.

Det har ikke FJERNET BASSEN i de Pioneer recievere jeg har haft. Men tværtimod været en hjælp til at få afstande, delay, standing waves på plads. Efterfølgende er lyden fintunet i EQ'en.

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 05-Marts-2015 kl. 09:45
Jeg kom til at tænke på en tråd hvor trådstarter gentagne gange sagde at alle kabler sad korrekt.

Det endte med at højttalerne faktisk var monteret i modfase. Altså plus og minus byttet om på den ene højttaler.

Tag lige et par billeder af dine kabler, så vi kan udelukke den.

Print side | Luk vindue