Print side | Luk vindue

Samsung 65" periodisk problem!?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139032
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 23:27


Emne: Samsung 65" periodisk problem!?
Skrevet af: MrPappi
Emne: Samsung 65" periodisk problem!?
Skrevet den: 08-Marts-2015 kl. 23:10
Hey guys,
Mit plasma TV er begyndt at opføre sig besyndeligt. Når der meget lyse kontraster i den øverste del af billedet, så genererer den noget distortion og nogle horisontale tværlinier - Som kan ses på billedet nedenfor . Man kan marginalt fornemme TV3 logoet?!



Jeg har aldrig set noget tilsvarende før, så er lidt i vildrede hvorledes at jeg bør forholde mig at få udbedret problemet.

What to do!?

VH Bjørn



Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 07:31
Hvis TV'et er ældre end to år, så ville jeg nok begynde at spare sammen...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 09:11

Hvad angår at man svagt kan se logoet fra TV 3, så ligner det Burn In.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 09:53
Periodiske fejl på Samsung tv er ikke fejl. Det er features.

Jeg har selv opdaget en del features i mit samsung tv.
Tvet slukker spontant når den mener jeg har set tv længe nok.
Tvet viser HVER GANG jeg starter det at der er service den 1. april. Selv om jeg har trykket ok.
Tvet tænder spontant min receiver, selv om tvet er slukket
Tvet har 5 døde pixels som ifølge samsung ikke er dækket af garentien fordi de ikke er hvide.???
Tvet viser nogle gange ikke signalet fra HDMI kanalen, så skal man lige genstarte tvet så vil den gerne. (Opstår som regel hvis receiveren bliver tændt EFTER tvet)

Har skam overvejet at indlevere tvet til service men da ALLE disse features er periodiske så frygter jeg at tvet kommer tilbage stadigvæk med fejl og en ekstra regning fordi de ikke kan se noget galt ved tvet.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Clauslacour
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 10:13
Jeg fik samme fejl på mit PS63C7705 da det var 2år og 1 måned, så garantien dækkede ikke. 
Dog dækkede min elektronikforsikring. 
Det blev takseret som et defekt panel og da Samsung ikke producerede plasma paneler mere, blev det erklæret totalskadet.





Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvis TV'et er ældre end to år, så ville jeg nok begynde at spare sammen...


Og måske til noget andet end Samsung!

M.v.h.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 10:40
Det er mig simpelthen en gåde, at nogen bliver ved med at købe deres produkter, med alle de skræk historier der flyder overalt.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Det er mig simpelthen en gåde, at nogen bliver ved med at købe deres produkter, med alle de skræk historier der flyder overalt.

hvis du dribler hjem i et normalt hjem, hvor tv'et bare er noget man bruger, for at få et billede frem, gerne med lidt lyd til, og ikke går dybt op i elektronikverdenens baggrund, som de fleste i dette forum gør, så støder man ikke ind i disse historier. 
Jeg ved godt der var et program på DR om samsung i sin tid, men dete r jo glemt for de mennesker, der ikke får den smidt i hovedet af andre folk hele tiden (som der sker herinde, bl.a.)


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Det er mig simpelthen en gåde, at nogen bliver ved med at købe deres produkter, med alle de skræk historier der flyder overalt.

Du bruger garanteret trustpilot meget? 

Der bliver uden tvivl solgt flest Samsung tv i Danmark, hvilke historier vil du så finde flest af? Jeg er fx super tilfreds med mit 48HU7505 men jeg opretter hverken en blog eller laver en anmeldelse for at fortælle hvor tilfreds jeg er. 

Derudover skal man også lige have med at visse personer herinde også kører deres helt eget vendetta imod Samsung, fx har jeg til dags dato ikke set Henrik B. skrive et indlæg om Samsung uden at bruge udråbstegn. 



Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 11:46
Jeg har én fejl der irriterer mig grænseløst med mit HU7505.

Det bliver ved med at skrive i toppen "Netværkskabel frakoblet" også selv om jeg streamer netop via netkablet, så det fungerer upåklageligt og er endda i brug..men nej, det er frakoblet siger TV'et.

Jeg kan så trykke OK og regner med at så forstår den at jeg ved det, men nej, det kommer igen og igen. Det er dog ikke hele tiden den gør det her, nogle gange kun én gang og andre gange med flere dage imellem


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Det er mig simpelthen en gåde, at nogen bliver ved med at købe deres produkter, med alle de skræk historier der flyder overalt.</span><br style="line-height: 16.7999992370605px;"><span style="line-height: 16.7999992370605px;">
</span><div style="line-height: 16.7999992370605px;">
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Du bruger garanteret trustpilot meget? <div style="line-height: 16.7999992370605px;">
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Der bliver uden tvivl solgt flest Samsung tv i Danmark, hvilke historier vil du så finde flest af? Jeg er fx super tilfreds med mit 48HU7505 men jeg opretter hverken en blog eller laver en anmeldelse for at fortælle hvor tilfreds jeg er. <div style="line-height: 16.7999992370605px;">
<div style="line-height: 16.7999992370605px;">Derudover skal man også lige have med at visse personer herinde også kører deres helt eget vendetta imod Samsung, fx har jeg til dags dato ikke set Henrik B. skrive et indlæg om Samsung uden at bruge udråbstegn. <div style="line-height: 16.7999992370605px;">


Jeg bruger aldrig trustpilot, men bl.a. den udsendelse fra DR (og i Frankrig har der været noget lignende). Det samme gælder VW(koncernens) biler, der går så mange skrækhistorier om gearkasser og kæder og dyser og alligevel køber folk stadig deres biler i stride strømme.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Det samme gælder VW(koncernens) biler, der går så mange skrækhistorier om gearkasser og kæder og dyser og alligevel køber folk stadig deres biler i stride strømme.


Tjah, på kæde nummer to, gearkasse nummer to og kobling nummer tre, er jeg nu blevet lidt glad for min "Golfvogn". Men jeg er træt af den tid jeg har måttet bruge på værkstedet - omend det ikke har kostet mig noget at få bilen repareret.

Den er trods alt 5 år gammel nu og burde have været skiftet forrige år :-)

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: MrPappi
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 15:42
Guys... Tråden blev ikke lavet for at svine Samsungs produkter til.

Helt konstruktivt, er der så ikke noget reelt at gøre eller hva ?... Jeg har været sindssygt glad for mit TV lige siden jeg fik det 3 år siden og har umiddelbart ingen andre fingre at sætte på kvaliteten af det. Så ville da klart helst finde en løsning, som umiddelbart var til at betale.


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 16:08
Hvis du ingen elektronik dækning har eller hvis det er ældre end 3 år så tror jeg du skal kigge dig om efter et nyt tv.

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 18:05
Jeg er på min tredje fladskærm fra Samsung (fra 37" til 40" til 46") og har ikke haft problemer

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 18:15

Ja, og det jeg har kører på år 4, og har kun haft en netværksfejl, som en FW Update rettede, samt været ramt af server fejl, som andre også har haft, så det vil jeg ikke kalde for fejl på TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af MrPappi MrPappi skrev:

Guys... Tråden blev ikke lavet for at svine Samsungs produkter til.

Helt konstruktivt, er der så ikke noget reelt at gøre eller hva ?... Jeg har været sindssygt glad for mit TV lige siden jeg fik det 3 år siden og har umiddelbart ingen andre fingre at sætte på kvaliteten af det. Så ville da klart helst finde en løsning, som umiddelbart var til at betale.




Du skal roses for dette indlæg. Tak for det.

Når samme person hver eneste dag og ofte flere gange samme dag taler ondt om et bestemt fabrikat og ofte også om salgssted, men lovpriser og anbefaler et andet, så tænker jeg på provisionsaftaler. Eller fx noget andet. Et personligt problem må vi dog acceptere, selv om det kan være svært for mange. Vi kan jo blot ignorere, hvad vedkommende skriver. Så fred med ham.

Tilbage til det konstruktive.

Idag sendes tvappater oftest ind til et større reparationsværksted og ikke som tidligere, hvor reparationen foregik lokalt.

I dit sted ville jeg opsøge en lokal reparatør også selv om der ikke forhandles med dit fabrikat. Få en uvildig og faglig udtalelse ved at vise fotos eller måske bedst, medbring apparatet.
Ud fra fagmandens bedømmelse kan du bedre bedømme. Må vi høre mere fra dig i sagen?

Som følge af trådens indhold vil jeg blot fortælle at jeg har et 9005, en tablet S, to Smartphones s3 og s5 samt en harddisk optager. Alle er af Samsung fabrikat. Jeg er som tekniker utrolig tilfreds med både kvalitet og software.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af MrPappi MrPappi skrev:

Helt konstruktivt, er der så ikke noget reelt at gøre eller hva ?...


Jo, få det repareret.
Problemet er bare at det kan slet ikke betale sig.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

I dit sted ville jeg opsøge en lokal reparatør også selv om der ikke forhandles med dit fabrikat. Få en uvildig og faglig udtalelse ved at vise fotos eller måske bedst, medbring apparatet.



Læs:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139032&PID=1399909&title=samsung-65-periodisk-problem#1399909 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139032&PID=1399909&title=samsung-65-periodisk-problem#1399909

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk



Print side | Luk vindue