Print side | Luk vindue

Clone CD alternativ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140840
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 10:14

Emne: Clone CD alternativ?
Skrevet af: Bruger udmeldt 30
Emne: Clone CD alternativ?
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 13:58
Findes der virkelig CD'er, som ikke kan kopieres 1 til 1?

Jeg har i mange år brugt Clone CD - og jeg har ikke haft problemer med det program før. Men nu sidder jeg med en CD der ikke kan kopieres!

Følgende besked fra programmet:

Overbrænd forespørgelse

Overbrænd indstillinger

Image passer ikke på CD'en!

Ledig plads: 807 MByte (79.57.73 Min. Sec. Fra)

Påkrævet plads: 821 MByte (81.21.69 Min. Sec. Fra)

På trods at jeg både har prøvet funktionerne; 
Audio CD
og
Multimedia Audio CD

Jeg sidder endda med en stak nyindkøbt Verbatim CD-R på 90 min. - og de kan heller ikke bruges!

Har Clone CD mistet brugervenligheden?
Der har vist heller ikke været fornyelse - programmet står stadig inde på siden med årgang 2011.

Så jeg modtager gerne bud? Smile  

Svar:
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 14:06
Nogle bud på dem her?

http://clonecd.en.softonic.com/alternatives

Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 14:34
Imgburn kunne være en mulighed - bruger det selv, men aner selvfølgelig ikke om der er en copy protection på din original, som den ikke kan klare. 

Er desuden gratis, så det koster ikke noget at prøve.

Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 15:20
Jeg har afprøvet Nero - og noget kunne tyde på, at jeg skal helt op i nogle CD-R 100 Min / 900MB, som dem her: https://www.nierle.com/dk/artikel/3705/CD-R_100_Min-900_MB_MediaRange_i_Cakebox_25_Stk.html

Jeg synes dog, at det er noget usædvanligt at nogle CD'er kræver 900 MB!

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 17-Juni-2015 kl. 22:42
kan huske musikbranchen begyndte at bruge nogle oversized diske for mange år siden som værn mod 1:1 kopieringer, da en 800MB disk ikke var nok, og det dengang var temmelig svært at få fat i 100min's diske. men var ikke klar over de stadig brugte den slags pjat. Det er jo ikke fordi musikken fylder så meget, så de må have smidt noget mere på,

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Juni-2015 kl. 10:47
Kunne det tænkes at CD'en er kopibeskyttet så der skal bruges andre værktøjer end CloneCD for at kopiere den?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 18-Juni-2015 kl. 15:11
Findes der ikke en Over Burn funktion i Nero (eller er det i CdBurnerXP) så den kan brænde helt til kanten af skiven

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 18-Juni-2015 kl. 15:19
Jo - men du risikerer at ødelægge din brænder, hvis den ikke kan håndtere det...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 18-Juni-2015 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Findes der ikke en Over Burn funktion i Nero (eller er det i CdBurnerXP) så den kan brænde helt til kanten af skiven

Hvis du har fulgt med på debatten her, så har jeg haft en prøveversion af Nero - og igennem Nero fundet ud af, at CD'en har 900 MB.

Skrevet den: 18-Juni-2015 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jo - men du risikerer at ødelægge din brænder, hvis den ikke kan håndtere det...

Jeg har fundet et godt tilbud på nogle coverløse CD'er fra Mediarange på ebay, så må jeg se, når jeg modtager dem, om de 100 min. 900 MB kan klare en brænding på mit drev. 

Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 19-Juni-2015 kl. 22:20
Jo det har jeg set, men pointen med Overburn er at man kan presse 1-2 minutter oven i de skiver på 80min.
Jeg har aldrig oplevet eller hørt om nogen der har beskadiget en brænder ved det. Det eneste jeg fandt ud af var at der kan mangle de sidste sekunder/minutter på kopien.

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 20-Juni-2015 kl. 12:16
Hvorfor ikke bare rippe numrene og så brænde dem over på en CD? Så fylder der kun det som musikken fylder.

Skrevet den: 20-Juni-2015 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvorfor ikke bare rippe numrene og så brænde dem over på en CD? Så fylder der kun det som musikken fylder.

Det har jeg prøvet, men så bevarer jeg ikke den originale titel status 1til 1.

Nu hører det dog til sjældenhederne, at jeg har behov for en direkte kopi - men er det 1 til 1, så er der altså nogle CD'er som driller lidt.

Skrevet den: 24-Juni-2015 kl. 10:32

Så har jeg modtaget de billige Mediarange fra eBay på 100 min. 900MB.

På trods af fejlmelding og advarsel, så har jeg prøvet Nero, som dog meldte pas ved start!

Samme fejlmelding ved 100 min. 900 MB

Her en melding via CloneCD:

Image passer ikke til CD’en!

Ledig plads: 807MByte (79:57.74 Min.Sec.Fra)

Påkrævet plads: 821MByte (81:21.69 Min.Sec.Fra)

Hvad vil I vælge?

Forsøg at overbrænde

Brænd indtil slutningen af det brændbare medie

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 24-Juni-2015 kl. 11:33
Den fejlmelding virker ikke korrekt. Hvis det er 900MB CDére du har købt, så burde der være mere end 807MB ledig.
Kan det tænkes, at det er dit drev som ikke kan tage skiverne?

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 24-Juni-2015 kl. 12:10
Mig bekendt skal man altid "overbrænde" når man skal ud over de 79:59 (703MB) også på 90min og 99min CD-R medier; på disse medier er der så rent faktisk plads til at overbrænde, hvis drevet også er i stand til det.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 24-Juni-2015 kl. 13:24
Jeg tør ikke bruge den noname brænder der er i computeren - jeg bruger primært mit eksterne Blu-ray drev.
Det en Asus SBW-06D2X-U
Mere her:
https://www.asus.com/dk/Storage_Optical_Drives/SBW06D2XU/

Kom bare med bud, om det kan klare opgaven, uden at brænde sammen? Smile

Men ellers mener I altså, at jeg skal overbrænde?

Noget andet er, om skiven kan læses bagefter på andre CD afspillere med den overmængde?

Skrevet den: 24-Juni-2015 kl. 18:48
Nå jeg tog chancen med mit Asus Blu-ray drev. Og da Nero melder pas inden start, så prøvede jeg CloneCD. Jeg valgte overbrænding. Alt gik godt til afslutning. Men da der så kom en slutfejlbesked om fejl i brænding, så tjekkede jeg afspilningen. Og desværre er første CD uden de sidste 4 sange på kopien. 
- Jeg tror ikke, der er mere at gøre med at kopiere 1 til 1. Så jeg vælger at spare mine sidste CD'er til anden kopiering.

Men musikbranchen har sikret sig lidt overfor kopiering ved visse CD'er. Jeg må desværre nøjes med at rippe dem der ikke kan kopieres 1 til 1. Confused

Skrevet den: 25-Juni-2015 kl. 09:16
Her er producentens svar:

Hejsan 

Dette begränsas inte av hårdvaran i brännaren utan i er mjukvara, det är tyvärr inte all mjukvara som klarar detta eller har funktionen för vad som förr i tiden kallades för "overburn"

Best Regards
Daniel
ASUS Nordic
Technical Support Department

Print side | Luk vindue