Print side | Luk vindue

Problem med gendannelse

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=141154
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 04:36


Emne: Problem med gendannelse
Skrevet af: guldhammer
Emne: Problem med gendannelse
Skrevet den: 11-Juli-2015 kl. 23:19
Hej.

Jeg har købt en brugt Ipad 2, men sælger havde nulstillet Ipad'en
og nu kan jeg ikke komme forbi punktet activation.

Sælger påstår at han ikke har gjort noget da han købte den af en anden,
og han har ikke mail og kodeord.

Kan de gøre noget hos f.eks Phone2rep, eller i Humac butikken,
eller har nogen af jer noget "værktøj" som man kan bruge??


-------------
//Guldhammer



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 07:22
Hvad siger den    Eller går den i stå ? Uden du gør noget ?


Skrevet af: Dennis_m
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 08:47
Den er formentlig låst med "find my iphone/ipad", ikke meget at gøre for at bryde det uden at have adgang til den email den er låst med.

Umiddelbart vil jeg ikke tro at uautoriseret rep kan afhjælpe FMI, enten kontakt apple eller en autoriseret reperatør, Servicepartner, Admire eller Mobylife.

Hvis det ikke er FMI kan det være at det hjælper at lave en DFU Gendannelse:
https://discussions.apple.com/thread/5269891

Mvh. Dennis.


Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 09:01
Eller også skal du have sælger til at fjerne FMI registreringen fra hans itunes konto< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">

-------------
.


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 09:38
Jeg har en kollega der havde problemer, forskel var dog at han selv havde købt enheden og også selv havde fjernet FMI inden reperation. Alligevel kunne den ikke blive repareret indtil han ringede til Apple, ser ud til at der kan gå kludder i deres system.

Apple må kunne oplyse om den er låst til en anden bruger.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvad siger den    Eller går den i stå ? Uden du gør noget ?


Den skriver bare
"Activate iPad"
og så spørger den efter:
Apple ID
Password


Og jeg kan ikke komme forbi det felt.

-------------
//Guldhammer


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 13:02
Jamen så skal den tidligere jo bare taste det ind så den kan blive låst op.

Der er ingen andre muligheder


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 13:03
Jamen så skal den tidligere jo bare taste det ind så den kan blive låst op.

Og han må da have et apple id.

Der er ingen andre muligheder


Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 12-Juli-2015 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvad siger den    Eller går den i stå ? Uden du gør noget ?


Den skriver bare
"Activate iPad"
og så spørger den efter:
Apple ID: Skriv dit eget Apple ID
Password: Skriv dit eget password.


Og jeg kan ikke komme forbi det felt.


Skrevet af: PeterT
Skrevet den: 05-Februar-2016 kl. 14:50
Jeg har nøjagtigt samme problem. Jeg har fået sønnens gamle iPad2 og når samme sted.

Den siger:

Denne iPad er i øjeblikket forbundet til et Apple-id (p●●●●●@hotmail.com). Log ind med det Apple-id, som blev brugt til at indstille iPad. 

DEt er mit Apple-ID, men den accepterer det ikke...

Det Apple-ID som er brugt til at indstille iPad er formodetligt sønnens ID, men det virker ikke :-(


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Februar-2016 kl. 15:18
Sønnen skal slette alt om ipad på iCloud/iTunes. Og slette den i app'en "Find min iPhone". Herefter sletter du alt indhold på iPad og gendanner den med dine egne data.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 05-Februar-2016 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af PeterT PeterT skrev:

Jeg har nøjagtigt samme problem. Jeg har fået sønnens gamle iPad2 og når samme sted.

Den siger:

Denne iPad er i øjeblikket forbundet til et Apple-id (p●●●●●@hotmail.com). Log ind med det Apple-id, som blev brugt til at indstille iPad. 

DEt er mit Apple-ID, men den accepterer det ikke...

Det Apple-ID som er brugt til at indstille iPad er formodetligt sønnens ID, men det virker ikke :-(

Apple sætter altid 5 prikker, så man kan ikke tælle sig frem til en email. Hvis sønnens Apple ID også starter med "p" og slutter med hotmail.com, kan det være hans.

ellers kig her:
http://support.apple.com/da-dk/HT201351 - https://support.apple.com/da-dk/HT201351


-------------
Venlig hilsen
KB



Print side | Luk vindue