Print side | Luk vindue

Pioneer 5090h

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140762
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 07:08


Emne: Pioneer 5090h
Skrevet af: DJAJ
Emne: Pioneer 5090h
Skrevet den: 11-Juni-2015 kl. 23:36
Jeg har været så heldig at falde over et super velholdt og latterligt billigt 5090h som jeg bare måtte eje nu muligheden bød sig :-)
Men... det er muligt jeg er for ensporet i min tankegang og derfor ikke kan gennemskue det da Pioneer tvet unægteligt er noget anderledes end alt andet jeg har set... med fare for at fremstå dum og risikere at blive til grin :-) må jeg indrømme at jeg ikke kan få det til at søge dvb-t kanaler... når jeg skifter til dvb-t kommer der et gråt felt med en gul advarselstrekant hvor der står ' Starter op. Vent venligst ' det tager så ca 30 sek og så bliver skærmen sort... trykker jeg nu på home knappen har jeg kun adgang til hdmi kontrol og opsætning alt andet er ikke tilgængeligt ??? Hvad er det galt ? Er antenne signalet fordårligt ? Når markøren står på 'Kanal'står der på skærmen 'Aktuel status tillader ikke valg og justering' og så kommer jeg ligesom ikke videre...

Tools knappen har i øvrigt heller ingen funktion uanset hvornår jeg trykker på den... og ja, jeg har set efter med kamera at remoten virker...

Jeg håber virkeligt at der er en af jer der kan hjælpe men tænker lidt tanken at dvb-t delen er defekt...

Det skal lige siges at det fungerer perfekt på Hdmi.

-------------
Djaj



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 00:51
Eller at det er i hotel mode?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 01:00
Øhh... hotel mode ???

-------------
Djaj


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 01:19
Ved ikke hvorfor den låser, men da den ikke har mpeg-4 kan du ikke rigtigt bruge tuneren til noget (medmindre der stadig findes antenneforeninger der bruger dvb-t?)

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Gooferen
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Ved ikke hvorfor den låser, men da den ikke har mpeg-4 kan du ikke rigtigt bruge tuneren til noget (medmindre der stadig findes antenneforeninger der bruger dvb-t?)

Enig, har selv et gammelt Panasonic PX80, der heller ikke kan vise kanaler selvom det er dvb-t (mpeg2) tuner. Jeg vil anbefale dig at købe en Triax DVB-T 505, den giver et godt billede, samt adgang til samtlige kanaler både dvb-t og dvb-t2. Derudover kan du jo evt. købe en universal fjernbetjening, eksempelvis logitech. Denne kan du nemt kalibrere til både tv og tuner+ekstra udstyr. Fordelen ved denne fjernbetjening er at du kan starte tv og boks med en knap og kalibrere den sådan at kanalvælgeren kører på boksen, mens volume knappen kører på fjernsynet, dermed skal du ikke skifte rundt mellem fjernbetjeningerne hele tiden.

Venlig hilsen
Jonas B


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 07:49
Otto : hvad mener Pioneer så med Mpeg4 i dvb-t delen på specifikationssiden her www.pioneer.eu/eur/products/archive/PDP-LX5090H/page.html ?

-------------
Djaj


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af DJAJ DJAJ skrev:

Otto : hvad mener Pioneer så med Mpeg4 i dvb-t delen på specifikationssiden her www.pioneer.eu/eur/products/archive/PDP-LX5090H/page.html ?

Wow - jeg har været for længe på barsel, min hjerne er ristet Smile Jeg havde glemt at H-modellen har MPEG-4. Sorry.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 08:54
ja,det kan være farligt...
Men du har ikke noget konkret bud på hvad jeg gør galt ?

-------------
Djaj


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af DJAJ DJAJ skrev:

ja,det kan være farligt...
Men du har ikke noget konkret bud på hvad jeg gør galt ?

Nix. Lyder som en defekt.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 10:12
Lokation og antenne placering?

http://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 13:44
Jeg ved at jeg har et signal men er bare i tvivl om hvorvidt det er kraftigt nok til Pioneeren accepterer det, det virker fint på min LG plasma men det jo ikke sikkert at den er lige så kræsne med signal styrken...


-------------
Djaj


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 14:56
Nu er det efterhånden nogle år siden jeg havde dette tv, men jeg mener at huske du kan tjekke signalstyrken under DVB-T tuner indstilling.


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 17:16
Jeg kan jo slet ikke få adgang til noget som helst der vedrører dvb-delen...

-------------
Djaj


Skrevet af: -NEO-
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 17:58
Hej Min LX5090h som stadig er er dejligt tv har svjv aldrig haft DVB-T, kun DVB-S. Jeg har en Yousee-box spændt foran så det gør mig ikke noget...


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 19:43
Næe, det kan du selvfølgelig have ret i :-) men det har den altså...

-------------
Djaj


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 19:55
Har lige for og prøve gjort det på mit.
1. knap tv/dtv/sat trykkes indtil der står a1 i venstre hjørne.
2. home knappen/opsætning/systemopsætning/autoindstilling eller analog instilling .
Det har lige virket her.


-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 20:02
Tak Jan :-) det skal jeg lige prøve når ungerne er færdige med at se tegnefilm...

-------------
Djaj


Skrevet af: -NEO-
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af DJAJ DJAJ skrev:

Næe, det kan du selvfølgelig have ret i :-) men det har den altså...
Nårh ja -det er DVB-C den mangler Embarrassed


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 23:05
Jan, jeg når til systemopsætning som ikke kan vælges grundet 'aktuel status' :0(

-------------
Djaj


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 12-Juni-2015 kl. 23:24
Det gør min også medmindre jeg på knappen tv/dtv/sat trykker indtil der står a1 i øverste venstre hjørne.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 13-Juni-2015 kl. 09:39
Det virker stadig ikke, tror på at dvb-t og dvb-s delen er defekt da den der kedelige grå firkant med teksten television starter op vent venligst hænger på skærmen i 30-60 sek og der intet sker bagefter... forstår bare ikke helt hvorfor Tools knappen heller ikke virker uanset hvornår jeg prøver at trykke på den....

-------------
Djaj


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 13-Juni-2015 kl. 11:38
Hvis du er fra Århus området er du velkommen til og låne min fjernbetjening hvis du mistænker den.

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: DJAJ
Skrevet den: 13-Juni-2015 kl. 14:45
Tak,det er pænt af dig men jeg har nu ikke grund til at mistænke den....

-------------
Djaj



Print side | Luk vindue