Print side | Luk vindue

Hvad skal jeg dog vælge

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139155
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 07:47

Emne: Hvad skal jeg dog vælge
Skrevet af: thomnico
Emne: Hvad skal jeg dog vælge
Skrevet den: 15-Marts-2015 kl. 20:44
Håber at kunne få lidt inputs her til at jeg måske i samspil med lyt og nettet kan danne mig et indtryk af hvad jeg skal gå efter.

Har lige nu en NAD T752 og har været mega tilfreds med denne. Dog er den ved at være 12 år gammel og er så småt begyndt at stå af. Derfor skal jeg nu se på om ikke jeg kan hive lidt klejner ud af budgettet og få anskaffet en ny reciever.

Jeg er yderst tilfreds med lyden på NAD og ny i samme klasse som jeg har hedder T758 og ligger på ca 8000 dask. Skal jeg holde mig i det niveau rent økonomisk så er der selvfølgelig nogle muligheder.

Det jeg ikke synes om er at NAD ligger så langt bagud rent funktionsmæssigt, at jeg overvejer stærkt at gå over på MARANTZ for der skrives meget godt om dette mærke på nettet og den har nogle af de nye smarte ting, fx noget så simpelt som netforbindelse synes jeg er en mangel på NAD. Hvis man dog ikke skal helt op i den dyre 777 klasse

Lige nu er der et godt tilbud på SR7008 som jeg kraftigt overvejer, specielt fordi jeg ikke kan se hvad der er ret meget ekstra af når man går til SR 7009. Jeg kommer ikke til at bruge ATMOS og købte nyt for 1 år siden uden 4K så jeg regner ikke med at det bliver aktuelt inden for en 5 årig periode med den fulde 4K (7008 har noget). Tanken ved netadgang er ikke mindst at jeg kan betjene recieveren via app på tlf eller tablet.

Så 
- upgrade til NAD T758 uden alt muligt dikkedarer (kender ikke den Audyssey version der følger med her)
- upgrade til SR7008 med net og det hele (bruger i andre det meget?) samt Audyssey XT32 (pro)
- upgrade til SR6009 med net og det hele, samt Audyssey XT

Jeg er samtid ret pjattet med designet på MARANTZ, hvorfor valget er gået i denne retning.

håber på nogle inputs uden at det bliver brugt som den endelige sandhed Smile

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 16-Marts-2015 kl. 04:48
Hvis du ikke skal bruge Atmos, så snup den 7008'er du har kigget på.

Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 16-Marts-2015 kl. 07:25
Jeg købte SR-7008 fra Marantz sidste år på et godt tilbud, og det har jeg ikke fortrudt den kan varmt anbefales herfra.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)

Print side | Luk vindue