Sorte skygger på Samsung UE55F9005?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141076
Udskrevet den: 21-Maj-2025 kl. 07:40
Emne: Sorte skygger på Samsung UE55F9005?
Skrevet af: jasedk
Emne: Sorte skygger på Samsung UE55F9005?
Skrevet den: 05-Juli-2015 kl. 22:39
Hej,
Jeg har lige opdaget nogle sorte skygger nederst i billedet på mit kun 1 år gamle Samsung UE55F9005 UHD TV.
Skyggerne bliver tydeligere jo mørkere baggrunden er. Ved helt hvid baggrund er der intet at se. Det virker lidt som og at skyggerne ligger inde i selve panelet. Der er tale om en række af 4-5 sorte skygger nederst i panelet - nogle er tydeligere en andre, men de er jævnt fordel med samme afstand.
Skyggerne er der uanset signal (kabel TV, HDMI, Menu osv.).
Jeg kører med seneste Firmware på SEK2500 boks.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/Billede1.JPG - https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/Billede1.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/Billede2.JPG - https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/Billede2.JPG
jase-dk
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Juli-2015 kl. 22:45
Der er intet at se på billederne.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 05-Juli-2015 kl. 22:55
Hvis du kigger godt efter i bunden af billedet, helt neden ved rammen, så kan du se små lodrette sorte "pletter" lidt før "M", under "t" og under "u" (på billede 1).
jase-dk
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Juli-2015 kl. 23:03
Det er svært at se hvad det kan være, har de været der hele tiden.?
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 05-Juli-2015 kl. 23:09
Jeg har ført opdaget dem i dag.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/billede3.JPG
Det underlige er at de, som sagt, forsvinder når området er hvidt (har en lys farve). Jo mørkere farve på området, jeg mere tydelige bliver de sorte "klatter".
Hvis det var skidt som var trængt ind i skærmen, så skulle det jo også være synligt ved hvid baggrund. Det er tilsvarende lidt underligt at "klatterne" ikke er lige tydelige, og at der er jævnt fordelt (med samme afstand).
Jeg synes heller ikke der er noget at se med sort baggrund.
Gad vide om det er en fejl i seneste frimware til SEK2500 boksen?
Jasedk
|
Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 06-Juli-2015 kl. 19:26
Kan intet se på mit F9005... hvad settings kører du med ? kører på SEK2500 og 1250
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 06-Juli-2015 kl. 20:41
Jeg kører med standard settings. Har prøvet at ændre settings (f.eks. for Billede) med det ændre intet. Har overvejet at prøve at sætte det gamle evolution kit på igen, for at se om det er skærmen eller SEK2500 den er gal med.
Spørgsmålet er om man kan skifte tilbage til det gamle evolution kit?
jasedk
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 06-Juli-2015 kl. 22:29
Her en detaljeret fejlbeskrivelse med billeder:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/UE55F9005STXXE_black_spot_issue.pdf
jasedk
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Juli-2015 kl. 10:26
jasedk skrev:
Her en detaljeret fejlbeskrivelse med billeder:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/74204234/UE55F9005STXXE_black_spot_issue.pdf
jasedk
|
Glimrende beskrivelse - og udførlige fotos. De sorte "Punkter" skal naturligvis ikke være der. Og da jeg selv i en kort periode havde det pågældende TV, observerede jeg ikke tilsvarende.
Grundlæggende er det vel en fejl, jeg er dog meget i tvivl om hvorvidt din forhandler (noget afhængig af hvor TV´et er købt), og nok slet ikke Samsung vil karakterisere punkterne som fejl, og som ikke ligger inden for det acceptable. Men prøv en reklamation - du kan jo ikke få andet end nej. For justere det væk - det kan du ikke
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 07-Juli-2015 kl. 11:42
Samsung kommer til at opleve et langt og meget opslidende forløb hvis de ikke løser dette problem.
Der er jo tale om en kun 1 år gammel topmodel, og ikke en discountskærm :-)
jase-dk
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Juli-2015 kl. 11:49
jasedk skrev:
Samsung kommer til at opleve et langt og meget opslidende forløb hvis de ikke løser dette problem.
Der er jo tale om en kun 1 år gammel topmodel, og ikke en discountskærm :-)
jase-dk |
Vi er grundlæggende helt enige, det kan ikke være rigtigt med den fejl. Måske er du heldig, og at man tager sig seriøst af sagen (jeg tvivler - men optimismen længe leve).
Du skal bare huske, at det opslidende kommer alene til at ligge hos dig. Samsung er aldeles lige glad, de har jurister m.v., - det slider ikke en pind på dem. Det er deres job 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 07-Juli-2015 kl. 12:45
Samsung sender en teknikker, og jeg forventer naturligvis at de står bag deres produkt og løser problemet. Indtil nu har de været flinke, så jeg har ikke umiddelbart nogen grund til at tro andet end at de fixer det :-)
jase-dk
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 07-Juli-2015 kl. 14:03
Serviceteknikkeren har lige ringet. De kommer for at fikse problemet på Torsdag :-)
jase-dk
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-Juli-2015 kl. 14:09
jasedk skrev:
Samsung sender en teknikker, og jeg forventer naturligvis at de står bag deres produkt og løser problemet. Indtil nu har de været flinke, så jeg har ikke umiddelbart nogen grund til at tro andet end at de fixer det :-)
jase-dk |
Lyder godt, pøj pøj med det 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: karula
Skrevet den: 08-Juli-2015 kl. 10:57
står din forhandler ikke bag dig ?
------------- Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 15:23
Samsung teknikkeren var på besøg tidligere i dag og har skiftet panelet. Det var en rigtig positiv oplevelse - teknikkeren var rigtig flink og meget professionel.
Super oplevelse 
jase-dk
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 15:58
sku fedt at høre jasedk synes jeg. I alt den tid hvor samsung bliver rakket ned fra højre og venstre, synes jeg da, at det er rart at høre noget i den andet retning :)
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91668&title=treateds-hjemmebio-nu-med-sonos-playbar - Min hjemmebio
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 17:32
Treated skrev:
sku fedt at høre jasedk synes jeg. I alt den tid hvor samsung bliver rakket ned fra højre og venstre, synes jeg da, at det er rart at høre noget i den andet retning :) |
Du synes at det er positivt, at en Samsung skærm skal have nyt panel efter blot ét år?
Og den flinke tekniker kom ikke fra Samsung, men fra et eksternt serviceværksted.
Men ja, det er da i det mindste positivt, at Samsung vælger at skifte panelet (efter ét år).
M.v.h.
|
Skrevet af: helljohn
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 17:46
He he kendte din kommentar allerede inden jeg havde læst den :)
------------- KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
Skrevet af: jasedk
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 19:14
Jeg har flere Samung TV i huset, og har også haft et andet Samsung før det nuværende. Har også en hel del Samsung monitorer på arbejde, og jeg må erkende at det ovenfor nævnte problem er det første jeg har oplevet med et Samsung produkt.
Jeg oplever generelt en del problemer med mine elektroniske nyanskaffelser, så jeg har lært at sætte pris på god service. Den seneste oplevelse har været særlig god, da jeg er blevet godt behandlet gennem hele forløbet - som faktisk har været ret ekstremt effektivt håndteret af Samsung. Jeg synes det er lidt imponerende at de møder op på mit dørtrin med et fabriksnyt panel i løbet af kun 2-3 dage.
At teknikkeren (som måske ikke er fra Samsung, men repræsenterer Samsung) så også er rar og imødekommende - det er bare et kæmpe plus. Det er måske det som gør hele oplevelsen ekstra god.
Jeg kan naturligvis kun beskrive min oplevelse, men jeg synes at det er på sin plads at give ros såvel som ris.
jase-dk
|
|