Print side | Luk vindue

Dårlig billedkvalitet ved brug af AirPlay

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139715
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 14:50


Emne: Dårlig billedkvalitet ved brug af AirPlay
Skrevet af: Badassjones
Emne: Dårlig billedkvalitet ved brug af AirPlay
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 12:13
Hej alle
I forbindelse med redigering af min Tv pakke er jeg begyndt at benytte viaplay. Lige nu bruger jeg det på min IPad Air 2, men jeg vil også gerne kunne se det via AirPlay til mit Apple TV 3 for at få det op på fladskærmen. Billedkvaliteten er super når jeg ser det på Ipad'en men når jeg blæser det op på fladskærmen, bliver billedkvaliteten markant ringere
Hvad kan årsagen til dette være?

På forhånd tak



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 12:31
IPad har mindre og bedre skærm.


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 12:38
Jeg har to kammerater som ser viaplay via PS3 på en fladskærm, der har ca. samme str. som min,men med "dårligere" skærm end min men med et meget bedre resultat i forhold til billedkvalitet.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 12:56

Hvilken kvalitet sender din IPad med, 720p.? PS3 Scalerer sikker til 1080p, så det kan være forklaringen/en del af den.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 13:04
Hvor tjekker jeg dette på Ipad'en? Synes ikke jeg har kunnet finde noget om det i indstillinger. Jeg tænker heller ikke at det kan være forklaringen, da den billedkvalitet jeg får op på fladskærmen, helt sikkert ikke er 720p


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 13:10

Der kan sikker ikke gøres noget på din I Pad den har nok kun 720 i opløsning, når du trykker på Info på TV Remoten, hvad står der så på skærmen .? 720p/50 eller 1080p/50.? Hvad er der ar output mulighed på Apple TV.? Kan der vælges opløsning på den.? 720p/1080p.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 13:38
Har faktisk samme problem med viaplay, billedet er noget bedre når jeg caster til min chromecast i stedet for atv3


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 14:19

Det kunne så tyde på at ATV ikke er så god.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 14:25
Når jeg trykker info på remote, står der 1080p. På Atv3 står den til automatisk at vælge tv opløsning (1080p/60h). Har prøvet at vælge 1080p/50h, uden nogen synlig forskel.
Kan det være mit trådløse internet der kan være den begrænsende faktor?
>aerik: hvilken enhed bruger du til viaplay?


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 14:29
Til at starte med brugte jeg atv sendt fra ipad2. Til sidst brugte jeg chromecast med både ipad 2, moto g og op. Kvaliteten var bedre på cc, og jeg kan ikke se forskel på om det er den ene eller anden enhed der bruges som controller til cc.
Det skal siges da jeg sidst havde viaplay, for en måneds tid siden, havde jeg yousee og dermed en en yousee router. Om det et bedre med den nye udbyder, tør jeg ikke sige noget om.


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 14:42
Hvilken udbyder har du nu?
Hvis der stadig nu, stadig er stor forskel, når du caster til CC kontra ATV, burde det vel ikke have noget med routeren at gøre?


Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der kan sikker ikke gøres noget på din I Pad den har nok kun 720 i opløsning, når du trykker på Info på TV Remoten, hvad står der så på skærmen .? 720p/50 eller 1080p/50.? Hvad er der ar output mulighed på Apple TV.? Kan der vælges opløsning på den.? 720p/1080p.?


Han skriver iPad Air 2

Hvis Appletv er i rimelig afstand fra router burde det ikke være problemet.

Men det med dig og din kammerat og forskellen, kan jo være det er fordi dit tv er bedre til at vise "fejlene" end hans, da dit er bedre?

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Badassjones Badassjones skrev:

Hvilken udbyder har du nu?
Hvis der stadig nu, stadig er stor forskel, når du caster til CC kontra ATV, burde det vel ikke have noget med routeren at gøre?
ø
Har mobilt bredbånd ved 3, men er ikke medlem af viaplay pt, så kan ikke teste.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 20:33

Det er heller ikke nøgen høj hastighed indendørs, så er der heller ikke høj kvalitet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er heller ikke nøgen høj hastighed indendørs, så er der heller ikke høj kvalitet.


Er det mig du hentyder til der?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 21:04

Du skriver at du har mobilt bredbånd.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 11-April-2015 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du skriver at du har mobilt bredbånd.


Som i alle test, jeg har lavet, smider en hastighed på 37-47/10-22 mbits. Såeh, har rigeligt med dækning.
Og netflix spiller helt fint.

Hvis du læste hvad jeg skrev før, var problemet med dårligt billede via AirPlay på viaplay, da jeg havde Yousee, og at jeg ikke har testet viaplay med 3, da jeg ikke er kunde ved viaplay pt.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Badassjones Badassjones skrev:

Jeg har to kammerater som ser viaplay via PS3 på en fladskærm, der har ca. samme str. som min,men med "dårligere" skærm end min men med et meget bedre resultat i forhold til billedkvalitet.
 
PS3 er sandsynligvis bedre til at opskalere billedet.
 
Står din TV-opløsning på auto i apple TV?
 
 


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 17:03
Ja min tv opløsning står til auto i Atv3.

Kan godt være at det er Atv3, som ikke klarer opskalering godt men jeg har jo ingen problemer når jeg f.eks. Ser Netflix via atv3.

Kræver det ekstra båndbredde at duplikere signal fra iPad til atv3? Der er jo et ekstra led, kontra at se det via f.eks PS3
Nogen, der ved hvilket signal kvalitet viaplay sender ud?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 17:15

Det skulle efter hvad der er skrevet her på forummet ikke være i HD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 18:46
Ifølge Viaplay selv,streamer de med 720p.
https://viaplaydk.zendesk.com/hc/da/articles/203407873-Anbefalet-internethastighed - Viaplay


Skrevet af: Peter49
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Badassjones Badassjones skrev:

Ja min tv opløsning står til auto i Atv3.

Kan godt være at det er Atv3, som ikke klarer opskalering godt men jeg har jo ingen problemer når jeg f.eks. Ser Netflix via atv3.

Kræver det ekstra båndbredde at duplikere signal fra iPad til atv3? Der er jo et ekstra led, kontra at se det via f.eks PS3
Nogen, der ved hvilket signal kvalitet viaplay sender ud?

Du skriver "at duplikere signal". Bruger du screen mirroring i stedet for airplay er det forklaringen på den dårlige kvalitet. 
Jeg bruger også Ipad til ATV3 når jeg ser Viaplay, og har et fornuftigt billede som helt klart er HD. Viaplay har ikke samme kvalitet som Netflix. 


Skrevet af: katbird
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 18:59
Har forøvrigt selv Viaplay ,bruger airplay fra iPad til Atv3 ,uden problemer med dårlig kvalitet.
Nu er det vel ægte airplay du bruger og ikke mirroring,for det vil give lidt dårligere kvalitet.


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 19:18
Duplikere signal var forkert formulering - bruger AirPlay, se billede. Pointen med det skrevne var om det krævede yderligere båndbredde, med det ekstra led i processen kontra PS3.


Til jer som ser Viaplay og bruger AirPlay fra IPad til Atv, hvilken trådløs hastighed får I ind på Ipad'en?


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 12-April-2015 kl. 19:21
Altså hvilken upload/download på Ipad'en inden AirPlay?


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 18:43
Katbird og Peder49??


Skrevet af: Peter49
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 19:21
Jeg ved det ikke. Hvad vil du bruge det til?


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 19:29
Hastigheden på internet er vel også afgørende for kvaliteten i sidste ende - så hvis I nu begge har højere hastighed ind end mig, kunne det jo være der, mit problem er 😊 nu hvor I ikke aflever tab af kvalitet med AirPlay af Viaplay 😊

Har du ikk en app til at måle ?


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 19:29
Skulle stå: oplever


Skrevet af: Peter49
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 20:04
Hvis du har en internetforbindelse på 10 Mbit/s burde du kunne få optimalt billede under forudsætning af at der ikke er andre på din forbindelse samtidig.
Jeg ville prøve kablet forbindelse til ATV i stedet for wi-fi.                   


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 20:09
Ja? Vil det gøre nogen forskel med kablet Atv? Ipad'en er jo trådløs og den, jeg henter Viaplay signalet på...


Skrevet af: Peter49
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 20:55
Din Ipad fortæller din ATV hvor på nettet den skal hente det du vil se.
Streamingen går ikke fra Ipad til ATV.


Skrevet af: Badassjones
Skrevet den: 14-April-2015 kl. 22:26
Det vil jeg prøve 😊



Print side | Luk vindue