Denon AVR-X1000 tænder af sig selv.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139800
Udskrevet den: 29-April-2025 kl. 09:13
Emne: Denon AVR-X1000 tænder af sig selv.
Skrevet af: Steenbit
Emne: Denon AVR-X1000 tænder af sig selv.
Skrevet den: 15-April-2015 kl. 13:37
Hej. Jeg har en Denon AVR-X1000 surround receiver og har fornylig købt et Samsung UE55HU7205U TV. Efter jeg har fået det nye TV er Denon begyndt at tænde af sig selv et par timer efter at jeg har slukket for apparaterne. Der kommer ingen lyd ud men det er ret irriterende. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.
|
Svar:
Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 15-April-2015 kl. 14:10
Det kan skyldes, at dit tv sender et signal ud via ARC, som tænder din forstærker, men det er mærkeligt hvorfor det sker når de er slukket.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-April-2015 kl. 14:27
Slå auto kanalopdatering fra på TV.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 15-April-2015 kl. 16:32
Eller deaktiver Auto On til Reciveren.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Lekruse
Skrevet den: 17-April-2015 kl. 17:57
Havde samme problem i mit setup. Slog autoopdatering af software fra.
TV'et går ind engang i mellem og kontrollerer om der er nye opdateringer, og så tænder den for din receiver :)
|
Skrevet af: rawi
Skrevet den: 17-April-2015 kl. 18:59
eller måske årsagen er en helt anden... *dyster musik*... http://parazonen.dk/ - uhhhhh
(men start lige med at check softwaren )
|
Skrevet den: 17-April-2015 kl. 19:14
Jeg har lige slået auto opdatering fra, så nu venter jeg spændt
|
Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 17-April-2015 kl. 19:23
har nøjagtig samme problem på mit UE65HU7505 jeg tror det er en bug i firmwaren (har brokket mig på Samsung's facebook side), jeg har ihvertfald slået alt fra som minder mig om noget der kan drille,auto update og timer indstilinger.jeg har dog ikke lyst til at slå CEC fra også, som jo nok er den direkte årsag.
|
Skrevet den: 17-April-2015 kl. 21:03
Det hjalp desværre ikke at slå software opdatering fra. Jeg tror du har ret ridderdk. Jeg tror også det er HDMI CEC der er problemet. Jeg kan ikke få lyden ud af TV hvis jeg slår det fra selvom lyden går ud igennem SPDIF kabel. Det forstår jeg ikke helt. Jeg må også prøve at klage til Samsung.
|
Skrevet den: 17-April-2015 kl. 21:43
Jo flere der klager jo bedre, et par på flatpanels.dk har beklaget sig over det samme også i 7xxx serien. Bortset fra det her irriterende problem er jeg meget tilfreds med tv'et
|
Skrevet den: 17-April-2015 kl. 22:09
Du stiller det op så Reciver ikke tænder med TVet, så det skal så lige gøres manuelt, men derudover så vil det virke som det plejer.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 18-April-2015 kl. 12:41
Jeg har døjet med dette problem de sidste 2 år og ingen løsninger har virket for mig heller. Jeg har en Denon X2000 receiver og et Samsung F8005.Jeg har valgt at droppe ARC og bruger i stedet Optisk. Med en Logitech universal remote brokker den sig ikke når man skruer op og ned for lyden og det virker hver gang.
Har også oplevet den ikke vil vise bileldet fra HDMI på ARC kanalen. skulle slukke og tænde tvet igen. Dette problem tror jeg er blevet løst ved at skifte over på en anden HDMI port.
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet den: 18-April-2015 kl. 12:49
Måske man skulle prøve med en anden receiver, jeg har nemli også en Denon. Jeg har dog haft et andet Samsung (PS64D8500) tilsluttet samme receiver og her var problemet ikke tilstede. Jeg er udmærket klar over hvordan det kan løses "manuelt", jeg har også en harmony smart control, jeg kan bare godt lide smart controlleren fra Samsung, og at alt tænder og slukker automatisk og jeg behøver kun min Smart dims fra Samsung.
|
Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 18-April-2015 kl. 13:06
ridderdk skrev:
Måske man skulle prøve med en anden receiver, jeg har nemli også en Denon.Jeg har dog haft et andet Samsung (PS64D8500) tilsluttet samme receiver og her var problemet ikke tilstede. Jeg er udmærket klar over hvordan det kan løses "manuelt", jeg har også en harmony smart control, jeg kan bare godt lide smart controlleren fra Samsung, og at alt tænder og slukker automatisk og jeg behøver kun min Smart dims fra Samsung. |
Ja nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor ny din Harmony er men min er den nye model hvor du har en controler boks som sender signalerne ud til alle enheder. Det virker en million gange bedre end nogen anden løsning jeg har prøvet. Og kommandoer via HDMI CEC virker tit kun halvdelen af tiden. og når man har mange enheder tilsluttet til sin receiver går det op i hat og briller og du kan ikke undvære din receiver fjernbetjening.
Med min simple Logitech fjenbetjening kan jeg: Starte radio, Starte Tv, Starte media center, Starte Playstation, Tilgå streaming tjenester, Styre Sonos. Bedste 700 kr jeg har brugt på gadgets :)
------------- Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
Skrevet den: 18-April-2015 kl. 15:59
ja, jeg har brugt min smart control fra harmony med boks i et par år nu, og det har været den suverænt bedste fjernbetjening jeg har haft. Men jeg har kun 3 enheder i stuen at styre, tv, denon og en effektforstærker på denne. Alt tænder og slukker ved en knap på min Samsung smart control og CEC Anynet+ virker uden problemer, med undtagelse af altså at receiver og derved også effektforstærker er tændt hver morgen. Min harmony skal videre ind i soveværelset nu hvor der er flere ting at fjernstyre.......
|
Skrevet den: 18-April-2015 kl. 16:08
Så kan tænd funktionen via CEC jo sagtens deaktiveres, når der tændes med en Mulriremote. Det tænd kodes så ind i den.
|
Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 18-April-2015 kl. 17:14
Der er nok mere nyt udstyr som tænder, og uden at man nødvendigvis opdager det. I min router kan jeg se, at min Denon ceol8 vågner en gang imellem og går på nettet. Men det er ikke til at se på den, at den er "vågnet". Jeg formoder, at den leder efter opdateringer, men jeg ved det ikke. Med automatiske opdateringer ville jeg ellers tro, at den gik på nettet, når jeg havde valgt at tænde for den. Bortset fra det, så er den noget crap til at spille musik via wifi. Bufferen i enheden er for lille til at håndtere små udsving i wifi kvaliteten. Egentlig ret skuffende.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 18-April-2015 kl. 17:14
Rov dig for fanden og køb en Lintronic løsning med Beo4. Så er hdmi cec problemer en saga blot, for du kan slå lortet fra. Når ja, og så finder du nok en ny "suverænt bedste fjernbetjening" ;-)
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 18-April-2015 kl. 17:39
Jeg har også problemet med mit Samsung og Onkyo receiver.
Vi oplevede tit at receiveren stod tændt når vi kom hjem på forskellige tidspunkter.
Det endte med at jeg har slået alt fra og bruger optisk. Og så er problemet løst.
|
|