Print side | Luk vindue

Yousee tekniker > regning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140828
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 23:52


Emne: Yousee tekniker > regning
Skrevet af: DinoB
Emne: Yousee tekniker > regning
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 20:40
Heysa

Har aldrig haft Yousee før & hvordan står det til med Yousee tekniker & regning?

Da vi flyttede ind i lejlighed var der mulighed for at kunne se Yousee grundpakke over husleje. Problemet var, at der ikke kom signal ind men blot, intet signal. Kundeservice medarbejder kunne ikke finde fejl i signalet eller i mit opsætning & vi blev enig om tekniker besøg. Jeg spurgte indtil om det var gratis og kundeservice medarbejder oplyste, at hvis problemet var mit udstyr så er det på min regning.
Da tekniker kom ud(weekend besøg) kunne vedkommende ikke forstå, hvorfor der ikke kom signal ind da signalet kom fejlfrit i kælderen. Det viste sig, at problemet lå i vægtstikket som han fixede ret hurtigt.

Nu kom så regningen & jeg tænker over om det er mig som skal betale 1400 kr?



Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 20:47
Jeg ville nok prøve at videresende den til din udlejer, da han jo har ansvaret for installationen.

Problemet er jo nok, at du burde havde spurgt ham inden teknikkeren kom.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 20:48
Det må være udlejer der skal slås med Yousee om den regning. Hvis du har grundpakke over huslejen, må det stå i lejekontrakten at udlejer sørger for en brugbar antennedåse og kabel hen til.


Skrevet af: Pil-babz
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 20:58
Jeg har i den gamle lejlighed haft tekniker ude hvor han skiftede skikdåsen i lejligheden og fik melding om at det er Yousees installation og dermed deres ansvar. :-)

-------------
              http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120127&title=pilbabz-stuebio - Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg ville nok prøve at videresende den til din udlejer


Der er vel ikke nødvendigvis en udlejer - det kan jo være en ejerlejlighed.....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må være udlejer der skal slås med Yousee om den regning.


Hvis jeg var udlejer og en af mine lejere havde bestilt en dyr reparatør uden at kontakte mig først, kom lejeren selv til at stå med regningen!

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: csell
Skrevet den: 16-Juni-2015 kl. 22:51
Hej.

Der er nok flere hvis'er i dit spørgsmål.

Men først vil jeg skrive, at kunne se Yousee over huslejen dækker kun leveringen af kanalerne. Installationen er noget helt andet.

Men først undrer det mig at enten du selv eller Yousee's Kundeservice ikke kom ind på at der var to muligheder for besøg?
Enten et om mandagen i normal arbejdstid eller i weekenden til ekstra betaling?

Jeg ved ikke om det er en lejet eller ejerlejlighed, men hvis du aftaler weekend besøg vil jeg mene at merprisen må du selv betale.

Spørsgmålet er så om du evt kan få andre til at dække prisen for et standard besøg?

Hvis det er en ejerlejlighed kan du måske få det dækket over refusions opgørelsen, eller hvis det er en leje lejlighed med en vedligeholdelses konto, kan det måske dækkes over denne?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: jbl
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 09:16
Jeg ville mene at vægstikket er dér hvor Yousee skal levere produktet, og derfor bør de slet ikke opkræve dig for et teknikerbesøg. Alt efter vægstikket er dit ansvar (dvs. antennekabel, selve tv'et etc.) så hvis det var her du havde lavet en brøler, skulle du naturligvis selv betale - men at signalet kommer ud af stikket, det kan aldrig være dit ansvar.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 12:58

Det kommer igen an på hvem der er ansvarlig for installationen, er det leverandøren, så er det deres ansvar, er det udlejer, så påviler det denne, og i det tilfælde bør de kontaktes først, så de sender en teknikker ud.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 17:33
Yousee er da kun ansvarlig frem til første indgang. Så er stikket i kælderen første stik, så er det ærgerligt for dig. (Var ihvertfald hvad Yousee fortalte mig, da de skiftede mit stik UB)


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 18:05
Her har de engang skiftet stikket i lejligheden uden beregning, så det er nok bare (som så meget andet hos Yousee) tilfældigt om man får en regning eller ej...


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det må være udlejer der skal slås med Yousee om den regning.


Hvis jeg var udlejer og en af mine lejere havde bestilt en dyr reparatør uden at kontakte mig først, kom lejeren selv til at stå med regningen!

Klaus

Sådan fungerer det også, selv i den virkelige verden. Hvis en lejer rekvirerer håndværker, står lejer selv for udgiften, medmindre det er med udlejer/bestyrelsens accept.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det kommer igen an på hvem der er ansvarlig for installationen, er det leverandøren, så er det deres ansvar, er det udlejer, så påviler det denne, og i det tilfælde bør de kontaktes først, så de sender en teknikker ud.

Det er den generelle udlægning, du ved jo ikke hvad der står i en eventuel lejekontrakt eller husorden. Jeg kan give eksempler på husordener, hvor antennestikket påhviler lejerens ansvar. Med andre ord, hvis stikket bærer præg af misbrug, er det lejers ansvar. Misbrug er i den sammenhæng, alt andet end at isætte et antennekabel i udtaget.
Ved en lejet bolig, skulle der fra lejers side, have været taget kontakt til udlejer. Ved overtagelse af lejemål, er der 14 dages frist med henblik på en friholdelse og /eller udbedring.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: bruger udmeldt 27
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg ville nok prøve at videresende den til din udlejer


Der er vel ikke nødvendigvis en udlejer - det kan jo være en ejerlejlighed.....

Klaus

Så har man altså behov for at skrive et eller andet.
Bare et eller andet



Print side | Luk vindue