Print side | Luk vindue

Fra biwire til singlewire?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139247
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 04:16

Emne: Fra biwire til singlewire?
Skrevet af: jake51
Emne: Fra biwire til singlewire?
Skrevet den: 20-Marts-2015 kl. 07:39
Mine nuværende højttalere bruger biwirekabler
De nye højttalere bruger singlewirekabler, dvs. almindelige kabler med en sort og en rød leder
Er det så de to røde ledere/de to sorte ledere eller en sort og en rød leder (for venstre og højre) på et biwirekabel, der skal samles?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Svar:
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 20-Marts-2015 kl. 07:42
Du skal samle de røde (eller nøjes med det ene) og samle de sorte (eller nøjes med det ene) og sætte de røde i en terminal, og de sorte i den anden...

EDIT!

Hmm, jeg ville egentlig nok vælge ikke at samle, men finde den "leder" i henholdvis højre og venster (rød/sort) i dit nuværende setup der går til "front" i din forstærker, og nøjes med den...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 20-Marts-2015 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Du skal samle de røde (eller nøjes med det ene) og samle de sorte (eller nøjes med det ene) og sætte de røde i en terminal, og de sorte i den anden...

EDIT!

Hmm, jeg ville egentlig nok vælge ikke at samle, men finde den "leder" i henholdvis højre og venster (rød/sort) i dit nuværende setup der går til "front" i din forstærker, og nøjes med den...

Jeg vil helt klart samle (hvis det er muligt). Der er jo også signal på de ledninger der ikke bliver brugt, og de skal ikke kortslutte til noget.

-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.

Print side | Luk vindue