Print side | Luk vindue

Program til PC så dem kan optage HD video

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140418
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 14:49

Emne: Program til PC så dem kan optage HD video
Skrevet af: mondeo93
Emne: Program til PC så dem kan optage HD video
Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 12:50
Hej

Jeg har noget video jeg skal have overført fra mit HD videokamera (Sony HDR-HC7E)

Jeg mangler et program der kan optage signalet i HD for derefter at ligge det på HDD i PCen, gerne et simpelt, som avanceret program, evt. hvis det findes i en gratis prøvevariation

Kameraet er forbundet til PC´en via et fireware-kabel

Hilsen Ulrik

Svar:
Skrevet af: khj4200
Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 13:09
Hvad med Microsofts eget Movie Maker (som sikkert allerede er installeret i din Windows)

Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 13:34
Jo det program har jeg prøvet, det virker også fint, men ved du om det bliver gemt i HD den vej ? Jeg kan ikke se om billedet er i HD, da monitoren der er sat til PCen er en ældre udgave

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 13:41

Har ikke brugt det program længe, da alt jeg optager er på SD kort, så kan ikke huske om der er et punkt i programmet hvor der kan stilles den opløsning man ønsker at gemme i, er det en ældre udgave, så er det ikke sikkert at det kan gemme i HD.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: csell
Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Jo det program har jeg prøvet, det virker også fint, men ved du om det bliver gemt i HD den vej ? Jeg kan ikke se om billedet er i HD, da monitoren der er sat til PCen er en ældre udgave

Hej.

Hvis jeg er i tvivl om formatet plejer jeg at afspille videoen i VLC,
Gå ind i Tools, Current Media Information, Codec og se hvad er resolution er.

Min VLC bruger Engelsk, det hedder nok noget andet hvis den er på Dansk.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 14:22
Du kan selv vælge om det skal være i HD eller ej når du skal gemme i Windows movie maker.

-------------
.....

Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 16:34
Jeg kan  ikke vælge mellem DV og HD i movie maker, der er ingen muligheder under instillinger. Findes der nyere variationer af movie maker ? jeg har ikke på noget tidspunkt opdateret den der ligger på PCen, kører iøvrigt windows 7

Men det må næsten være DV eller under, for kan se på mørke billeder, at det meget svagt pixelere

Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 16:44

Ja, det er ikke sådan lige til med den slags kameraer, dem opgav jeg for længe siden, SD kort er meget nemmere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 17:34
Det er også et af de første HD kameraer, men billedet er så som den eneste fordel ikke komprimeret så hårdt som når det skal ned på et SD kort, men vil da hellere foretrække SD kort, absolut nemmere at arbejde med

Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 18:09
Det ser ud som om, at PCen ikke kan finde ud af at der er noget der hedder HD. Når Kameraet er sat til, det kan ikke vælges i movie maker kun DV og et andet program cyberlink power direct 10 er det kun DV symbolet man kan trykke på HD kan ikke vælges, så nu er spørgsmålet om PCI kortet med fireware indgangene skal opdateres, det ellers ikke mere end 1 år gammel

Skrevet af: csell
Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 18:35

Hej igen.

Du skriver at du søger et program der kan optage i HD?

Det forstår jeg ikke helt. Ja det er muligt hvis du forbinder cameraets analoge video udgang med en Video Sampler at lave en optagelse på din PC. Sikkert også i forskellige opløsninger.

Men du har allerede nogle digitale optagelser liggende på et HDV bånd i dit kamera. Jeg vil foreslå at du laver en digital kopi over på din PC's harddisk. Den vil så være i samme opløsning som du valgte da du optog dem. Det vil give det bedste resultat.

Her er et link til Sonys hjemmeside med tilhørende software:

http://www.sony.dk/support/da/product/HDR-HC7E - http://www.sony.dk/support/da/product/HDR-HC7E

Jeg ville prøve at downloade 'PlayMemories Home' da min erfaring med to forskellige Sony video kameraer er at sony normalt laver det på deres helt egen måde.

Jeg har klippet og slistret en liste over de skik dit kamera har.

Stik

Lydindgang
    Ja
Lydudgang
    Ja
Videoindgang
    NEJ
Videoudgang
    Ja
S-Video-indgang
    NEJ
S-Video-udgang
    Ja
i.LINK (DV)-indgang
    Ja
i.LINK (DV)-udgang
    Ja
USB-indgang
    JA (USB 2.0 full-speed)
USB-udgang
    JA (USB 2.0 full-speed)
Component video-udgang
    Ja
HDMI™-udgang
    Ja
Ekstern mikrofonindgang
    Ja
Hovedtelefonstik
    Ja

Hvis din i.LINK (DV)-udgang pixellerer ville jeg prøve at undersøge om det er muligt at overføre via USB-udgangen. Men det kan ske at 'PlayMemories Home' programmet selv laver fejl rettelser, det gør programmet til det ene af mine Sony Kameraer.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Byteman2
Skrevet den: 22-Maj-2015 kl. 19:03
Prøv PowerDirector 13, der er en 30 dages Free Trail:
http://www.cyberlink.com/downloads/trials/powerdirector-ultra/download_en_US.html - http://www.cyberlink.com/downloads/trials/powerdirector-ultra/download_en_US.html

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 23-Maj-2015 kl. 00:11
virtualdub er et ganske udmærket program, og særdeles gratis. http://www.videohelp.com/software/Virtualdub

Ellers er der en hulens masse underlige programmer via videohelp.com

Skrevet den: 23-Maj-2015 kl. 14:37
Takker. Vil lige se nærmere på de tilsendte link

Skrevet den: 23-Maj-2015 kl. 15:41

Det program der bruges, skal jo også have mulighed for at hente fra extern kilde,og ikke kun importere fra HDD.

-------------

Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 14:35
H

Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 14:37
Hej igen

He he programmet skriver delvis på Japansk hvordan ændre man det, jeg kan ikke lige se mig ud af det ?

Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 15:27

Det kan der om muligt først svares på når det vides hvilket der bruges.

-------------

Skrevet den: 04-Juni-2015 kl. 08:47
Hej igen

Problemet er løst, kameraet var ikke sat til HD i DV i udgangen

Jeg har prøvet Sony´s play memories home. 

Det fungere fint med HD, bortset fra, at programmet optager på en underlig måde, det deler optagelsen op i en masse afsnit, hvordan får jeg den til at holde op med det ??
og kun optage ud i et indtil jeg stopper kameraet ?

Iøvrigt movie maker kan ikke optage i HD

Hilsen Ulrik

Skrevet af: poul-r
Skrevet den: 04-Juni-2015 kl. 10:19
Du beder programmet om at samle optagelserne pr. dag.
Det sker når du sætter menuen op, så får du et menupunkt pr. dag.

Skrevet den: 04-Juni-2015 kl. 17:36
Pr dag ? mener du pr gang ?

Optagelserne skulle helst gerne blive som man starte og afslutter dem

Så står optage menuen på japansk, kan ikke ændre det til engelsk nogle steder :-)

Skrevet den: 04-Juni-2015 kl. 18:12

Det er helt normalt, at et sådan program ligger en deling ind der svarer til de sekvenser som kameraet har optaget. Det letter jo redigering betydeligt, i stedet for at det er en lang fil, som der hele tiden skal arbejdes med, det er alt for besværligt.

-------------

Skrevet den: 04-Juni-2015 kl. 19:17
Jo men jeg forstår ikke hvorfor programmet vælger visse afsnit ud, i det her tilfælde har kameraet kørt uafbrudt i en time på hver af de tre bånd uden at være stoppet og samlet er optagelserne måske delt op ca 40 gange. Det er det der virker mærkeligt

Skrevet den: 09-Juni-2015 kl. 12:52
Virtuael dub kan tilsyneladende ikke hentes mere

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 09-Juni-2015 kl. 22:02
prøv den her
http://www.videohelp.com/software/VirtualdubMOD

Print side | Luk vindue