Sony hjemmebiograf
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141135
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 19:32
Emne: Sony hjemmebiograf
Skrevet af: casdueh
Emne: Sony hjemmebiograf
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 22:01
Jeg er ret grøn på hele hjemmebiograf-området, og kunne ikke finde de svar jeg søgte via Google. Jeg stødte dog på jeres forum i processen og det virker til at I måske kunne hjælpe mig.
Jeg har overtaget min fars Sony hjemmebiograf. Han er ikke ret teknisk anlagt og har blot fortalt mig at der skulle købes en "ny ting", for at det kunne komme til at virke igen. Sættet består (pt) af:
2x2 højtalere (Sony SS-TS83) 1 subwoofer (Sony SS-WS83) 1 center højtaler (TS-CT81) 1 sorrund forstærker (Sony TA-SA100WR - fungerer som sender for det ene sæt højtalere)
Jeg kan læse mig frem til, at dette setup normalt er parret med en forstærker/samler af modellen Sony Air-SA10. Den samler det ene sæt højtalere via ledning, og modtager signalet trådløst fra sorround forstærkeren. Jeg regner derfor med, at det er denne der mangler for at setuppet kommer til at virke igen. Denne synes dog umulig at støve op i løssalg eller som reservedel. Mit spørgsmål er i den forbindelse, a) kan jeg købe den et bestemt sted? eller b) hvilket alternativ kan jeg købe i stedet?
Jeg håber i har tid til at hjælpe, da jeg efter adskellige timers søgning er ved at være på bar bund. Jeg er som sagt nybegynder på området, så har ingen idé om hvad der kan erstatte denne models funktionalitet - og om det "behøver" være af samme mærke.
Mvh Casper
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Juli-2015 kl. 22:45
Umiddelbart vil jeg mene, at du skal have fat i den originale enhed.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: casdueh
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 09:25
Har du nogen idé om, hvordan jeg får fat i den (altså en magen til den der gik i stykker)?
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Juli-2015 kl. 10:20
Prøv en Sony forhandler/Center, eller Sony support.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|