Print side | Luk vindue

2.1 setup på Pioneer VSX-921-K

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140877
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 19:51

Emne: 2.1 setup på Pioneer VSX-921-K
Skrevet af: panhero
Emne: 2.1 setup på Pioneer VSX-921-K
Skrevet den: 19-Juni-2015 kl. 15:36
Hej!
Ved ikke om dette hører under surround eller hifiundergruppen. Men jeg er virkelig i vildrede og min weekenden er på randen til en fiasko.

Jeg har en Pioneer VSX 921-k surroundreciever og 2 to stk. Dali Zensor 7. Jeg tænkte de godt kunne bruge lidt dybde, så har idag modtaget en ny subwoofer. Det er en Boston Acoutics ASW250.

Mit problem er at jeg ikke kan få lyd ud af den. Når jeg laver en MCACC-test på min forstærker kommer der testtoner ud af den, men der kommer ikke lyd ud af den når jeg spiller musik. Man kan med andre ord ikke høre forskel på om den er tændt eller ej når musikken spiller, og der kommer også et lille lydtryk ud af mine Dalier,

Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg vil køre 2.1 på min reciever, og det kan jeg simpelthen ikke få den til. Er der nogle som stadig har en VSX-921-K som kan hjælpe med hvad jeg skal gøre, eller andre kyndige der ved det? Jeg har tilmed købt et nyt RCA-kabel men det hjælper ikke. I følge instruksen til min subwoofer skal kablet bare gå fra subwooferindgangen på min reciever og til enten LEFT eller RIGHT på subben, og har prøvet dem begge. Jeg skal ikke bruge LFE-indgangen på subben når jeg vil køre stereo (jeg har kun de to Dalier og subben).

Hvad pokker gør jeg forkert drenge?

-------------
mfg. the one and only panhero

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-Juni-2015 kl. 15:46
Du har kørt en kalibrering? Tjekket i højttaler opsætnings menu at fronter og sub er ON, og de andre OFF?

Vælg med PGM KNAPPEN enten surround eller direct. Så bliver de to kanaler processeret til 2.1 kanaler.

Skrevet af: whazz
Skrevet den: 19-Juni-2015 kl. 15:47
Forkert besked :)

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-Juni-2015 kl. 15:53
Kablet til sub skal i SUB PRE-OUT

Skrevet af: dr gonzo
Skrevet den: 19-Juni-2015 kl. 15:57
Sæt dinne fronter til small, så aflaster sub'en dem, ved at spille den bas, de skulle ha' spillet, så skal du følgende lege lidt med cross-over frekvenser for at finde den bedste løsning i dit setup. Nogle recievers har også en indstilling der får subben til at spille den samme bas som fronterne, men jeg ved ikke om din pioneer tilbyder det.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=134893&PN=1&title=3rd-row-cinema-mixing-studio-billeder-p-side-1 - Min hjemmebio - 3rd Row Cinema

Print side | Luk vindue