"Like" funktion
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139033
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 11:16
Emne: "Like" funktion
Skrevet af: ladiesman217
Emne: "Like" funktion
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 10:22
Dette her har sikkert været oppe før, og undskyld hvis det er tilfældet, men kunne det ikke være en god idé med en "Like" funktion til et forum indlæg? For at vise at man har læst brugerens svar, men evt. ikke behøver at give et svar tilbage?
-------------
|
Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 10:56
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 17:38
(like)
-------------
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 18:08
Ja, som der er givet et par exempler på, så er en Smily jo yderst anvendelig til det der efterspørges, og der er flere at vælge imellem, både for og imod, og hvad ellers der skal siges.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 20:37
Det fylder jo en del på siden med en enkelt smiley.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 22:33
ladiesman217 skrev:
Dette her har sikkert været oppe før, og undskyld hvis det er tilfældet, men kunne det ikke være en god idé med en "Like" funktion til et forum indlæg? For at vise at man har læst brugerens svar, men evt. ikke behøver at give et svar tilbage? |
Og, hvordan skal man så vide, hvem der har givet en "like"?
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 22:40
Som på så mange andre forums kan det gøres ret simpelt. Du kan få en enkelt notifikation om at ham og ham har liket, eller du kam vel gøre det som på Facebook, YouTube osv. hvor du kan se hvem der har liket.
Der må da kunne gøres noget smart. At sende en smiley er for bøvlet og tager et forum post samtidig. Det var for at undgå dette også at jeg tænkte der kunne være smart.
-------------
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Marts-2015 kl. 23:06
Og er der 30 der har liket mit indlæg, får jeg 30 notifikationer?
Nej, lad os bare holde "like-ræset" væk...........
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 01:50
ladiesman217 skrev:
Dette her har sikkert været oppe før, og undskyld hvis det er tilfældet, men kunne det ikke være en god idé med en "Like" funktion til et forum indlæg? For at vise at man har læst brugerens svar, men evt. ikke behøver at give et svar tilbage? |
Jeg vil mene ellers tak.
Er der ikke nok af den slags på Facebook og et hav af andre fora på nettet?! Nogle steder tager det helt overhånd, og antallet af brugbare svar og positiv hjælp tælles op og figurerer under brugernes avatar.
Hvis man synes om det svar man får kan man jo skrive tak, men der er jo ingen tvang ud i at give svar tilbage ved hver respons. Så ville trådene fortsætte i det uendelige, og det er der vel ingen grund til.
|
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 11:58
Klaus du kan jo så deaktivere om du vil modtage Like notifikationer eller ej.
Jeg synes det er en smart måde at give feedback på, og på den måde spares der et forumindlæg.
-------------
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 13:33
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 13:36
KlausDM skrev:
ladiesman217 skrev:
Og, hvordan skal man så vide, hvem der har givet en "like"?
Klaus
|
Hvem gider bekymre sig for, hvem der givet en "like" ?
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 14:27
Det var nu heller ikke det der var meningen, men mere som et hurtigt "respons" værktøj. Men fair nok. Jeg kom med en idé og fornemmer den blev nedstemt. Så lad os lukke den her
-------------
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 15:44
Like? Det er når der skrives "+1"under svar med citat
|
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 16:40
Prøv nu at læs... Det var for at spare et forumindlæg, at man bare kunne "like" i stedet for at skrive +1 eller en animation... Men ja, lad det nu ligge
-------------
|
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 17:11
Hvis der skal være en like knap bør der også være en dislike knap efter min mening, spørgsmålet er så bare hvordan man dislike'r ideen om en like og dislike knap før der er en like og dislike knap at like eller dislike ideen med?!?
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 18:20
KlausDM skrev:
Og er der 30 der har liket mit indlæg, får jeg 30 notifikationer?
Nej, lad os bare holde "like-ræset" væk...........
Klaus
|
Undskyld mig, men har du læst mine tanker ?
------------- .....
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 18:20
Jeg kunne godt ønske mig en lidt mere avanceret funktion end simple likes. Hellere noget hvor bruger gives point efter deres svar. Jeg har flere gange været ude for brugere der har været hurtige til at lire helt forkerte svar af. Noget som kunne have kostet mig penge hvis jeg ikke havde undersøgt det til bunds.
Når man læser noget fra en bruger med mange indlæg, så er man specielt som ny på siden tilbøjelig til at tro, at her er er sku´der ved hvad han skriver om. Det er desværre ikke altid tilfældet. Ingen nævnt, ingen glemt.
et plus/minus pointsystem vil passe mig rigtig fint, men jeg tror også at det bliver for kompliceret for flertallet og det kommer muligvis til at fjerne en del hygge-sniksnak.
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 18:28
ladiesman217 skrev:
Jeg synes det er en smart måde at give feedback på, og på den måde spares der et forumindlæg.
|
Det her er ikke fjollebog (facebook) hvor folk er hjerne døde dumme.
Dette er en seriøs (for det meste) forum omkring vores elektronik lyd billede hobby. Med det i bagtankerne vil jeg gerne læse om noget nyt og fedt du har fået eller fundet på, eller hjælpe med at finde svar på et spørgsmål du har.
Men at forvandle dette til en like helvede, så skrider jeg til kun at bruge udlandet (rent forums mæssigt). Der er heldigvis nogle der ikke har det!
Til nøds kunne en "thanks" aka tak for et fedt indlæg knap i min verden komme på tale. Lige som på xda. her bruges den med måde og i god stil. Det er meget bedre end det opmærksomheds hungerne "likeri" !
------------- .....
|
Skrevet af: nesager
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 19:37
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 20:22
Notfast skrev:
Til nøds kunne en "thanks" aka tak for et fedt indlæg knap i min verden komme på tale. Lige som på xda. her bruges den med måde og i god stil. Det er meget bedre end det opmærksomheds hungerne "likeri" !
|
Det er præcis det jeg mener, men som folk ikke forstår. Kald det "like" eller "thanks", det er vel et fedt.
De har allerede Like-funktionen indført til kommentarerne på forsiden, så hvorfor ikke en (med dine ord) en "thanks" funktion på forum'et?
-------------
|
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 21:57
ladiesman217 skrev:
Notfast skrev:
|
Det er præcis det jeg mener, men som folk ikke forstår. Kald det "like" eller "thanks", det er vel et fedt.
De har allerede Like-funktionen indført til kommentarerne på forsiden, så hvorfor ikke en (med dine ord) en "thanks" funktion på forum'et? |
Det er bestemt ikke et fedt, det er 2 meget forskellige ting, og det har hver sin signal værdi.
------------- .....
|
Skrevet den: 10-Marts-2015 kl. 22:09
Okay... Vi lukker den her
-------------
|
Skrevet af: Roland
Skrevet den: 11-Marts-2015 kl. 04:01
Notfast skrev:
ladiesman217 skrev:
|
Det her er ikke fjollebog (facebook) hvor folk er hjerne døde dumme.
Dette er en seriøs (for det meste) forum omkring vores elektronik lyd billede hobby.
Med det i bagtankerne vil jeg gerne læse om noget nyt og fedt du har fået eller fundet på, eller hjælpe med at finde svar på et spørgsmål du har.
Men at forvandle dette til en like helvede, så skrider jeg til kun at bruge udlandet (rent forums mæssigt).
Der er heldigvis nogle der ikke har det!
Til nøds kunne en "thanks" aka tak for et fedt indlæg knap i min verden komme på tale.
Lige som på xda. her bruges den med måde og i god stil.
Det er meget bedre end det opmærksomheds hungerne "likeri" !
|
. . . . . ku' ik' la' vær'.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet den: 11-Marts-2015 kl. 06:24
Roland: Rart at du også er med på vognen. Så er vi trods alt tre der godt kunne se en "Tak" funktion
-------------
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 11-Marts-2015 kl. 07:49
Vil en million gange hellere se at dette forum blev flyttet over på en platform som supporteret tabatalk.
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 11-Marts-2015 kl. 12:15
Så skal vi også have en "Dislikes"!! ... Det bliver muntert!
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet den: 13-Marts-2016 kl. 23:05
Fedt at se at mit forslag nu er blevet en realitet. Tak!
-------------
|
Skrevet den: 13-Marts-2016 kl. 23:22
RuneH skrev:
Så skal vi også have en "Dislikes"!! ... Det bliver muntert! | Likes hører til på fjæsbog og pipfugl.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Chrizzy
Skrevet den: 13-Marts-2016 kl. 23:54
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 03:26
kenneth85 skrev:
Vil en million gange hellere se at dette forum blev flyttet over på en platform som supporterettabatalk. |
Med tapatalk får NSA nemt samlet kommentarer fra dem som ikke benytter facebook. Super smart måde for dem at få den information de mangler.
Man kan snart ikke deltage i nogen ting på nettet uden at en eller anden leverer alting i hænderne på NSA.
Lige pludseligt har man skrevet noget som ikke falder i en eller anden regerings smag. Næste gang man så skal have ESTA eller har behov for at besøge et Natoland, så er man spærret og får lov at rejse tilbage.
Kender nogen med en udvekslingstudent, som først blev nægtet adgang til staterne pga. et forkert billede på sin facebook profil.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 06:00
ladiesman217 skrev:
Roland: Rart at du også er med på vognen. Så er vi trods alt tre der godt kunne se en "Tak" funktion | Jeg er absolut ikke med på vognen, da jeg overhovedet ikke kan se, hvad l...et skal være godt for !! Som andre også er inde på, så er dette et forum, hvor man får/giver gode råd vedr. elektronik ! Og ikke et facebook lignende sted, hvor opmærksomheds trængende individer går op i ligegyldige features.
ladiesman217 skrev:
|
Jeg synes faktisk det er trist, med den slags totalt ligegyldige features ! Hvad bliver det næste ? Nå, men hyg dig med dine "likes" - og brug dem nu fornuftigt.
------------- Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 11:47
Roland skrev:
ladiesman217 skrev:
Roland: Rart at du også er med på vognen. Så er vi trods alt tre der godt kunne se en "Tak" funktion | Jeg er absolut ikke med på vognen, da jeg overhovedet ikke kan se, hvad l...et skal være godt for !! Som andre også er inde på, så er dette et forum, hvor man får/giver gode råd vedr. elektronik ! Og ikke et facebook lignende sted, hvor opmærksomheds trængende individer går op i ligegyldige features.
ladiesman217 skrev:
|
Jeg synes faktisk det er trist, med den slags totalt ligegyldige features ! Hvad bliver det næste ? Nå, men hyg dig med dine "likes" - og brug dem nu fornuftigt.
|
Nogle funktioner kunne godt bruges. Dog er jeg rimelig følsom overfor alt der bare minder om fjæsbog, deriblandt likes.. Fx kunne et forum som dette her godt bruge en "løst" knap. Når folk har et problem, og en løsning viser sig at være brugbar. Det kræver dog en rimelig disciplin, men det er altså en rigtig brugbar funktion.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 11:54
Ja, det med en løst funktion er fint, det har de på You See forummet, det fungerer rigtig godt.
|
Skrevet den: 14-Marts-2016 kl. 16:54
Kandersen skrev:
Nogle funktioner kunne godt bruges. Dog er jeg rimelig følsom overfor alt der bare minder om fjæsbog, deriblandt likes.. Fx kunne et forum som dette her godt bruge en "løst" knap. Når folk har et problem, og en løsning viser sig at være brugbar. Det kræver dog en rimelig disciplin, men det er altså en rigtig brugbar funktion. |
Der er mange måder at gøre det på. På Microsofts forum kan trådstarter udpege det indlæg som løste problemet. Det kunne efter min mening være fedt hvis trådstarter kunne sætte et hak ud for det indlæg med løsningen og evt. fjerne det igen, hvis der kom ny information i tråden.
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 07:21
Jeg ved ikke om det er en standard feature i vBulleting, som Hexus bruger, men her kan man takke en given bruger for indlægget ved at trykke på "Thanks" knappen (highlights er mine). Det er så (heldigvis) kun registrerede brugere, der kan anvende denne funktionalitet.
Når alt dette er sagt, så ved jeg ikke om det er noget jeg aktivt ville ønske, hvis jeg kunne blive fri. Jeg ved omvendt heller ikke, om det ville genere mig synderligt. Det gør det ikke på Hexus.
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 16:05
azrael skrev:
Jeg ved ikke om det er en standard feature i vBulleting, som Hexus bruger, men her kan man takke en given bruger for indlægget ved at trykke på "Thanks" knappen (highlights er mine). Det er så (heldigvis) kun registrerede brugere, der kan anvende denne funktionalitet. |
Kan du se " Tak" knappen i højre hjørne over hvert indlæg
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 18:30
Radiomanden skrev:
Ja, det med en løst funktion er fint, det har de på You See forummet, det fungerer rigtig godt. |
Det er vist en sandhed med modikationer ! Min oplevelse er, at den er lige så værdiløs der, som her. At der samtidig laves lister over hvem der har flest løsninger, siger en hel masse om formålet med den slags ligegyldige funktioner ! Helt ærligt - hvem hulan går op i den slags ? At der desuden kun færdes en lille skare opmærksomhedsøgende brugere på dette meget sløve forum. Gør det knap så sammenlignligt med et af DK's største elektronik fora.
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 19:10
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 19:27
Azrael du kan gå ind i din profil og se at nu har du mindst 1 tak
|
Skrevet den: 15-Marts-2016 kl. 21:55
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 07:21
Kampus skrev:
Azrael du kan gå ind i din profil og se at nu har du mindst 1 tak |
Ja, det kan jeg se. Ikke fordi jeg kan gennemskue hvorfor dog...
Når det så er sagt, så synes jeg, at Hexus' måde at præsentere det på er mere overskuelig. Synes, at det er meget svært at gennemskue, at det er et bestemt indlæg, man er blevet takket for.
Hvad angår forummet her, så kan jeg desuden se, at der nu er kommet et "point" felt ude i siden under ens brugernavn. Det svarer lidt til "reputation" andre steder og det bryder jeg mig egentlig ikke om, for så går der sport i at forsøge at få så mange point som muligt.
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet af: Silentbob
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 08:02
Jeg tror "Point" er det samme som det gamle "Besvarelser". Det har altid været der.
Gammel funktion, nyt navn.
------------- In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 08:45
Silentbob skrev:
Jeg tror "Point" er det samme som det gamle "Besvarelser". Det har altid været der.
Gammel funktion, nyt navn. |
Du mener antal indlæg? Det tror jeg faktisk du kan have ret i.
Ville dog nok være en god ide at omdøbe det.
Og mens vi er ved det med at omdøbe, så kan jeg se, at der står "<Brugernavn> er blevet takket for deres indlæg". På engelsk skal man ofte bruge "their" pga. han- og hunkøn (his/her post, så "their post"), men på dansk vil det altid være "sit indlæg".
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 09:33
Hvordan tager man et "Tak" tilbage igen?
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 10:55
Torben Rasmussen skrev:
Hvordan tager man et "Tak" tilbage igen? |
På samme måde som du ville gøre det ansigt til ansigt
Men du kan jo altid sende ham ned og sove ved fiskene...
|
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 11:05
azrael skrev:
Silentbob skrev:
Gammel funktion, nyt navn. |
Du mener antal indlæg? Det tror jeg faktisk du kan have ret i.
Ville dog nok være en god ide at omdøbe det.
Og mens vi er ved det med at omdøbe, så kan jeg se, at der står "<Brugernavn> er blevet takket for deres indlæg". På engelsk skal man ofte bruge "their" pga. han- og hunkøn (his/her post, så "their post"), men på dansk vil det altid være "sit indlæg".
| Når man går ind på profil, så står der både point og antal indlæg, og de to tal er ikke ens.
|
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 11:29
Det er lidt ligesom at samle mærker i føtex
|
Skrevet den: 16-Marts-2016 kl. 11:48
Der står også hvor mange der har takket. Forstår ikke det med point. Troede det var indlæg.
|
|