Opstartproblem med Blu-ray
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139096
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 18:53
Emne: Opstartproblem med Blu-ray
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: Opstartproblem med Blu-ray
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 11:55
Jeg kan ikke starte min computer op, hvis min eksterne Blu-ray brænder er på fra start. Der er intet i vejen, når brænderen bliver koblet på efter opstart af computeren. Er det manglende ram, der er skyld i problemet?
|
Svar:
Skrevet af: miri
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 12:03
Formentlig et "port" problem. Hvis den er koblet på en usb-port, så prøv at skifte til en anden.... Det er ikke en rigtig løsning, men hvis det virker, så ......
------------- miri
|
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 12:09
Jeg har det samme periodiske problem ved alle mine usb porte.
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 14:12
Prøv at checke, hvad din pc'er står til i opstartrækkefølge, så den default booter fra HD, som det første
|
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 18:41
Jeg tror at det er et strøm problem ved opstart, hvis du har et y-kabel kan du prøve at sætte en ekstern forsyning på dit drev.
Jeg har problemet med min Surface Pro 3 og et DVD drev, som blev løst med mere strøm. Det havde jeg ikke lige forventet da pc'en har USB 3.0 som på papiret kan leverer mere strøm.
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet den: 13-Marts-2015 kl. 22:52
Steen6400 skrev:
Jeg tror at det er et strøm problem ved opstart, hvis du har et y-kabel kan du prøve at sætte en ekstern forsyning på dit drev.
Jeg har problemet med min Surface Pro 3 og et DVD drev, som blev løst med mere strøm. Det havde jeg ikke lige forventet da pc'en har USB 3.0 som på papiret kan leverer mere strøm. |
Med y-kabel, et eksempel på ekstern forsyning til drev?
|
Skrevet den: 14-Marts-2015 kl. 09:13
tonice25 skrev:
Steen6400 skrev:
Jeg har problemet med min Surface Pro 3 og et DVD drev, som blev løst med mere strøm. Det havde jeg ikke lige forventet da pc'en har USB 3.0 som på papiret kan leverer mere strøm. |
Med y-kabel, et eksempel på ekstern forsyning til drev? |
Her er vist flere forskellige og det skal selvfølgelig passe til dit drev:
http://www.av-cables.dk/usb-stroemkabel/ - http://www.av-cables.dk/usb-stroemkabel/
De 2 korte USB stik sættes i hver sin USB port på PC'en og du har så mere strøm til rådighed. Det kan dog stadig være et problem og så skal du have en ekstern forsyning, du har sikkert en lader til en mobiltelefon eller lignende med USB stik du kan bruge. Jeg var nød til det da min kun har én USB port.
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet den: 14-Marts-2015 kl. 09:19
Steen6400 skrev:
tonice25 skrev:
Steen6400 skrev:
Med y-kabel, et eksempel på ekstern forsyning til drev? |
Her er vist flere forskellige og det skal selvfølgelig passe til dit drev:
http://www.av-cables.dk/usb-stroemkabel/ - http://www.av-cables.dk/usb-stroemkabel/
De 2 korte USB stik sættes i hver sin USB port på PC'en og du har så mere strøm til rådighed. Det kan dog stadig være et problem og så skal du have en ekstern forsyning, du har sikkert en lader til en mobiltelefon eller lignende med USB stik du kan bruge. Jeg var nød til det da min kun har én USB port. |
Link virker ikke.
|
Skrevet den: 14-Marts-2015 kl. 10:22
tonice25 skrev:
Link virker ikke. |
Det gør det herfra, prøv ellers at søg på USB y-kabel.
|
Skrevet den: 14-Marts-2015 kl. 10:24
Steen6400 skrev:
tonice25 skrev:
Link virker ikke. |
Det gør det herfra, prøv ellers at søg på USB y-kabel. |
Nu virker link.
Men nu kan jeg se, at det er sådan et kabel, jeg allerede har koblet til - så ny hjælp modtages c ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 14-Marts-2015 kl. 10:58
tonice25 skrev:
Steen6400 skrev:
tonice25 skrev:
Link virker ikke. |
Det gør det herfra, prøv ellers at søg på USB y-kabel. |
Nu virker link.
Men nu kan jeg se, at det er sådan et kabel, jeg allerede har koblet til - så ny hjælp modtages c ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Har du prøvet at sætte en USB lader til det tynde kabel?
Edit: Ofte er det tynde kabel til strøm.
|
Skrevet den: 14-Marts-2015 kl. 12:15
Steen6400 skrev:
tonice25 skrev:
Steen6400 skrev:
tonice25 skrev:
Link virker ikke. | Det gør det herfra, prøv ellers at søg på USB y-kabel. |
Nu virker link.
Men nu kan jeg se, at det er sådan et kabel, jeg allerede har koblet til - så ny hjælp modtages c ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) | Har du prøvet at sætte en USB lader til det tynde kabel?
Edit: Ofte er det tynde kabel til strøm. |
Hmm... nyt problem.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 14-Marts-2015 kl. 12:27
Mere beskrivelse af hvad dit nye problem er vil nok hjælpe. Hvis jeg nu gætter på, at du mangler en strømforsyning, så kan du tage en vilkårlig en af slagsen til brug med USB dimser. Bedst vil det være hvis den er i stand til at levere lidt mere strøm end hvad du kan trække ud af en telefonoplader, dvs. eks. en oplader til en iPad. Ellers kan de købes separat for under end hund med et strømtræk på 2 A.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|