Print side | Luk vindue

Dolby digital 5,1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14002
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 21:00

Emne: Dolby digital 5,1
Skrevet af: risby
Emne: Dolby digital 5,1
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 00:45

Hej jeg har købt en force 505 hdtv reciever, så jeg kan se HD på canal digital på min nye philips 9731 som snart kommer. For at afprøve den har jeg sat den til mit gamle sony 29" med chart, og s/pdif udgang (koaksial) til min forstærker indgang (koaksial). Lampen på forstærkeren lyser og viser at den modtager et 5,1 signal; men ingen lyd fra højtaleren. Hvis jeg flytter kablet over i DVD er der ingen problem. Jeg har selvfølgelig sat udgangen i reciveren til dolby digital? Det er kun de normale steriosignaler jeg kan høre.

Håber der er nogle der kan give en forklaring!

Jeg kan se at på Philips 9731 er der en digital ind og udgang. Er det muligt at sætte kablet fra reciveren ind her, samt bruge udgangen til forstærker så jeg både har lyd få tv og digital fra forstærker?l

Svar:
Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 05-August-2006 kl. 11:45
Lige et par punkter:
  • Hvilket mærke er din forstærker?
  • Har du sat Force 505 rigtigt op på koaksial udgangen?
    • Her tænker jeg i retning af, at man nogen har muligheden for at vælge mellem eks MPEG eller bitstream og andre ting
/M

Skrevet den: 05-August-2006 kl. 16:34
[QUOTE=ZkiiFreak]Lige et par punkter:
  • Hvilket mærke er din forstærker?
  • Har du sat Force 505 rigtigt op på koaksial udgangen?
    • Her tænker jeg i retning af, at man nogen har muligheden for at vælge mellem eks MPEG eller bitstream og andre ting

/M
[/QUE]

Hej det er en Sony STR-DB930.

Force 505 er der kun to muligheder for indstillinger i menuen af videosignaler PCM og dolby digital. Når den står på pcm kan jeg høre alle kanaler også dem der sender i 5,1 men selvfølgelig kun i to kanaler. Når den bliver sat til dolby digital kan jeg kun høre de normale kanaler 48khz; men når jeg slår over på de andre viser forstærkeren dolby 2,0 eller dolby 3/2 men ingen lyd?

I opsætningen på Force tv/video-signaler.

TV-tilslutning       &nbs p;  står på scart

Videoformat        & nbsp;   RGB

skalering        &nb sp;        4:3

billedformat              panscan

reaktionstid              0 ms.

digital lyd         &nb sp;       dolby digital.

Som sagt når jeg flytter kablet over til dvd´n og bruger samme indgang på forstærkeren - ingen problem.

Måske er force´n defekt?

Skrevet den: 06-August-2006 kl. 17:05
Så kan jeg desværre ikke regne den ud... prøv evt at rådføre dig med forhandleren af Force'n... Måske han kender til det. Jeg er ikke bekendt med satelit modtagere (har kabeltv (koster godt mere, men man slipper for tallerkenen ))

/M

Skrevet den: 06-August-2006 kl. 17:21
Fandt lige følgende link:
http://support.force.tv/DK/dd_new.htm - http://support.force.tv/DK/dd_new.htm
Måske det kan bruges... Ved ikk

/M

Skrevet den: 06-August-2006 kl. 22:30

Tak for hjælpen; men desværre det lykkedes ikke! Jeg vil prøve at kontakte canal digital i morgen.

Jeg har været inde på et svensk forum, og det ser ud til, at jeg ikke er alene om problemet.

Alletiders med et forum som dette!!!

Print side | Luk vindue