Print side | Luk vindue

Iphone 5s taber forbindelse til net

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139107
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 07:34

Emne: Iphone 5s taber forbindelse til net
Skrevet af: furious jt
Emne: Iphone 5s taber forbindelse til net
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 19:59
Hej.

Jeg og kæresten har en iphone 5s hver. Min er ca et halv år gammel og hendes ca 3 måneder gammel. 

Vi har fået lidt problemer med at telefonerne taber forbindelsen til det trådløse net herhjemme. Det er værst med min der gør det flere gange om dagen. Pludselig mens jeg surfer på internette på mobilen er der bare ingen forbindelse til internettet. Hvis jeg slår wifi fra virker den fint. Når jeg efter et par minutter slår ifi til igen så virker forbindelsen fin i nogle timer.. Der er intet mønster i hvornår det går galt.

Der er ingen problemer med net på pc'en, den taber aldrig forbindelsen.

Som nævnt er det værst med min der gør det flere gange dagligt. Min kærestes tlf gør det ca 1 gang hver anden dag. Problemet opstod for ca 1 uge siden. Jeg har ikke prøvet net andre steder end herhjemme.

begge tlf er opdateret med nyeste software.

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt og hvordan vi løser problemet?

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Svar:
Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 20:13
Kan kun bidrage med at det gør min 6 også, og min datters 5 har samme syge, ved ikke om det er en bug.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet den: 12-Marts-2015 kl. 21:29
Det synes jeg sq er lidt trist..

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 13-Marts-2015 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hej.

Jeg og kæresten har en iphone 5s hver. Min er ca et halv år gammel og hendes ca 3 måneder gammel. 

Vi har fået lidt problemer med at telefonerne taber forbindelsen til det trådløse net herhjemme. Det er værst med min der gør det flere gange om dagen. Pludselig mens jeg surfer på internette på mobilen er der bare ingen forbindelse til internettet. Hvis jeg slår wifi fra virker den fint. Når jeg efter et par minutter slår ifi til igen så virker forbindelsen fin i nogle timer.. Der er intet mønster i hvornår det går galt.

Der er ingen problemer med net på pc'en, den taber aldrig forbindelsen.

Som nævnt er det værst med min der gør det flere gange dagligt. Min kærestes tlf gør det ca 1 gang hver anden dag. Problemet opstod for ca 1 uge siden. Jeg har ikke prøvet net andre steder end herhjemme.

begge tlf er opdateret med nyeste software.

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt og hvordan vi løser problemet?
Genstarter i telefonerne en gang imellem? Hvilken router benyttes der, opsætning etc. Vi har både en 6 - 6plus - 5 og 5s ingen af dem hopper af alle køre 5GHz på Apple router

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: bleed_blue
Skrevet den: 13-Marts-2015 kl. 09:34
Måske det kunne være værd, at resette networksettings på din(e) iPhones? 

https://support.apple.com/en-us/HT204051 - https://support.apple.com/en-us/HT204051  (punkt 6)

Skrevet den: 13-Marts-2015 kl. 09:42
Vi genstarter aldrig mobilen medmindre der er fejl så det er nødvendigt hvilket er næsten aldrig.. Vil lige prøve at resette netværks indstillingerne når jeg kommer hjem:)

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Print side | Luk vindue