Windows 10
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140574
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 09:21
Emne: Windows 10
Skrevet af: nesager
Emne: Windows 10
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 09:41
Hej. Har fået denne icon på proceslinien idag
det er den til venste, Den tilbyder en opdatering til Windows 10. Er det noget seriøs.og vil det være en god ide at bruge den. Mvh nesager
|
Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 10:42
Du er jo tester af windows 10 så du skal jo opdatere og melde tilbage til dem hvis noget ikke spiller
|
Skrevet af: nesager
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 10:47
Jeg har ikke meldt mig som tester, eller til noget andet i forbindelse med windovs 10. Mvh.nesager
|
Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 10:54
Iconet er også kommet frem idag på min Win. 7 - og jeg er heller ikke tilmeldt som tester.
------------- / Jørgen
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 11:05
Der kom for noget tid siden en "anbefalet" opdatering fra Microsoft (KB3035583), hvis eneste formål er at reklamere for Windows 10. Den er åbenbart blevet aktiv nu.
Hmm... Må ikke lave et aktivt link, men her er det: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583
Og lidt mere læsestof: http://www.computerworld.com/article/2906810/microsoft-seeds-windows-7-81-pcs-with-windows-10-upgrade-nag-notices.html
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 15:53
------------- Øst, vest, ::1 bedst
|
Skrevet af: Buck
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 16:00
Det skal i bare sige ja til, så reserver i en gratis windows 10, når det kommer ud d.29 juli.. :) Det er gratis til alle windows 7,8,8.1 brugere :)
|
Skrevet af: Guyver
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 17:50
*Hide icon and notifications* GTFO
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 21:12
jup den optræder på SAMTLIGE maskiner som lavede den opdatering som Azrael snakker om. Er absolut ikke klar over hvorfor i himlens navn de laver det lort. Det er jo gratis at opdatere det første år, og det er jo ikke ligefrem fordi der er nogen form for brevpost eller anden fysisk ting der skal reserveres, det kommer jo bare ud med alm windows updates den 29/7.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 01-Juni-2015 kl. 21:39
hansie skrev:
Du er jo tester af windows 10 så du skal jo opdatere og melde tilbage til dem hvis noget ikke spiller ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) |
Jeg har været "Insider"... Man SKAL ikke melde noget som helst tilbage, vha. Feedback-appen - men man kan gøre det, hvis lysten er til det!
PC'en melder selv, helt automatisk tilbage til "vindues-fabrikken", når der opstår diverse fejl og nedbrud.
|
Skrevet den: 02-Juni-2015 kl. 17:14
Jeg har været "Insider"... Man SKAL ikke melde noget som helst tilbage, vha. Feedback-appen - men man kan gøre det, hvis lysten er til det!
PC'en melder selv, helt automatisk tilbage til "vindues-fabrikken", når der opstår diverse fejl og nedbrud. [/QUOTE]
kun hvis man tillader det. Det kan faktisk også slås fra.(og man kan aktivt vælge nej når den spørger om det.)
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 26-Juni-2015 kl. 12:01
Den gratis version man kan hente om godt en måned, kan den gemmes på harddisken og bruges senere i tilfælde af en reinstallation?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 26-Juni-2015 kl. 14:13
claus_jac skrev:
PC'en melder selv, helt automatisk tilbage til "vindues-fabrikken", når der opstår diverse fejl og nedbrud. |
kun hvis man tillader det. Det kan faktisk også slås fra.(og man kan aktivt vælge nej når den spørger om det.) [/QUOTE]
Det er vist slået fra som standard i Windows 8.1? Jeg mener, jeg skulle lede længe efter det, for at få det slået til og lade den gøre det automatisk. Og nu kører det så af sig selv, uden at den spørger om noget - man kan lige så godt gøre det - der går ikke noget fra mig ved det...
Husker ikke lige, hvordan det var da jeg var insider... TROR faktisk, den lige meddelte, at nu sendte den en gang fejlmeddelelser, når skidtet drillede. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 26-Juni-2015 kl. 14:22
fltk skrev:
Den gratis version man kan hente om godt en måned, kan den gemmes på harddisken og bruges senere i tilfælde af en reinstallation? Flemming |
Installationsfilen til Windows 10, som jeg har reserveret, bliver downloadet til min pc forud for frigivelsesdatoen, så den ligger klar til installation den 29. juli 2015. Installationsfilen er på 3 GB, så det er nødvendigt og fornuftigt at alverdens pc'er ikke på samme dag går i gang med at downloade den store fil.
Jeg tør ikke sige om man kan genbruge installationsfilen, selv om det plejer at være tilfældet med installationsfiler.
Men man kan jo lave en fuld backup af computeren efter at Windows 10 er installeret.
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 26-Juni-2015 kl. 14:25
Lige som, man nok bør lave en back up af sin nuærende Windows FØR man opgraderer - hvis nu det går i ged...
|
Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 26-Juni-2015 kl. 17:07
Ja et Image af systemdisken er altid godt ;-)
------------- mvh Infinity
|
Skrevet den: 27-Juni-2015 kl. 18:49
1. den iso der kommer den 29/7 vil være som en alm update for dem der kører win10 insider. Det vil sige når man har opgraderet kan man hente den som man har lyst til og lave en full reinstall efterfølgende, men det skal først køres som update. 2. for at få den gratis fra win10 insider - SKAL man bruge login til maskinen som den ms-konto man bruger til insider. Så det er email-adressen der bliver bundet op på den gratis løsning OG kræver man fortsætter som tester til nye builds. - hvis ikke man vil det skal man afinstallere og køre den som en update i punkt 3 3. update af 7 og 8. her får man den også som alm windows update, og senere kan man hente iso'en ned som alm fil igen og lave en full install af win10.
Så vidt jeg lige umiddelbart kan se mig frem til, så er der ikke mulighed for at se den fil der bliver brugt til at opdatere med i initielt (lidt som den måde man "fanger" den DMG fil man downloader på æblemaskiner). Tror faktisk ikke den kommer som iso i sig selv, men mere som en exe. men har faktisk ikke engang kigget efter hvor den lægger nye builds når den downloader dem. Min sidste opdatering kom fra build 126 og den hentede så selv 130 da jeg bootede den første install uden at jeg overhovedet var kommet i nærheden af et skrivebord så jeg kunne se hvad den lavede.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 29-Juni-2015 kl. 20:27
Dvs. hvis jeg nu opgraderer min nuværende - aldrenden - PC, så vil jeg kunne downloade Win10 igen og smide den på en ny PC som en frisk installation? Det kræver vel at man deaktiverer Windows 10 på den gamle maskine på en eller anden måde, eller finder den selv ud af det?
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 29-Juni-2015 kl. 22:04
Torben Rasmussen skrev:
Dvs. hvis jeg nu opgraderer min nuværende - aldrenden - PC, så vil jeg kunne downloade Win10 igen og smide den på en ny PC som en frisk installation? |
Mon ikke den friske installation kun vil virke på den PC der er blevet opgraderet?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 06:55
Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 16:01
Som jeg har forstået det, er opgraderingen bundet til den fysiske PC dvs bundkortet, og kan således ikke overføres til en anden PC. Den vil heller ikke virke mere hvis man opgraderer bundkortet til et nyere.
------------- /Peter
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 16:40
pfugl skrev:
Som jeg har forstået det, er opgraderingen bundet til den fysiske PC dvs bundkortet, og kan således ikke overføres til en anden PC. Den vil heller ikke virke mere hvis man opgraderer bundkortet til et nyere. |
Jeg tror på at man godt kan opgradere sin maskine som tidligere, men man skal sikkert igennem en telefon aktivering.
Hvis man skifter maskine, så har man ikke foretaget en opgradering og overtræder hermed licensen. Jeg tror dog ikke at det forhindre én i at genaktivere den på en ny maskine via telefon, selvom man ikke må.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 16:58
Så når jeg har købt en fuld licens af Windows (ikke en OEM), så skal jeg altså nu spises af med en bundet licens, som jeg ikke kan fået over på en ny PC, selvom min nuværende licens godt kan. Ja, jeg ved godt, at jeg får Win10 gratis og at man da bare kan lade den ligge, men det klinger noget hult at jeg nu må ofre min licens, så den reelt bliver OEM.
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 17:14
Torben Rasmussen skrev:
Så når jeg har købt en fuld licens af Windows (ikke en OEM), så skal jeg altså nu spises af med en bundet licens, som jeg ikke kan fået over på en ny PC, selvom min nuværende licens godt kan. Ja, jeg ved godt, at jeg får Win10 gratis og at man da bare kan lade den ligge, men det klinger noget hult at jeg nu må ofre min licens, så den reelt bliver OEM. |
De tidligere opgraderinger fra Win XP/Vista/7 til Windows 8, har været en retail upgrade. Der stod ikke noget sted i den licens som fulgte med at den er bundet til en speciel maskine. Men software er ikke glad for at skulle skifte hardware.
Jeg vil tro at licensen vil være den samme for Windows 10.
Så jeg er overbevist om at en retail Windows 7 vil kunne installeret på hvilken som helst maskine og herefter kunne opgraderes til Windows 10. Men man skal sikkert igennem en telefon aktivering, da den mener at softwaren er i brug på en anden maskine. Det er dog ikke det samme som at det ikke er lovligt ifølge licensen, hvor hvis du må flytte din Windows 7, så må du vil også opgradere din Windows 7 til Windows 10.
Den kan dog være at de vil begrænse opgraderingen til en periode, men det har de endnu ikke gjort med Windows 8.1 og derfor tror jeg ikke det er noget problem.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 18:24
Cyberguyen skrev:
Den kan dog være at de vil begrænse opgraderingen til en periode, men det har de endnu ikke gjort med Windows 8.1 og derfor tror jeg ikke det er noget problem. |
Jeg har læst flere steder at den gratis opgradering kun vil gælde ét år.
Flemming
|
Skrevet den: 30-Juni-2015 kl. 19:23
Jeg påtænkte egentlig at opgradere min PC inden for den nærmeste fremtid, hvilket så måske kunne blive inden lanceringen af Win10. I så fald så kan jeg jo nå at flytte min licens til den nye PC og så forhåbentlig opdatere til Win10 når den er klar. Jeg ved dog ikke om jeg har brugt min ene chance for en gratis opdatering nu, hvor jeg har trykket på "Hent Windows 10" på den nuværende installation.
Edit: Jeg kan se, at man bare kan annullere sin reservation, hvilket nok er hvad der skal til.
|
Skrevet den: 01-Juli-2015 kl. 06:47
Torben Rasmussen skrev:
Jeg påtænkte egentlig at opgradere min PC inden for den nærmeste fremtid, hvilket så måske kunne blive inden lanceringen af Win10. I så fald så kan jeg jo nå at flytte min licens til den nye PC og så forhåbentlig opdatere til Win10 når den er klar. Jeg ved dog ikke om jeg har brugt min ene chance for en gratis opdatering nu, hvor jeg har trykket på "Hent Windows 10" på den nuværende installation.
Edit: Jeg kan se, at man bare kan annullere sin reservation, hvilket nok er hvad der skal til. |
Tror ikke, du har opbrugt din chance for at få den, når den er reserveret på din gamle PC, og du så køber en ny.
Da jeg reserverede på min Acer m. Windows 8.1 Home, og bagefter tændte for min asus Transformer Book, ligeledes med Windows 8.1 Home - ja, så var opgraderingen OGSÅ reserveret på denne - UDEN jeg havde gjort en skid her!!! Jeg er ikke alene om dette, da jeg også har læst om det på Microsoft-forummet. Men du kunne da lige så godt vente med at købe ny PC, når de lander med Windows 10, forinstalleret - der går jo alligevel ikke SÅ lang tid - nu du HAR ventet så længe... ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 01-Juli-2015 kl. 09:48
En ny PC vil være næsten 1000 kr. billigere hvis den købes uden en Windows-licens. Hvorfor betale for den to gange...?
|
|