Print side | Luk vindue

Garanti - parallelimport

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14111
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 13:15

Emne: Garanti - parallelimport
Skrevet af: Klyde
Emne: Garanti - parallelimport
Skrevet den: 09-August-2006 kl. 18:00
Er dette korrekt.

En sælger i expert Brønderslev oplyste mig om, at såfremt jeg købte et samsung m71 på nettet og den var parallelimporteret ville Samsung dk ikke fortage en evt. garantireparation og hva gør man så

Svar:
Skrevet af: Brok
Skrevet den: 09-August-2006 kl. 18:17

...så putter man sit fjernsyn i bilen og triller ned til det firma hvor det er købt

Brok

Skrevet den: 09-August-2006 kl. 18:38
Ok.
Men hvis nu jeg f.eks har købt det laptops dk. De rep. vist ikke, da de kun er et lager.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 09-August-2006 kl. 19:00
Nu ved jeg ikke om det kan sammenlignes direkte, men jeg har købt mit Samsung i Tyskland. Inden jeg bestilte TV´et kontaktede jeg Samsung DK, og spurgte om de dækkede rent garantimæssigt - det gjorde de. Men det er rigtigt, at man selv står for transporten til reparatøren.

Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 09-August-2006 kl. 19:06
Hvis du handler med et dansk firma, skal sælger betale transport udgiften, og det er også hans problem at få det repareret. Det er så mulig at han vælger at sende det udenlands for reperation, så der går længre tid inden du får det retur.

-------------
PV

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 09-August-2006 kl. 19:47

Hvis LAPTOPS sælger dig et tv,så SKAL de da reparere det inden for garanti-perioden......uanset om de kalder sig lager eller hva`

Er det noget de selv har bildt dig ind?

Leo.

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet den: 09-August-2006 kl. 20:05
Muligvis fordi at de ikke kan lide de billige internet priser.

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 09-August-2006 kl. 20:11

Oprindeligt skrevet af Klyde Klyde skrev:

Muligvis fordi at de ikke kan lide de billige internet priser.

???

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 09-August-2006 kl. 23:40

En detalje i denne forbindelse: Nu har jeg en del gange hørt fra kunder at de får at vide rundt omkring at de skal sørge for at få en "BX" model - dvs. f.eks. LE40M71BX, fordi dét skulle sikre én mod parallel-import eller noget i den stil. Til dét kan jeg kun sige at samtlige Samsung tv vi har købt er parallel-import, og samtlige hedder "BX" - ergo: Endnu en skrøne...

Mht. spørgsmålet om garanti, så er det groft sagt ikke dit problem hvor forhandleren køber tv'et henne, hvis det er en dansk forhandler.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Print side | Luk vindue