Print side | Luk vindue

Øv, så gik min Onkyo NR609 kaput

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139533
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 15:09


Emne: Øv, så gik min Onkyo NR609 kaput
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: Øv, så gik min Onkyo NR609 kaput
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 20:57
Sidder lige og ser en film, og slukker, da jeg skal noget andet. Da jeg tænder den op, så er der ikke noget billede på mere. Tjekker alle tilslutninger, og kan derved konkludere, at det er HDMI udgangen der er gået noget i. Det er da irriterende at den bare går, mens der ikke sker noget. Hvad vil et ny HDMI borard koste, og kan det i det hele taget betale sig? Er der andet jeg kan gøre? Den er købt 14/4-2011. Så er alligevel 4 år.

-------------
Mvh
Flemming Larsen



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 21:01
En to-tre minutters søgning på dette forum, må kunne rette dig på vej med noget udvidet garanti.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

En to-tre minutters søgning på dette forum, må kunne rette dig på vej med noget udvidet garanti.

Klaus

Det fik jeg hvergang, smarte.
 

Fejl Fejl ved Søgning
Ingen søgeresultater fundet

Desværre


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 21:08
Er der en liste over Onkyo receivere med udvidet garanti ?
Jeg har ikke lige mit serienummer ved hånden (og receiveren er ikke stået af endnu :-)

Min er en 707'er og ved at være ganske gammel.

-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 21:10
Søg på Onkyo Hdmi fejl og få fx dette resultat

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139038&KW=onkyo+hdmi+fejl&PID=1400291&title=muligvis-defekt-hdmi-board-i-onkyo#1400291

-------------
mvh Infinity


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 21:33
Undskyld, men med Onkyo hdmi garanti som søgeord finder jeg hurtigt linket til denne side:
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html - http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Var overbevist om at du kunne det samme - ikke mindst fordi det har været oppe i en 8-10-12 tråde efterhånden.
Det var ikke min mening at støde dig!

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Undskyld, men med Onkyo hdmi garanti som søgeord finder jeg hurtigt linket til denne side:
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html - http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Var overbevist om at du kunne det samme - ikke mindst fordi det har været oppe i en 8-10-12 tråde efterhånden.
Det var ikke min mening at støde dig!

Klaus
Min receiver er lige gået kaput, hvorefter jeg søger herinde, og finder intet. Og så smider du den i hovedet på mig, og så blev jeg nok lidt negativ. Men ok, god påske.
Edit: Dette link har ikke noget med mit problem at gøre.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:



Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Undskyld, men med Onkyo hdmi garanti som søgeord finder jeg hurtigt linket til denne side:
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html - http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Var overbevist om at du kunne det samme - ikke mindst fordi det har været oppe i en 8-10-12 tråde efterhånden.
Det var ikke min mening at støde dig!

Klaus



Min receiver er lige gået kaput, hvorefter jeg søger herinde, og finder intet. Og så smider du den i hovedet på mig, og så blev jeg nok lidt negativ. Men ok, god påske.
Edit: Dette link har ikke noget med mit problem at gøre.



Selvfølgelig bar det noget med dit problem at gøre! Hvis din receiver er defekt, så start med at undersøge - via linket - om den er dækket af ONKYO's udvidede garanti!!!

M.v.h.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:



Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Undskyld, men med Onkyo hdmi garanti som søgeord finder jeg hurtigt linket til denne side:
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html - http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

Var overbevist om at du kunne det samme - ikke mindst fordi det har været oppe i en 8-10-12 tråde efterhånden.
Det var ikke min mening at støde dig!

Klaus



Min receiver er lige gået kaput, hvorefter jeg søger herinde, og finder intet. Og så smider du den i hovedet på mig, og så blev jeg nok lidt negativ. Men ok, god påske.
Edit: Dette link har ikke noget med mit problem at gøre.



Selvfølgelig bar det noget med dit problem at gøre! Hvis din receiver er defekt, så start med at undersøge - via linket - om den er dækket af ONKYO's udvidede garanti!!!

M.v.h.
Nej, det er med lyd og netværk. Min er med billede.

Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 22:09
Nej for helv***!!! det dækker HDMI, lyd og netværksproblemer! Flere har fået deres receivere lavet - jeg selv inkl. - under denne udvidede garanti. Så tast nu dit serienummer, og se om din receiver er dækket!

M.v.h.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 22:13
Tast dit serienummer hér:
https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DNK&lang=en_GB - https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DNK&lang=en_GB

Som det fremgår af siden, så gælder det også kunder med "Loss of video on HDMI output"

M.v.h.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 22:25

This unit does not need to be returned.


Your unit is not exhibiting symptoms this program addresses. We appreciate the time you have taken to review this program. We assure you that should your unit begin experiencing loss of audio/network connection you can come back at anytime to check if your unit is covered under this program. If your unit is experiencing other issues, please contact customer support so we can help troubleshoot your unit.

Onkyo is committed to providing top tier support and service to our customers.


Thank you for your continued support,

Onkyo Europe Corporation



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 22:43
Så prøv og kryds af, at der er lyd udfald og HDMI problemer.

ONKYO er åbenbart ved at drukne i receivere, med defekte HDMI-boards, og har nu ændret/slettet muligheden for at få dette udbedret! Det er fan'me ringe!!

Men som skrevet - kryds af at der er HDMI fejl OG periodiske lydudfald, og prøv så igen.

M.v.h.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 22:44
.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Så prøv og kryds af, at der er lyd udfald og HDMI problemer.

ONKYO er åbenbart ved at drukne i receivere, med defekte HDMI-boards, og har nu ændret/slettet muligheden for at få dette udbedret! Det er fan'me ringe!!

Men som skrevet - kryds af at der er HDMI fejl OG periodiske lydudfald, og prøv så igen.

M.v.h.
Det er prøvet nu. Men hvad så, når der ikke findes fejl der? Men nu er HDMI udgangen også meldt med fejl. Så må jeg se. Men tak for det, trods at du bander af mig.Tongue


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 23:26
Jeg tror ikke på at de ikke laver det. Skriv et følgebrev du vedlægger (på engelsk eller tysk), at lydfejlen er periodisk. At HDMI-fejlen har været periodisk, men nu er helt død!
Netværk, lydfejl og HDMI-fejlen henhører alle til HDMI-board'et.

M.v.h.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-April-2015 kl. 23:28
Det prøver jeg. Takker.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 00:16
Og hold lige tråden opdateret med sagen Flemming...


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 09:21
Har lige haft min egen onkyo afsted og var meget positiv over hvor hurtigt det gik for at få den lavet de havde den kun i 1 dag i Tyskland så blev den sendt tilbage igen , så fra jeg sendte den afsted til jeg havde den igen gik der kun 1 uge

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Og hold lige tråden opdateret med sagen Flemming...
Jeg skal nok skrive, hvad det bliver til.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

Har lige haft min egen onkyo afsted og var meget positiv over hvor hurtigt det gik for at få den lavet de havde den kun i 1 dag i Tyskland så blev den sendt tilbage igen , så fra jeg sendte den afsted til jeg havde den igen gik der kun 1 uge
Ja, det er da hurtigt service. Hvad var der galt med din?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 03-April-2015 kl. 15:47
Når jeg tændte forstærkeren var der ingen lyd og skulle slukke den og tænde igen så var der lyd

Ved ikke om det også er hdmi board de har skiftet men da den kom tilbage virkede den som den skulle

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 17:57
Nu har min Onkyo, så haft et par fridage fra HDMI. Og nu virker den igen. Kan det være midlertidigt? Er der andre som har fået lavet deres, hvor det er fejl som kommer ind i mellem? Jeg ved ikke helt, hvad skal jeg gøre?Confused

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:14
Bare rolig, midlertidig bliver til permanent i løbet af et stykke tid......

Du har to muligheder:
1. Skriv til Onkyo.
2. Genbrugsstationen.



Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Bare rolig, midlertidig bliver til permanent i løbet af et stykke tid......

Du har to muligheder:
1. Skriv til Onkyo.
2. Genbrugsstationen.



Klaus
1. Skal der bare skrives som det er, at den virker lige nu, og høre hvad de vil? Tjekker de dem i det hele taget dernede?
2. Er ikke en option.Tongue


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Bare rolig, midlertidig bliver til permanent i løbet af et stykke tid......

Du har to muligheder:
1. Skriv til Onkyo.
2. Genbrugsstationen.



Klaus
LOL
Så ville jeg nok ikke være helt rolig.

Hvad med 3.? Radio til garagen?


-------------
.....


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:22
Som Klaus skriver, så er det typiske mønster, at det starter. Dernæst bliver det oftere og oftere, for tul sidst at være sort skærm hele tiden.

Jeg ville ikke vente - afsted med skidtet og skriv at fejlen er periodisk.

M.v.h.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Bare rolig, midlertidig bliver til permanent i løbet af et stykke tid......

Du har to muligheder:
1. Skriv til Onkyo.
2. Genbrugsstationen.



Klaus
LOL
Så ville jeg nok ikke være helt rolig.

Question Hvorfor?

Hvad med 3.? Radio til garagen?
Ingen garage her.
Hvis jeg kan få den lavet, så ryger den op i soveværelset. Har bestilt en ny, som skal være midlertidig indtil der kommer nogen med DTS X.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-April-2015 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som Klaus skriver, så er det typiske mønster, at det starter. Dernæst bliver det oftere og oftere, for til sidst at være sort skærm hele tiden.

Jeg ville ikke vente - afsted med skidtet og skriv at fejlen er periodisk.

M.v.h.
Jeg må se en masse de næste par dage, og tænde og slukke tit. Og så må jeg skrive til dem.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 05-April-2015 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

Har lige haft min egen onkyo afsted og var meget positiv over hvor hurtigt det gik for at få den lavet de havde den kun i 1 dag i Tyskland så blev den sendt tilbage igen , så fra jeg sendte den afsted til jeg havde den igen gik der kun 1 uge
Da du var inde, og bestille kasse/label, hvor lang tid gik der, før du fik det?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 05-April-2015 kl. 15:17
2 hverdage så kom den

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 05-April-2015 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

2 hverdage så kom den
Super. Det vil jeg se frem til.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 11:35
Nå, men så fik jeg en kasse og returseddel fra Onkyo i går. Jeg pakkede den og bestilte en afhentning. Og UPS kom søreme igen 3 timer senere og hentede den. Det er sgu hurtig service fra UPS. Nu er jeg så spændt på, hvornår jeg får den retur. Og hvad der er sket.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-April-2015 kl. 12:59
Og 9 dage senere er den kommet retur. HDMI boardet er blevet skiftet. Det er da hurtig service.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-April-2015 kl. 13:01


Sagde jo at du havde for mange bekymringer, om de ville lave den.

M.v.h.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-April-2015 kl. 14:28
Det var kun et øjeblik, at jeg var bekymret over det. Det var jo enten eller.

-------------
Mvh
Flemming Larsen



Print side | Luk vindue