Print side | Luk vindue

Billede udfald på tv - LØST

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139232
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 04:12

Emne: Billede udfald på tv - LØST
Skrevet af: Benny From
Emne: Billede udfald på tv - LØST
Skrevet den: 19-Marts-2015 kl. 14:20
Har problemer med at mit tv falder ud i nogle sekunder, troede i første omgang at det antenne installationen den var gal med - så alt blev udskiftet: antennen på taget, kabler, slutdåse uden dette hjalp, signalet er ifølge min Humax boks iorden Signal styrke på 100 % det samme med kvaliteten.

Jeg er efterhånden nået til, at det måske kan være min Onkyo 606 receiver, som lider af det velkendte HDMI problem

Hvad siger panelet, er det sansynligt at forstærkeren er ved at stå af ?

Hvad kan anbefales, hvis jeg skal have en ny receiver i dag, hælder til Onkyo 636 en Denon i samme prisklasse, en Yamaha eller noget helt andet ?

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-Marts-2015 kl. 15:16
Prøv at køre uden om din onkyo.

Det burde give et fornuftigt svar.

Men de brænder vel af før eller siden. De uheldige modeller

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 19-Marts-2015 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Har problemer med at mit tv falder ud i nogle sekunder, troede i første omgang at det antenne installationen den var gal med - så alt blev udskiftet: antennen på taget, kabler, slutdåse uden dette hjalp, signalet er ifølge min Humax boks iorden Signal styrke på 100 % det samme med kvaliteten.

Jeg er efterhånden nået til, at det måske kan være min Onkyo 606 receiver, som lider af det velkendte HDMI problem
Se den var jo slet ikke nævnt i opsætning i din anden tråd.  Smile
Så som hansie skriver, prøv at fjerne den, og se om problemet er løst.

Hvis den er fejlkilden, har du tjekket om den er omfattet af Onkyo udvidet garanti, eller evt. egen/nabo hjælp reparation som i denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139038&KW=&PID=1399963&title=muligvis-defekt-hdmi-board-i-onkyo#1399963 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139038&KW=&PID=1399963&title=muligvis-defekt-hdmi-board-i-onkyo#1399963

Mvh. JørgenT

Skrevet af: miri
Skrevet den: 19-Marts-2015 kl. 18:46
Det må være enkel, at se om det er hdmi'en, der fejler, hvis det er humax antennen eler tuneren i din Humax, så vil du fortsat kunne menuer fra din Humax. Hvis du ikke kan se menuerne, så er det enten Humax eller senere i signalkæden.

-------------
miri

Skrevet den: 20-Marts-2015 kl. 09:10
Spørgsmålet er nu, om jeg i første omgang kan forbinde Humax BXr+ boksen med et HDMI kabel direkte til TV, og så forbinde Humax med et optisk lydkabel til forstærkeren - og på denne måde køre udenom HDMI boardet på Onkyo 606 receiveren

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 20-Marts-2015 kl. 09:28
Jeg tor ikke på at det er ONKYO'en! Jeg tror på at det er sin antenneinstalation, som forstyrres af 4G signalet!

Er udfaldet på alle programmer, eller kun på nogle få?
Sender/modtager din mobil sms'er eller lign., når udfaldene sker?
Hvordan ved du, at f.eks. din vægdåse er HF-tæt?

M.v.h.

Skrevet den: 20-Marts-2015 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg tor ikke på at det er ONKYO'en! Jeg tror på at det er sin antenneinstalation, som forstyrres af 4G signalet!

Er udfaldet på alle programmer, eller kun på nogle få?
Sender/modtager din mobil sms'er eller lign., når udfaldene sker?
Hvordan ved du, at f.eks. din vægdåse er HF-tæt?

M.v.h.

Antenne installationen er helt i orden, ny antenne, kabel og slutdåse, alt med nye standarter altså HF tæt, derudover er der sat et LTE filter på antennen

Det er på alle kanaler, udfaldet sker, nej det sker ikke udfald ved modtagelse af SMS eller lign.

Skrevet den: 20-Marts-2015 kl. 11:02

Spørgsmålet er nu, om jeg i første omgang kan forbinde Humax BXr+ boksen med et HDMI kabel direkte til TV, og så forbinde Humax med et optisk lydkabel til forstærkeren - og på denne måde køre udenom HDMI boardet på Onkyo 606 receiveren
Det ville jeg gøre som test, hvis det var mit setup. Smile

Skrevet den: 22-Marts-2015 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Det ville jeg gøre som test, hvis det var mit setup. Smile

Jeg gjorde forsøget, med at køre HDMI kablet direkte fra Humax boksen til fjernsynet, og så bruge et optisk kabel fra Humax til Onkyo´en, og i går var der overhovedet ingen billedudfald.

Så min konklusion er, at det er HDMI boardet i Onkyo´en som er ved at være færdigt, det skal bemærkes, at det var samme HDMI kabel som blev genbrugt

Skrevet den: 22-Marts-2015 kl. 10:34

Jeg gjorde forsøget, med at køre HDMI kablet direkte fra Humax boksen til fjernsynet, og så bruge et optisk kabel fra Humax til Onkyo´en, og i går var der overhovedet ingen billedudfald.

Så min konklusion er, at det er HDMI boardet i Onkyo´en som er ved at være færdigt, det skal bemærkes, at det var samme HDMI kabel som blev genbrugt
Næste trin, test HDMI indgang med DVD/BD afspiller og se om der er udfald. 
Der kan dog være lille forskel på signal, så det vil vise OK indtil evt. HDMI problem viser sig her. 
Det kunne jo være dårlige kondensatorer, som link i tidligere indlæg. Wink

Mvh. JørgenT

Skrevet den: 22-Marts-2015 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Næste trin, test HDMI indgang med DVD/BD afspiller og se om der er udfald. 
Der kan dog være lille forskel på signal, så det vil vise OK indtil evt. HDMI problem viser sig her. 
Det kunne jo være dårlige kondensatorer, som link i tidligere indlæg. Wink

Mvh. JørgenT

Det bliver nok til en ny receiver, den nuværende er alligevel fra stenalderen, priserne på 2014 modellerne er helt i bund i øjeblikket

Skrevet den: 22-Marts-2015 kl. 11:45
Lad nu være med at købe en ny ONKYO!

M.v.h.

Skrevet den: 22-Marts-2015 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Lad nu være med at købe en ny ONKYO!

M.v.h.

Hvorfor dog ikke det, jeg formoder da, at de ikke har flere problemer med HDMI boardet - jeg formoder at du i stedet vil anbefale en Yamaha ?

Skrevet den: 22-Marts-2015 kl. 13:26
Den formodning kan vise sig at være forkert, eftersom det nu er 4-5-6(?) årgange, som er ramt af problemet, uden der øjensynligt sker nogen bedring.

Ja, jeg kan anbefale Yamaha! Men også Marantz, Denon m.fl.

M.v.h.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Marts-2015 kl. 16:13

Hvorfor dog ikke det, jeg formoder da, at de ikke har flere problemer med HDMI boardet

Det formodede mange også for både to og tre år siden...............

Jeg turde ikke tage chancen!

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Print side | Luk vindue