Print side | Luk vindue

Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139518
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 20:58


Emne: Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar
Skrevet af: kennethbrdk
Emne: Subwoofer amok ved afspilning af Interstellar
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 10:22
Hej

Er der andre, der oplevede ved afspilning af Interstellar, der hvor de rammer det såkaldte wormhole, at deres subwoofer gik fuldstændig amok. Min sagde lyde den aldrig har lavet før. Det skal siges den er prof. kalibreret og som sagt så har jeg ikke hørt, at den har opført sig sådan før. Op til den scene var der ingen problemer...

Spørgsmålet er om det skal sige sådan i den scene eller min subwoofer kapitulerede.....



Svar:
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Der er gang i den scene og min sub kom også på arbejde, men ikke noget der lød underligt. Min er ikke prof kalibreret. Det er en System Audio Sub 10 så ikke verdens største.


Hmm ok - jeg slukkede da det ikke lød sundt - kan være det er tid til en ny - den jeg har, har også udtjent sin værnepligt hvis det er, men må jo holde øje med om den gør det i andre film.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 10:46

Har endnu ikke set filmen, den haves, så måske bliver der mulighed for det i aften, vil lytte på omtalte scene og høre hvordan det lyder, forventer dog ikke problemer. Den plejer at kunne sparke røv.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 10:48
Synes faktisk scene med black hole senere var endnu vildere var nær rystet ud af min sofa. Fedt.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 14:59
Kunne så konstatere i dag at der skete noget med subben igår mens jeg så interstellar - den forvrænger stadig


Skrevet af: runekc
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 15:14
Mine subs gik også amok :) kører dog også med Audyssey....


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 15:21
Kan I oplyse et kapitel og en tidskode, så vil jeg da lige tjekke det ud, skal først se skiven d. 10. april, så jeg gider ikke spole den igennem før da.

kennethbrdk >>> det lyder ikke godt at din sub stadig forvrænger lyden, den er desværre nok gået sig en tur.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 15:25
Jeps tror jeg også, skal flytte om 2 mdr så venter med at købe en ny.


Skrevet af: karula
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af runekc runekc skrev:

Mine subs gik også amok :) kører dog også med Audyssey....
kører du med Dyn.Eq. slået til.

-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1


Skrevet af: runekc
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 15:31
Ja :)


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 16:33
Jeg så den i imperial. Lyden er lavet sådan at det lød som om panelerne på væggene raslede og klaprede. Hvis jeg havde hørt det herhjemme ville jeg også have været betænkelig. Prøv med ørebøffer for at tjekke lydsporet.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 17:33
Godt med lidt advarsel, så en subwoofer ikke kobles på ved afspilning af Interstellar.


Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 18:01
Den skal da netop være sat til, når den er så vild!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107585&PN=2&title=endnu-en-stue-incl-div-diy-projekter - Min Stue/Kælder Projekt


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 18:04
Tror såmænd heller ikke at det var interstellars skyld at min sub tog turen - den var formentlig stået af alligevel - lyden var rigtig god op til at det skete


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 19:47
det er da en fed bas scene. Så filmen på -10 . Den er relativt højt indspillet. Fed film. Med et mega fed lydspor. Sådan skal rocket thruster lyde :-)

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 22:11
Fedt altså at der er noget fed bund på filmen, så må jeg se om min velodyne spl 1200 ultra, dør!

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra


Skrevet af: Pil-babz
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 23:13
Jeg tager den i morgen! 
Mon ikke den gamle ASW650 kan følge med! :)


-------------
              http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120127&title=pilbabz-stuebio - Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 23:27
Har netop set den med SB2000 på -25... Holly crap der er gang i den film. Efter at have set den i bio, ville jeg vente med at se den til jeg fik min nye subwoofer. 


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 09:32
Ved hvilken tid i filmen sker den der subwoofer aflivnings scene? Har 3 sub's og Buttkicker, så håber ikke det hele står af samtidigt


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Har netop set den med SB2000 på -25... Holly crap der er gang i den film. Efter at have set den i bio, ville jeg vente med at se den til jeg fik min nye subwoofer. 


Overvejer netop en SVS SB2000 som afløser for min ASW700, der lige stod af under Interstellar - den får fine ord med på vejen i alle de anmeldelser jeg har læst i forhold til film - hvordan er den til musik...


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 11:32
Jeg har ikke hørt så forfærdeligt meget musik på den.
her har jeg skrevet kort om mine første oplevelser med den:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139399&PN=4&title=anbefal-film-subwoofer


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 15:27
Sub'en var virkelig på overarbejde i den scene, men ingen problemer (har dog ikke tjekket huset for revner... Smile).

Har en Yamaha sub, kan ikke lige huske hvad den hedder, men det er en 15" med en 1000W servoforstærker.

Fed film forøvrigt.


Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 15:43
Så den hos en kammerat på -26.5 pga tidspunkt og lejlighed og alt var kedeligt lige indtil den scene kom, så kom der liv i hans mx350. Han måtte skrue yderligere 5db ned ;)


Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 17:25
Hva tid!!??

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 17:42
Så i sidste uge filmen.
Mine 2 Earthquake supernova fik rummet til at ryste i omtalte scene, men ikke noget faretruende.

Starten af Edge of Tomorrow får til gengæld det hele til at ryste ubehageligt meget.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 18:06
hmm, det er da meget normalt med stor bas tryk.

Ser i ikke film ved ref. niveau normalt?


-------------
.....


Skrevet af: Ole_M
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Hva tid!!??
Kl. nat Smile


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Hva tid!!??
Kl. nat Smile
LOL



-------------
.....


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ved hvilken tid i filmen sker den der subwoofer aflivnings scene? Har 3 sub's og Buttkicker, så håber ikke det hele står af samtidigt


Lyden/musikken til affyringen begynder ved ca 41.30 og ormehullet begynder ved ca. 59 minutter. Hvis ellers altså det lige er de scener folk taler om :-)
 
Hvis du vil aflive din sub så køb Edge of Tomorrow og skru helt op, så er det overstået inden filmen er et minut gammel ( Seriøst - Lad være med at prøve! ). Der er hvad det ligner en 10Hz, 0db! firkant i både centerkanalen og i LFE sporet lige i starten af filmen.  Det må være en fejl, men det er der altså.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 21:43

Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Fedt altså at der er noget fed bund på filmen, så må jeg se om min velodyne spl 1200 ultra, dør!

Jeg har også sådan en sub, er dog mere nervøs for at det bliver mit træhus der tager skade. Så forøvrigt filmen i Suzhou på verdens største IMax lærred.


-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz.

Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB.

Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere Smile


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz.

Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB.

Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere Smile

En ting er din frekvenskurve, men kan den opretholde ref. Niveau (inkl. roomgain på din lytte plads)? Ellers er dit blær som at tisse i mod vind, det luner på lårene i kort tid, men det ser dumt ud.
Smile


-------------
.....


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Så i sidste uge filmen.
Mine 2 Earthquake supernova fik rummet til at ryste i omtalte scene, men ikke noget faretruende.

Starten af Edge of Tomorrow får til gengæld det hele til at ryste ubehageligt meget.

Du trænger til at have en modsat rette subwoofer spændt på dem. Så du kan slå den mekaniske forvrængning ihjel.
(Hvilket er en god undskyldning for at købe 2 mere)


-------------
.....


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Så i sidste uge filmen.
Mine 2 Earthquake supernova fik rummet til at ryste i omtalte scene, men ikke noget faretruende.

Starten af Edge of Tomorrow får til gengæld det hele til at ryste ubehageligt meget.


Du trænger til at have en modsat rette subwoofer spændt på dem. Så du kan slå den mekaniske forvrængning ihjel.
(Hvilket er en god undskyldning for at købe 2 mere)


Der er sgu ikke noget mekanisk forvrængning herhjemme.
Med ubehageligt meget mener jeg fysisk ubehageligt, og ikke " subwooffer kaput " ubehageligt.

Og der skal en del mere end en god undskyldning til for at købe yderligere 2 subwoofere til 23.000,- pr stk



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz.

Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB.

Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere Smile

En ting er din frekvenskurve, men kan den opretholde ref. Niveau (inkl. roomgain på din lytte plads)? Ellers er dit blær som at tisse i mod vind, det luner på lårene i kort tid, men det ser dumt ud.
Smile

Hvad for noget blær?

Beklager hvis jeg har generet dig på nogen måde Confused


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz.

Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB.

Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere Smile

En ting er din frekvenskurve, men kan den opretholde ref. Niveau (inkl. roomgain på din lytte plads)? Ellers er dit blær som at tisse i mod vind, det luner på lårene i kort tid, men det ser dumt ud.
Smile
 

Hvad for noget blær?

Beklager hvis jeg har generet dig på nogen måde Confused

Min er større end din agtig bemærkning er skam helt fin, hvis du altså drager vidnesbyrd for hvor stor/vild den er ellers siger det ikke så meget til os andre.

Se Smile og læs tidligere indlæg igen Wink



Og min ER større end din (jeres). Min kan flytte knap 10liter luft oneway inden for xmax. Sleepy dvs. Næsten 20liter luft kan flyttes i et sweep.

Skulle en anden skrive til at hans er større end min, så har jeg kun en ting at sige: fedt! Må jeg høre den?




-------------
.....


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

 

Min er større end din agtig bemærkning er skam helt fin, hvis du altså drager vidnesbyrd for hvor stor/vild den er ellers siger det ikke så meget til os andre.

Se Smile og læs tidligere indlæg igen Wink

Og min ER større end din (jeres). Min kan flytte knap 10liter luft oneway inden for xmax. Sleepy dvs. Næsten 20liter luft kan flyttes i et sweep.

Skulle en anden skrive til at hans er større end min, så har jeg kun en ting at sige: fedt! Må jeg høre den?



Ok, du har tabt mig...

Ved ikke hvad du refererer til at jeg skulle blære mig med?

Ville du også face-to-face tale til en person du ikke kender, på den måde som du gjorde i dit sidste svar, og så bare smile? 

Fortsat god dag.


Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

Hvis det er et 10Hz signal ved referenceniveau, som der skrives flere steder, så kommer der højst sandsynligt ikke meget ud af din sub, da den helt sikkert ikke giver meget output ved 10Hz.

Min sub kan give 16Hz ved -3dB, men ved 10Hz er den langt under de -3dB.

Men, derfor er der alligevel gang i den helt ned til hvor subben ikke kan følge med længere Smile

En ting er din frekvenskurve, men kan den opretholde ref. Niveau (inkl. roomgain på din lytte plads)? Ellers er dit blær som at tisse i mod vind, det luner på lårene i kort tid, men det ser dumt ud.
Smile
 

Hvad for noget blær?

Beklager hvis jeg har generet dig på nogen måde Confused

Min er større end din agtig bemærkning er skam helt fin, hvis du altså drager vidnesbyrd for hvor stor/vild den er ellers siger det ikke så meget til os andre.

Se Smile og læs tidligere indlæg igen Wink



Og min ER større end din (jeres). Min kan flytte knap 10liter luft oneway inden for xmax. Sleepy dvs. Næsten 20liter luft kan flyttes i et sweep.

Skulle en anden skrive til at hans er større end min, så har jeg kun en ting at sige: fedt! Må jeg høre den?


 
Er det en joke? eller hvilken sub flytter 20 liter i et "sweep"?


Skrevet af: Zuppe
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 17:22
En Infinite baffle sub skulle kunne gøre det.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107585&PN=2&title=endnu-en-stue-incl-div-diy-projekter - Min Stue/Kælder Projekt


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 17:24
Der er nok tale om flere enheder i samme kabinet. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en enhed der kan dét alene.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

 

Min er større end din agtig bemærkning er skam helt fin, hvis du altså drager vidnesbyrd for hvor stor/vild den er ellers siger det ikke så meget til os andre.

Se Smile og læs tidligere indlæg igen Wink

Og min ER større end din (jeres). Min kan flytte knap 10liter luft oneway inden for xmax. Sleepy dvs. Næsten 20liter luft kan flyttes i et sweep.

Skulle en anden skrive til at hans er større end min, så har jeg kun en ting at sige: fedt! Må jeg høre den?



Ok, du har tabt mig...

Ved ikke hvad du refererer til at jeg skulle blære mig med?

Ville du også face-to-face tale til en person du ikke kender, på den måde som du gjorde i dit sidste svar, og så bare smile? 

Fortsat god dag.

Ja det ville jeg da, hvis jeg ikke ville, så skrev jeg det heller ikke. Du er godt nok nærtagende!
Du kommer ind i en tråd og "flasher" hvor dybt din subwoofer går, i en tråd som handler om en vild scene og folks vilde subwoofer. Det er fair nok og super fint, men kom med mere data ellers er det ikke fedt.


-------------
.....


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

En Infinite baffle sub skulle kunne gøre det.
korrekthed i citeret svar er 100%

-------------
.....


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Der er nok tale om flere enheder i samme kabinet. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en enhed der kan dét alene.
Nemlig, og 8 stk. af dem i alt.


-------------
.....


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

 

Min er større end din agtig bemærkning er skam helt fin, hvis du altså drager vidnesbyrd for hvor stor/vild den er ellers siger det ikke så meget til os andre.

Se Smile og læs tidligere indlæg igen Wink

Og min ER større end din (jeres). Min kan flytte knap 10liter luft oneway inden for xmax. Sleepy dvs. Næsten 20liter luft kan flyttes i et sweep.

Skulle en anden skrive til at hans er større end min, så har jeg kun en ting at sige: fedt! Må jeg høre den?



Ok, du har tabt mig...

Ved ikke hvad du refererer til at jeg skulle blære mig med?

Ville du også face-to-face tale til en person du ikke kender, på den måde som du gjorde i dit sidste svar, og så bare smile? 

Fortsat god dag.

Ja det ville jeg da, hvis jeg ikke ville, så skrev jeg det heller ikke. Du er godt nok nærtagende!
Du kommer ind i en tråd og "flasher" hvor dybt din subwoofer går, i en tråd som handler om en vild scene og folks vilde subwoofer. Det er fair nok og super fint, men kom med mere data ellers er det ikke fedt.

Jeg er på ingen måde nærtagende, jeg synes bare du er uforskammet. Men, det er nok bare mig der er gammeldags og værdsætter lidt høflighed overfor folk man ikke kender.

Lad os lade den ligge der og nyde resten af dagen.


Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 19:09
Hvilke enheder?

Der blev skrevet "min" og ikke mine.

Aktualisering af max Vd vil også afhænge af powerhandling og given frekvens. Derudover er xmax ofte udregnet matematisk og en egentlig BL kurve / "klippeltest" fortæller om opgivet xmax rent faktisk gør sig gældende.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Hvilke enheder?

Der blev skrevet "min" og ikke mine.

Aktualisering af max Vd vil også afhænge af powerhandling og given frekvens. Derudover er xmax ofte udregnet matematisk og en egentlig BL kurve / "klippeltest" fortæller om opgivet xmax rent faktisk gør sig gældende.

Der er fuld powerhandling til Xmax fra omkring 50hz og ned til 1hz, dvs. for dem som ikke ved det, at der løbes tør for vandring før powerkompermering bliver et problem. Stort kabinet og derfor kræves der kun lille effekt pr. enhed til at nå xmax.

Bare rolig flere af dem er blevet målt i med klippel, og de var fint inde for få procent af producent spec. 
JBL GTO1514

Og min subwoofer er stadig kun 1. Samme lokale for enhederne og samme luft på bagsiden. Det giver i min verden 1 subwoofer, dog med flere enheder.


-------------
.....


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 05-April-2015 kl. 09:18
Et stykke nede på siden er der vist frekvens-indholdet for flere af scenerne:

http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1333462-new-master-list-bass-movies-frequency-charts-679.html

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 05-April-2015 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er i gang med den lige nu, der skete ingen ting, det buldrede bare lidt. Der skal nok også en del til at aflive min Cervin Vega.

 
Du har nok stadig indstillet din sub efter den vejledning du så ofte har anbefalet andre at indstille sub efter. Der stod godt nok i vejledningen at den også kunne bruges til surround setup, men det var den så ikke beregnet til. Jeg vil anbefale dig at du læser de kommentar som der er blevet skrevet til dig tidligere. Dit svar var ellers at du og andre der brugte vejledningen var tilfreds med resultatet, men det er jo åbenbart ikke "godt nok".  


-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 05-April-2015 kl. 23:05
http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1333462-new-master-list-bass-movies-frequency-charts-679.html#post33097889 - http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1333462-new-master-list-bass-movies-frequency-charts-679.html#post33097889

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Et stykke nede på siden er der vist frekvens-indholdet for flere af scenerne:

http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1333462-new-master-list-bass-movies-frequency-charts-679.html

Tak


-------------
.....


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 09:45
Blev nysgerrig, så måtte se filmen i går...

Det gav bulder og brag, men min spl 1200 ultra lever fint endnu :)

Faktisk så synes jeg ikke den er så vild mere, men det skyldes nok ret vi lige er flyttet, så har en dobbelt så stor stue nu... Overvej en mere, eller noget større..


Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Blev nysgerrig, så måtte se filmen i går...

Det gav bulder og brag, men min spl 1200 ultra lever fint endnu :)

Faktisk så synes jeg ikke den er så vild mere, men det skyldes nok ret vi lige er flyttet, så har en dobbelt så stor stue nu... Overvej en mere, eller noget større..
Måske skal den lige justeres lidt op i lydstyrke.


-------------
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 14:17
Syntes nu heller ikke den er så vild, at man er i tvivl om en sub overlever. Der er jeg enig i man måske skal tage det første minut af edge of tommorow bare.

Interstellar, syntes jeg personligt bare har meget og god bas. Syntes der er så mange detaljer i lydsporet ved de store "bas" scener. Tænker det må være ret godt med Atmos.


Skrevet af: André S
Skrevet den: 06-April-2015 kl. 15:01
Jeg sætter den på her når jeg en dag modtager min nye Effekt, så må vi se hvad 2stk B&W DB1 levere ;o)

Osbech.
Bare få købt én 1200-Ultra mere. Det en pisse fed og god subwoofer til pengene.
Hvad står den på i Displayet? Det skulle ikke undre mig vis du bare kan skrue lidt mere op, men én mere er sjover:D


Skrevet af: E100
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:



Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Ved hvilken tid i filmen sker den der subwoofer aflivnings scene? Har 3 sub's og Buttkicker, så håber ikke det hele står af samtidigt


Lyden/musikken til affyringen begynder ved ca 41.30 og ormehullet begynder ved ca. 59 minutter. Hvis ellers altså det lige er de scener folk taler om :-)
 
Hvis du vil aflive din sub så køb Edge of Tomorrow og skru helt op, så er det overstået inden filmen er et minut gammel ( Seriøst - Lad være med at prøve! ). Der er hvad det ligner en 10Hz, 0db! firkant i både centerkanalen og i LFE sporet lige i starten af filmen.  Det må være en fejl, men det er der altså.



Edge of tomorrow giver ca 3X så store udslag som Interstellar på mine trykkammer subs.
Skudscenen med den gamle dame 10 til 11 min inde i Ratatouille kan også få dem til at blafre når loftet falder ned

-------------
Venlig hilsen E100

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124371&PN=1&title=diskret-stuebio - Diskret stuebio


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 19:07
Det er sjovt at film kan opleves så forskelligt. Edge of tomorrow var ikke så vild som Interstellar på mit anlæg og min nu afdøde subwoofer. Filmene blev begge set ved samme lydniveau, da jeg har et standard niveau, der gør at det er højt men ikke ubehøvlet over for mine naboer.

Det skal siges, at jeg ikke bebrejder Interstellar. Min subwoofer B&W ASW700 var vel min. 10 år gammel og de lever jo desværre ikke evigt . Den aftjente sin "værnepligt"


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 19:28
Det der ligger i starten af edge of tomorrow er ved så lav frekvens at mange subs (f.eks alle refleks subwoofere) vil filtrere langt det meste væk inden forstærkeren.  Hvis de endelig forsøger at gengive det vil det heller ikke kunne høres, med mindre wooferen slår i bund eller forvrænger rigtig meget. Interstellar ser ud til at være indspillet rigtig højt, men ved frekvenser som et godt anlæg kan gengive, så det vil lyde meget højere.


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:




Det der ligger i starten af edge of tomorrow er ved så lav frekvens at mange subs (f.eks alle refleks subwoofere) vil filtrere langt det meste væk inden forstærkeren.  Hvis de endelig forsøger at gengive det vil det heller ikke kunne høres, med mindre wooferen slår i bund eller forvrænger rigtig meget. Interstellar ser ud til at være indspillet rigtig højt, men ved frekvenser som et godt anlæg kan gengive, så det vil lyder meget højere.




Kan godt være det ikke kan høres, men det ka fandme mærkes..!
Og i min verden er et godt setup netop et der kan gengive så dybe frekvenser som Edge of tomorrow byder på..




Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Syntes nu heller ikke den er så vild, at man er i tvivl om en sub overlever. Der er jeg enig i man måske skal tage det første minut af edge of tommorow bare.

Interstellar, syntes jeg personligt bare har meget og god bas. Syntes der er så mange detaljer i lydsporet ved de store "bas" scener. Tænker det må være ret godt med Atmos.


Jeg tror ikke der et noget at vinde ved at se den i Atmos, da lydsporet ikke er mikset i Atmos. Nolan gider ikke alt det nymodens lir. Faktisk er filmen end ikke mikset i 7.1, men kun i 5.1.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:




Det der ligger i starten af edge of tomorrow er ved så lav frekvens at mange subs (f.eks alle refleks subwoofere) vil filtrere langt det meste væk inden forstærkeren.  Hvis de endelig forsøger at gengive det vil det heller ikke kunne høres, med mindre wooferen slår i bund eller forvrænger rigtig meget. Interstellar ser ud til at være indspillet rigtig højt, men ved frekvenser som et godt anlæg kan gengive, så det vil lyder meget højere.




Kan godt være det ikke kan høres, men det ka fandme mærkes..!
Og i min verden er et godt setup netop et der kan gengive så dybe frekvenser som Edge of tomorrow byder på..



 
Ja hvis subben er stor nok, men der er nok ikke ret mange der har noget ud af det. En asw700 gør i hvert fald nok hverken fra eller til ved 10Hz. Jeg ved ikke lige hvad du har af sub, men den er nok en del kraftigere.
 
Edit: du kan jo selv prøve at spille en ren 10Hz sinustone. Det er den nemmeste måde at bedømme om det var det du mærkede. På mine basrefleks gulvhøjttalere kan man ikke høre andet end forvrængning og pusten i refleksrøret.


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:




Det der ligger i starten af edge of tomorrow er ved så lav frekvens at mange subs (f.eks alle refleks subwoofere) vil filtrere langt det meste væk inden forstærkeren.  Hvis de endelig forsøger at gengive det vil det heller ikke kunne høres, med mindre wooferen slår i bund eller forvrænger rigtig meget. Interstellar ser ud til at være indspillet rigtig højt, men ved frekvenser som et godt anlæg kan gengive, så det vil lyder meget højere.




Kan godt være det ikke kan høres, men det ka fandme mærkes..!
Og i min verden er et godt setup netop et der kan gengive så dybe frekvenser som Edge of tomorrow byder på..



 
Ja hvis subben er stor nok, men der er nok ikke ret mange der har noget ud af det. En asw700 gør i hvert fald nok hverken fra eller til ved 10Hz. Jeg ved ikke lige hvad du har af sub, men den er nok en del kraftigere.


Jeg har 2 stk Earthquake Supernova'er stående, så ja det er en lidt anden kaliber.



Skrevet af: Trumle
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 19:53
Troede faktisk ikke de ville kunne sige noget ved så lave frekvenser. De er jo lavet med passiv membran. Den må være tunet meget dybt så. Cool nok.


Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 20:05
Edge of tomorrow startscene er rimelig vildt lavet. Laveste toner 10hz med fuld tryk på. Generelt super god bas i den film!


Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Troede faktisk ikke de ville kunne sige noget ved så lave frekvenser. De er jo lavet med passiv membran. Den må være tunet meget dybt så. Cool nok.


Deres SLAPS system gør at de går temlig dybt.
Specs siger ned til 15hz men i mit rum er der respons helt ned til 10 hz ( ifølge R.E.W )



Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 07-April-2015 kl. 20:32
EoT består ikke kun af 10hz lyd, der er masser af "overtoner" på den 10hz fundamentale tone. Dernæst vil alle subs generere forvrænging i et eller andet omfang. Ved 10hz ligger de harmoniske svingninger på 20, 30, 40 osv. For at 10hz kan "mærkes" skal vi højt op i SPL og selv med lave 5% THD vil 20hz kun være 26dB under den fundamentale 10hz tone. Den respektive subwoofer skal naturligvis måles for 2, 3 og 4 harmonisk forvrænging for at kunne give et præcist svar. En 18" sealed TC sounds LMS ultra kan holde sig på godt 10% THD ved mailto:10hz@90dB - 10hz@90dB .
 
10hz er med andre ord ret nådesløst at gengive uden forvrænging selvom frekvensresponsen viser at der er output ved fx 75dB måling.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 10-April-2015 kl. 20:23
Det er derfor at "man" bruger mange, og store enheder designet til bas.

-------------
.....


Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 10:18
Så fik jeg endelig set Interstellar i bio'en. Og jeg kan sgu godt forstå hvis folk har problemer med bassen i denne film. Jeg har ikke hørt noget ligende, mit rum rystede og buldrede og der var et bifald fra gæsterne efter take-off scenen (hvilket ikke er sket i min bio før). Jeg har fundet mig en ny demo-skive.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Så fik jeg endelig set Interstellar i bio'en. Og jeg kan sgu godt forstå hvis folk har problemer med bassen i denne film. Jeg har ikke hørt noget ligende, mit rum rystede og buldrede og der var et bifald fra gæsterne efter take-off scenen (hvilket ikke er sket i min bio før). Jeg har fundet mig en ny demo-skive.


Ja der er generelt rigtig god lyd på den - i hvertfald den time jeg nået at se af den inden min sub gik til   


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 10:14
Så fik jeg langt om længe købt mig en ny subwoofer, så nu skal Interstellar ses igen - Så må vi se om den kan klare mosten.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 10:31
Interstellar fik også to af mine sub's til og lugte brændt inde fra membranen. Men de spiller da endnu


Skrevet af: André S
Skrevet den: 05-August-2015 kl. 12:08
jeg har stadig ikke fået set den i nu.. 
Men har søgt på musikken på Tidal/Wimp. Og der er masser af konstant dyb bas. 



Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 31-August-2015 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Så fik jeg langt om længe købt mig en ny subwoofer, så nu skal Interstellar ses igen - Så må vi se om den kan klare mosten.


Min nye SVS sub overlevede uden problemer - næsten lidt et antiklimaks - det lød jo vildt da den gamle lød som om den var ved at eksplodere


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 10:27
Efter jeg fik lov til at "arve" André S gamle B&W DB1 (mod betaling naturligvis :D ) så skulle jeg se filmen igen...
 
Den kan give væsentlig flere tæsk end min gamle SPL1200, faktisk så meget at jeg egentlig havde lyst til at skrue ned..
 
Ærger mig over jeg ikke købte 2 stk db1'er... Det må være dobbelt så vildt :D


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 10:53
En db1 mere giver 3db ekstra. Og det opleves som max 20% vildere. Det skal ikke være for og få mere bas, men for og få bedre bas.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

En db1 mere giver 3db ekstra. Og det opleves som max 20% vildere. Det skal ikke være for og få mere bas, men for og få bedre bas.
20% = totally worth it :D
 
Jeg tror en ekstra sub ville gøre det godt, hvis den kan stå hvor jeg på tænker, så tror jeg rummet ville kunne "fyldes" bedre, punch mangler jeg ikke.


Skrevet af: André S
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Efter jeg fik lov til at "arve" André S gamle B&W DB1 (mod betaling naturligvis :D ) så skulle jeg se filmen igen...
 
Den kan give væsentlig flere tæsk end min gamle SPL1200, faktisk så meget at jeg egentlig havde lyst til at skrue ned..
 
Ærger mig over jeg ikke købte 2 stk db1'er... Det må være dobbelt så vildt :D

Så skulle du høre mine nye 2stk Velodyne DD12+ Cool Men den DB1 sparker også røv.!!


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 01-September-2015 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Efter jeg fik lov til at "arve" André S gamle B&W DB1 (mod betaling naturligvis :D ) så skulle jeg se filmen igen...
 
Den kan give væsentlig flere tæsk end min gamle SPL1200, faktisk så meget at jeg egentlig havde lyst til at skrue ned..
 
Ærger mig over jeg ikke købte 2 stk db1'er... Det må være dobbelt så vildt :D

Så skulle du høre mine nye 2stk Velodyne DD12+ Cool Men den DB1 sparker også røv.!!
Du siger bare til, så kommer jeg gerne forbi til pizza og film :D
 
En af mine venner har en DD18, den er lige så vild som den er grim...


Skrevet af: Grymok
Skrevet den: 02-September-2015 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Efter jeg fik lov til at "arve" André S gamle B&W DB1 (mod betaling naturligvis :D ) så skulle jeg se filmen igen...
 
Den kan give væsentlig flere tæsk end min gamle SPL1200, faktisk så meget at jeg egentlig havde lyst til at skrue ned..
 
Ærger mig over jeg ikke købte 2 stk db1'er... Det må være dobbelt så vildt :D

Så skulle du høre mine nye 2stk Velodyne DD12+ Cool Men den DB1 sparker også røv.!!

Hvor mange har du plads til? :D




Skrevet af: André S
Skrevet den: 02-September-2015 kl. 20:19
De fylder nu ikke så meget det først når man kommer op i DD15+ & DD18+ at det vil blive et problem.


Til alle jer der har set filmen, hvad synes i om den.!! Jeg mangler stadig og se den, ja jeg har fandme heller ikke fået set the dark knight rises endnu.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 02-September-2015 kl. 21:31
Den er god... Og dark knight rises skal du også få set..


Skrevet af: JackD84
Skrevet den: 02-September-2015 kl. 22:19
Den er rigtig fed, ''sci-fi'', film, hvis man kan kalde den det, nu hvor den tager udgangspunkt i vores forståelse af universet. Det er rigtigt fed, den måde, vores teorier, bliver formidlet på film, på en forståelig måde. Filmen er flot og lydsporet eminent. Den udfordrer ens anlæg, dynamiske formåen.

Jeg synes ikke mine subwoofere blev presset, mere mine aktive fronthøjtalere blev godt nok lune, da jeg så den lidt over reference niveau, hvis jeg sammenligner, hvor højt, det var, da jeg så den i biografen Wink


-------------
http://forum.recordere.dk/jacks-bio-stereo-meridian-update-15092015_topic130857_page1.html?KW=meridian" rel="nofollow - JackD Meridian Bio: Med korrekt Stereo Gengivelse


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 30-September-2016 kl. 10:20
Genopliver lige denne gamle tråd. Mine Dali Ikon sub's kunne ikke klare denne film på reference. Men en dag valgte jeg og finde nogle nye placeringer til sub's. Brugte den velkendte metode med og sætte en i sofaen, og gå rundt og måle ved væggene. Målingerne viste de bedste placeringer var nede i venstre hjørne ved surround back, og oppe ved højre front. Ikke så flot som før rent indretnings mæssigt, men det vidste jeg jo nærmest på forhånd. Kommer nok til og kræve lidt ekstra forkælelse af kæresten et stykke tid fremover
Efter lidt flueknepning med timealign i forhold til fronter, og lidt XO optimeringer, resulterede det i 10-15db mere headroom mellem 24-40hz. Før havde jeg praktisk taget ikke noget output under 30hz, men nu klarer systemet liniært ned til 24hz med lidt hjælp fra fronterne. Har altid haft et stort peak omkring 42 hz, dette er nu blevet ekstremt gigantisk knap 20db over resten. Derfor blev refleks portene på fronter lukket, og resten klaret med EQ.
Så nu kan Wormhole afspilles på reference niveau uden at enhederne rammer Xmax. Nice En stor del af film samlingen skal da vist lige genses ;-)


Skrevet af: André S
Skrevet den: 30-September-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Genopliver lige denne gamle tråd. Mine Dali Ikon sub's kunne ikke klare denne film på reference. Men en dag valgte jeg og finde nogle nye placeringer til sub's. Brugte den velkendte metode med og sætte en i sofaen, og gå rundt og måle ved væggene. Målingerne viste de bedste placeringer var nede i venstre hjørne ved surround back, og oppe ved højre front. Ikke så flot som før rent indretnings mæssigt, men det vidste jeg jo nærmest på forhånd. Kommer nok til og kræve lidt ekstra forkælelse af kæresten et stykke tid fremover
Efter lidt flueknepning med timealign i forhold til fronter, og lidt XO optimeringer, resulterede det i 10-15db mere headroom mellem 24-40hz. Før havde jeg praktisk taget ikke noget output under 30hz, men nu klarer systemet liniært ned til 24hz med lidt hjælp fra fronterne. Har altid haft et stort peak omkring 42 hz, dette er nu blevet ekstremt gigantisk knap 20db over resten. Derfor blev refleks portene på fronter lukket, og resten klaret med EQ.
Så nu kan Wormhole afspilles på reference niveau uden at enhederne rammer Xmax. Nice En stor del af film samlingen skal da vist lige genses ;-)


Glæder mig sgu mere og mere til at se den film her hjemme selv, Specielt efter at have modtaget mine 2 Nye DD15+.

Har du evt prøvet og afspille starten af Edge Of Tomorrow? Samt starten af The Dark Knight? Hvor batman brager igennem væggen med batbilen ved parkeringshuset?


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 30-September-2016 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:



Glæder mig sgu mere og mere til at se den film her hjemme selv, Specielt efter at have modtaget mine 2 Nye DD15+.

Har du evt prøvet og afspille starten af Edge Of Tomorrow? Samt starten af The Dark Knight? Hvor batman brager igennem væggen med batbilen ved parkeringshuset?


Fatter ikke du ikke har fået den set endnu ?!?
Edge of tomorrow har jeg desværre ikke efter den blev fjernet fra Netflix. Men ja starten på den er en effektiv sub killer!
Scenen med batbil i parkeringshuset, syntes jeg ikke belaster noget særligt, masser af andre scener i filmen med mere bas i. Eller hvad, har du oplevet noget andet hos dig?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 30-September-2016 kl. 14:09
Edge of tomorrow har den ondeste bas i introen. Jeg tror ikke jeg har hørt noget lignende faktisk uden at have faktiske tal på. Kan dog konstatere at serviced i køkkenet ikke står stille


Skrevet af: André S
Skrevet den: 30-September-2016 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:



Glæder mig sgu mere og mere til at se den film her hjemme selv, Specielt efter at have modtaget mine 2 Nye DD15+.

Har du evt prøvet og afspille starten af Edge Of Tomorrow? Samt starten af The Dark Knight? Hvor batman brager igennem væggen med batbilen ved parkeringshuset?


Fatter ikke du ikke har fået den set endnu ?!?
Edge of tomorrow har jeg desværre ikke efter den blev fjernet fra Netflix. Men ja starten på den er en effektiv sub killer!
Scenen med batbil i parkeringshuset, syntes jeg ikke belaster noget særligt, masser af andre scener i filmen med mere bas i. Eller hvad, har du oplevet noget andet hos dig?


Der er bare smæk på i firmaet så fritid er der ikke meget af.
Meeeen det nærmer sig.

Du ser da ikke film på Netflix vel?

Nu har jeg ikke lige tal på hvor langt ned i hz det går når batbilen brager igennem eller skyder løs.
Men der er helt klart meget bevægelse subwooferne




Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 30-September-2016 kl. 16:04
Jo for dælen. Ser masser af film på Netflix, men hvis de er bevaringsværdige køber jeg dem naturligvis på bluray ;-) Men Edge of tomorrow gad jeg kun og se et par gange.

Nå ved ikke hvad der sker med den batmobil scene, her er der ikke nogen synderlig voldsom bevægelse på sub's, og jeg ser den fra bluray.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-September-2016 kl. 17:02
Det største sub brag er da hospitalet springer i luften som jeg husker det.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 30-September-2016 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jo for dælen. Ser masser af film på Netflix, men hvis de er bevaringsværdige køber jeg dem naturligvis på bluray ;-) Men Edge of tomorrow gad jeg kun og se et par gange.

Nå ved ikke hvad der sker med den batmobil scene, her er der ikke nogen synderlig voldsom bevægelse på sub's, og jeg ser den fra bluray.


Jeg gør selv langt henad vejen. Referencefilm skal jeg dog have på Skive - reference i den henseende er på lydsiden:), så der er mindre fode film imellem, men nogle med god lyd.
Her iblandt Batman, jeg genkender ikke lige specifikt den scene heller, men skulle måske gense dem så:).
Lyd reference film må du for pokker da ikke tage på Netflix. Det fortjener en subwoofer slet ikke:b


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 01-Oktober-2016 kl. 01:00
Måske jeg bare ikke anser EOT som en "lyd reference film". Men jeg kan nu sagtens nyde en film fra Netflix, selvom det kun er Dolby Digital. Dolby Digital vs HD ville jeg nok også have ovenud svært ved og udpege i en blindtest.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 01-Oktober-2016 kl. 10:06
Ud over intro, mindes jeg heller ikke edge of tomorrow ellers som ekstraordinær:). Jeg husker ikke de forskellige opløsninger, men Netflix er vel en yderligere komprimeret lyd end alm DD - eller husker jeg galt?


Skrevet af: Willads
Skrevet den: 01-Oktober-2016 kl. 11:33
Hej

I Terminator- genisys der ligger Arnold på et tidspunkt under en kørende bus. Der hvor han får den til at vælte ved at sætte et metalrør i jorden kommer der den vildeste bas vibration så hele sofaen ryster.

-------------
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2


Skrevet af: alyz
Skrevet den: 01-Oktober-2016 kl. 12:32
Genisys: Eller der hvor arnold smadrer John conner en på skallen med den magnet tingest i hånden.

Tror huset fik en sætningsskade dér  ;-)


-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI


Skrevet af: André S
Skrevet den: 01-Oktober-2016 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det største sub brag er da hospitalet springer i luften som jeg husker det.


Joooo det kan da faktisk godt være rigtigt. Det må jeg lige se nærmer på når jeg kommer hjem.
Ud over det så fik jeg set en scene af War Horse her for nogen dage siden. Ca.52min tilbage af filmen, Og hvor englænderne gør klar til at løbe op af deres skyttegrav, Der er kraftedeme også tryk på bassen.




Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 29-Juni-2017 kl. 13:15
Jeg genopliver lige denne tråd igen, da jeg nu desværre kan bekræfte, at Interstellar har fortjent sit ry som en effektiv sub-killer. Genså den i går for første gang i vores "nye" bio, og midt i filmen bemærkede jeg en underlig lugt, hvorefter vores Infinity Beta SW-12 lød mærkelig. Game over.

Udover at være rigtig ked af det er jeg faktisk også rigtig vred! Vores sub er godt nok 10 år gammel, men efter vores bio er blevet modernisteret og optimeret har den klaret film som Edge of Tomorrow, Hacksaw Ridge og War of The Worlds uden nogen som helst problemer. Jeg har nu erfaret, at Interstellar bevidst er mixet med abnorm lavfrekvent bas, og at den film har adskillige subs på samvittigheden.
Jeg har Googlet uden at finde noget, men hvis man ikke allerede har gjort det burde man fandme lave et class-action civilt søgsmål mod Christopher Nolan. Om ikke andet, så for at der for fremtiden laves regler for, hvad der anses for "sikre" og "risikable" niveauer, og at der enten på kassetten eller før filmen advares om unormalt høje niveauer. Det kunne ligefrem blive salgsfremmende.
Hvis McDonald's er nødt til at advare om, at kaffen kan være varm, så kan jeg ikke se hvorfor dette ikke burde være rimeligt.

Ligemeget hvad, jeg ser aldrig en film lavet af den spassernar igen. Udover hans evindelige irriterende brug af aspect ratio-skift, så har jeg ikke lyst til at gamble med mit dyrebare udstyr.


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-Juni-2017 kl. 14:02
Av for den:(. Det er snart længe siden jeg har set den selv.
Hvis en sub har indbygget dsp, så bør man vel ikke være bekymret?


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 29-Juni-2017 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg genopliver lige denne tråd igen, da jeg nu desværre kan bekræfte, at Interstellar har fortjent sit ry som en effektiv sub-killer. Genså den i går for første gang i vores "nye" bio, og midt i filmen bemærkede jeg en underlig lugt, hvorefter vores Infinity Beta SW-12 lød mærkelig. Game over.

Udover at være rigtig ked af det er jeg faktisk også rigtig vred! Vores sub er godt nok 10 år gammel, men efter vores bio er blevet modernisteret og optimeret har den klaret film som Edge of Tomorrow, Hacksaw Ridge og War of The Worlds uden nogen som helst problemer. Jeg har nu erfaret, at Interstellar bevidst er mixet med abnorm lavfrekvent bas, og at den film har adskillige subs på samvittigheden.
Jeg har Googlet uden at finde noget, men hvis man ikke allerede har gjort det burde man fandme lave et class-action civilt søgsmål mod Christopher Nolan. Om ikke andet, så for at der for fremtiden laves regler for, hvad der anses for "sikre" og "risikable" niveauer, og at der enten på kassetten eller før filmen advares om unormalt høje niveauer. Det kunne ligefrem blive salgsfremmende.
Hvis McDonald's er nødt til at advare om, at kaffen kan være varm, så kan jeg ikke se hvorfor dette ikke burde være rimeligt.

Ligemeget hvad, jeg ser aldrig en film lavet af den spassernar igen. Udover hans evindelige irriterende brug af aspect ratio-skift, så har jeg ikke lyst til at gamble med mit dyrebare udstyr.
Jeg har nu ikke oplevet nogle problemer med Interstellar, eller nogle af de andre film. Bevares der er smæk på og det går da rimelig dybt, jeg har endda hævet niveauet med 4.0db. ved omkring de 18hz. 
Master volumen på sådan en film er typisk -5db. men jeg har intet problem med at gå højre. Men lysestager og lign. skal lige flyttes til et mere sikker stedEmbarrassed 
 
Senest faldt min statuette af Delorean'en fra Back to The Future ned fra en hylde, den vejer 3-400g og når det er fra 170cm laver den et pænt krater i mit askegulvOuch Så var der skideballeDead
 
Hvis jeg havde fyret op på samme måde på mine gamle SUB Elektro 200, så vil der også komme til at lugte brændt og enhederne vil stå af, der skal man have subwoofer i en helt anden boldgade der kan levere og tåle mosten.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 03-Juli-2017 kl. 14:01
Fik lige spolet mig igennem den her. Tror ikke jeg har prøvet den i min nuværende konstellation og AV.
Så take off scenen på -16dB og min dspeaker viste godt nok at der fortsat var headroom (svs sb2000), men det føles ikke som om den kunne tage skide meget mere.
Jeg kører ikke min sub "hot" ej heller - en sub uden dsp skal man satme passe på med ja. Hold da op:)


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg genopliver lige denne tråd igen, da jeg nu desværre kan bekræfte, at Interstellar har fortjent sit ry som en effektiv sub-killer. Genså den i går for første gang i vores "nye" bio, og midt i filmen bemærkede jeg en underlig lugt, hvorefter vores Infinity Beta SW-12 lød mærkelig. Game over.

Udover at være rigtig ked af det er jeg faktisk også rigtig vred! Vores sub er godt nok 10 år gammel, men efter vores bio er blevet modernisteret og optimeret har den klaret film som Edge of Tomorrow, Hacksaw Ridge og War of The Worlds uden nogen som helst problemer. Jeg har nu erfaret, at Interstellar bevidst er mixet med abnorm lavfrekvent bas, og at den film har adskillige subs på samvittigheden.
Jeg har Googlet uden at finde noget, men hvis man ikke allerede har gjort det burde man fandme lave et class-action civilt søgsmål mod Christopher Nolan. Om ikke andet, så for at der for fremtiden laves regler for, hvad der anses for "sikre" og "risikable" niveauer, og at der enten på kassetten eller før filmen advares om unormalt høje niveauer. Det kunne ligefrem blive salgsfremmende.
Hvis McDonald's er nødt til at advare om, at kaffen kan være varm, så kan jeg ikke se hvorfor dette ikke burde være rimeligt.

Ligemeget hvad, jeg ser aldrig en film lavet af den spassernar igen. Udover hans evindelige irriterende brug af aspect ratio-skift, så har jeg ikke lyst til at gamble med mit dyrebare udstyr.


Nu er det jo din udstyrs producent der er en fjols.
De har lavet et produkt som ikke kan håndtere den fulde frekvens bånd i det lyd spor som er den tiltænkt.
De havde rig mulighed for i det mindste at indbygge en highpass filter for at give bare en minimum af beskyttelse.

Det er altså ikke instruktørens skyld, han udnyttede de muligheder der er i lyd sporet til glæde for os med ordentligt udstyr.



-------------
.....


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 16:59
Hmm havde egentlig besluttet mig for snart at se filmen, men det ville sq være ærgerligt hvis mine 2 subs beslutter sig for at stå af..

Kan sevfølgelig bare skrue ned når scenen kommer

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs



Print side | Luk vindue