Print side | Luk vindue

Labels, inserts, m.v. kontra labelprinter

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=1392
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 05:49

Emne: Labels, inserts, m.v. kontra labelprinter
Skrevet af: Thorvald
Emne: Labels, inserts, m.v. kontra labelprinter
Skrevet den: 25-Juli-2004 kl. 17:21

Vi har alle brug for det: Et lager af labels og inserts, til CD'er og DVD'er. Og behovet bliver ikke mindre, nu hvor jeg får en DVD-optager - som mange andre med mig venter i spænding på. Jeg kigger på http://www.neato.com - www.neato.com som er de billigste og bedste jeg endnu er stødt på. Stort udvalg, god software, relativt billige - i hvert fald i forhold til at gå ned i byen og give 89,- for en pakke Avery med 10 ark, med 20 labels - eller noget i den retning.

Herunder lidt eksempler (ekskl. moms):

100 stk. Pr. label 1*1000 stk. Pr. label 10*1000 stk. Pr. label
CD/DVD Labels Full Coverage, Photomatte 156,41 1,56 1210,92 1,21 8409,15 0,84
Jewel case insert sets (booklet + trayliner), Photomatte 268,53 2,69        
Jewel case booklet, Photomatte     1681,83 1,68 11212,20 1,12
Jewel case trayliner, Photomatte     1261,37 1,26 8409,15 0,84
Sum booklet og trayliner: 2,94   1,96
Diverse:
Mediaface 4, software 111,56
Label kit, inkl. Mediaface 4 software 168,07
MiniDisc labels, sets, 80 stk. 89,59

Min pointe er, at ved store indkøb, bliver det en hel del billigere.

Jeg vil også komme med en opfordring til danske forhandlere: Lad sådanne labels, etc. indgå i Jeres sortiment - til knaldgode priser. Labels bør ikke koste mere end 1,- pr. stk - højst!

Hvad synes I andre??

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet den: 25-Juli-2004 kl. 21:05
Er der ikke andre end mig, der spekulerer over at købe labels, inserts, software, etc. billigt?? Er der ikke nogen, der bruger labels?

-------------

Thorvald.

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 25-Juli-2004 kl. 22:00

Hej Thorvald

Jo jeg bruger da labels. Jeg køber 100 Neato Fellowes Matte labels i ComputerCity for 99 kr eller 109 kr i ElGifanten. Hvis jeg kan spare yderligere en tier, tjae, så gider jeg sku nok ikke, hvis der er bare lille smule besvær ved det...

Jeg synes iøvrigt at du skal rette dine priser til så de er med moms. Det skal de fleste af os jo betale.  Der kommer også en god portion porto på hvis du bestiller udenbys.

Nierle tager 70 kr for 100 Neato kompatible (kender ikke kvaliteten) labels.

I øvrigt er mit mål at stoppe med brug af labels for jeg har konstateret at de løsner sig og det er jo ikke godt. Foreløbig er det kun nogen få der har løsnet sig, men det kan hurtigt blive fatalt.

Hilsen

Michael Sørensen - beklager min lyseslukker holdning!

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: Baseman
Skrevet den: 25-Juli-2004 kl. 22:28
Tja, efter jeg købte en Canon i865 printer (som kan printe direkte på dvd-skiver), er klister-labels bandlyst her!
Ud over den bedre økonomi (cd/dvd'er til blækprintere er ikke nødvendigvis (meget) dyrere end almindelige skiver), er kvaliteten meget bedre.
Ofte er jeg dog så kedelig, at jeg bare skriver titlen med en almindelig permanent tusch (Stabilo, Schneider el.lign.).
(Så jeg er vist med i koret af lyseslukkere).

-------------
Baseman in color

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 07:47

Baseman: På et tidspunkt overvejede jeg også en labelprinter, men opgav det igen. Printeren koster jo et sted mellem 1000 og 2000,- så vidt jeg husker, og medierne koster 4-6 kr. mere end "almindelige" medier (når det er Verbatim jeg kigger på). Så det er en noget dyrere løsning. Derudover skal man også have inserts og forside til jewelcase - det kan man så evt. selv lave en skabelon til, men det er knap så prof og ikke så pænt.

MichaelS: Det ser ud til at jeg lige skal undersøge ElGiganten og Nierle. Jeg synes bare ikke rigtig jeg kunne finde noget når jeg søgte på nettet.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 07:56
Jeg opdagede lige en labelprinter hos Nierle til 610,-  Tonerpatronerne koster 85,- pr. stk. og man skal bruge 5 stk. og de kan printe på 40 medier - altså ret dyrt...

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

På et tidspunkt overvejede jeg også en labelprinter, men opgav det igen. Printeren koster jo et sted mellem 1000 og 2000,- så vidt jeg husker, og medierne koster 4-6 kr. mere end "almindelige" medier (når det er Verbatim jeg kigger på). Så det er en noget dyrere løsning. Derudover skal man også have inserts og forside til jewelcase - det kan man så evt. selv lave en skabelon til, men det er knap så prof og ikke så pænt.

Jeg tror nok jeg gav 15-1600 kr for printeren. Men det er jo så samtidig en almindelig printer - og ovenikøbet en rigtig god en, hvor muligheden for at printe på dvd'er blot fulgte med 'gratis'.

Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet. Jeg formoder at man kan købe inserts og jewelcase-forsider, uden også at skulle købe labels?

Mht. priser, synes jeg nu ikke, der er den store forskel. Men vælger man Verbatim, så koster det selvfølgelig lidt ekstra.

-------------
Baseman in color

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 09:02

Ja, selvfølgelig kan man købe inserts for sig selv, men jeg synes stadig labelprinteren er alt for dyr løsning (jeg har ikke behov for flere printere) - og forbruget er også hammerdyrt - 40 medier, så skal man skifte toner til ialt 425,-... (på den model hos Nierle).

Til gengæld er labels mv. ret billige hos Nierle.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 09:11

40 medier, så skal man skifte toner til ialt 425,-

Ja, dét er helt sikkert alt for dyrt! Min er som sagt en alm. printer (endda en af de mest økonomiske i drift, iflg. diverse tests), men hvis man ikke lige står og skal købe ny printer, er dét nok også for stor en udskrivning til dette formål.

-------------
Baseman in color

Skrevet af: Henrik_B
Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 09:47
Man kan bare købe en Epson R200, koster ca. 1000 kr, den kan printe direkte på dvd-r skiver, jeg har selv en R300, og er meget glad for den. En kopipatron til den koster 59 kr og der er til til mange skiver i den.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 10:37

Oprindeligt skrevet af Henrik_B Henrik_B skrev:

En kopipatron til den koster 59 kr

Jeg har været heldig at finde kopipatroner endnu billigere til min printer.
Jeg overvejede selv Epson printere i sin tid, men jeg ville have en printer, der kunne bruges til det hele (jeg har hverken plads på skrivebordet eller i økonomien til flere printere), og jeg syntes ikke rigtig om Epson's evner til at printe på helt almindeligt, billigt papir.

-------------
Baseman in color

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 14:34
Epson R300 - den skal jeg lige have tjekket.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: papabear
Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 16:28

Jeg opdagede lige en labelprinter hos Nierle til 610,-  Tonerpatronerne koster 85,- pr. stk. og man skal bruge 5 stk. og de kan printe på 40 medier - altså ret dyrt...

Det har du da vist misforstået!

Man skal kun bruge en enkelt tonerpatron (ad gangen) og den holder til ca. 400,- CD/DVD'er, hvilket altså er godt 21 øre pr tryk.

Grunden til at der er 4 patroner er at du kan vælge mellem 4 printfarver - og så kan den i oven i købet i flg. annoncen printe på almindelige medier (behøver altså ikke specielle printbare medier).

I øvrigt hører jeg også til det kedelige kor her, der ikke benytter labels (eller jewel-cases) til mine DVD'er.

Jeg gider ikke bruge penge/tid på at kreere og printe labels, da det jo er indholdet på DVD'en jeg skal se på - ikke coveret

Mht. jewel-cases er min indstilling, at det er helt hen i vejret at opfinde et medie der fylder under en mm i tykkelsen, for derefter at opbevare det i en kase der fylder 10 gange mere.

I en DVD-kuffert med lommer fylder 300 DVD'er  nogenlunde det samme som en 6-pack - og  det  må være meningen med formatet!

-------------
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 17:29

Citér - ca. 40 diske kan printes med en farvepatron (betydeligt billigere end blæk)
der står altså 40 diske pr. tonerpatron på hjemmesiden! Så det er stadigt dyrt. Men hvis du har ret i forbruget, samt i, at almindelige medier kan anvendes, så kunne det være jeg vil overveje det!

Oprindeligt skrevet af Papabear Papabear skrev:

Grunden til at der er 4 patroner er at du kan vælge mellem 4 printfarver - og så kan den i oven i købet i flg. annoncen printe på almindelige medier (behøver altså ikke specielle printbare medier).
Betyder det, at man ikke kan lave flerfarvetryk?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 18:07

Jeg har selv haft kig på denne printer (men valgte jo så en anden).

Fordelen ved cd-printeren fra Nierle er helt klart, at man kan printe på stort set alle cd/dvd'er; det er kun en fordel, hvis skiven er helt glat. Desuden er trykket meget mere holdbart end fra en blækprinter!

Ulempen er, at den printer i én farve. Skal der flere farver på, så bliver man nødt til at skifte farvekassette, og sende skiven igennem en gang til (ikke optimalt). Desuden kan man vist kun printe på en begrænset del af skiven: op til to aflange, firkantede felter.

-------------
Baseman in color

Skrevet af: papabear
Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 18:57

der står altså 40 diske pr. tonerpatron på hjemmesiden! Så det er stadigt dyrt. Men hvis du har ret i forbruget, samt i, at almindelige medier kan anvendes, så kunne det være jeg vil overveje det!

Du har ret (tallet 400 er set på en anden side) . Hvis det virkelig kun er 40 diske i et begrænset felt, så er der *meget* lidt blæk i de patroner. Anyway - stadig kun een patron nødvendig - ikke fem.

Oprindeligt skrevet af Thorvald<br>
Thorvald
skrev:

Betyder det, at man ikke kan lave flerfarvetryk?

Jeps - i hvert fald ikke uden at køre disken igennem flere gange.

Hvorfor vil du også have multicolor? Gælder det ikke bare om at kunne læse hvad der er på disken?

-------------
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 19:22

Både og - jeg vil gerne have noget, der ser flot ud...  Men hvis den kan lave gråtonebilleder med sort patron kunne det også være ok. Men hvis den ikke kan printe på hele skiven - så er det ikke prof  nok til mig.

Jeg har netop i aften modtaget nogle medier med posten og de viste sig at være printable, hvilket jeg ikke troede - måske skæbnen spiller mig et puds og forsøger at få mig overtalt til labelprintermetoden...

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 20:06
Test: http://www.videoviden.dk/tdk_lpcw-50.htm - http://www.videoviden.dk/tdk_lpcw-50.htm

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 20:47

Jeg startede oprindeligt dette emne for at finde ud af billig indkøb af labels til professionel look på dataCD'er, videoDVD'er m.v.

Nu begynder DVD-printer metoden, at interessere mig meget. HP's opfindelse labelbrænderen er den perfekte løsning, men kommer nok ikke på det danske marked til en fornuftig pris, foreløbigt. Imens vi venter på det, kan vi jo diskutere hvilke løsninger der findes og hvilke løsninger der er bedst. Det ser ud til at thermiske printere er bedst - er det fordi blækløsninger ikke er så holdbare, ødelægger de CD'en/DVD'en med tiden eller hvad?

Findes der thermiske printere der er tilgængelige for os almindelige mennesker? Eller er papirlabels alligevel en helt fin løsning?

Kom frit frem med Jeres forslag - gerne konkrete forslag til CD/DVD printere, der printer labels direkte på medierne. Helst fuldfarve - det er det jeg er mest tilbøjelig til at gå efter, men gråtone (enkeltfarvetoner) printere kunne også være ok. Et andet krav (synes jeg) er, at der skal kunne printes på hele mediets overflade, ligesom en papirlabel. Ja, der skal selvfølgelig ikke printes i hullet...  

Lidt inspiration:

http://www.microboards.com/new/index.php?topic=Printers - http://www.microboards.com/new/index.php?topic=Printers

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 21:51

Hvis man kunne brænde en tekst ind i samme arbejdesgang, var man jo helt fri for labels mm. Men det kunne ligges i ønskebrønden til fremtidige DVD-optager.

http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=123&a=2982 - http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=123&a=2982

-------------
PV

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 21:56

Lige endnu et interessant link: http://www.alea.com/cd_printing.htm - http://www.alea.com/cd_printing.htm

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 22:02

Hej Vendel!

Den Yamaha dims du refererer til brænder labels på datasiden, hvilket begrænser den mulige datamængde på mediet - det er ikke så smart.

HP's nye opfindelse, der laver silketryk lignende labels, fungerer således, at når man har brændt data/video på mediet, så vender man mediet om og brænder en label - på labelsiden - hvorfor der ikke er noget dataplads, der går til spilde. Se: http://www.recordere.dk/nyheder/news_item.asp?NewsID=56&PagePosition=5 - HP: DVD-brænderen laver også labels

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 26-Juli-2004 kl. 23:03

Den Yamaha dims du refererer til brænder labels på datasiden, hvilket begrænser den mulige datamængde på mediet - det er ikke så smart.

Og ikke nok med det - det er næsten også total umuligt at læse hvad der bliver brændt ekstra på skiven. Der findes nogle specielle Verbatim skiver som er egnet - alle (og det er mange) andre jeg har prøvet er ikke egnet.

Jeg er absolut ikke tilhænger af termo printer løsningen. Jeg havde engang en Oki termo printer og når jeg i dag finder gamle print frem, så sidder voksen slet ikke fast på papiret. OK De er 15 år gamle, men det holdt ikke over 5 år. Måske er teknologien bedre i dag, men at varme op lige oven på data filmen er efter min mening ikke fornuftigt. (Data filmen ligger lige under labelsiden og ca 1 mm fra brænde siden).

Jeg har gode erfaringer med Epson PhotoStyle 950 og 2100. De printer fllot på skiver der er egnet til det, (har prøvet Verbatim, Maxell, Princo m.fl.) og det ser ud til at holde, og øderlægger intet på skiven.

Min anbefaling er en InkJet printer, Canon i865, i965 Epson R300, 950 (ikke nævnt i nogen speciel orden), men det kræver altså egnede skiver.

Hilsen

Michael Sørensen

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: MMJ741
Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 01:02
Er der nogen der har erfaringer med Canon 965-printeren til dette formål (at printe direkte på medier)? Jeg overvejer nemlig at købe denne printer, men hvis jeg skal have den, så skal den også helst være god til at printe på medier. 

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 03:03

Canon i965 er en lettere forbedret i865'er. Kort sagt en i865'er med ekstra fotofarvepatroner.

i865 har en sort til sorte udskrifter (Tongue) og 3 farve plus en sort til farveudskrifter.

i965 har 3 farvepatroner og 3 foto farvepatroner til det hele.

i965 er med andre ord ret dyr i sort udskrifter, men kan lave pænere foto prints. Prisforskellen er ikke så stor (ca 600 kr) og der følger lidt ekstra guf med i965'eren (mener det er en pakke papir og USB kabel).

Hilsen

Michael Sørensen

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 07:36

1) Er der nogen, der har kendskab til "stand-alone" CD/DVD printere - altså printere hvis eneste formål her i livet er, at printe på CD/DVD? Enten inkjet eller thermo.

2) Findes der ikke laserprintere, der printer på CD/DVD?

3) Hvordan fungerer thermoprinterne egentlig?

4) Kan man - med en thermoprinter - printe et fuldt dækkende tryk, selvom der i forvejen er kodak-, TDK-, Verbatim- osv. tryk på?

5) Et alternativ til (4) - hvis man har en del CD'er i forvejen, der aldrig har fået en label - kunne være, hvis man anvender inkjet printer, at sætte en blank papirlabel på og så sætte den i en CD-printer (eller gøre det på den traditionelle måde, printe papiret først).

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 08:22
Den Epson R300 som jeg har, den kan printe helt ind til det lille hul, og laver nogle meget flotte print. Bagefter får skiverne lige en gang Color Fix Spray, så bliver de helt glatte i overflade og ligner til forveksling en original skive.
Jeg skiftede fra papir labels til print på skiver, da det er meget nemmere og papirlabels skal sidde helt nøjagtig, for ikke at skiven får uligevægt. Og så ser det bedre ud med print direkte på skiver.

Skrevet af: MMJ741
Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Canon i965 er en lettere forbedret i865'er. Kort sagt en i865'er med ekstra fotofarvepatroner.

i865 har en sort til sorte udskrifter (Tongue) og 3 farve plus en sort til farveudskrifter.

i965 har 3 farvepatroner og 3 foto farvepatroner til det hele.

i965 er med andre ord ret dyr i sort udskrifter, men kan lave pænere foto prints. Prisforskellen er ikke så stor (ca 600 kr) og der følger lidt ekstra guf med i965'eren (mener det er en pakke papir og USB kabel).

Hilsen

Michael Sørensen

Jeg har en laserprinter til at tage sig af sort/tekst-udskrifter, så det gør ikke så meget. Og når man ser på hvad farve (ikke) koster til Canon-printere (i forhold til f.eks. HP) så synes jeg det var oplagt at købe en Canon-printer.

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 11:35

HP's geniale LightScribe er tilsyneladende lige på trapperne, så måske skulle man vente lidt med at købe en løsning til kommende CD/DVD labelling og bruge papirlabels til gamle CD'er.

http://h41154.www4.hp.com/dk/news/releases/default.asp?Year= 2004&ID=428 - http://h41154.www4.hp.com/dk/news/releases/default.asp?Year= 2004&ID=428

Jeg tillader mig lige at tilføje et link:

http://www.lightscribe.com/ - http://www.lightscribe.com/

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Maria
Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 13:22

Oprindeligt skrevet af Baseman Baseman skrev:

Jeg har været heldig at finde kopipatroner endnu billigere til min printer.

Hej Baseman,

er selv den (meget) lykkelige ejer af en i865. Hvor har du købt disse kopipatroner og synes du at kvaliteten er lige så god som ved de originale?

Jeg har set at Nierle er begyndt at sælge patroner og det er ret billigt, men hvis det kan gøres billigere er det jo alletiders.

Er der i øvrigt nogle som kan "løse" flg. diskussion?
Kopipatroner ødelægger printeren siger en - nej siger den anden det er hvis du bruger genopfyldning at det ødelægger printeren? Nej nej, siger den tredje - begge dele er noget skidt. Brug kun originale!!

Mange hilsner,

-------------
Mvh Maria

Skrevet af: Kjeldbjerg
Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 13:49
Jeg køber kopipatroner til 25 kr stykket til min I865, og det kører bare uden problemer

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 14:05

Originale- og kopipatroner til mange printere kan købes billigt her:

http://www.printmore.dk/ - Printmore

Jeg kender ikke selv firmaet.

Hilsen

Michael Sørensen

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 16:27
Jeg køber mine kopipatroner her:

http://www.inkclub.com/index.asp - http://www.inkclub.com/index.asp

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 16:43
Jeg køber også blækpatroner hos InkClub. Det foregår problemfrit.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 16:58

Hej,

takker for de mange svar. Jeg har kigget lidt på de forskellige steder og hvis jeg ellers har set rigtigt så er Printmore og Nierle vist de billigeste. Meeeen...det kommer vist an på hvor mange ml der er i hos Nierle og de andre steder, for hos Printmore står der 15 ml. ved kopipatronerne.

Jeg er iøvrigt lidt i tvivl om de patroner hos Nierle er kopi eller org. Der står ganske vist 'kompatible', men hvis man så trykker på de patroner man skal bruge står der Canon som producent. Nogen ideer??

Mange hilsner,

-------------
Mvh Maria

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

Hej Baseman,

er selv den (meget) lykkelige ejer af en i865. Hvor har du købt disse kopipatroner og synes du at kvaliteten er lige så god som ved de originale?

Er der i øvrigt nogle som kan "løse" flg. diskussion?
Kopipatroner ødelægger printeren siger en - nej siger den anden det er hvis du bruger genopfyldning at det ødelægger printeren? Nej nej, siger den tredje - begge dele er noget skidt. Brug kun originale!!

Hej Maria

Der var andre, der nåede at komme mig i forkøbet med et svar.

Jeg har ind til nu kun prøvet at købe hos InkClub, og dét er da gået ganske glimrende. Om der er nogen, der er billigere, ved jeg ikke.

Da blækpatroner til en Canon ikke indeholder printhoved og andre avancerede ting, som f.eks. til HP, kan jeg ikke se, at der kan være de store problemer i at købe kopi-blæk. Ud fra mine hidtidige erfaringer, synes jeg heller ikke at kunne se kvalitetsforskelle i print.

Jeg har dog hørt, at HP (og sikkert også Canon og alle andre fabrikater) ikke ser med milde øjne på en printer, der bliver sendt til reparation, hvis den har kopi-patroner i ... og det uanset, hvad problemet ellers har været med printeren.

-------------
Baseman in color

Skrevet af: Kjeldbjerg
Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 17:54
Jeg har købt ved Printmore (leveringstid 2 dage) med gode erfaringer, og efter hvad jeg lige umiddelbart kan se er de da noget billigere med uoriginale patroner end Inkclub er .

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 18:14

Oprindeligt skrevet af Kjeldbjerg Kjeldbjerg skrev:

Jeg har købt ved Printmore (leveringstid 2 dage) med gode erfaringer, og efter hvad jeg lige umiddelbart kan se er de da noget billigere med uoriginale patroner end Inkclub er .

Okay, dem må jeg vil kigge nærmere på næste gang (hvilket desværre kan vare lidt, da printeren jo er så økonomisk med blækforbruget ... trist nok  )

-------------
Baseman in color

Skrevet den: 27-Juli-2004 kl. 18:47
Hvordan fungerer termoprint i denne forbindelse egentligt??

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 28-Juli-2004 kl. 00:32

Hvordan fungerer termoprint i denne forbindelse egentligt??

Mener du teknisk ?

Typisk noget voks der varmes op og påføres underlaget og køler af og sidder fast (- for en periode).

Den OKI jeg havde sad farven på et 3-farvet farvebånd. Farvebåndet blev mast mod underlaget af små varme pinde, der overførte farven. Der er også teknikker med 'flydende' voks der sprøjtes på og køler af.

Det er en gammel teknik og jeg vil ikke mene den er speceielt god til DVD/CD'er, selv om den nok kan printe på alle overflader. 

Hilsen

Michael Sørensen

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 28-Juli-2004 kl. 13:23

Jeg har ind til nu kun prøvet at købe hos InkClub, og dét er da gået ganske glimrende. Om der er nogen, der er billigere, ved jeg ikke.

Hvor mange ml er der i dem du køber?

Da blækpatroner til en Canon ikke indeholder printhoved og andre avancerede ting, som f.eks. til HP, kan jeg ikke se, at der kan være de store problemer i at købe kopi-blæk. Ud fra mine hidtidige erfaringer, synes jeg heller ikke at kunne se kvalitetsforskelle i print.

Jeg har dog hørt, at HP (og sikkert også Canon og alle andre fabrikater) ikke ser med milde øjne på en printer, der bliver sendt til reparation, hvis den har kopi-patroner i ... og det uanset, hvad problemet ellers har været med printeren.

Takker - jeg tror efterhånden godt jeg tør kaste mig ud i at købe kopipatroner. Skulle den gå i stykker kan jeg vel altid smide at par orginale ind inden reparation.

Mange hilsner,

-------------
Mvh Maria

Skrevet den: 28-Juli-2004 kl. 18:13

Hvor mange ml er der i dem du køber?

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg synes ikke jeg lige kan se det nogen steder. Men umiddelbart vil jeg sige: samme mængde som i de originale patroner.

Skulle den gå i stykker kan jeg vel altid smide at par orginale ind inden reparation.

Nemlig!

-------------
Baseman in color

Skrevet af: martin_andersen
Skrevet den: 28-Juli-2004 kl. 20:47

Bare sørg for at der ikke sidder blæk-rester i selve printhovedet...

Det kan de nemlig også spore...taler af erfaring!

Med venlig hilsen

Martin

Skrevet den: 29-Juli-2004 kl. 15:22

Her er lidt om Verbatims label løsninger:

http://www.verbatim.com/products/products.cfm?pc_parent=71438211-EF6D-4CE1-9C3E4AB771BA3391&pc_id=6C3C91AF-8962-4217-A680C8711227CE24 - http://www.verbatim.com/products/products.cfm?pc_parent=7143 8211-EF6D-4CE1-9C3E4AB771BA3391&pc_id=6C3C91AF-8962-4217 -A680C8711227CE24

og:

http://www.verbatim.com/learn_more/detail.cfm?lm_id=29B24764-F48D-4DF7-BDD04EB2CE91FDE0 - http://www.verbatim.com/learn_more/detail.cfm?lm_id=29B24764 -F48D-4DF7-BDD04EB2CE91FDE0

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 29-Juli-2004 kl. 15:59
[QUOTE=martin_andersen]
Bare sørg for at der ikke sidder blæk-rester i selve printhovedet...

Det kan de nemlig også spore...taler af erfaring!
]

Hej,

hvad skete der? Ville de så ikke reparere eller?
Hmm. Når/Hvis jeg finder ud af (nogen ideer??) om patronerne hos Nierle er originale eller ikke kan det være at det er bedste løsning til prisen.

-------------
Mvh Maria

Print side | Luk vindue