Print side | Luk vindue

Hvilke 50" plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=13969
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 20:47

Emne: Hvilke 50" plasma
Skrevet af: Johnny37
Emne: Hvilke 50" plasma
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 08:12

Hej,

Jeg skal købe et 50" plasma, men er rigtig meget i tvivl..

Min første tanke var Samsung PS-50C7H, men syntes jeg har hørt for meget negativt. Har ellers i dag en Samsung PS-42S5HX, som jeg har været glad for.

Men hvad siger I? Jeg har et budget på maks 30-32.000 kr inkl vægbeslag.... Jeg er åben for alle ider og gerne med test eller egne oplevelser :-)

Rigtig god weekend til jer alle

Svar:
Skrevet af: tvit
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 21:06

Skrevet af: tvit
Skrevet den: 04-August-2006 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Johnny37 Johnny37 skrev:

Hej,

Jeg skal købe et 50" plasma, men er rigtig meget i tvivl..

Min første tanke var Samsung PS-50C7H, men syntes jeg har hørt for meget negativt. Har ellers i dag en Samsung PS-42S5HX, som jeg har været glad for.

Men hvad siger I? Jeg har et budget på maks 30-32.000 kr inkl vægbeslag.... Jeg er åben for alle ider og gerne med test eller egne oplevelser :-)

Rigtig god weekend til jer alle

Hej Johnny.
Kan kun anbefale Pioneer 506 XDE el FDE, har selv FDE modellen, flottere billede  og TV  finder du ikke, min varmeste anbefalinger går til dette tv, du vil ikke blive skuffet,  ligger på omkring  28 -  30.000 kr.

Skrevet den: 04-August-2006 kl. 21:18
kan se de koster 33 og 35.000 kr..... dette er lige i overkanten, for jeg skal også købe vægbeslag.... syntes også det kunnne være et stort plus uden ext. tuner.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 01:41

Hej Johnny37,

jeg har grublet lidt over dit spørgsmål, og mit spørgsmål til dig går vel nærmest på, hvorfor vil du skifte til et 50´, når du i bund og grund har et 42´plasma som du er tilfreds med? Jeg har selv et PS42S5H plasma (i tysk udgave), og som du, er jeg super godt tilfreds. Jeg ved at jeg skifter igen på et tidspunkt, men først når teknikken er blevet meget bedre. Husk, at "blærer...effekten er væk igen om 6 måneder, for så er der kommet noget nyt - og endnu bedre.

Fornuftige Hother

Skrevet den: 05-August-2006 kl. 09:03

Hej Hother,

Jeg flytter i hus første september, så jeg skal bruge et ekstra tv. Som det ser ud nu, så flytter jeg min Samsung 42" ind i soveværelset og finder en 50" til stuen. Det har ikke noget med blærer effekt, men jeg får en stue på 40m2, så derfor skal jeg bruge et større tv.

Jeg har tænkt meget på Samsung PS-50C7H, men er meget i tvivl, syntes der er mange negatine rygter..... Men hvis man køber den i Danmark, så er der jo deres gode support på

Skrevet den: 05-August-2006 kl. 10:54

Hej igen Johnny37 - det var nu ikke ment som om, at du ville købe nyt tv pga. af blæreeffekten - men udfra det du beskrev - ville jeg nok vente lidt.

Nu kan jeg jo godt se fidusen med det nye hus. Man hører meget negativt om Samsung - måske fordi at det hos visse ikke er en "mærkevare", eller af andre mere eller mindre relevante årsager. Tag dog ud og kig på de tv du er interesseret i. Få dem evt. hjem, så du kan prøve tv´et i de rette omgivelser.

Personlig ville jeg ikke være bange for at købe Samsung - men jeg er jo også én af de "få" der er meget tilfredse.

Held og lykke med valget 

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 11:22

Jeg har brændt fingrene på Samsung7 og vil af samme grund råde event. købere til,at have en klokkeklar returret !!.

Mit bud på en prisbillig 50" er LG PMA1 (tror jeg ?.)Det er en monitor m tuner(meget flot design),men uden højtatere.Den skulle efter sigende endda køre pixelmapping 1:1. Den kan ses i Rødovre og er prissat til 19999 dkr  

Skrevet den: 05-August-2006 kl. 16:31

Det skal ikke være bilogt biligt

Hvis man vælger Lg, skal det så ikke være denne model?

LG Electronics LG 50PY2R

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=177325 - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=177325

Skrevet den: 05-August-2006 kl. 17:58
Nu skal jeg jo ikke gøre mig klog, men er 750 cd/m2 ikke lige i underkanten på det LG TV? 

Skrevet af: Adidas
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 19:43
Det må være en fejl, den er på  1000 cd/m2.

Print side | Luk vindue